Címkék: BMW M5 | sportlimuzin

2018. május 09. szerda, 18:11

 

A BMW M GmbH egy még erősebb sportlimuzinnal fokozza tovább a nagyteljesítményű BMW M5 motorsport-ihlette karakterét.

Megérkezett az új BMW M5 Competition (100 kilométerre vetített 10,8 liter átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 243 – 246 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással)*, hogy a nagyteljesítményű sportlimuzinok mezőnyében új teljesítménymércét állítson.

Az új BMW M5 Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 243 – 246 gramm / km)* a minden pillanatban jelenlévő motorsport-atmoszféra és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság páratlan egységével kecsegtet, amely a BMW M modellek sajátja. A fizika törvényeivel dacoló menetdinamikát, a versenyautós agilitást és a mérnökien precíz irányíthatóságot az új BMW M5 erőforrásának 19 kW-tal / 25 lóerővel megnövelt maximális teljesítménye váltja valóra, immáron 460 kW-tal / 625 lóerővel.

Az új BMW M5 Competition piaci premierjével új termékkategória is születik: a nagyteljesítményű sportautók legerősebb változatait a BMW M GmbH mostantól egy önálló modellcsaládon belül kínálja fel ügyfeleinek.

V8-as benzinmotor még nagyobb erővel és kategóriaetalon teljesítménnyel

A teljesítményben gazdag vezetés adrenalintól túlfűtött élménye az új BMW M5 Competition érzelmi telítettségének és minden korábbinál erőteljesebb motorjának szimbiózisában gyökerezik. A 4.4 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor percenkénti 6 000 és 6 700 főtengelyfordulat között 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítményre képes, miközben 750 Nm csúcs forgatónyomatéka rendkívül széles fordulatszám-tartományban, percenkénti 1 800 és 5 800 között mindvégig a vezető rendelkezésére áll (e tekintetben percenkénti 200 főtengely-fordulattal tolva ki az aktuális BMW M5 felső küszöbértékét).

A magasabb fordulatszám-tartományban megelevenedő nyolchengeres benzinmotor letaglózó teljesítmény-többlettel ruházza fel az új BMW M5 Competition modellt, így az újdonság 0,1 másodperccel csökkenti az aktuális BMW M5 nulla-százas gyorsulási értékét. A 3,3 másodperc alatt abszolvált sprintet 10,8 másodperces nulla-kétszáz egészíti ki, amely 0,3 másodperccel múlja felül a BMW M5 hasonló értékét.

Az új BMW M5 Competition széleskörű alapfelszereltségének a típus-specifikus M Sport kipufogórendszer is része, amelynek dupla ikervégződése fekete króm árnyalatban ragyog. A szelepvezérléssel felszerelt rendszer feltűnően mély orgánumra képes, miközben a részecskeszűrő beépítésének köszönhetően a motor emissziója még tovább csökken.

Típus-specifikus motorfelfüggesztések a még élénkebb gázreakciókért és a még közvetlenebb irányváltásokért

Az új BMW M5 Competition erőforrásának típus-specifikus motorfelfüggesztések ágyaznak meg a motortér vázszerkezetében, amely érezhetően pozitív hatással van eddigi leggyorsabb modellünk teljesítmény-karakterisztikájára. A motorfelfüggesztéseket nagyobb rugóállandóval tervezték meg a mérnökök, az erőforrás és a vázszerkezet feszesebb kapcsolata így jelentősen élénkebb gázreakciókat garantál, miközben a hajtáslánc teljesítmény-leadása is felgyorsul. A technológiai innovációnak köszönhetően az új BMW M5 Competition még a legkisebb kormánymozdulatra is precíz irányváltásokkal reagál.



Nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó és M xDrive intelligens összkerékhajtás

A V8-as benzinmotor teljesítményét és forgatónyomatékát a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó továbbítja az osztómű felé. A bajor prémiumgyártó ügyfele a komfortos, sportos és versenypályás vezetésre aktualizált váltókarakterisztikákat három különböző üzemmód aktiválásával állíthatja be, az automataváltó előválasztó karján elhelyezett gomb segítségével.

Az aktuális BMW M5 sportlimuzinban debütált M xDrive intelligens összkerékhajtást az új BMW M5 Competition is megörökli, minden vezetési szituációban optimális teljesítmény-elosztást és magabiztos úttartást garantálva, lélegzetelállító fürgeséggel ruházva fel eddigi leggyorsabb üzleti modellünket. A vadonatúj fejlesztésű rendszer extra tapadása és vonóereje minden kanyarban a szuper sportautókra jellemző, etalon kigyorsítási mutatókkal vértezi fel az új BMW M5 Competition modellt. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű szinkronműködésének központi vezérlése teljesítmény-veszteség nélkül továbbítja a kerekekhez az erőforrás kimagasló teljesítményét és bődületes forgatónyomatékát, a nagyteljesítményű sportlimuzin versenyautós agilitásához pedig az M xDrive intelligens összkerékhajtás hátsókerék-meghajtásra optimalizált működése is nagymértékben hozzájárul. Sőt mi több, legvégső esetben a rendszer a BMW M5 előző modellgenerációinak klasszikus, színtiszta hátsókerék-meghajtását is képes létrehozni (2WD), amikor semmilyen elektronika nem fogja vissza az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot.

Egyedülálló futómű-hangolás, egyenesen a Zöld Pokolból

Miként az összes BMW M modell esetében, úgy a tervezők az új BMW M5 Competition futómű-technológiáját is tökéletesen a motortérben dolgozó erőforrás teljesítmény-karakterisztikájához hangolták. A típus-specifikus módosítások így még a legextrémebb vezetési szituációkban is mérnökien pontos irányíthatóságot garantálnak. A hét milliméteres hasmagasság-csökkentésen túl a mérnökök a kerekenkénti felfüggesztéseket, a rugóstagokat és a lengéscsillapítókat is részletekbe menően finomították.

Az első kerekek megnövelt dőlésszögének köszönhetően az új BMW M5 Competition első tengelyét nagysebességű kanyarvételekkor kevesebb oldalirányú erő terheli, a hátsó tengely minden korábbinál precízebb futását pedig immáron nem gumiágyazású, hanem gömbcsuklós kerékösszetartó rudak garantálják. Az új BMW M5 Competition első tengelyét vadonatúj kialakítású, míg hátsó tengelyét feszesebb rugóállandóval szerelt stabilizátorokkal látták el. Az első és a hátsó tengely rugóstagjait az aktuális BMW M5 futómű-hangolásához képest 10 százalékkal keményebbre állították, amely feszesebb úttartást, ezáltal pedig gyorsabb és pontosabb kormányreakciókat garantál. A speciális lengéscsillapító-hidraulika és a rövidebb segédrugók ráadásul a kerékterhelésekkor fellépő nyomásváltozásokat is csökkentik. Mindez együttesen azt eredményezi, hogy a minden korábbinál közvetlenebb futómű-kapcsolat COMFORT üzemmódban is érzékelhető, SPORT üzemmódban a lengéscsillapítók a Zöld Pokolként ismert Nürburgringen tökéletesített beállításokra állnak át, SPORT+ üzemmódban pedig az új BMW M5 Competition versenypályára edzett, abszolút motorsportos karaktere kel életre.

Az új BMW M5 Competition széleskörű alapfelszereltségének része az exkluzív BMW M könnyűfém-kerékgarnitúra is, Y küllődizájnnal és kéttónusú fényezéssel. A 20” méretű, kovácsolt felniken eltérő méretű gumiabroncsok feszülnek, elöl 275/30 ZR20, míg hátul 285/35 ZR20 méretben.

Jellegzetes karosszériajegyek a hamisítatlan önkifejezésért

Az új BMW M5 Competition exkluzív kisugárzását látványos stíluselemek nyomatékosítják. A BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag tételein felül a hűtőrácsok keretei és lamellái, a BMW M oldalsó irányjelző-panelek, a légterelő szárny, a hátsó lökhárító-betét és a külső visszapillantó-házak is egytől egyig magasfényű fekete fényezést viselnek. Jellegzetes jegyek a teljes mértékben karosszériaszínre fényezett ajtónyitó kilincsek is, valamint a csomagtérajtót díszítő „M5” típusjelzés, amelyet ugyancsak fekete „Competition” felirat egészít ki.

Az utastérben a BMW M GmbH trikolor árnyalatával díszített fekete biztonsági övek és típus-specifikus, „M5” logót viselő szőnyegek fokozzák az új BMW M5 Competition motorsportos hangulatát. A műszerfal digitális kijelzőjén minden indításkor az „M Competition” felirat villan fel.


 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER