2012. november 21. szerda, 14:03

 

A Fiat Auto Poland gyártósoráról legördült az egymilliomodik Fiat 500. Ezt a 2007-ben bevezetett, világszerte több mint 100 országban (Olaszországtól Brazíliáig, Dél-Afrikától Japánig, az Egyesült Államoktól a Közel-Keletig) forgalmazott, ikonikus modellt 2011 óta a mexikói Tolucában működő üzemben is gyártják.

A rekorder példány egy Lounge kivitelű modell volt, elegáns, háromrétegű Funk-fehér fényezéssel, és a rendkívül közkedvelt és megbízható 69 lóerős 1,2 literes benzinmotorral. A karosszériaszínek, belső kivitelek, motorok, üzemanyag-rendszerek és felszereltségi szintek változatos kombinálásából adódó, több ezernyi lehetséges konfigurációnak köszönhetően, az eddig elkészült egymillió Fiat 500 közül nehéz volna két teljesen azonosat találni.

millio-fiat-500

A stílust és személyiséget eredeti, hamisítatlan módon kifejező Fiat 500 teljes egészében olasz találmány, amelyet azok számára hoztunk létre, akik egy magával ragadóan izgalmas, minden feladatra kapható autó volánja mögött érzik magukat igazán elemükben. A nemzetközi piacokon mindig is kiemelt népszerűségnek örvendő Fiat 500 megújult formában kezdi a 2013. modellévet: a ferdehátú és a kabrió kivitel választéka egyaránt hat vadonatúj karosszériaszínnel, két új felszereltségi szinttel (Street és Colour Therapy), valamint egyéb olyan új dizájn-elemekkel gazdagodott, amelyek még inkább kihangsúlyozzák a modell életvidám hangulatát. A hamisítatlanul olasz stílusú és karakterű modellcsalád kínálata jelenleg kétféle karosszériaváltozatból (ferdehátú és kabrió), hat felszereltségi szintből (Pop, Pop Star, Color Therapy, Lounge, Street és „By Gucci”), valamint öt erőforrásból (1.2 69 LE, 0.9 TwinAir Turbo 85, 1.4 16v 100 LE, 1.2 69 LE EasyPower és 1.3 MultiJet 16v 95 LE) áll.

A Fiat 500 komoly rekordokat döntött meg méretosztályában, köszönhetően magával ragadó olasz dizájnjának, valamint rendkívül kifinomult technológiájának, amelynek egyik kiváló példája a forradalmi, többszörösen díjnyertes TwinAir erőforrás. Az autó 2007 júliusa óta a mai napig több mint 40 nemzetközi díjat nyert el, bebizonyítva, hogy nem pusztán egy ultrakompakt városi kisautó, hanem egy hamisítatlan és sokoldalú platform, amelyre a Fiat egy teljes modellcsaládot képes alapozni, és amely műszaki tartalmát és részletekbe menő kidolgozottságát tekintve magasabb kategóriákban is megállná a helyét.

Nem véletlen, hogy a Fiat 500 számos újítást vezetett be, és fontos rekordokat nyert el saját kategóriájában. Ez volt az első szupermini, amely alapfelszerelésként kínált hét légzsákot; az első, amely több mint egymillió lehetséges variációs lehetőséggel lépett a vásárlók elé és az első olyan modell, amely mindössze 3,55 méteres hosszúsága ellenére ötcsillagos Euro NCAP eredményt volt képes elérni. Szintén a Fiat 500 volt az első olyan autó a szegmensben, amely minden motorváltozatához alapkivitelben kínálta a fejlett ESP menetstabilizáló elektronikát, és amelyhez száz különböző, egyedi kiegészítő és tartozék közül választhattak a vásárlók. Ugyancsak az első olyan négykerekű volt az 500-as, amely a Fiat-csoport járművei közül megkapta a forradalmi kéthengeres TwinAir motorcsalád tagjait.

Az új modellváltozatok gyorsan érkeztek egymás után: 500 Abarth (2008. március), 500 by Diesel (2008. szeptember), 500 Pink (2009. június), 500C (2009. július), 500C Abarth (2010. március), 500C by Diesel (2010. június), 500 TwinAir (2010. július), 500 matt fekete fényezéssel (2010. szeptember), 500 kéttónusú fényezéssel (2010. december), 500 és 500C by Gucci (2011. április, illetve augusztus), 500 TwinAir „byAbarth” csomaggal (2011. szeptember), valamint 500 America limitált széria (2012. február). Mindezeken felül a modell alapjaira számos egyedi változatot és tanulmányautót állítottak, az 500 Barbie-tól, az 500 China First Edition-ig, az 500 Why Africa modelltől az 500 Pepitáig, az 500 Peter Blake-től az 500 Arik Levi, illetve 500 Diabolik kivitelekig.

Az új Fiat 500 már világpremierjén, 2007. július 4-én rendkívüli érdeklődést váltott ki abból a több mint 7000 vendégből (köztük ezernél is több akkreditált újságíró), akik 63 országból érkeztek Torinóba, hogy jelen lehessenek a Fiat 500 bemutatkozásán. A rendezvényen a pénzvilág ismert alakjaitól kezdve át a szórakoztatóipar, a divat- és a sportvilág meghatározó szereplői-ig minden fontos terület képviseltette magát.

A Fiat 500 attól a naptól fogva a közönséget és a nemzetközi kritikusokat egyaránt lenyűgözi az általa kínált „csipetnyi boldogsággal”. Az európai piacon (EU27 + EFTA) 2008 során a Fiat 500 13,9 százalékos kategóriarészesedésre tett szert, míg egy évvel később rekord mértékű eladásokat (kb. 186.000 db) regisztrálhatott. Összehasonlításként: a modell 1957-es elődje (amelyből 1975 augusztusáig több mint 3,4 millió darab készült) négy év alatt érte el a 180.000 eladott példányt.

Ezek a rekordok ráadásul korántsem állnak meg Európa földrajzi határainál. 2011 óta az Egyesült Államokban is megvásárolható, a mexikói Toluca üzemében gyártott Fiat 500 mára kategóriájának első számú képviselőjévé lépett elő. A modell idén októberben sorban nyolcadik hónapja regisztrált növekvő eladásokat. A ferdehátú 500-as modellváltozat eladásai 109 százalékkal emelkedtek, míg a kabrió 500C keresettsége 21 százalékkal nőtt. Összesen több mint 703.000 példányban talált gazdára a Fiat 500, ebből 42.000 az idei év, 2012 október végéig. Alig néhány héttel ezelőtt pedig megérkeztek az USA márkakereskedéseibe az új Fiat 500 Turbo első példányai; az ügyfelek igen nagy lelkesedéssel fogadták a 135 lóerős 1.4 MultiAir erőforrással felszerelt modellváltozatot.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER