2012. szeptember 11. kedd, 16:28

 

A Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a szeptember 27-től október 14-ig tartó Párizsi Autószalon alkalmával mutatja be az új Outlander PHEV-t, amit a vállalat által kifejlesztett Plug-in Hybrid EV rendszerrel szereltek fel. A rendszer alapját a Mitsubishi más, tisztán elektromos meghajtású modelljeiben használt hajtásláncok képezik.

mitsubishi-outlander-phev

Az Outlander PHEV a világ első tölthető hibrid rendszerű SUV-ja, amely egyszerre felel meg három követelményrendszernek: környezeti terhelése az elektromos járművekhez hasonlóan csekély, hatótávolsága egy hagyományos, belső égésű motoros járműével vetekszik, és a SUV-okra jellemző menettulajdonságokkal rendelkezik terepen és úton egyaránt. Az MMC először Japánban dobja piacra az Outlander PHEV modellt 2013. elején.

Az Outlander PHEV mellett az MMC 11 járművet állít ki a Párizsi Autószalonon, köztük az új, (más országokban Mirage-ként ismert) kompakt világautót, amely most mutatkozik be a nagyközönségnek. Szintén látható lesz az ASX kompakt crossover 2013-as modellévre megújított változata, valamint az i-MiEV Evolution elektromos versenyautó, amely augusztusban részt vett a Pikes Peak hegyiversenyen az Egyesült Államokban.

Az új Outlander PHEV

A 2012-es Párizsi Autószalon alkalmával bemutatkozó új Outlander PHEV az új Outlander alapjaira épül, amelyet már július óta forgalmaznak Oroszországban, és szeptemberben a többi európai piacra is megérkezik. Az Outlander PHEV az MMC saját fejlesztésű Plug-in Hybrid EV hajtásláncával készül, amely a 100 százalékban elektromos hajtású járművekben (az i-MiEV-ben és más modellekben) használt rendszerből lett kialakítva. Az új Outlander PHEV a világ első tölthető hybrid rendszerű SUV-ja, amely egyesíti az elektromos autóktól elvárható csekély környezeti hatásokat és csendes üzemmódot, valamint azt a széleskörű használhatóságot, remek tereptulajdonságokat és nagy hatótávolságot, amelyek egy hagyományos hajtású 4x4-es járművet jellemeznek.

hajtaslanc

Az új modellt a középkategóriába és annál is följebb szánták – márpedig ott nagyon fontos a nagy hatótávolság. Ezért az új Outlander PHEV Plug-in Hybrid EV Rendszere a tisztán elektromos hajtású MMC-járművekben (például a 2009. óta forgalmazott, száz százalékig elektromos hajtású i-MiEV-ben) már bizonyított elektromos hajtást kombinálja a legújabb fejlesztésű benzinmotoros technológiákkal (köztük az MMC MIVEC változó szelepvezérlési rendszerével). A jármű akkumulátora feltölthető az otthoni hálózatról, vagy egy nyilvános töltőállomáson is, és a rendszer a lassításkor keletkező mozgási energiát is visszatáplálja az akkumulátorba. Így a tölthető hibrid/elektromos rendszer (Plug-in Hybrid EV System) a hagyományos benzinmotorral hajtott járművekéhez hasonló teljesítményt nyújt, ugyanakkor kombinált átlagfogyasztása 61 km/liter alatt marad ami sokkal kedvezőbb, mint egy hagyományos motorral szerelt, hasonló kategóriájú járműé, amelynek hatótávolságával könnyedén összevethető az Outlander 880 kilométeres adata.

Az MMC 2013. elején dobja piacra az Outlander PHEV modellt Japánban, majd Észak-Amerikában és a világ más országaiban is.

phev-hajtas


I. Három üzemmód az optimális hatékonyság érdekében

A vezetési viszonyok és az akkumulátor töltöttségi szintje alapján a Plug-in Hybrid EV Hajtáslánc automatikusan választja ki az optimális hajtási módot (lásd lejjebb) a kényelmes haladás és a takarékosság érdekében.

a) Elektromos Hajtás üzemmód (EV)
Az EV üzemmód tisztán elektromos hajtás, amelynek során az első és a hátsó elektromotorok mozgatják a járművet. Ebben az üzemmódban a vezető hihetetlenül csendes környezetben élvezheti a nulla üzemanyag-felhasználással és nulla emisszióval járó autózást.

b) Soros Hibrid üzemmód
A Soros Hibrid üzemmódban a benzines erőforrás a generátor segítségével energiával látja el az elektromotorokat. A rendszer akkor vált át erre az üzemmódra, ha az akkumulátor energiaszintje egy bizonyos határ alá csökken, illetve ha több erőre van szükség – például emelkedőre kaptatva vagy előzéskor.

c) Párhuzamos Hibrid üzemmód
Párhuzamos Hibrid üzemmódban a benzines erőforrás biztosítja a jármű hajtásához szükséges energia nagyobb részét, az elektromos motor csak szükség esetén segít be. A rendszer időnként automatikusan erre az üzemmódra kapcsol, például nagy sebességű haladás esetén, hiszen ilyenkor a benzinmotor hatékonyabb.

II. Nagy kapacitású akkumulátor a rugalmas használhatóság érdekében


A nagy kapacitású, 12 kWh-s lítium-ion akkumulátor mintegy 55 kilométeres, tisztán elektromos üzemmódban megtehető távolságot biztosít az új Outlander PHEV-nek EV-üzemmódban (a JC08-as szabvány szerint mérve), így a jármű alkalmas a legtöbb hétköznapi közlekedési feladat teljesítésére.

A vezető manuálisan is átkapcsolhat Akkumulátor-töltési üzemmódra, amelyben a benzinmotor töltést végez, ha a jármű áll – vagy akár akkor is, ha éppen halad. Ez az üzemmód lehetővé teszi, hogy a vezető maga választhassa meg, mikor használja a motort csupán az akkumulátor áramforrásaként. Ha például előre tudja, hogy az utazás mely szakasza során használná tisztán elektromos üzemmódban a járművet, akkor erre készülve menet közben fel tudja tölteni a rendszert a szükséges energiával.


III. A Twin Motor 4WD rendszer

Az Outlander PHEV a Twin Motor 4WD rendszert alkalmazza, amely két független elektromos motoron alapul: az egyik az első, míg a másik a hátsó tengelyeket hajtja. Azon felül, hogy így csökken a súrlódási energiaveszteség – mivel a hagyományos rendszereknél kevesebb mechanikus áttételen keresztül viszi át a rendszer a nyomatékot a kerekekre –, a Twin Motor 4WD jobban is reagál, és finomabb kezelhetőséget tesz lehetővé, mint egy hagyományos mechanikus rendszer.  A Twin Motor 4WD rendszert a Mitsubishi jól bevált S-AWC (Szuper Összkerékvezérlés) integrált járműdinamikai vezérlési rendszerével kombinálták a nagyobb stabilitás és a bármilyen útviszonyok közepette is biztos kezelhetőség érdekében.

Mivel az elektromotorok sajátossága, hogy képesek azonnal leadni maximális nyomatékukat, az Outlander PHEV olyan dinamikus menettulajdonságokat kínál, mint egy nagy hengerűrtartalmú hagyományos motorral hajtott SUV – miközben kiemelkedő fogyasztási és emissziós adatokkal dicsekedhet.  

Outlander PHEV műszaki adatok:
Teljes hosszúság x szélesség x magasság (mm)    4655 x 1800 x 1680
Tengelytáv (mm)    2670
Gumiabroncsok mérete    225/55R18
Saját tömeg (kg)    1810
Szállítható személyek száma    5
Hajtáslánc    Twin Motor 4WD
Elektromotorok    Típus    állandó mágneses szinkronmotor
Mennyiség    2 (Egy elöl, egy hátul)
Max. teljesítmény (E/H)    60 kW / 60 kW
Max. nyomaték (E/H)    137 Nm / 195 Nm

Akkumulátor
Típus    Lítium-ion
Feszültség (V)    300 V
Kapacitás (kWh)    12 kWh
Benzinmotor    Típus    kétliteres, négyhengeres MIVEC
Benzinmotor    Generátor-kapacitás    70 kW
Célzott töltési idő (0 %-ról)    200 V AC (15A)    kb. 4.5 óra (teljes töltés)
Gyorstöltés    kb. 30 perc (kb. 80%-os töltés)
Célzott hatótávolság tisztán elektromos (EV) üzemmódban    több mint 55 km (a JC08 alapján)
Célzott kombinált hatótávolság    több mint 880 km (a JC08 alapján)
Célzott kombinált fogyasztás (plug-in fogyasztás)    Több mint 61 km/liter (a JC08 alapján)

Az új „világkompakt” európai változata

Az MMC új kompakt világautója (amelyeket más piacokon Mirage néven forgalmaznak) olyan jármű, amelyet arra koncentrálva fejlesztettek ki, hogy egyszerre feleljen meg számos igénynek: legyen takarékos és megfizethető (ami a kompaktokkal szemben általános elvárás), valamint egyszerre legyen „öko-autó” a fejlettebb országok számára, illetve belépő-kategóriás jármű a fejlődő országoknak.

mitsubishi-kompakt-mirage

A 2012-es thaiföldi bemutatóját követően (az autót Thaiföldön gyártják) az autót a többi ázsiai piacon is forgalmazni kezdték; Japánban óriási volt az érdeklődés a modell iránt. Az új jármű hamarosan Európában, Ausztráliában és más piacokon is elérhető lesz; az európai forgalmazás 2013 februárjában kezdődik.

Az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások hatására Európában érezhetően nő az igény az „öko-autók” iránt. Az új világkompakt mindössze 92 g/km-es CO₂ –kibocsátási adattal büszkélkedhet (egyliteres, háromhengeres MIVEC-erőforrás 5 fokozatú kézi váltóval). Az új jármű annak köszönheti ezt a jó eredményt, hogy számos olyan megoldást alkalmaztak fejlesztése során, amelyek kifejezetten a környezet védelmét szolgálják. Ilyen például a nagymértékű súlycsökkentés (a jármű mindössze 845 kg-ot nyom, 3710 mm hosszú és 1665 mm széles), a légellenállás csökkentése (CD: 0.27 – gyári adat), valamint az új, egyliteres, háromhengeres MIVEC-erőforrás, amit a Mitsubishi saját Auto Stop & Go (AS&G) rendszerével kombináltak. Praktikus kompakt méreteinek köszönhetően az európai piacra szánt változat könnyedén manőverezhető és fürge, ugyanakkor átgondolt kialakításának köszönhetően elegendő teret is kínál utasainak.


További modellek:
a, 2013-as ASX (európai változat)
Az ASX kompakt crossovert 2010 májusában mutatták be Európában – azóta is rendkívül népszerű, amit minőségi és sportos külsejének és belterének, valamint kiemelkedő menet- és környezeti teljesítményének köszönhet
Az ASX számos jól felismerhető külső változáson esett át a 2012-as modellév előtt: kifinomultabb és még jobb minőségű változata idén ősszel jelenik meg a piacon.

mitsubishi-asx-2013

b, i-MiEV Evolution

Az i-MiEV Evolution 100%-ban elektromos hajtású versenyautó, amelyben ugyanaz a motor és akkumulátort található, mint a sorozatgyártású i-MiEV-ben – csak éppen sportosabb, kisebb légellenállású és könnyebb karosszériába „csomagolva”. Az elöl egy, hátul két motorból álló 4WD hajtáslánc kiemelkedő menetteljesítményeket és kezelhetőséget biztosít.

Az autó az elektromos kategória második helyezettjeként végzett a 2012-es Pikes Peak hegyi versenyen a múlt hónapban az Egyesült Államokban. A futamon való szereplés révén az MMC rengeteg adatra és tudásra tehetett szert – a tapasztalatokat pedig fel fogják használni a jövő hibrid- és elektromos hajtásláncainak fejlesztése során.

c, MiEV Ház
A Párizsi Autószalonon látható lesz a tavaly márciusi tokiói szalonon bemutatott MiEV Ház.
A MiEV Ház azt demonstrálja, miképpen lehet az újrahasznosított akkumulátorokat és más EV-alkatrészeket (például napelemeket és elektromos töltőállomásokat) arra felhasználni, hogy a lehető leghatékonyabbá tegyük a háztartási energia-felhasználását. A ház jól példázza, hogyan kapcsolódhat egy EV-jármű az integrált megújuló energia rendszerhez, amelyet a Home Energy Management  System (HEMS) vezérel.

A HEMS folyamatosan figyeli és szabályozza a háztartás energia-felhasználását és a csatlakoztatott elektromos jármű akkumulátorának energiaszintjét, illetve a napelemekből származó energiát, így a lehető leghatékonyabbá tudja tenni az energia felhasználását, tárolását és termelését – anélkül, hogy észrevehető mértékben beavatkozna a háztartás működésébe.


A Mitsubishi Motors modellpalettája a 2012-es Párizsi Autószalonon

Új Outlander PHEV világpremier
A világkompakt új, európai változata Európai premier (Mirage más piacokon)
ASX (európai változat) A 2013-as frissített modell premierje
Új Outlander   
i-MiEV Evolution A 2012-es Pikes Peak futamon elindított autó modellje
i-MiEV A MiEV Házban kiállítva
Pajero* 30. évfordulós ünnepi modell (a francia piacon)
Montero a spanyol nyelvterületeken és Shogun az Egyesült Királyságban
L200 Triton némely piacon



* A Pajero első generációja 1982. májusában mutatkozott be Japánban olyan négykerékhajtású járműként, amely személygépkocsis külsőt és vezethetőséget kínált. Bemutatása óta a modell folyamatosan fejlődött, sikeres generációk váltották egymást a piacon csúcstechnológiát képviselő felszerelésekkel és négykerékmeghajtással – folyamatosan a kategória élvonalában tartva a járművet. A 2012-es év a Pajero megjelenésének 30. évfordulóját jelzi. Azóta több mint 2,9 millió példány készült belőle, és mindmáig a vásárlók egyik kedvence a világ 170 országában és régiójában, amit azzal ért el, hogy remek tereptulajdonságait egy személyautó utazási kényelmével és teljesítményével kombinálja.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER