Címkék: Assistant | BMW X5 | Euro 6d-TEMP | xDrive

2018. június 06. szerda, 02:42

 

A BMW X5 negyedik generációja (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 11,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 158 – 264 gramm / km; előzetes értékek) a márka történetének eddigi leggazdagabb innovációs tárházával kecsegtet, miközben a közel két évtizede létező SAV (Sports Activity Vehicle) járműkoncepció valaha készült legizgalmasabb formáját testesíti meg: a járatlan utak leküzdésének képességét a vezetés abszolút élményével egyesítve. 

  • Megérkezett az első BMW X modell negyedik nemzedéke. Az új BMW X5 a világszerte több mint 2,2 millió példányban értékesített SAV (Sports Activity Vehicle) járműkoncepció globális sikertörténetének új fejezetét nyitja meg, letisztult formanyelvével, sportosan dinamikus menetteljesítményével és minden korábbinál átfogóbb innovációs tárházával. A modell az Egyesült Államokban, a BMW Group spartanburgi üzemében készül majd. Piaci premier 2018 novemberében.

  • Elődmodelljénél jelentősen nagyobb és ezáltal más kiállású: az új BMW X5 karosszériája 36 milliméterrel 4 922 milliméter hosszúra, 66 milliméterrel 2 004 milliméter szélesre és 19 milliméterrel 1 745 milliméter magasra nőtt. A modell tengelytávolsága 42 milliméterrel gazdagodott, így immáron 2 975 milliméter.
  • A karosszéria nagyméretű felületeinek és precíz vonalvezetésének kölcsönhatása egy végletekig letisztult, új formanyelvben köszön vissza. A vese alakú hűtőrácsokat egyetlen nagyméretű keret fogja közre, a dinamikus tetővonal alatt látványos karaktervonal emelkedik, a hátsó lámpák pedig háromdimenziós kialakítást kaptak.
  • A kifinomult anyagok, a harmonikus dizájn és az innovatív járművezérlési koncepció egységének köszönhetően az utastér egyszerre elegáns és modern hangulatot áraszt.

  • A BMW xLine és M Sport felszereltségi csomagok megannyi személyre szabható stíluselemet tartogatnak, az új BMW X5 modellhez ráadásul a típus-specifikus BMW Individual opciók is elérhetővé válnak.
  • Az opcionális extrafelszereltségek közé az adaptív LED fényszórókkal felszerelt BMW Laserlight lézerfény is felkerül. Az innovatív fényforrást összetéveszthetetlen kialakítás, a fényszabályzó lencsék látványos X elrendezése és a BMW Laserlight lézerfény-technológia egyedi kék színe jellemzi.
  • Az új BMW X5 a bajor prémiumgyártó modelltörténetének első olyan képviselője, amelyet az opcionális extrafelszereltség részeként akár 22” méretű könnyűfém keréktárcsákkal is felszerel a gyártó. A piaci bevezetéstől kezdve az ikerküllő-dizájnú BMW M könnyűfém felnik és a BMW Individual részleg könnyűfém keréktárcsái is elérhetővé válnak a legnagyobb méretben.
  • Piaci bevezetés négyféle motorváltozattal: a BMW X5 xDrive50i modell vadonatúj fejlesztésű V8-as benzinmotorja 340 kW / 462 lóerő maximális teljesítményre képes (100 kilométerre vetített 11,6 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 264 gramm károsanyag-kibocsátás mellett, Európában nem lesz elérhető), eközben a BMW X5 xDrive40i modell orrában dolgozó soros hathengeres benzinmotor maximális teljesítménye 250 kW / 340 lóerő (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 – 8,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 193 – 200 gramm / km). A BMW X5 M50d modell meghajtásáról gondoskodó soros hathengeres dízelmotor 294 kW / 400 lóerő maximális teljesítményt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 179 – 190 gramm / km), a BMW X5 xDrive30d modell motorházteteje alá szerelt sorhatos dízelmotor pedig 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményt küld a négy hajtott kerékre (100 kilométerre vetített 6,0 – 6,8 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 158 – 179 gramm károsanyag-kibocsátás mellett). Mindegyik hajtáslánc-technológia maradéktalanul teljesíti a legszigorúbb emissziós szabvány, az Euro 6d-TEMP előírásait, a legkorszerűbb, részecskeszűrővel vagy AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) felszerelt kipufogógáz-kezelő technológiának köszönhetően. A nyolcfokozatú Steptronic automataváltót mindegyik erőforráshoz az alapfelszereltség részeként társítja a gyártó.
  • BMW xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó új, minden korábbinál hatékonyabb vezérlőrendszerrel, már az alapfelszereltség részeként. Intenzív kanyarodás és dinamikus vezetés közben a hátsó tengelybe integrált differenciálzár érezhetően sportosabb agilitást, még jobb tapadást és maximális iránystabilitást garantál.
  • Az új BMW X5 a BMW X modellcsalád első olyan tagja, amelyet az opcionális extrafelszereltség részeként Off-Road csomaggal is megrendelhetnek a bajor prémiumgyártó ügyfelei. Első és hátsó levegős futómű, alvázborítás az első és a hátsó tengely alatt, valamint egyedi kijelző-tartalom a műszeregységen és a központi kijelzőn. Az Off-Road csomag egy önálló gombon keresztül kínál fel négy különböző vezetési üzemmódot. Az eltérő beállítások aktiválásával a rendszer a modell hasmagasságát, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás karakterisztikáját, a hajtáslánc gázreakcióját, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó vezérlését és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) közbeavatkozásának mértékét a homokos, sziklás, murvás és havas útfelület követelményei szerint hangolja át.
  • Dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) már az alapfelszereltség részeként elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal. Új kerékfelfüggesztési technológia, a BMW X modellek történetében most először: levegős futómű az első és a hátsó tengelyen, amellyel az új BMW X5 hasmagassága 80 milliméteres intervallumban állítható. Aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering) és aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt BMW M Professional adaptív futómű.
  • A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés az új BMW X5 alapfelszereltségének részeként ünnepli világpremierjét. A BMW iDrive operációs rendszert egy 12,3” méretű, teljesen digitális műszeregység és egy ugyanekkora központi kijelző párosával fejlesztették tovább. Az érintés-érzékeny funkció még intuitívabb működéséről letisztult grafika és laposabb menüelrendezés gondoskodik, amely az almenük minden korábbinál gyorsabb elérését teszi lehetővé. A dupla kijelzőn szituációfüggő, személyre szabott tartalom gondoskodik arról, hogy a vezető minden pillanatban a lehető legpontosabb információk birtokában legyen.
  • Minden korábbinál egyszerűbb multimodális járművezérlés az érintőképernyőnek, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájának, a hangvezérlésnek és a BMW Gesztusvezérlésnek köszönhetően.
  • Bemutatkozik a BMW Head-Up kijelző új generációja, még nagyobb, immáron 7 x 3,5” méretű kivetítési felülettel, optimalizált háromdimenziós grafikával és még gazdagabb kijelzett tartalommal.
  • Az opcionális extrafelszereltség részeként harmadik üléssor is megrendelhető (előreláthatólag 2018 decemberétől lesz elérhető) további két ülőhellyel; a kényelmes be- és kiszállást az elektronikusan dönthető második üléssor garantálja.
  • Kétrészes csomagtérajtó, amelynek részei a Comfort Access funkcióval automatikusan, kéz nélkül is nyithatók és zárhatók. A csomagtérbe megrendelhető elektronikus csomagtérroló akár a csomagtér síkjával egy magasságba is leereszthető (előreláthatólag 2018 decemberétől lesz elérhető). Az alapesetben 645 liter térfogatú csomagtér a hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 860 literesre bővíthető.

  • Az utastérben felhasznált anyagok között újdonságként mutatkozik be az alapfelszereltség részeként kínált Vernasca bőrkárpit, miközben az opcionális extrafelszereltségek palettáját színesítő BMW Individual Merino bőrkárpitozás négyféle árnyalatban rendelhető meg.
  • Az utazás kényelmét számos továbbfejlesztett és új utastéri funkció fokozza: masszázs funkcióval felszerelt ülések, négyzónás automata légkondicionáló, fűtött könyöktámaszok, hűthető és fűthető pohártartók a középkonzolban, Sky Lounge panoráma üvegtető 23 százalékkal megnövelt üvegfelülettel, Ambient Air légfrissítő csomag, Bowers & Wilkins Diamond hangrendszer (előreláthatólag 2018 decemberétől lesz elérhető) és a hátsó üléssorban 10,2” méretű érintőképernyővel dolgozó Professional multimédiarendszer (előreláthatólag 2018 decemberében lesz elérhető).
  • Az opcionális extrafelszereltség részeként számos utastéri gomb és kapcsoló most először üvegből is megrendelhető: az automataváltó újratervezett előválasztó karja, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsája, a középkonzolon található motorindító és –leállító Start/Stop gomb, illetve a zenerendszer hangerőszabályzó gombja.
  • Vezeték nélküli okostelefon-töltés a kompatibilis készülékekhez és BMW Display Key okoskulcs, amely minden pillanatban naprakész információkkal szolgál a jármű állapotáról és a modell számos funkciójának távvezérlését is lehetővé teszi.
  • Még tovább fejlesztett hangulatvilágítás az opcionális extrafelszereltség részeként: a bajor prémiumgyártó autóhoz érkező ügyfelét Welcome Light Carpet színes fényszőnyeg fogadhatja, utazás közben a beérkező telefonhívásokat a műszerfal dinamikus hangulatvilágítása (Dynamic Interior Light) pulzáló fénnyel jelezheti, járó motor esetén pedig a fényjáték az ajtókárpitokra is átterjedhet.
  • Az automatizált járművezetés korszakát a vezetést támogató rendszerek minden korábbinál átfogóbb palettája hozza közelebb: Driving Assistant Professional csomag továbbfejlesztett Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomattal (Active Cruise Control with Stop & Go function), kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), sávváltásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning and Lane Departure Warning), oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assistant with Side Collision Protection and Evasion Aid), keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer (Priority Warning) és rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer (Wrong-Way Warning).
  • Újdonságként mutatkozik be a palettán a Vészfékezési Asszisztens (Emergency Stop Assistant), amely egészségi veszélyhelyzet esetén automatikusan átveszi a jármű feletti irányítást és biztonságosan az út szélére kormányozza, majd álló helyzetbe fékezi az autót.
  • Parkolóasszisztens (Parking Assistant) automatikus hossz- és oldalirányú segédlettel. Vadonatúj tolatási segédlet (Reversing Assistant), amely akár 80 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolás kivitelezésére. A Parking Assistant Plus csomag része a Surround View funkció, a Top View funkció, a Panorama View funkció és a Remote 3D View funkció is.
  • Az új BMW X5 modellhez a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta teljes portfóliója elérhető. A bajor prémiumgyártó ügyfelének digitális eszközeit a személyes mobilitás digitális segédjeként működő BMW Connected kapcsolja össze az autóval. A BMW Digital Key digitális kulcs eközben azt is lehetővé teszi, hogy a vezető a távolból, okostelefonján keresztül kinyissa a jármű ajtajait és beindítsa a motort. Az akadálymentes utazásról a többi BMW modelltől érkező valós idejű forgalmi információk (RTTI – Real Time Traffic Information) gondoskodnak. Az új BMW X5 fedélzeti szoftverei vezeték nélkül, folyamatos mobilinternet-kapcsolaton keresztül frissülnek. Az utastéri innovációk között a Microsoft Office 365 teljes palettája és a Skype for Business is megtalálható.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER