Címkék: BMW | kétüléses | roadster | sportos | teszt

2018. június 04. hétfő, 21:46

 

A BMW dél-franciaországi tesztközpontjában végzett kísérletek a vadonatúj fejlesztésű roadster kivételes menettulajdonságairól tesznek tanúbizonyságot. 

 

Hosszan elnyújtott motorháztető, rövid karosszéria-túlnyúlások, alacsony súlypont és gombnyomásra nyíló vászontető: a BMW sportos adottságokkal felvértezett kétüléses modellje már a dél-franciaországi Miramas tesztközpontjában rója köreit, amellyel az első ránézésre felismerhető, vérbeli roadster sorozatgyártás előtti finomhangolása újabb mérföldkövéhez érkezett. A vadonatúj fejlesztésű BMW Z4 álcázott prototípusának intenzív tesztelése átfogó képet ad a karakteres újdonság kvalitásairól, menetteljesítményéről és határokig feszegetett viselkedéséről, hogy a hamarosan debütáló újdonság a színtiszta vezetési élmény és a magával ragadó sportosság vérpezsdítő egységét kínálhassa fel az utakon.

Az Autodrome de Miramas tesztközpontban végzett kísérletek középpontjában az új BMW Z4 hajtásláncának és futómű-technológiájának finomhangolása áll, amely a hamisítatlan roadster sportosan dinamikus vezetési élményének leginkább meghatározó alapja. Az újdonság legintenzívebb változata a BMW Z4 M40i modell képében ölt majd testet. A vadonatúj fejlesztésű, kiváltképp erőteljes sorhatos benzinmotor, az elektronikusan állítható lengéscsillapítókkal dolgozó, ültetett sport futómű, a vadonatúj tervezésű első tengely, az eltérő méretű gumiabroncsokkal felszerelt BMW M könnyűfém keréktárcsák, a BMW M sport fékrendszer és a hátsó tengelybe integrált elektronikus differenciálzár együttesével az új BMW M Performance modell a vezetés vérpezsdítő élményének minden korábbinál magasabb mércéjét állítja fel a roadster modellek szegmensében.

„Az új BMW Z4 járműkoncepciója a lélegzetelállító agilitás és a lebilincselő vezetési élmény kettősét kelti életre. A rendkívül merev karosszéria és a kerékfelfüggesztések végtelenül feszes ágyazása olyan járműbeállítás műszaki alapjait teremti meg, amely mind a kormányzási pontosság, mind pedig a hossz- és keresztirányú gyorsulás tekintetében egy vérbeli sportautó menettulajdonságait garantálja” – mondta Jos van As, az új BMW Z4 futómű-rendszeréért felelős tervezőrészleg vezetője.

Miként a Nürburgring aszfaltcsíkja, úgy a BMW Group dél-franciaországi tesztközpontja is kiváló körülményeket teremt az új BMW Z4 menettulajdonságainak maradéktalan kiaknázására és a vadonatúj fejlesztésű roadster határainak feszegetésére. A bajor prémiumgyártó immáron több mint három évtizede fejleszti és teszteli itt sorozatgyártás előtt álló új modelljeit, amelyek a tesztközpontban hosszan elnyújtott oválpályákon és nagysebességű autópályagyűrűn, szlalompályákon, szerpentineken és intenzív visszafordítókon, valamint megannyi vezetéstechnikai, kezelhetőségi és kormányzási tesztpályán, a legváltozatosabb útfelületeken bizonyíthatják rátermettségüket. A mérnökök az új BMW Z4 gyorsulási, kormányzási és fékezési kvalitásait ezekben a napokban elemzik és optimalizálják Miramasban, ahol többek között az újdonság alá szerelt adaptív M futómű és a hátsó tengelybe épített önzáró differenciálmű együttműködése a BMW Motorsport versenyautóinak tesztelésére szolgáló tesztpályán kapja meg végső beállításait.

A sorozatgyártás előtti intenzív tesztidőszak eredményei minden kétséget kizáróan igazolják, hogy a vadonatúj fejlesztésű roadster járműkoncepciója érezhetően sportosabb karakterrel ruházza fel az új BMW Z4 modellt. A sportos kétüléses új nemzedéke főként az irányváltásokkor és a kanyarok utáni dinamikus kigyorsításokkor tapasztalható agilitás, reakcióidő és precizitás tekintetében múlja felül elődeit – változatlan menetkomfort mellett.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER