2012. szeptember 17. hétfő, 19:56

 

Az új Mokka hobbiterepjáróval az Opel első ízben alkalmazza ebben a szegmensben vezetőtámogató rendszereit, így azok még szélesebb vevőkör számára válnak elérhetővé. Közöttük van a díjnyertes Opel Eye frontkamera éppúgy, mint a Mokka fejlett elektronikus menetstabilizálója (ESC), az emelkedőn elindulást segítő Hill Start Assist és a lejtmeneti sebességszabályozó Hill Descent Control.

opel-mokka



“A komfortot és a biztonságot fokozó műszaki megoldásaival az Opel megint bizonyítja iparági vezető szerepét. Ezek a berendezések, amellett, hogy az élvonalbeli német technikát képviselik, megfizethetők, és már az SUV-vásárlóknak is elérhetők,” mondta az Opel műszaki alelnöke, Michael F. Ableson. “Büszkék vagyunk, hogy a Mokka jó néhány exkluzív vezetőtámogató rendszert – mint például az Opel Eye frontkamera  - vezet be ebben a gyorsan növekvő járműkategóriába.”

A szélvédő és a visszapillantó tükör között elhelyezett Opel Eye frontkamera többféleképpen segíti a Mokka vezetőjét. Jelzőtábla- és burkolati jel felismerő képességével a jelzőtábla felismerő (TSR), a sávelhagyásra figyelmeztető (LDW) és a ráfutásos ütközés veszélyére figyelmeztető (FCA) funkció alapját képezi. Az első leolvassa, majd a műszerfalon kijelzi a sebességhatároló, előzést tiltó és egyéb táblákat. A jelenlegi rendszer (TSR II) a fényviszonyoktól függően 60 méterig „látja” a jelzéseket.

A gombnyomással bekapcsolható sávelhagyás figyelmeztetés akkor ad hang-fényjelzést, ha például elalszik az autós. A ráfutásos ütközési figyelmeztetés (FCA) erős hangjelzéssel és a műszeregységben megjelenő üzenettel rázza fel a vezetőt, amikor közvetlenül fenyeget az előttünk haladó jármű utolérésének veszélye. Az FCA mozgó és álló akadályokat is érzékel. Érzékenysége a kormánykerék gombjával szabályozható.

A szegmensben az Opel Mokka egyike azon kevés autóknak, amelynek mind a front-, mind az összkerékhajtású változatában az ESC standard része a Hills Start Assist (HSA) és a Hill Descent Control (HDC). Az előbbi nem engedi visszagurulni az autót a fékpedál felengedése után, az utóbbi viszont meredek lejtőn hasznos: miután gombnyomással aktiválták, nem engedi az előre beállított sebességnél gyorsabban haladni a járművet, és ehhez még csak a féket sem kell nyomni. Különösen előnyös havas, murvás talajon. A kívánt határt az illető sebességig gyorsítva, illetve fékezéssel lehet beállítani, utána már az automatika tartja ezt a tempót.

További kulcsfontosságú segédeszközként kapható a Mokkához az Opel díjnyertes bi-xenon adaptív fényszórója (AFL+), amely összesen tizenegy világítási funkcióval változtatja a világítás erősségét és távolságát a pillanatnyi menet- és útviszonyok szerint. Az AFL+ funkciói között szerepel az országúti világítás, az autópálya világítás, a városi világítás, a gyalogos világítás, a rossz időjárási világítás, a megemelt távfény, a statikus kanyarfény, a dinamikus kanyarfény, a fénydiódás nappali világítás és a távfény-asszisztens. Ez utóbbi úgy állítja önműködően a fényszóró magasságát, hogy ne vakítsa el a szembejövőket vagy az előttünk haladókat. A fénydiódás nappali világítás sokkal kevesebb áramot fogyaszt a hagyományos tompított fényszórónál, ezzel üzemanyagot takarít meg. Ráadásul a fénydióda élettartama harmincszorosa a H7-es halogén izzóénak.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER