Címkék: 2014 | 308 | Genfi Autószalon | kombi | Peugeot

2014. február 26. szerda, 08:10

 

A Peugeot évtizedek óta jelen van az új Peugeot 308 SW kategóriájában, a C szegmens kombijai között. Az 1969-ben megjelent 304 kombi óta a 300-as sorozat valamennyi nemzedékében napvilágot láttak a kombi változatok is.

A C szegmensben változatlan a kombik aránya, Európában évek óta tíz százalékot képviselnek a szegmensen belül, még a crossoverek és egyterűek megjelenése és előretörése sem befolyásolta a kombik részarányát. Rendkívül összetett szegmensről van szó, ahol a limuzinokkal ellentétben, nincs igazán kategóriavezető. A kombi ügyfélkör a legfiatalabb, a legdinamikusabb és a C szegmensen belül. Vásárlói körét zömében autójukat intenzíven használó (a legtöbbet autózók a szegmensben) dolgozó párok alkotják, gyerekkel vagy a nélkül. A sokoldalú felhasználhatóság ugyanolyan fontos számukra, mint a kényelem, a vezetési komfort és az autók stílusa.
Az új Peugeot 308 SW a szegmens alapját alkotó négy fő értéken, a formaterven, a hatékonyságon (beleértve a praktikusságot), a vezetés élményén és a minőségen keresztül megfelel azoknak az elvárásoknak, amelyeket ez az ügyfélkör támaszt.



Dizájn
Akárcsak a limuzin tervezésekor ezúttal is az egyszerűséget, a kiegyensúlyozottságot és a lendületességet kívánták hangsúlyozni a formaterven. A figyelmet az autó szemet gyönyörködtető vonalvezetése és az anyagok kidolgozásának minősége köti le .
A Peugeot 308 SW eleje teljes rokonságot mutat a limuzinnal. Visszaköszön a krómkeretes hűtőmaszk és a finoman formázott fényszóró, amely a Peugeot márka markáns stílusjegye. A kizárólag fénydiódákból álló fényszóró (fényszórónként 31 fénydióda), amely alapfelszerelés a magasabb felszereltségi szintű változatokban, messziről felismerhető stíluselemként jelenik meg.

A Peugeot 308 SW oldalnézete karcsú és lendületes. A tengelytávot (+ 11 cm a limuzinhoz képest) és a hátsó túlnyúlást (+22 cm a limuzinhoz képest) meghosszabbították, ezzel a Peugeot 308 SW egyike a szegmens legdinamikusabb és legkiegyensúlyozottabb kombi modelljeinek.
Az oldalvonal lendületességét az elegáns krómozott ablakszegély emeli ki, amely az oldalüvegek mentén teljes ívben végigfut. A nagyméretű, hátsó oldalablakok egybefüggő keretbe kerültek. Ez a technikai és stílusbeli megoldás, amit jelenleg néhány magasabb szegmensbe tartozó kombiban alkalmaznak, nagyban meghatározza az oldalnézet letisztult dinamizmusát.
A modell másik jelentős újítása, hogy a hátsó ajtókról elhagyták a kisablakot, ami egyszerűségében harmonikus oldalnézetet eredményezett.
Az oldalnézet dinamizmusát tovább fokozza a tető esése, valamint a hátsó rész és a hátsó szélvédő csapott szöge és alumíniumból készült, diszkrét és elegáns hosszanti tetőrudak arányai.

A széles és lendületes hátsó rész hozzájárul az autó sportos megjelenéséhez. Akárcsak a limuzinban, a hátsó lámpák átnyúlnak az autó oldalára. A C szegmensben egyedülálló, rendkívül high-tech lámpák 42 opálfényű fénydiódát rejtenek. A féklámpák három-három fénydiódáival a hátsó lámpákat összesen 48 fénydióda működteti. Formájuk még vonzóbbá teszi az autó külsejét; közvetlenül utalnak az 508 SW és az 508 RXH megjelenésére, egy családba helyezve ezzel az új Peugeot 308 SW-t a márka nagy kombi modelljeivel.
A tetővonal esése, a hátsó spoiler kialakítása, az 508-ból átvett, az autó karosszériájába belesimuló harmadik féklámpa, a tetőrudak hátrafelé haladó széttartása tovább fokozza az
új Peugeot 308 SW  szélességének érzetét.

Utastér
A belső tér az innovatív vezetőhely, a Peugeot i-Cockpit köré szerveződik, amely az intenzív dinamikai élményt garantáló kompakt kormányból, az információk könnyű leolvasása érdekében magasra helyezett műszeregységből, a magas középkonzolból, valamint az ösztönös vezetésre építő, nagyméretű, 9,7 colos érintőképernyőből áll.
A műszerfal borítása puha, a kormánykerék teljes bőrbevonatot kap a második felszereltségi szinttől, az utasteret pedig fekete lakk és selyemfényű krómozott betétek díszítik.
A hatalmas üvegfelületeken és a 1,69 négyzetméteres panoráma üvegtetőn át beáramló fény rendkívül világossá teszi az új Peugeot 308 SW utasterét. A karosszéria oldalsíkjának tengelyében elhelyezett hosszanti tetőrudak fokozzák a szélesség érzetét. A panoráma tető teljesen elrejthető az elektromosan behúzható árnyékolóval.

Az alapváltozathoz hasonlóan az új Peugeot 308 SW is a PSA csoport új EMP2 platformján készül. Az Efficient Modular Platform  szinte korlátlan szabadságot ad a tervezőknek a karosszéria hosszúságát illetően. A tengelytávot a limuzinéhoz képest két lépcsővel, azaz 11 cm-rel meghosszabbították, amit teljes egészében a hátsó tér, elsősorban a lábtér és a csomagtér növelésére használtak fel. A szélesebb hátsó ajtónyílás és a 29 mm-rel hátratolt hátsó üléspad sokkal könnyebbé teszi a beszállást.

A limuzinhoz képest 22 cm-rel megnövelt hátsó túlnyúlásnak köszönhetően a hátsó rész tökéletes egységét a következőkkel érték el:
a csomagtér mélységét jelentősen megnövelték
a csomagtérajtó hátsó domborulata egy árnyalattal nagyobb, mint a limuzinon, ami fokozott biztonságot és védelmet is nyújt az utasoknak.

A 4585 mm hosszú, 1804 mm széles és 1471 mm magas új Peugeot 308 SW ideális méreteket kínál a kombi szegmens ügyfélkörének alapvető elvárásaira, ezen belül is az utastér és a csomagtartó méretével kapcsolatos igényekre.

A csomagtér mérete a kalaptartó alatt mérve 610 dm3  VDA 210 eljárás szerint (ez 660 liter víztérfogatnak felel meg), megoszlása pedig a következő:
556 dm3 VDA 210 (vagy 590 l víz) a csomagtérpadló fölött;
54 dm3 VDA 210 (vagy 70 liter víz) a csomagtérpadló alatti rakodóhelyek között megosztva.
Az opcióként rendelhető szükségpótkerék esetén a csomagtértakaró alatti térfogat 47 dm3 VDA-ra csökken.

A Magic Flat  hátsó üléspad alapfelszerelés minden új Peugeot 308 SW-ben. A rendszer előnye, hogy az üléspad két része azonnal lehajtható a csomagtartó oldalán található fogantyúkkal. A hátsó üléslap automatikusan lebillen, a sík padlóval 1660 köbméteres (VDA 214) csomagteret kapunk az alábbi megoszlásban :
1606 dm3 VDA a szőnyeg felett ;
54 dm3 VDA rakodóhely a szőnyeg alatt.



A rakodási szélesség meghaladja az 1,06 m-t a kalaptartóig; a csomagtartó hossza a hátsó üléspadig 1,07 m; a csomagtérküszöb és a csomagtérpadló között a különbség mindössze 33 mm, ezzel az új 308 SW kínálja a legalacsonyabb rakodóküszöböt a kategóriában, számottevően megkönnyítve a be- és kirakodást; a csomagtérfalak teljesen szögletesek, a hátsó kerékdobok minimális teret vesznek el. A csomagtér két oldalát kivehető térelválasztó határolja. A bal oldalkárpiton található elasztikus hevederrel kisebb tárgyakat rögzíthetünk; opcióként alumínium csomagtérsínek is rendelhetők négy kivehető fém kampóval a nagyméretű tárgyak leszorításához ; a kihúzható kalaptartó könnyen mozgatható;  a csomagtérszőnyeg alatt kialakított rakodóhelyen tárolhatók a kivehető térelválasztók és rögzítő kampók.

Motorok
Az új Peugeot 308 SW már a bevezetésekor a legújabb generációs, teljesen újfejlesztésű Euro 6 benzin- és dízelmotorok széles választékát kínálja. A benzines kínálatban a teljesítményszintek 130 lóerőtől 155 lóerőig terjednek, az induló CO2 -kibocsátás 109 gramm kilométerenként. A dízelek teljesítménye 92-től 150 lóerőig terjed, CO2-kibocsátásuk nem haladja meg a 111 grammot. Különösen takarékos a hatfokozatú mechanikus váltóval felszerelt új 120 lóerős 1.6l BlueHDi, amely mindössze 3,2 litert fogyaszt vegyes ciklusban, kilométerenkénti 85 gramm-os a CO2-kibocsátása.
A motorok rendkívül alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal kombinálhatók, melyeket a Michelinnel kötött kizárólagos együttműködés keretében fejlesztettek ki. A legújabb generációs gumiabroncsokkal átlagosan 3 grammal csökken a kilométerenkénti CO2-kibocsátás, csökken a fékút nedves úton, tartósságuk viszont megegyezik a hagyományos abroncsokéval. A modellek több mint harmadát ezekkel az új fejlesztésű gumikkal szerelik fel.
2014 júliusától a jelenlegi kínálat a 110 lóerős, háromhengeres benzines PureTech turbómotorral, valamint a 130 lóerős benzines változathoz rendelhető, új hatfokozatú automatikus sebességváltóval bővül.

Az új háromhengeres benzines PureTech turbómotor
A 130 lóerős Peugeot 308 SW 1.2l e-THP vezeti be az új háromhengeres benzines PureTech motor családot, turbófeltöltős változatban, hatfokozatú  kéziváltóval. A variálható és kompakt, környezetbarát és hatékony motor a hatékonyság és a csúcstechnika tömény szintézise. A nagynyomású (200 bar) közvetlen befecskendezéssel ellátott, nagy hatásfokú újgenerációs turbó (240.000 fordulat/percen forgó) a kategória egyik legjobbja a vezetés élvezete tekintetében, ami már a legalacsonyabb fordulatszám-tartományban is kihasználható. Az 1750/perctől rendelkezésre álló 230 Nm nyomatékmaximum a legjobb kompromisszumot kínálja az alacsony fordulatszámon elérhető nyomaték és a teljesítmény között. A nyomaték 95 százaléka 1500 és 3500/perc között továbbra is rendelkezésre áll.

A PureTech motorokat kompakt méretek, kisebb tömeg, innovatív, és alacsony súrlódású anyagok jellemzik a teljesítmény és a takarékosság ésszerű egyensúlyával, a megbízhatóság és a robusztusság feladása nélkül. Ezek az új műszaki megoldások azonos teljesítmény- és vezetési komfortszint mellett  21 százalékkal csökkentik a fogyasztást és a CO2-kibocsátást.

BlueHDi technika
A BlueHDi név a márka Euro 6 dízelmotorjait jelöli. Ez a technika egy olyan dízel károsanyag-kibocsátás szabályozási rendszert jelent, amely egyedülálló módon egyesíti a katalitikus oxidációt, az SCR technikát (Selective Catalytic Reduction) és az adalékolt részecskeszűrőt (FAP). Jelenleg ez az egyetlen technika, amely képes jelentős mértékben, akár 90 százalékkal csökkenti a nitrogén-oxidok kibocsátását, mérsékli a CO2-emissziót és továbbra is 99,9 százalékban kiszűri a részecskéket.
Az induló választékot három BlueHDi motor alkotja. Az új, 100 lóerős 1,6l BlueHDi (ötfokozatú mechanikus váltóval) és a szintén új, 120 lóerős 1,6l BlueHDi (hatfokozatú mechanikus váltóval) mellett a 150 lóerős 2,0l BlueHDi koronázza meg a kínálatot, amelyhez hatfokozatú manuális vagy automatikus váltó választható.

A 120 lóerős 1,6l BlueHDi változat, melynek szabványos CO2-kibocsátása 85 gramm kilométerenként, a teljesítmény és a takarékosság hatékony ötvözésével igazi áttörést jelent. A rendkívül kicsi fogyasztású változat legnagyobb teljesítménye 120 lóerő, 300 Nm-es nyomatékmaximuma 1750/perctől rendelkezésre áll, vagyis a kínálat gerincét alkotja kimagasló vezetési komfort mellett.

Az új 150 lóerős 2.0l BlueHDi motor a nagy teljesítményt kifejezetten mértéktartó kibocsátási adatokkal ötvözi. Nyomatékmaximuma 370 Nm, ami 2000/fordulattól rendelkezésre áll, dinamikája pedig rendkívül rugalmas. Ezzel a motorral és a hatfokozatú manuális váltóval az új Peougeot 308 SW kilométerenkénti CO2-kibocsátása 99 grammról indul.

A 150 lóerős 2,0l BlueHDi motorhoz harmadik generációs hatfokozatú automatikus váltó is rendelhető. Az újfejlesztésű automatikus váltó Quickshift technikával készül. Ez gyorsabb és rendkívül sima váltásokat, valamint kiemelkedő kényelmet biztosít. A Quickshift váltót a CO2-kibocsátás számottevő csökkentésének szándéka jegyében tervezték meg. Kilométerenként 5 grammal kisebb az emissziója a manuális váltóéhoz képest (azonos gumiabroncsokkal), ami a fogyasztást tekintve rendkívül versenyképes helyzetbe hozza ezt a változatot.

A limuzinhoz hasonlóan az új Peugeot 308 SW tömegét is 140 kg-mal csökkentették. Ebből fakadóan az azonos motorral és felszereltségekkel ellátott modellekkel összevetve a szegmens legkönnyebb autója.

Az új EMP2 platform használatával jelentős, nagyságrendileg 70 kg-os súlycsökkenést értek el, ez a következőkből tevődik össze:
- 27 kg innovatív (rendkívül és ultra magas rugalmassági határú) acél, kompozit- és alumínium felhasználása
- 10 kg az innovatív összeszerelési eljárásoknak köszönhetően (lézerhegesztés, hydroforming technika) ;
- 33 kg az optimalizált tervezés eredményeként (könnyített modulok, egyes darabok változó méretezése a teljesítménytől függően).

Az első sárvédő és a motorházfedél alumíniumból készült. A nagy rugalmassági határú acél és más innovatív anyagok felhasználása, valamint az alkatrészek áttervezése jelentős súlycsökkenést eredményezett. Akárcsak a limuzinban, az első ülések és a hátsó üléspad új szerkezete több mint 10 kg-mal lett könnyebb. A hátsó csomagtérajtó hőre lágyuló, könnyű és merev kompozit anyagból készült; ez a megoldás 4 kg-mal könnyebb csomagtérfedelet eredményezett.

Aerodinamika
A Peugeot 308 SW fődarabjainak áttervezése és az autó magasságának csökkentése következtében az előző generációs 308 SW-hez képest 20 mm-rel alacsonyabbra került az új 308 SW súlypontja. Ennek köszönhetően a jármű kisebb energia ráfordítással győzi le a légellenállást. Alaktényezője rendkívül kedvező, mindössze 0,28, légellenállása pedig 0,64 m2-től indul.



Úttartás
A 20 mm-rel alacsonyabb súlypont nemcsak a légellenállás szempontjából előnyös, hanem a jármű stabilitását is növeli. Az új platformon készült futómű (elöl Pseudo Mc Pherson, hátul deformálódó kereszttartó) tömegét szintén csökkentették. A továbbfejlesztett futóműnek köszönhetően az előző generációs 308 SW-hez képest 20 cm-rel kisebb az új modell fordulókör átmérője (11,2 m két járda között). Hátul a lengőkaron keresztül fűzött lengéscsillapító újító szellemű elhelyezése jobb hatásfokot eredményez, ami javítja a kényelmet és az úttartást. Terheléskor is jó az autó úttartása: az alacsonyabb súlypont és a szélesebb tengelytáv javítja a súlyeloszlást, ugyanakkor nem csökkenti az autó dinamikai képességeit.
A változó rásegítésű elektromos szervokormány egyszerre precíz és informatív. A kompakt kormánnyal társítva remek kormányozhatóságot biztosít és megkönnyíti a manőverezést városban.
A nagyvonalúan méretezett féktárcsák – elöl belső hűtésűek, átmérőjük akár 304 x 28 mm is lehet – tömege szintén csökkent, a kopásállóságuk viszont érezhetően nőtt. Az új Peugeot 308 SW fékrendszerének újszerű technikája az elektromos parkolófék (a motoros fékkengyeleknek köszönhetően), az intelligens ESP és az emelkedőn történő elindulást segítő rendszer (Hill Assist) beépítését is lehetővé tette a második felszereltségi szinttől.

A csökkentett tömeg, az alacsonyabb súlypont, az elektromos kormányrásegítés, a kompakt kormány, a hatékony gumiabroncsok és fékek a limuzinokéhoz fogható dinamikus viselkedéssel ruházza fel az új Peugeot 308 SW-t.

Vezetést segítő rendszerek
Opcióként rendelhető Driver Assistance Pack (vezetést segítő csomag). Három funkciót tartalmaz, melyek a jármű elején elhelyezett radar segítségével működnek:
- távolságtartó tempomat és sebességhatároló
- ütközésveszélyére figyelmeztető jelzés
- automatikus vészfékezés

A harmadik felszereltségi szinttől opcióként rendelhető Park Assist rendszert a holttérfigyelővel együtt építik be az autóba.

A Driver Sport Csomag bekapcsolásával a vezető a következő beállításokat módosítja: határozottabb és érzékenyebb szervokormány, gázpedál karakterisztika, a motor és a sebességváltó gyorsabb reakciókészsége, erősebb, sportosabb motorhang, színváltozás a műszeregység kijelzőjén, a jármű dinamikai tulajdonságaira vonatkozó paraméterek kijelzése: leadott teljesítmény, turbónyomás, hosszanti és keresztirányú gyorsulás).
A modell bevezetésekor a Driver Sport Pack opcióként rendelhető a harmadik felszereltségi szinttől a manuális sebességváltóval felszerelt 130 lóerős 1.2l e-THP és a 150 lóerős 2.0l BlueHDi motorhoz.

Kommunikációs szolgáltatások
A mobilinternet-technikára alapozott, újgenerációs Peugeot Connect Apps szolgáltatásokon belül a nagy érintőképernyő ergonómiájának köszönhetően a kifejlesztett alkalmazások könnyen elérhetők, használatuk az ösztönösségre épít. A vezető azonnal értesül a mindennapi vezetést megkönnyítő praktikus információkról: a közelben található szabad parkolóhelyek észlelése, üzemanyagárak a közeli benzinkutakon, közlekedési információk, időjárás, a Michelin kalauz turisztikai információi (piros és zöld kalauz), telefonjegyzék, Coyote alkalmazás (bizonyos országokban).
A Peugeot Connect Apps ügyfelei hozzáférhetnek az Apps Store-hoz, ahonnan bármilyen alkalmazást le tudnak tölteni. A jelenleg kialakítás alatt álló, feláras szolgáltatások kínálata Európa 13 országában éves előfizetéssel vehető majd igénybe. A Peugeot Connect Apps szolgáltatást aktiváló 3G Plug&Play kulcsot az autó kesztyűtartójában elhelyezett USB porthoz kell csatlakoztatni.

Az új Peugeot 308 SW a ‘MyPeugeot’ alkalmazás mobil változatának egy speciális funkcióját is bevezeti, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfél az okostelefonjáról olvashassa le autója földrajzi és műszaki adatait, valamint ellenőrző funkcióit (földrajzi helyzet, kilométeróra-állás, fogyasztás, visszajelzők felvillanása stb.). Az adatok feldolgozása után olyan praktikus szolgáltatásokat kínál fel a rendszer, mint például automatikus autóhoz kisérés, navigálás megadott úti célhoz, figyelmeztetés a karbantartások esedékességére, illetve a meghibásodásokra, útvonaladatok stb.

Az új ‘Scan My Peugeot’ okostelefon-alkalmazással az ügyfél beléphet az új Peugeot 308 SW-ben található digitális kézikönyvbe. A rendszer a képfelismerés-technikát alkalmazza; a vezető az okostelefonjával egyszerűen lefényképezi a jármű egy részét, és máris megtalálja egy-egy felszerelés működésének leírását, vagy az egyik figyelmeztető kijelző jelentését.
Minőség a tervezésben a biztonság terén tett engedmény nélkül

A limuzinhoz hasonlóan az új Peugeot 308 SW is megkapta a legjobb, ötcsillagos minősítést az Euro NCAP teszteken.

Az új Peugeot 308 SW sikeresen teljesített számos tesztet, melyek a minőséget használat közben teszik próbára. Néhány példa : 2,5 millió tesztkilométer valós körülmények között, 2500 óra tesztpad, 250.000 légkondicionáló-ciklus, 4,3 millió érintés az érintőképernyőn stb.

Az új Peugeot 308 SW modellek Sochaux-ban készülnek, a motorokat pedig a franciaországi Trémery és Douvrin üzemekben gyártják.
Az új Peugeot 308 SW-t a 2014-es Genfi Autószalonon mutatja be a márka, és április 24-től kezdik forgalmazni először Franciaországban, majd hamarosan Európa többi országában.



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER