Címkék: BMW Group | BMW Motorrad | Mini | Pieter Nota

2018. június 13. szerda, 19:24

 

A világszerte átadott 1 003 573 darab új autó 1,6 százalékkal szárnyalja túl a tavalyi év hasonló időszakának teljesítményét. A BMW X modellek esztendejévé avanzsált 2018-as évben a bajor prémiumgyártó minden korábbinál több ügyfele rendeli meg a kategóriateremtő modellekből álló portfólió valamely képviselőjét. A BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája eközben idén 41 százalékkal több, már pontosan 46 849 környezettudatos ügyfél tetszését nyerte el, a BMW i divízió pedig a folyamatosan élénkülő kereslet kielégítése érdekében több mint 50 százalékkal növelte lipcsei létesítménye tömegtermelési intenzitását. 

A 2018-as esztendő a BMW Group történetének eddigi legeredményesebb első öt havi értékesítési mutatóját hozta: január és május között a Münchenben székelő vállalatcsoport több mint egymillió ügyfele vette át új BMW, MINI vagy Rolls-Royce modelljét, a szám szerint 1 003 573 darab új autó az előző esztendő hasonló időszakának tükrében 1,6 százalék abszolút eladási növekedést jelent. A BMW Group eme kimagasló, rekordot jelentő eredményt az új BMW X3 globális termelési- és értékesítési hálózatának folyamatban lévő rendszeresítése és a Kínában mutatkozó importváltozások ellenére érte el. Ez utóbbi tényezők hatására a vállalatcsoport májusi értékesítési eredménye némileg elmaradt az egy évvel ezelőtti mutatótól: a 204 041 darab új autó 2,1 százalékos csökkenést jelent.

„Az egymilliós értékesítési darabszám ilyen korai elérése valódi mérföldkövet jelent vállalatcsoportunk történetében” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Nagy örömmel tapasztaljuk, hogy BMW X modelljeink nagyobb népszerűségnek örvendenek ügyfeleink körében, mint korábban bármikor, és hogy a modellpaletta az új BMW X3 kínai piacon jelentkező átmeneti hiánya ellenére is értékesítési rekordot ért el. Az év második felére az új BMW X3 ismét világszerte elérhetővé válik, újabb eladási lendülethez segítve ezzel az esztendő harmadik és negyedik negyedévét. Hálózatról tölthető modelljeink iránt eközben egyre intenzívebb ügyfél-érdeklődés mutatkozik, csak idén 41 százalékkal több tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit adtunk át, mint egy évvel korábban” – tette hozzá Pieter Nota.

Öt évvel az első BMW i modell piaci premierje után olyannyira felélénkült az ügyfelek érdeklődése, hogy a BMW Group a jövőbe mutató divízió lipcsei gyárában 50 százalékkal megnövelte az új modellek termelési intenzitását, immáron napi 200 darabra. Az idei év első öt hónapjában világszerte az előző esztendő hasonló időszakához képest 41 százalékkal több, pontosan 46 849 darab BMW i gépkocsi, BMW iPerformance modell és plug-in hibrid MINI talált gazdára. A hálózatról tölthető modellek iránt mutatkozó globális érdeklődés folyamatos növekedésnek indult, a BMW Group több piacán is jelentős értékesítési fejlődést eredményezve. Az Egyesült Államokban január és május között értékesített új BMW és MINI modellek hozzávetőlegesen 7 százalékát például már tisztán elektromos meghajtással vagy plug-in hibrid hajtásláccal felszerelve rendelik meg az ügyfelek. A BMW Group a tengerentúlon 2018 első öt hónapjában 9 762 darab hálózatról tölthető gépkocsit értékesített, amely 61 százalékkal múlja felül az előző esztendő hasonló időszakának eredményét. Ugyanez a trend figyelhető meg Nagy-Britanniában is, ahol az újonnan megrendelt BMW és MINI modellek már több mint 7 százaléka hálózatról tölthető négykerekű. A Münchenben székelő vállalatcsoport a szigetországban idén január és május között 6 555 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit adott el, amely 34,2 százalékos értékesítési gyarapodás. Sőt mi több, a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája iránt mutatkozó kereslet egyes piacokon már az új BMW és MINI modellek megrendelésének több mint felét teszi ki. A Norvégiában átadott 4 125 darab, valamint a Malajziában értékesített 2 313 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modell e téren 5,8, illetve 37,9 százalékkal szárnyalja túl az előző esztendő első öt hónapjában tapasztalt mutatót. Mint ilyen, a BMW Group kiváló úton halad ez évre kitűzött azon célja felé, hogy hálózatról tölthető modellpalettájával globális szinten átlépje az egy évben értékesített 140 ezres darabszámot.

2018 januárja és májusa között a BMW Group világszerte 303 202 darab BMW X modellt adott át ügyfeleinek, amely a BMW teljes értékesítési mutatójának 35,3 százalékát teszi ki és 3,4 százalékkal múlja felül az előző esztendő hasonló időszakának teljesítményét. A BMW az év első öt hónapjában 858 675 darab új autót adott el, amely 1,6 százalékos növekedést jelent. A paletta kiemelkedően sikeres tagja az új BMW 1-es sorozat és az új BMW 5-ös sorozat, amelyekből 82 828 darab, illetve 156 105 példány talált gazdára január és május között, 11,6 százalékos, valamint 12,5 százalékos értékesítési fejlődést produkálva. A MINI ez idő alatt világszerte 143 472 darab új autót adott el, amely 1,2 százalékos gyarapodásnak felel meg. A BMW Motorrad 70 007 darabon zárta az első öt hónapot, amely a tavalyi szám tükrében 1,6 százalékos csökkenés. A bajor prémiumgyártó kétkerekű divíziója idén kilenc új járműről rántja le a leplet, az ezzel párhuzamosan végrehajtott termelésoptimalizálás pedig az új modellek leszállítási idejére is hatással lesz. A gyártó mindezek ellenére abszolút értékesítési növekedést irányoz elő az idei évre.

A kiváló üzemezésnek köszönhetően a BMW Group gépkocsijai az előzetes terveknek megfelelően, folyamatosan állnak át a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő új EU-tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) és a járművek valós vezetési szituációkban produkált emissziós értékeit vizsgáló tesztciklus (RDE – Real Driving Emissions) előírásainak maradéktalan teljesítésére.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban

Miközben az Egyesült Államokban tapasztalható ügyfél-érdeklődés az éves és a májusi összehasonlítás tekintetében is növekedésnek indult, számos másik piac eladási csökkenést produkál. A vállalatcsoport negyedik legnagyobb piacának számító Nagy-Britannia értékesítési mutatóit a szigetországban tapasztalható aktuális gazdasági nehézségek jelentősen befolyásolják, a Kínában mutatkozó importváltozások pedig az újautók piaci árazása tekintetében átmeneti bizonytalansághoz vezettek. Németországban a május számos munkaszüneti napot tartogatott, amelynek következtében a hónap két munkanappal rövidebb volt, mint egy évvel korábban.

A BMW Group értékesítési eredményei 2018 májusában és az év első öt hónapjában

* Előzetes számok

**A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, a vadonatúj BMW i3s modellt, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER