Címkék: 2014 | autószalon | Cherokee | Genf | Jeep

2014. február 04. kedd, 10:55

A negyedik generációs Jeep Cherokee vadonatúj modellként mutatkozik be a 2014-es Genfi Autószalonon. A legendás amerikai márka "Bárhová eljuthatsz, bármit megtehetsz" filozófiáját merőben újszerű módon értelmezi. Az új Jeep Cherokee kétliteres Multijet II turbódízel motorral és kilencfokozatú automata sebességváltóval szerelt változattal debütál.

Az új Jeep Cherokee magasabbra emeli a mércét sportos megjelenésével, tökéletesített országúti menettulajdonságaival és vezethetőségével, legendás Jeep 4x4 terepképességeivel, utastere prémium kidolgozásával, innovatív technológiai megoldásaival, minden eddiginél takarékosabb üzeménél, fejlettebb szórakoztató és kényelmi funkcióival, valamint Euro NCAP ötcsillagos biztonsági jellemzőivel.

Az új generációs Jeep Cherokee két- és négykerék-hajtású kivitelben egyaránt választható.
A vásárlók háromféle új, kifinomult Jeep összkerékhajtási rendszer közül választhatnak, amelyek minden körülmények között mértékadó terepképességeket szavatolnak. Az új Jeep Cherokee az első középkategóriás szabadidőjármű, amelynek hátsó tengelye leválasztható a hajtásról: így csökken az energiafogyasztás, amennyiben nincs szükség összkerékhajtásra. A rendszer észrevétlenül vált át első- és összkerékhajtás között, a vezető beavatkozása nélkül osztva el a hajtóerőt a négy kerék között.

Az új Jeep Cherokee 2014 második negyedévében jelenik meg az európai márkakereskedésekben, Longitude, Limited és Trailhawk felszereltségi szinteken. A motorkínálat élén a takarékos, 2,0 literes Multijet II turbódízel motor áll 170 lóerővel és azzal az új, kilencfokozatú automata sebességváltóval, amelyet első ízben használnak a középkategóriás szabadidőjárművek szegmensében. A 2,0 literes dízelmotor 140 lóerős kivitelben is elérhető lesz, hatfokozatú kézi sebességváltóval társítva. Az európai modellválasztékban megtalálható még a 3,2 literes V6 Pentastar benzinmotor, amelyhez szintén az új, kilencfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. Az oroszországi és közel-keleti piacokon az új Cherokee Sport felszereltségi szinten is kapható lesz; az új automata sebességváltóhoz a 2,4 literes, soros négyhengeres Tigershark MultiAir benzinmotor csatlakozik.




Dizájn

A Jeep formatervezői olyan járművet alkottak, amely úgy maradt hű a márka értékeihez, hogy közben előre mozdította azt egy következő korszakba. A karosszéria lendületes vonalai kihangsúlyozzák a Cherokee felső karosszériájának aerodinamikus, kiváló hatásfokot szavatoló kialakítását. A karosszéria alsó fele masszív, robusztus és védelmező.
Az új Jeep Cherokee erőteljes, tekintélyt parancsoló modell; agresszív kerék/karosszéria arányokkal. A kiváló első és hátsó terepszögek nagyban hozzájárulnak a modell terepképességeihez.

Az új Jeep Cherokee orrkialakításának meghatározó eleme a "vízesés" stílusban kialakított motorházfedél, az ikonikus, kiemelkedő, hetes osztású hűtőráccsal, amelyet határozott, vízszintes törésvonal oszt meg, számtalan klasszikus Jeep modellről ismert módon. Az éles rajzolatú gépházfedél határozottan elválik az első kerékdoboktól, ezzel merészen újraértelmezve a márka formai hagyományait. Az új Jeep Cherokee fejlett LED technológiát alkalmaz; az orr egyedi arányait nappali világítás, valamint opciós xenon fényszórók (bizonyos piacokon alapfelszerelés a Limited kivitelek esetében) hangsúlyozzák ki.

Az autó oldalfalán a Jeep jellegzetes, trapéz alakú kerékívei köszönnek vissza. A far prominens stíluselemei a modern, LED-es hátsó lámpatestek; a hátoldal grafikai kialakításának szerves komponenseként ezek erőteljesebb, mégis harmonikus megjelenést kölcsönöznek a járműnek. A forma összefonódó grafikai kiáltványként köti össze a far alsó és hátsó részét; egyben különleges megjelenést kölcsönözve az új Jeep Cherokee modellnek. A hátfalon egyedi ködfények és macskaszem található. Az új Cherokee 17 (Longitude és Trailhawk) vagy 18 (Limited) colos abroncsokkal szerelt.

A Jeep Cherokee az új, kétrészes CommandView motoros napfénytető révén - mely opció minden felszereltségi szinten elérhető - a szabad ég alatt autózás élményét is biztosítja. A CommandView a szélvédőtől a jármű hátsó feléig tart, így országúton és terepen egyaránt tökéletes kapcsolatot teremt a külvilággal.

Utastér
A közelmúltban bemutatott Jeep Grand Cherokee a beltéri kialakítások olyan új irányait határozta meg, amelyekre a Cherokee modell is építkezik. Az autó utastere modern, komfortos. Kifinomult kialakítás, kézzel megformált vonalak, jellegzetes Jeep formajegyek, kiváló minőségű anyagok, nagy pontosságú megmunkálás és a részletekbe menő, gondos tervezés jellemzi. Az utasfülke maximális komfortot biztosít a vezető számára a hasznos, könnyen kezelhető technológiai megoldások és az okos tárolóelemek révén.

A Cherokee vadonatúj belterének kialakítása során is a Jeep formatervezői a márka hagyományaiból merítettek. A jellegzetes, trapéz alakú felülnézeti karaktervonal a hasonló formát követő kerékívekre utal vissza, a középkonzol körvonalát az 1940-s Willys Jeep hűtőmaszkjának sziluettje ihlette, harmonikus összhangban a nagyobb testvér Grand Cherokee által megkezdett stílusirányt.




Akárhová nyúl, a vezető keze mindenütt prémium anyagokkal találkozik az utastérben: az ajtók felső szélén, a középső könyöklőn, a műszerfal felső felületén. Az utastér bővelkedik a puha tapintású, kellemes megjelenésű anyagokban. A műbőrrel borított, öltésekkel díszített műszerárnyékoló minden kivitelen az alapfelszerelés része; az öltések az első ülések közötti, illetve az első ajtón kialakított könyöklőkön is megjelennek.

Az új Jeep Cherokee háromféle beltéri kivitelben kapható.
Ezeket a világ különböző, egzotikus tájairól nevezték el, Marokkótól a Grand Canyonon át a Vezúvig. Az ülések minden ponton megtámasztják a testet, opcióként memóriás motoros állítással és fűtött/szellőztetett kivitelben is megrendelhetők (első ülések). Az üléseket prémium szövet (Longitude), kiváló minőségű Nappa bőr (Limited és Trailhawk) vagy a kettő stílusos kombinációja (Trailhawk) borítja. A 60/40 arányban osztott, hátsó üléssor első-hátra elcsúsztatható a fokozott utaskényelem, illetve a rugalmasabb csomagszállítás érdekében.
Az új Jeep Cherokee belterét olyan funkciók teszik még értékesebbé, mint az opciós, fűthető bőrkormány vagy a vezeték nélküli töltőaljzat.
Az új Jeep Cherokee belső terét mindenekelőtt a funkcionalitás jellemzi; az utastér tele van átgondolt, ötletes tároló megoldásokkal. A középkonzol tetején elhelyezett fedeles felső rekeszben biztonságosan tárolhatók az apróbb tárgyak; az első utasülés vízszintesbe dönthető, a felhajtható ülőlap alatt pedig rejtett tárolórekeszt találunk.




4x4 rendszerek és legendás Jeep terepképességek
Az új Jeep Cherokee új szintre emeli a Jeep legendás 4x4 képességeit, és egy négyévszakos, minden környezetben helyt álló járműkoncepciót vezet be. A Jeep új generációs, középkategóriás szabadidőjárműve háromféle, innovatív összkerékhajtási rendszerrel - az egy áttételt alkalmazó, teljesen automata Jeep® Active Drive I, a felezővel szerelt Jeep® Active Drive II vagy a nyomatékszabályozással, felezővel és zárható hátsó differenciálművel rendelkező Jeep® Active Drive Lock (Trailhawk) - gondoskodik a menetkörülményektől független, kategóriaelső 4x4 képességekről.

Emellett az új Jeep Cherokee a középkategóriás szabadidőjárművek közül elsőként teszi lehetővé a hátsó tengely leválasztását a hajtásláncról; így kevesebb az energiaveszteség, amikor nincs szükség összkerékhajtásra, így csökken az üzemanyag-fogyasztás. A rendszer észrevétlenül vált át első- és összkerékhajtás között, a vezető beavatkozása nélkül osztva el a mindenkori hajtóerőt a négy kerék között.

Jeep Active Drive I
A Cherokee Longitude és Limited modellekhez rendelhető Jeep Active Drive I hajtás egyetlen erőátviteli egysége (PTU) teljesen automatikusan üzemel, és szükség szerint bármilyen sebességnél aktiválja, illetve a lekapcsolja az összkerékhajtást. A rendszer a vezető beavatkozása nélkül működik, képes korrigálni a jármű függőleges tengely körüli elfordulását, és ezáltal korrigálni az alul-, illetve túlkormányzottságot. A Jeep Active Drive I kiegyensúlyozott nyomatékelosztást biztosít fékvezérelt kipörgésgátlással. Az összkerékhajtást változtatható aktiválású nedves kuplung valósítja meg, amely a hátsó differenciálműnél kapott helyet. A tengelykapcsoló minden helyzetben (csúszós útfelülettől kezdve az agresszív rajton keresztül a dinamikus vezetésig) megfelelő mértékű hajtóerőt enged a kerekekre. A vezérlő algortimusok lehetővé teszik, hogy a menetdinamika javításával párhuzamosan a rendszer az ESC menetstabilizáló berendezéssel is együttműködjön, amikor eléri a tapadási határt.

Jeep Active Drive II
A Cherokee Limited modellhez kínált Jeep Active Drive II rendszer kétfokozatú erőátviteli egysége összkerékhajtást és terepfokozatot (felező funkcionalitást) is kínál. 4-Low üzemmódban az első és hátsó féltengelyek reteszelése révén biztosít kissebességű vonóerőt vagy vontatási képességet. A felező áttétele 2,92:1. Ez az áttétel az emelkedők könnyedebb leküzdése mellett kiváló kissebességű haladási képességet biztosít extrém terepviszonyok között. A Jeep Active Drive II a Selec-Terrain rendszerrel együttműködve agresszív módon módosítja a nyomatékelosztást, ugyanakkor felügyeli a motor, a sebességváltó és az ESC menetstabilizáló berendezés működését, hogy mindig a legjobb tapadással rendelkező kerekekre juttassa a legtöbb vonóerőt.

Jeep Active Drive Lock
A Trailhawk kiviteleken alapfelszerelésként kínált Jeep Active Drive Lock a Jeep Active Drive II rendszer minden jellemzőjével rendelkezik; ezeken felül pedig hátsó differenciálzárral gondoskodik a kiemelkedő kissebességű alkalmasságról sziklamászás vagy egyéb extrém terepviszonyok mellett. A hátsó differenciálmű terepfokozatban bármely üzemmódból reteszelhető, ám bizonyos üzemmódokban (pl. Szikla) önmagától is bezár a maximális erőátvitel érdekében.

A vadonatúj Jeep Cherokee összkerékhajtási rendszereihez a Jeep márka kifinomult Selec-Terrain tapadásszabályozó rendszer is hozzá tartozik. A Selec-Terrain rendszer négy (a Trailhawk modell esetében öt) üzemmódot kínál: automatikus, havas, sportos és homok/sár; illetve kiegészítésként a szikla). A Selec-Terrain rendszer lehetővé teszi a vezető számára, hogy a Selec-Terrain tárcsát működtetve kiválassza az adott út- vagy terepviszonyokhoz leginkább illő beállításokat, és az összkerékhajtási rendszert ily módon optimalizálva felülmúlhatatlan menetképességeket és kezelhetőségeket biztosítson. A Selec-Terrain rendszer elektronikus úton vezérel és koordinál akár tizenkét különálló rendszert, köztük a hajtáslánc-vezérlő egységet, az elektronikus fékvezérlést, az ESC-t, a sebességváltó vezérlését, a hajtáslánc vezérlését, valamint a Selec-Speed Control vezérlést (visszagurulásgátlás, lejtmeneti ereszkedés-szabályozás).

Az új Jeep Cherokee emellett az exkluzív Selec-Speed Control vezérlőegységgel is rendelkezik . A Selec-Speed Control felelős a visszagurulásgátlásért, illetve a lejtmeneti ereszkedés-szabályozásért, és ezáltal lehetővé teszi, hogy a Cherokee minimális erőfeszítéssel küzdjön le meredek emelkedőket, lejtőket. Az ESC rendszer a hajtási nyomaték és a féknyomás szabályozása révén tartja a meghatározott sebességet, miközben a vezető a terepen emelkedőn, síkon vagy lejtőn halad, illetve akadályokat küzd le. A rendszer csökkenti a vezető terhelését, aki így minden figyelmét a kormányzásra fordíthatja. A 4Low fokozatban aktiválható, kizárólag a Trailhawk modellekhez kínált Selec-Speed vezérlés a Selec-Terrain kezelőszervén elhelyezett gomb megnyomásával helyezhető üzembe, és a vezető által beállított határon (1,6 - 8,5 km) belül tartja a beállított sebességet. A célsebességet a vezető maga határozhatja meg a +/- gombok segítségével.




Hajtáslánc
Kilencfokozatú automata sebességváltó
Az új Jeep Cherokee az első olyan modell a középkategóriás szabadidőjárművek kategóriájában, amely alapkivitelben kínál kilencfokozatú automata sebességváltót. Az új erőátviteli egység a 170 lóerős, kétliteres dízelmotorral, illetve a benzinmotorokkal szerelt Cherokee modellek tartozéka.

Az új, kilencfokozatú automata sebességváltó kivételesen finom váltásokat kínál; a rendkívül széles áttételi tartomány optimális gyorsítóképességet, kisebb károsanyag-kibocsátást és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást biztosít. Az új sebességváltó emellett agresszív elindulást, autópálya-sebességnél pedig finom, zökkenőmentes erőátvitelt nyújt.

Az új, teljesen elektronikus vezérlésű kilencfokozatú automata sebességváltó menet közben képes módosítani a váltási profilt, az elektronikus tartományválasztón keresztül pedig a fokozatok kézi kapcsolására is lehetőséget teremt. A konkrét helyzetekre több mint negyvenféle, egyedi váltási térkép áll rendelkezésre, mindenkor optimális váltási minőséget, illetve váltási pontot szavatolva; mindez kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást, menetteljesítményeket és jobb vezethetőség eredményez. Az aktuális helyzetben optimális váltási üzemmód kiválasztásához a kifinomult rendszer egy sor változót vesz figyelembe, a forgatónyomaték-görbe meredekségét, az esetleges kickdownt, a jármű hosszirányú és oldalirányú gyorsulását, illetve a hossztengely vízszintessel bezárt szögének változásait. A még komfortosabb, kifinomult utazási élmény érdekében további szempontokat is figyelembe vesz a sebességváltó vezérlése, így a hőmérsékletet, a menetsebességet és az ESC működését. Az eredmény: gyakorlatilag minden helyzetben tökéletesen az adott teljesítményigényekhez igazodó, automatikus sebességváltás.

Az automata sebességváltó nagyobb áttételi tartományának, illetve az alacsonyabb fordulatszámon történő működtetéssel jár környezeti előnyöknek köszönhetően városban és országúton egyaránt csökkenti a jármű üzemanyag-fogyasztását. A sebességfokozatok számának növelése emellett a fel- és visszaváltások során jelentkező ugrások mérsékléséhez is hozzájárul.

Az egyenletes kiosztott fokozatoknak köszönhetően a sebességváltások gyakorlatilag észrevétlenül mennek végbe. A sebességváltó négy fogaskerék-sorozatból és hat kapcsolóelemből (többtárcsás kuplungból, körmös kapcsolóból és fékekből) áll. Utóbbiakból bármely pillanatban csak három van nyitva. Mivel kevesebb a nyitott kapcsolóelem, csökken az egymáshoz képest elforgó alkatrészek miatti energiaveszteség, ezáltal javul az üzemanyag-fogyasztás.

Motorválaszték
Európában az új Jeep Cherokee az új, gazdaságos üzemű, soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, 2,0 literes turbódízel motorral kerül forgalomba. A MultiJet II technológiájú motorhoz a vadonatúj kilencfokozatú automata sebességváltó, illetve hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik. Az új Jeep Cherokee emellett kétféle benzinmotorral is rendelhető: a 3.2 V6 Pentastar blokk egész Európában forgalomba kerül, míg a 2,4 literes, soros- négyhengeres Tigershark MultiAir motor kizárólag az orosz és közel-keleti piacokon lesz kapható. Mindkét benzinmotorhoz az új, kilencfokozatú automata sebességváltó csatlakozik.

2.0 literes Multijet II turbódízel Stop/Start technológiával
Az új Jeep Cherokee új, takarékos, kétliteres turbódízel erőforrása a Fiat Powertrain által kifejlesztett és szabadalmaztatott, második generációs Multijet technológiát alkalmazza. A 2.0 literes turbódízel hengerenként négyszelepes, kettős felül fekvő vezérműtengellyel szerelt, szíjvezérlésű erőforrás. Az 1600 baros közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendező rendszerrel, szolenoid injektorokkal és változó geometriájú turbófeltöltővel felszerelt, új, kétliteres turbódízel motor legnagyobb teljesítménye 170 LE 3750/perc percenkénti fordulatszámon; forgatónyomatéka 350 Nm 1500/percnél, az új kilencfokozatú automata sebességváltóval társítva.

A 2,0 literes turbódízel motor csökkentett teljesítményszinttel is megvásárolható: legnagyobb teljesítménye 140 LE 3750/percnél, maximális forgatónyomatéka 350 Nm 1500/perctől. Az alacsonyabb teljesítményű motorhoz modern, hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik.

A Multijet közös nyomócsöves befecskendezési rendszer a jelenleg létező legfejlettebb megoldás arra, hogy a motor fordulatszámától függetlenül szabályozzuk a nagy befecskendezési nyomást (1600 bar), illetve a befecskendezett üzemanyag mennyiségét. A motorvezérlési rendszer, amely képes igen csekély mennyiségű (a vezető által igényelt teljesítménytől függően) üzemanyagot az égéstérbe juttatni fő befecskendezésként, különösen finom motorműködést eredményez minden helyzetben.

A 2,0 literes turbódízel erőforrás Stop/Start technológiája csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és mérsékli a CO2-kibocsátást. Az új Jeep Cherokee a márka második olyan modellje, amelyen megjelenik ez a fogyasztáscsökkentő technológia. A vezető a műszerfalon elhelyezett nyomógomb segítségével kiiktathatja a rendszert; a Stop/Start rendszer pillanatnyi állapotáról a műszeregységben kigyulladó visszajelző fény tájékoztat. Európában a 2.0 literes turbó dízel motorhoz elérhető a Stop/Start rendszer a Longitude és a Limited felszereltségi szinthez.

3.2 V6 Pentastar
Az új, 3,2 literes Pentastar V6 benzinmotor az első olyan erőforrás, amelyet az elismert 3,6 literes Pentastar V6 erőforrásból fejlesztettek ki. A motor mindazon technológiai vívmányokkal rendelkezik, amelyek olyan népszerűvé tették gazdaságos, nagy teljesítményű, kifinomult működésű ősét. Ezeknek a rendszereknek köszönhetően kellemesebb az utazás a Cherokee-ban, alacsonyabb a zaj- és rezgésszint, miközben a motor a kifutó V6-os motornál nagyobb fajlagos teljesítményt (85 LE/liter) 30 százalékos fogyasztás-csökkentés mellett éri el. A 3.2 Pentastar V6 motor legnagyobb teljesítménye 272 LE 6500/percnél, maximális forgatónyomatéka 315 Nm 4000/percnél, vontatókapacitása pedig tekintélyes 2200 kg. A 3,2 literes Pentastar V6 benzinmotor Európában a Limited és a Trailhawk Jeep Cherokee változatokhoz érhető el.

2.4 Tigershark
Az új Jeep Cherokee 16 szelepes, 2,4 literes Tigershark MultiAir motorjának (kizárólag az orosz és közel-keleti piacokon) két fő ismérve a gazdaságosság és a kifinomultság. A motor MultiAir technológiája és második generációs 'MultiAir2' rendszere még jobb égésszabályozást és még hatékonyabb kipufogógáz-tisztítást eredményez. A 2,4 literes, soros négyhengeres Tigershark motor legnagyobb teljesítménye 177 LE 6400/perc fordulatszámon, maximális nyomatéka 229 Nm 3.900/percnél


Vázszerkezet, felfüggesztés és kormánymű
A Compact U.S. Wide padlólemez adta az új Jeep Cherokee alapjait. A platform kiforrott, moduláris szerkezete lehetővé teszi, hogy számos különböző modell épüljön ugyanarra az alapvető bázisra. Az eredmény: jobb minőség, fokozott megbízhatóság, alacsonyabb költségek, rövidebb fejlesztési idő és gyorsabb felszerszámozás. A Cherokee alapjait adó szerkezet közös, moduláris és csereszabatos elemekből áll; alkalmazásuk révén modulárisan módosítható az egyes termékcsaládok tengelytávja, első és hátsó nyomtávja, első túlnyúlása, valamint teljes hossza és szélessége.
Az új Jeep Cherokee karosszériájának mintegy 65 százaléka nagy szakítószilárdságú acélból készült. A forrón sajtolt, nagy szilárdságú, illetve ultranagy szilárdságú acél elemekből erős, könnyű, masszív vázszerkezet építhető fel.

Újszerű közúti teljesítmény
Az új Jeep Cherokee prémium közúti viselkedése a Jeep mérnökeinek erőfeszítéseit dicséri. A független MacPherson első felfüggesztés rugóútja 17 centiméter, míg a független hátsó multilink felfüggesztés akár 19,8 centiméteres rugóutat biztosít. Az elszigetelt hátsó futóműbölcső, az alumínium első kereszttartók és a kiemelkedő torziós merevség csendesebb, finomabb rugózást, ugyanakkor kedvezőbb vezethetőséget is eredményez.

Az elektromos szervokormány (EPS) kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez, ugyanakkor hozzájárul a Cherokee mozgékonyságához: 4x2 kiviteleinek fordulóköre hozzávetőlegesen 11 méter, míg a 4x4-es modellek 11,6 méteren, az új Cherokee család legjobb terepképességekkel rendelkező tagja, a Trailhawk verzió pedig 12 méteres körön fordul meg.



Biztonság
Az új Jeep Cherokee fejlesztése során elsődleges szempont volt a biztonság. Ennek köszönhetően a Jeep új generációs, középkategóriás szabadidőjárműve tavaly a nagy presztízsű Euro NCAP töréstesztjén maximális ötcsillagos eredményt ért el 83/100 összpontszámmal.

Az új Jeep Cherokee a közelmúltban a ‘kategóriaelső’ minősítést is elnyerte az Euro NCAP-tól a 'Kis terepjárók' kategóriájában (2013-as vizsgálati év). Az Euro NCAP az adott évben tesztelt modellek közül annak adományozza ezt az elismerést, amely az adott méretosztályban abban az évben a legjobb teljesítményt nyújtotta. A 'Kis terepjárók' kategóriájában 2013-ban a Jeep új, középkategóriás szabadidőjárműve részesült ebben a kitüntetésben.
Az Euro NCAP 2013 során hét kategóriában összesen 33 autót vizsgált meg. A legjobbak azok lettek, amelyek a felnőtt és gyermek utasvédelmi teljesítmény, gyalogosvédelmi teljesítmény, valamint vezetőtámogató rendszerek kategóriák eredményeinek összesítése után a legmagasabb pontszámot mutathatták fel.

Az új Jeep Cherokee biztonságának gerincét az új " Compact U.S. Wide (CUS-wide)” architektúra adja, amely 65 százaléknyi nagy szilárdságú acélt tartalmaz, és ezáltal különösen szilárd vázszerkezetet biztosít. A Jeep mérnökei ezt több mint 70 különböző aktív és passzív biztonsági rendszerrel - köztük számos innovatív megoldással - egészítették ki.

Az új Jeep Cherokee alapkivitelű biztonsági rendszerei között említést érdemel a hét légzsák (többfázisú elülső légzsákok, oldal- és függönylégzsákok, valamint vezetőoldali térdlégzsák), az ESC (menetstabilizáló elektronika) és az az alá tartozó borulásvédelmi (ERM) rendszer és a terephangolású blokkolásgátló rendszer. A maximális biztonság érdekében mindez az arzenál kiegészíthető egy sor opciós biztonsági rendszerrel. Az új Jeep Cherokee opciós vagy alaptartozékként kínálja az olyan rendszereket, mint az innovatív ütközésmegelőző figyelmeztető rendszer PLUS, a ParkSense párhuzamos és merőleges parkolástámogató rendszer, az adaptív tempomat PLUS, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer PLUS, a holttérfelügyelet, valamint a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet.

Az új Jeep Cherokee egyik leginnovatívabb rendszere az ütközésmegelőző figyelmeztető rendszer PLUS, amely észleli, ha a forgalomban változnak az egyes járművek közötti követési távolságok, és amennyiben a jármű előtt haladó tárgy (jármű) rohamosan közeledik hozzánk, a rendszer aktiválja a fékeket, és figyelmezteti a vezetőt, hogy az végrehajthassa a szükséges elkerülő manővert.

Az új Jeep Cherokee ParkSense párhuzamos és merőleges parkolástámogató rendszere a lökhárítón elhelyezett ultrahangos érzékelők segítségével azonosítja a parkolásra alkalmas helyeket, és beirányítja oda az autót, amennyiben a vezető megkezdi a parkolást. A parkolássegítő rendszer automatikusan szabályozza a kormány elfordítási szögét, míg a vezetőre hátul a sebességváltó, a gáz és a fék kezelése. A rendszer párhuzamos parkolásra bármely oldalon képes, a merőleges parkolást hátramenetben tudja végrehajtani a gépkocsi.

Az adaptív tempomat PLUS (ACC) rendszer aktív állapotban növeli vagy csökkenti a jármű előre beállított utazósebességét annak függvényében, ahogy közeledünk egy másik, azonos sávban előttünk haladó járműhöz, vagy ha egy másik jármű sorol be elénk. Amikor a járművünk előtti másik jármű felgyorsít vagy átsorol egy másik sávba, az ACC ismét az előre beállított sebességre gyorsítja fel járművünket. A rendszer a vezető által beállított követési távolságot tart az elöl haladó jármű mögött, ezáltal különösen praktikus kedvezőtlen időjárási körülmények vagy rossz látási viszonyok esetén.

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer PLUS kamera alapú érzékelő segítségével határozza meg a Jeep Cherokee úton elfoglalt helyzetét. Amennyiben a jármű kitér a forgalmi sávjából (ezt a nyomvonal változásából, illetve az irányjelzés elmulasztásából tudja a rendszer), a berendezés fényjelzéssel és a kormányra gyakorolt, finom visszaforgató erőhatással figyelmezteti a vezetőt. Amennyiben túlzott mértékben átsodródunk a szomszédos sávba, a rendszer második vizuális figyelmeztető jelzést ad le.

A holttérfigyelő rendszer ultraszéles-sávú radarok segítségével támogatja a vezetőt sávváltás és előzés során, illetve amennyiben őt előzi egy másik jármű. A rendszer a külső tükörben felvillanó ikon és egy beállítható hangjelzés segítségével figyelmezteti a vezetőt, amennyiben holtterében jármű tartózkodik.

Végezetül a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet (RCP) rendszer parkolóból történő kiállás során segíti a vezetőt: tolatás közben észleli a járművünk felé közeledő egyéb gépkocsikat, és arra figyelmezteti a vezetőt. Az RCP rendszer minden alkalommal önműködően üzembe lép, amint a vezető hátramenetben kapcsolja a sebességváltót. A hátul közeledő járművekre a külső tükörben felvillanó ikonok, illetve a vezető által beállítható hangjelzés figyelmeztet.

Az új Jeep Cherokee tavaly egy másik nagy presztízsű biztonsági kitüntetésben is részesült: az Egyesült Államokban a legmagasabb pontszámot érte el a Nemzeti közlekedésbiztonsági intézet (IIHS) vizsgálatának mind a négy kategóriájában, így elnyerte az intézet Legbiztonságosabb autó kitüntetését.

A Legbiztonságosabb autó cím elnyeréséhez szükséges teszten a gépkocsit nagyméretű szabadidőjárművel vagy platós teherautóval ütköztetik oldalról, elvégeznek egy korlátozott átfedéses frontális ütköztetést, borulásos vizsgálattal ellenőrzik a tető szilárdságát, míg a hátsó (ráfutásos) ütköztetés az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelmet vizsgálja. Az új Jeep Cherokee ezen tesztek mindegyikén az elérhető legmagasabb, 'jó' minősítést érte el, köszönhetően az aktív és passzív biztonsági rendszerek hiánytalan arzenáljának, amelynek számos komponenses (pl. a Cherokee 65 százalékos nagy szakítószilárdságú acélt tartalmazó vázszerkezete vagy alapáron kínált, hét légzsákja) nyújt védelmet az ütközések során.


Infotainment rendszerek

A műszerfalat alkotó, 7 colos színes érintőképernyő teljesen átkonfigurálható; segítségével a vezető saját ízlése szerint összeállított felhasználói élményben részesül. Az információk és visszajelzések az általa választott formában jelennek meg, miközben kezüket a kormányon, tekintetüket az úton tarthatják.
A könnyen kezelhető műszeregységen azonnal hozzáférhetők a vezető számára legfontosabb információk, ám ezeket kedve szerint bárki kiegészítheti tetszőleges információkkal. A vezető egy sor információ közül választhatja ki, hogy mi jelenjen meg a műszercsoport közepén, a műholdas navigációs berendezéstől kezdve a menetsebességen, a pillanatnyi fogyasztáson át a biztonsági visszajelzésekig; az opciós adaptív tempomat PLUS-tól, az audiorendszer adatain át a Jeep-specifikus rendszerek, pl. Selec-Terrain információiig.
Az új Jeep Cherokee emellett fejlett UConnect rendszert is kínál. A 8,4 colos, színes érintőképernyővel felszerelt, kifinomult multimédiás megoldás az alapfelszerelés részét képezi a Limited és Trailhawk kiviteleken; monitorán egyértelműen leolvashatók a vezetéshez és a fedélzeti szórakozáshoz szükséges adatok.

A maximális biztonság és könnyed használhatóság érdekében az Uconnect bizonyos elemei - az audiorendszer, a klímaberendezés, az ülésfűtés/-szellőzés stb. - tetszőlegesen kezelhetők az érintőképernyőről, az az alatt, a középkonzolon elhelyezett kezelőszervekről, valamint hangvezérléssel.
A GPS navigációs rendszerrel kiegészített, felhasználóbarát, 8, colos színes Uconnect érintőképernyő minden felszereltségi szinthez opcióként megrendelhető.
Ezen felül az új Cherokee új kialakítású, háromküllős Jeep bőrkormányán az audiorendszer, a hangvezérlés és a tempomat kezelőszervei egyaránt megtalálhatók, ami még kifinomultabbá teszi a modellt.

Az UConnect fejlett 8,4 colos érintőképernyője mellett a Jeep Cherokee a Longitude szinten alapkivitelben kínálja az 5 colos érintőképernyős multimédia kezelőfelületet; az ösztönösen, könnyedén kezelhető audiorendszer a középkonzolban kapott helyet.
A még tökéletesebb utazási élményt, a hiánytalan kényelmet és élvezetet szolgálja a prémium Alpine audiorendszer, 506 wattos kimenő teljesítménnyel, kilenc hangszóróval és mélynyomóval.

Jeep Cherokee & Mopar®
Az új Jeep Cherokee újfent megerősíti a Jeep márka és a Mopar®, a Fiat-Chrysler csoport márkáinak kínált szolgáltatások, vevőszolgálati funkciók, eredeti alkatrészek és tartozékok gyári márkája közötti, intenzív és gyümölcsöző együttműködést. Több mint száz, kizárólagos Mopar tartozék választható az új Jeep Cherokee-hoz. A tökéletesen illeszkedő elemek harmonizálnak a modell műszaki, esztétikai és mechanikus jellemzőivel. Ezen túlmenően a Mopar termékei azért is egyedülállóak, mert azokat ugyanazok a mérnökcsapatok fejlesztik, akik magát a járművet: ez a közvetlen kapcsolat olyan előny, amelyet más alkatrészgyártók egyszerűen nem képesek biztosítani.




Kiemelt figyelmet érdemelnek a rakományrendező rendszerhez kapcsolódó kiegészítők és tartozékok. Ez a rendszer segít a vezetőnek messzemenőkig kiaknázni az új Jeep Cherokee rendelkezésre álló csomagterét. A Mopar egy sor olyan tartozékot kínál, amelyek tökéletesen illeszkednek a csomagtartó bal oldalán kiépített, univerzális modul állványba, lehetővé téve, hogy a csomagteret praktikusan, a pillanatnyi igények szerint, maximálisan biztonságos módon rendezzék be.

Az új Cherokee modellhez megrendelhető, exkluzív tartozékok között kiemelt helyre kívánkoznak a 17 és 18 colos, opciós könnyűfém keréktárcsák, amelyek még elegánsabbá, még sportosabbá teszik a jármű megjelenését, és nem mellékesen ellenállnak a Jeep modellek esetében várható, komoly igénybevételnek. A Mopar kétféle keréktárcsáján kívül az új Cherokee-hoz fekete motorházborítás is rendelhető: a különleges, öntapadó fóliát kifejezetten az új generációs középkategóriás Jeep szabadidőjármű számára fejlesztették ki, tesztelték és készítették el.

Végezetül az új Cherokee-hoz kínált Mopar tartozékok között megtalálhatók a fekete acél küszöbvédő elemek (Rock Rails) és tetősínek is. Mindkettő még inkább terepre termett járműként ábrázolja a Cherokeet, azt sugallva, hogy az teljes biztonságban képes megbirkózni a legkíméletlenebb környezettel is. A küszöbvédő elemek a szélsőségesen kemény terepszakaszokon biztosítanak védelmet, míg a tetősín a csomagszállító kapacitást növeli meg, lehetővé téve olyan szabadidős és sporteszközök szállítását, mint a kerékpár vagy a sífelszerelés/hódeszka.

A Fiat S.p.A and Chrysler Group LLC vevőszolgálati tevékenységi köréhez tartozó Mopar® Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA régió) felel a márkák alkatrész- és szervizellátásáért, valamint vevőszolgáltatási tevékenységeiért. A részleget 1937-ben alapították, katalógusa jelenleg több mint 450 000 egyedi, eredeti alkatrész tartalmaz, így mindkét Csoport ügyfelei több mint 130 országban közel 25 000 féle, kiváló minőségű tartozék közül válogathatnak.



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER