Címkék: BMW | iNEXT | tanulmány

2018. szeptember 17. hétfő, 17:00

 

A BMW új technológiai zászlóshajójának előfutára egy modellben egyesíti mindazt, amit a jövő mobilitásáról gondolunk. 

 

 

Az iNEXT megszületése, avagy a BMW Group jövőbe mutató mérföldkövei

„A BMW iNEXT modellel a jövőt váltjuk valóra, amelyet vállalatcsoportunk minden ága és összes márkája megörököl majd” – 2018. május 17-én, a BMW Group nagyszabású évértékelő konferenciáján Harald Krüger, a vállalatcsoport igazgatótanácsának elnöke így foglalta össze az iNEXT projekt lényegét.

Az iNEXT arra a legfőbb kérdésre adja meg a választ, amely a BMW Group mindennapi tevékenységét is nagymértékben meghatározza: „Hogyan fogunk közlekedni a jövőben?” Az iNEXT technológiája azon műszaki alapelvre építkezik, amely első ízben 2007-ben, az elektromos meghajtás széleskörű kísérleteire és tesztelésére létrehozott „project i” program képében öltött testet, majd 2013-ra a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakttal sorozatgyártásban kínált valósággá érett. A BMW Group jelentős piaci előnyre tett szert e téren: a müncheni központú vállalatcsoport mára több mint tízesztendőnyi szakmai tapasztalattal rendelkezik az elektromos mobilitás kis- és nagyszériás gyártásában, miközben a BMW i modellek folyamatosan fejlődnek, iránymutató technológiáikat pedig idővel a BMW és a MINI márka modelljei is megöröklik. A következő lépés az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás egy modellbe integrálása.

A formanyelv eközben ezen innovációs területek vizuális kinyilatkozása, egyben válasz arra a kérdésre, hogy miként néz majd ki a jövőben a vezetés élménye. A modell, amelyet ma BMW iNEXT néven ismerünk, 2021-ben érkezik meg az utakra.

A BMW Vision iNEXT

„A BMW Vision iNEXT a vezetés színtiszta élményének új korszakát vetíti előre, egyúttal nyomatékosítja, hogy Németország élen jár a személyes mobilitás jövőjének kifejlesztésében” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

A nagymértékben automatizált, károsanyag-kibocsátástól mentes és tökéletesen hálózatba kapcsolt technológiai megoldásokat a BMW Group most először integrálja egyetlen tanulmányba, válasszal szolgálva arra a kérdésre, hogy miként nézhet ki egy olyan gépkocsi, amelynek ugyan nincs szüksége sofőrre, de igény szerint vezethető. A középpontban mégis, sőt minden korábbinál intenzívebben, az ember áll – érzéseivel és kívánságaival a főszerepben.

A BMW iNEXT sorozatgyártásban kínált változata a BMW új technológiai zászlóshajójaként ünnepli majd világpremierjét, a tömegtermelést a bajor prémiumgyártó Dingolfingban működő gyára a tervek szerint 2021-ben indítja be. A modell egyetlen autóba sűrítve kínálja fel a BMW ügyfeleinek a vállalatcsoport innovációs tárházának legjavát: az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás lehetőségét, egy lélegzetelállító formanyelvbe csomagolva.

A jövőre összpontosító tanulmányautó – a BMW Vision iNEXT – kézzelfogható előzetesként szolgál a BMW iNEXT kialakításáról. „A személyes mobilitás jelentős változások előtt áll. Az automatizált járművezetés eljövetele és az egyre szélesebb körben alkalmazható járműkapcsolati megoldások kiaknázása teljesen új lehetőségeket teremt, amelyek az utazás mindeddig elképzelhetetlen élményét váltják valóra. A tisztán elektromos meghajtású BMW Vision iNEXT tanulmányt éppen ezért egy mobil atmoszféraként terveztük meg, amely javítja az élet minőségét, az új „Kedvenc Hely” pedig enged önmagunkra időt szentelni és pihenni. A BMW szaktudásának legjava a jövőben minden korábbinál intenzívebben szolgálja majd az embereket – szükségleteikre és kívánságaikra is megoldást kínálva” – nyilatkozta Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja.

A kreatív szempontokról Adrian van Hooydonk beszélt. „A BMW i divízió lényege az olyan kreatív és úttörő ötletek megvalósítása, amelyek irányt mutatnak a mobilitás jövőjéről alkotott képünk felé. A BMW Vision iNEXT egy újabb nagy lépést jelent ezen az úton, bemutatva, hogy az egyre intelligensebb járművek miként tehetik egyszerűbbé és szebbé mindennapjainkat” – mondta a BMW Group vezető formatervezője.

A megjelenés: bizalomgerjesztő kisugárzás modern eleganciával

A BMW Vision iNEXT a legkorszerűbb BMW SAV (Sports Activity Vehicle) modellek méretét és arányait örökölte. Egyedi vonalvezetésével és összetéveszthetetlen formai megoldásaival a modell már első ránézésre kinyilvánítja iránymutató karakterét, amelyet a karosszéria ragyogó fényezése és a kifinomult részletek egysége még tovább erősít. A Liquid Greyrose Copper fantázianevű fényezés meleg réz és sötétedő hamvas árnyalatai fokozatosan változnak, amellyel a tanulmány már álló helyzetben is lendületes hangulatot áraszt.

A nagyméretű, egybefüggő hűtőrács, az egyedi ablaksáv és az autón körbefutó kék kiegészítők egytől egyig a BMW i divízió hamisítatlan stílusjegyei, amelyeket a bajor prémiumgyártó első ízben a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon, a BMW i Vision Dynamics tanulmányautó képében prezentált. A központi zár aktiválására a modell kék kiegészítői felvillannak, kiemelve a formanyelv magával ragadó vonalvezetését. A fényszórók, a lámpák, a kék fények, az ablakok és a nagyméretű üvegfelületek tökéletesen illeszkednek a formanyelvbe, már első ránézésre bizalomgerjesztő megjelenést garantálva.

Egybefüggő hűtőrács és „négy szem” az összetéveszthetetlen karakterért

A frontrész középpontjában a nagyméretű, függőlegesen elrendezett hűtőrács áll, amely a tisztán elektromos meghajtású modellek sajátosságaként teljesen zárt. Tekintve, hogy belsőégésű erőforrás hiányában nincs szükség hűtőlevegőre, a vese alakú elem ezúttal egyfajta „intelligencia panelként” funkcionál, számos szenzorral és érzékelővel. A hűtőrács keretét háromdimenziós nyomtatással gyártották le, amely a mögötte megbúvó technológia fejlettségét tükrözi. A BMW fényszóróinak legendás ikergyűrű-motívumát itt ultravékony formában értelmezték újra. A szélvédő kecsesen emelkedik a nagyméretű panorámatetőbe, amely könnyed eleganciát kölcsönöz a modellnek és az innovatív utasteret is láthatóvá teszi.

Innovatív stílusjegyek szembenyíló ajtókkal

Oldalnézetből a BMW Vision iNEXT a legkorszerűbb BMW SAV modellek erőteljes, magabiztos kiállására emlékeztet. A hosszan elnyújtott tetőív és az egyedi ablaksáv kialakításával sejtetett funkcionális arányok bőséges utastérre utalnak, miközben a hosszú tengelytávolság és a rövid túlnyúlások kettőse dinamikus jármű-sziluettet alkot. A tanulmány oldalán erőtől duzzadó ívek futnak végig, amely egy edzett sportoló kidolgozott izomzatát sugallja. A formanyelv precíz vonalvezetése még tovább erősíti a karosszériafelületek összjátékát és a kerékjárati ívekre is erőteljes hangsúlyt fektet. A tervezők a hatalmas, 24” méretű keréktárcsákat aerodinamikailag optimalizált küllő-dizájnnal rajzolták meg, a háromdimenziós kialakítás így nem csupán egyedülálló, de funkcionális is. A külső visszapillantók feladatát kamerák végzik, az ajtónyitó kilincsek helyén pedig világító, érintés-érzékeny panelek kaptak helyet. A nagyméretű ajtók szembenyílnak egymással, a szénszálból készült utascella merevségének köszönhetően ráadásul B-oszlopra sincs szükség. Az ajtók kinyitásával így akadálymentes kilátás nyílik a tágas belső térre, a küszöbökön és az ajtóíveken pedig láthatóvá válik a szénszál mintázata. A legkorszerűbb BMW SAV modellek érzését feketére fényezett küszöbök nyomatékosítják, amelyekben elegáns kék csík jelzi a modell tisztán elektromos meghajtását.

Hátul a vízszintesen elrendezett vonalak és felületek harmonizálnak, egyszerre széles és dinamikus kiállást kölcsönözve a tanulmánynak. A keskenyre húzott, jellegzetes hátsó lámpák mélyről indulnak és a modell oldaláig nyúlnak, a jármű légellenállását pedig kéken világító csíkkal díszített diffúzor csökkenti.

„Kedvenc Helyem”, az utastér

A BMW Vision iNEXT utasai választhatnak, hogy ők maguk szeretnének vezetni („Boost” üzemmód), vagy a vezetési feladatokat az autóra bízzák („Ease” üzemmód). „Boost” üzemmódban az elektromos hajtáslánc rendkívül dinamikus, gyakorlatilag hang nélküli vezetési élményt kínál, zéró emisszió mellett. „Ease” üzemmódban az autó egy sor tevékenységre lehetőséget biztosít, nem csupán az utasoknak, de a vezetőnek is. A BMW Vision iNEXT igény szerint a pihenés, a kikapcsolódás, a szórakozás és a koncentráció oázisa lehet, a lehetőségeknek szinte csak az utasok igénye szab határt. Mint ilyen, az utastér sokkal inkább egy kerekeken guruló, kényelmes és divatos bútorokkal berendezett „élettérre” hasonlít – az új „Kedvenc Helyre”.

Nyugalmat árasztó utastéri hangulat

A nagyméretű panorámatető valóságos fényárba borítja az utasteret, vidám, kellemes atmoszférát teremtve. Két első ülés és egy nagyméretű hátsó üléssor gondoskodik egyszerre akár négy ember kényelméről. Az utastér letisztult, minimalista stílusa prémium minőségű anyaghasználattal és harmonikus színekkel kel életre. A szövet és a fa keveréke a szeretett otthon melegségére emlékeztet. Az utastér első felének hamvas, barna és bézs színekből táplálkozó kárpitborítása ragyogó bronzmetál betéteket kapott, miközben a hátsó üléssor és az ajtókárpitok aszimmetrikus Jacquard szövése türkiz árnyalatban pompázik. Az eredmény egy vizuálisan is elkülöníthető első és hátsó utastér-rész, amely egy komfortos lakás két, eltérően berendezett helyiségére emlékeztet.

„Boost” és „Ease” üzemmód az utastérben

A tágas utastér első felének kialakítását két nagyméretű kijelző és egy kormány határozza meg. A laposan húzott műszerfalat elegáns fabetétekkel díszített, bézs színű szövet borítja, amely a famintázatú padlóborítással otthonosan kellemes atmoszférát varázsol az utastérbe. „Boost” üzemmódban a kormány és a két kijelző a vezető felé fordul, „Ease” üzemmódban azonban a kormány finoman visszahúzódik, a kijelzők pedig a vezetéshez szükséges információk megjelenítése helyett „Felfedező Módba” kapcsolnak, felkínálva a tervezett útvonal mentén található azon látnivalókat és eseményeket, amelyek az utasokat érdekelhetik. Az első ülések fejtámlái ráadásul hátrahajthatók, hogy az elöl ülők könnyebben kommunikálhassanak a hátsó üléssorban utazókkal.

A középkonzol leginkább egy prémium minőségű bútorra hasonlít

Az első ülések közé épített középkonzol anyaghasználatában és kialakításában is egy prémium minőségű, elegáns bútorra emlékeztet. A matt fafelület egy lebegő kávézóasztalra hasonlít, amely egészen a hátsó üléssorig nyúlik. A finom fából készült panel alá egy bronz árnyalatú keretbe vágott, világító kristályüvegből készült héj került, amely több ezer törésre bontja az utastérbe áramló fényt, csodálatos színjátékba öltöztetve a BMW Vision iNEXT belsejét.

Maradj még!

Az utastér hátsó fele már első ránézésre is egy modern, csúcstechnológiás élettér hangulatát árasztja, amely az üléssor nagyméretű felületeivel nyugodt lounge-hangulatot varázsol és maradásra csábítja az utasokat. Az ülés és az ajtókárpitok minőségét kézzel készített, aszimmetrikus Jacquard szövés fokozza, a türkiz és a fehér árnyalatok játékával ultramodern atmoszférát kölcsönözve.

„Shy Tech”: innovatív technológia a háttérben, amely minden pillanatban elérhető

A kormányon és a két nagyméretű kijelzőn kívül nem látható más megjelenítő vagy járművezérlő egység a BMW Vision iNEXT utasterében. A hátsó üléssor otthonos hangulatának fenntartása érdekében, és hogy minden pillanatban az utasok legyenek a középpontban, a tervezőmérnökök elrejtették szem elől az intelligens technológiát. Ha azonban a vezető vagy bármelyik utas úgy kívánja, a forradalmi tanulmány azonnal láthatóvá és működtethetővé válik. A jövőben például a fából vagy szövetből készült felületek is szolgálhatnak járművezérlő egységként, kijelzőkre pedig egyáltalán nem lesz szükség, hiszen az intelligens kivetítés bármilyen felületből interaktív kijelzőt varázsol. A BMW Vision iNEXT a „Shy Tech” névre keresztelt, innovatív technológia három eltérő, jövőbe mutató lehetőségét mutatja be az Intelligens Személyi Asszisztens (Intelligent Personal Assistant), az Intelligens Anyagok (Intelligent Materials) és az Intelligens Fény (Intelligent Beam) formájában.

Intelligens Személyi Asszisztens: a tanulmányautóban egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia válaszol a „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondatokra. A BMW Vision iNEXT a digitális világ szerves részévé válik, a BMW Connected segítségével pedig könnyedén összekapcsolódik az okoseszközökkel és az okosotthon funkcióival. A vezető például hangutasítással bezárhatja az otthoni ablakokat, az autóban ülve.

Intelligens Anyagok: „Boost” üzemmódban a központi kijelző hagyományos módon, érintőképernyőként használható, „Ease” üzemmódban azonban a középkonzol matt fafelülete tölti be a vezérlő funkciót. A vezető karjának és kézfejének tartása ugyanolyan, mint az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájának használatakor: a kézfej könnyedén felfekszik a lyuggatott fafelületre, utasítások esetén pedig egy üstökös csóvájához hasonló fénypont-sorozat követi az ujj mozgását. A hátsó üléssor és az ajtókárpitok aszimmetrikus Jacquard szövése ugyancsak integrált vezérlőfunkcióval bír: a technológia érintésre életre kel, lehetővé téve, hogy az utasok különböző gesztusokkal vezéreljék a zenerendszert. Az utasításokat a szövet alá helyezett LED-ek vizuálisan is nyomatékosítják.

Intelligens Fény: a jármű digitális és analóg egységei a jövőben egyre inkább összefonódnak, így egyre több információ válik megjeleníthetővé kivetített formában. A kijelzők hosszú távon feleslegessé válnak. A BMW Vision iNEXT tanulmányba integrált Intelligens Fény egy jelentős lépést tesz ebbe az irányba, hiszen olvasófényként és interaktív kivetítőként is funkcionál. A technológia például képes egy kézbe fogott könyv szövegét képekkel, mozgó tartalmakkal és interaktív grafikákkal kiegészíteni, és mindezt az olvasó ujjainak érintése vezérli.

Egy új korszak hírnöke

A BMW Vision iNEXT a nem túl távoli jövő automatizált járművezetési lehetőségeit hozza el a jelenbe, bemutatva azon megoldásokat, amelyek kiváltképp lendületben tartják és megtestesítik a BMW Group mobilitási jövőképének kifejlesztését célzó vállalati stratégia központi tényezőit, az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtást. 2021-ben a sorozatgyártásba kerülő BMW iNEXT modell újraírja a vezetés színtiszta élményének fogalmát, egyetlen autóba sűrítve kínálva fel a BMW ügyfeleinek a vállalatcsoport innovációs tárházának legjavát.

A BMW Vision iNEXT World Flight tanulmány

München, New York, San Francisco és Peking – három kontinens négy úti célja mindössze öt nap leforgása alatt: a BMW Group és a Lufthansa Cargo egy felemelően különleges médiaesemény keretében mutatta be a BMW Vision iNEXT World Flight járműtanulmányt.

Az elmúlt hetekben több mint 300 nemzetközi újságíró, riporter és médiaszemélyiség kapott exkluzív beszállókártyát az áruszállító repülőgépek egyik legfejlettebb és leghatékonyabb típusára, a Lufthansa Cargo flottájában szolgáló Boeing 777F átalakított fedélzetére, ahol a BMW Group által kifejlesztett legújabb járműtanulmány, a BMW Vision iNEXT World Flight égisze alatt az elsők között élhették át a kontinensek közötti légi személyszállítás jövőképének vízióját.

A Lufthansa Cargo és a BMW Group mérnökei szoros együttműködésben dolgoztak össze az elmúlt hónapokban, hogy a rendkívüli médiaesemény keretében bemutatkozó járműtanulmány és a fedélzetre tervezett technológiai installáció párosának ötletét valóra váltsák. A meghívott vendégek az úttörő jármű fedélzetére lépve egy speciálisan erre az alkalomra kifejlesztett, zárt közösségitér-koncepcióba érkeztek meg, ahol a BMW Group exkluzív betekintést engedett a közeljövőbe.

Az előadást megelőző felkészülési munkálatok során az alkotók több mint 7,5 kilométernyi vezetéket fektettek le a fedélzeten, hogy összekössék a járműtanulmányba installált 10 darab 13 000 ANSI projektort és az összesen 78 000 LED-del világító, 165 darab LED-falat. A Boeing 777F fedélzetén életre keltett show a látogatók összes érzékszervét rabul ejtették. A technológiai installáció megvalósításán több mint 120 standépítő- és állványszerkezeti specialista, valamint a Lufthansa Cargo és a BMW Group mérnökei dolgoztak vállvetve.

A BMW Vision iNEXT World Flight járműtanulmányhoz körülbelül 30 tonnányi felszerelést építettek be az eredetileg áruszállításra tervezett repülőgép belsejébe. A projekten dolgozó mérnökök és specialisták egy olyan médiaesemény előkészítésén fáradoztak, amelyhez hasonlót még soha nem váltottak valóra, az installáció ráadásul szó szerint „szárnyalt”.

A három kontinens négy úti célját útba ejtő járat mindenhol csupán egy-egy napot töltött, a szakembereknek így rendkívül kevés idő állt rendelkezésükre ahhoz, hogy az egyes úti célok között a fedélzeten található installációt gyorsan és biztonságosan, teljes egészében repülőgép-üzemmódba állítsák. A médiaesemény müncheni, New York-i, San Franciscó-i és pekingi állomásain a résztvevők néhány órán át, estébe nyúlóan élvezhették az egyedülálló installációt hordozó repülőgépbe tervezett szemkápráztató előadásokat.

Az első meghívottak már a repülőgép landolása után nyolc órával megérkeztek a fedélzetre, az alkotóknak pedig az utolsó előadás után mindössze négy órájuk maradt arra, hogy felkészítsék a felszerelést a következő útra. Eme technológiai és logisztikai megpróbáltatás a járműtanulmány és a fedélzetre tervezett technológiai installáció páratlan egyediségét nyomatékosítja tovább.

„A jövőbe mutató termékek jövőbe mutató körítést érdemelnek. Büszkék vagyunk arra, hogy a BMW oldalán valóra válthatunk egy ilyen rendkívüli világpremiert” – mondta Peter Gerber, a Lufthansa Cargo igazgatótanácsának elnök-vezérigazgatója az esemény előkészületei közben.

„Az iNEXT a jövő valóságára épülő mobilitási stratégiánk, a BMW Vision iNEXT nagyközönség előtti bemutatkozásának egyetlen logikus aspektusa így egy merőben új stílus kitalálása volt” – fogalmazott Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „A World Flight világpremierje kiváló alkalom arra, hogy újabb lendületet adjunk stratégiánknak” – tette hozzá.

Az exkluzív repülőgép külső átalakítása a fedélzetre tervezett installáció stílusát követte. A Lufthansa Cargo Boeing 777E típusú áruszállítója ebben a köntösben szállt fel a Müncheni Nemzetközi Repülőtér kifutójáról szeptember 9-én, majd New York, San Francisco és Peking érintésével szeptember 14-én visszatért otthonába, a Frankfurti Nemzetközi Repülőtérre.

Az iNEXT elkövetkező mérföldkövei

Rugalmasság: a siker záloga. Tizenegy évvel ezelőtt, NUMBER ONE vállalati stratégiája részeként a BMW Group útnak indította az elektromos meghajtás széleskörű kísérleteire és tesztelésére létrehozott „project i” programot, amellyel azonnal az elektromos mobilitás úttörőjévé vált.

Napjainkban a belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt gépkocsik ugyanarra a járműstruktúrára épülnek, hiszen a 2007-ben útnak indított „project i” program egyik legsikeresebb fejlesztési innovációja ma már rendkívül rugalmas, igény szerint változtatható tömegtermelési megoldásokat garantál.

A BMW iNEXT a jövőben használatos eszközök és alkatrészek kifejlesztése terén hasonlóan központi szerepet tölt be. Vadonatúj, első-, hátsó- és összkerékhajtású platformokra épülő járműstruktúrái, valamint csúcstechnológiás létesítményei lehetővé teszik a BMW Group számára, hogy a jövőben gyors döntéseket hozzon arra vonatkozóan, hogy egyes modelljeit tisztán elektromos meghajtással, plug-in hibrid hajtáslánccal vagy hatékonyságra optimalizált belsőégésű erőforrással szerelje fel. 2025-re a BMW Group huszonöt tagúra bővíti hálózatról tölthető modelljei portfólióját, ezen modellek közül pedig tizenkettő tisztán elektromos meghajtással közlekedik majd.

2019: érkezik a tisztán elektromos meghajtású MINI

2017. július 25-én a BMW Group bejelentette, hogy az új, tisztán elektromos meghajtású MINI a brit prémiumgyártó háromajtós modelljének műszaki alapjaira épül majd. A modell sorozatgyártása 2019-ben veszi kezdetét. A MINI ügyfelei a jövőben háromféle hajtáslánc-változat közül választhatnak majd: a belsőégésű erőforrás és a plug-in hibrid hajtáslánc mellett a tisztán elektromos meghajtás is elérhetővé válik. A károsanyag-kibocsátástól mentes MINI hajtásláncát a BMW Group globális termelési hálózatának elektromos mobilitási fejlesztőközpontjai, a Dingolfingban és Landshutban működő üzemek gyártják, az autó végső összeszerelését pedig a nagy-britanniai Oxfordban működő létesítmény végzi majd. A háromajtós MINI modellek nagy részét ma is az oxfordi üzem gyártja, a létesítmény a modell összeszerelése terén évtizedes szaktudásra tett szert.

2020: bemutatkozik a BMW Concept iX3 tanulmányautó sorozatgyártásra kész változata

A 2018-as Kínai Autószalonon bemutatott BMW Concept iX3 tanulmányautó első ízben Pekingben engedett betekintést a közeli jövőbe: a BMW márka első, sorozatgyártásban kínált, tisztán elektromos hajtáslánccal felszerelt négykerekűje egy teljes értékű Sports Activity Vehicle (SAV) modell lesz – a funkcionalitás és a kényelem terén egyaránt minden kompromisszumtól mentesen.

A BMW Concept iX3 tanulmányautó egyik legjelentősebb innovációja a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának premierje. A forradalmian új megoldás az elektromos motort, a váltót és a vezérlőelektronikát egy különálló, elektromos meghajtású házban egyesíti, amely kompakt méretei okán nem csupán egyszerűbben beépíthető, de a korábban alkalmazott három önálló alkatrészhez képest jelentős mértékben könnyebb is lesz. Az ötödik generációs hajtáslánc energiaellátásáról ráadásul vadonatúj, minden korábbinál kitartóbb akkumulátorok gondoskodnak.

Az átfogó járműtechnológiai innovációk nem csupán a menetteljesítmény és a hatótávolság terén, de a beépíthetőség tekintetében is jelentős fejlődést garantálnak – elsőként egy tisztán elektromos meghajtású SAV modellben.

A hajtáslánc moduláris felépítésének köszönhetően ráadásul a mérnökök a forradalmi technológia teljesítményszintjét az adott modell karakteréhez hangolhatják, az egyes alkatrészek elrendezését pedig a rendelkezésre álló hely függvényében módosíthatják. Az ötödik generációs hajtáslánc másik legnagyobb előnye, hogy előállításához nem lesz szükség ritka nyersanyagok kitermelésére, amellyel a BMW Group újabb lépést tesz a környezetvédelem és a véges nyersanyagkészlettől független, hosszú távon fenntartható működés felé.

A BMW Concept iX3 tanulmányautó a BMW X modellcsaládra jellemző, sokoldalú vezetési élmény és a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás egyedülálló kombinációjának előfutára, 200 kW / 270 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorral, amely a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel több mint 400 kilométer megtételére képes.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER