2013. június 12. szerda, 13:41

 

A 0.9 TwinAir Turbo bi-fuel metánüzemű motor nyerte meg az Év Motorja Díj szavazásán a 2013. legjobb zöld motorja díjat. A versenyt tizenötödször rendezték meg.

A zsűrit 76 autóipari szakember és újságíró alkotta, akik 36 országot képviseltek. A 2013. Legjobb zöld motorja díjat ma Stuttgartban adták át az Engine Expo 2013 kiállításon.

A metánüzemű bi-fuel TwinAir Turbo motor tavaly az új Fiat Pandában mutatkozott be. A kéthengeres erőforrás a metán üzemanyaggal járó környezeti előnyöket a Turbo TwinAir technológia által szavatolt teljesítménnyel és élvezetes vezethetőséggel társítja. A motor teljesítménye 80 LE/59 kW 5500/perc fordulatszámon, forgatónyomatéka 140 Nm már 2500/percnél. Az új Fiat Panda TwinAir Turbo Natural Power CO2-kibocsátása 86 g/km, ami a piac legalacsonyabb értékei közé tartozik. A motor 3,1 kilogramm metánt fogyaszt 100 kilométeren vegyes üzemben.
A TwinAir bi-fuel modell egyedi üzemanyagellátó komponenseket kapott; leömlő, befecskendezők, elektronikus motorvezérlés, valamint különleges geometriájú, csekély kopású anyagból készült szelepek.




Az új 0.9 TwinAir Turbo Natural Power 80 LE motor a Fiat Panda és 500L Natural Power modellekhez, valamint a Lancia Ypsilon EcoChic kiviteléhez rendelhető.

2011-ben vezették be a TwinAir technológiát. A piacon való megjelenésekor már elnyerte 4 díjat nyert a 2011-es Év motorja szavazáson. Saját lökettérfogat-kategóriájának 1000 cm3 alatt díját, a 2011. legjobb új motorjának járó díjat, a 2011. legjobb zöld motorja címet, valamint a 2011. év legjobb motorja címet is. Ez utóbbi az 1999-ben Nagy-Britanniából útnak indult díj legmagasabb rangú kitüntetése.



A TwinAir motorok családja három tagból: a 65 lóerős szívómotorból, valamint a 85 és 105 lóerős Turbo kivitelekből áll – utóbbi egyébként kategóriájának legjobb fajlagos teljesítményét (120 LE/liter) kínálja. A méretcsökkentés jegyében a takarékos TwinAir motorcsalád MultiAir technológia alkalmazásával gondoskodik a szívó oldali szelepek intelligens vezérléséről, ami kiemelkedő teljesítményszintet és ezzel egyidejűleg kedvező üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást eredményez.
Ugyanennek a technológiának köszönhette 2010-ben az Év legjobb új motorja címet az 1.4 MultiAir Turbo motor, megerősítve a Fiat vezető szerepét az úttörő technológiákban bővelkedő, csekély környezeti hatású, kis lökettérfogatú motorok fejlesztése és gyártása terén.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER