2012. február 15. szerda, 22:36

 

Genfben debütál a szubkompakt SUV Mokka és az Astra OPC. Az Opel standján a RAD e, az autós elvek alapján tervezett első elektromos kerékpár. Az „Év Autója 2012“ fináléjában az Ampera.

Két Opel modell ünnepli világpremierjét az idei Genfi Szalonon (2012. március 6-18.): a vadonatúj SUV Mokka és az Astra OPC. A kiállítás mottójához („Driving into the future“ - Autózás a jövőbe) illően az Opel első német gyártóként lép be a Mokkával a szubkompakt autók gyorsan növekvő piacára. Az Opel sajtókonferencia (Geneva Palexpo, 2. csarnok, 11:30-kor) látogatói a saját szemükkel győződhetnek meg, hogy a Mokkával és az új Astra OPC-vel nemcsak termékválasztékát bővíti ki a márka, hanem érzelmi töltését is fokozza.


opel-mokka

opel-mokka-muszerfal

Az Astra OPC kompakt sportkupé, 206 kW/280 LE teljesítményével, a valaha épített legerősebb Astra, tulajdonosát különösen dinamikus vezetési élménnyel ajándékozza meg, és erős szenvedélyt ébreszt. Ám fennállásának 150. évében további oka is van ünneplésre az Opelnek: a forradalmi, kiterjesztett hatótávú Ampera villanyautó bejutott az „Év Autója 2102” választás döntőjébe, és mindjárt egy futurisztikus elektromos kerékpárt is prezentál a márka a RAD e formájában. Ezeken kívül az Insignia 2.0 BiTurbo CDTI új, exkluzív, soros duplaturbós feltöltése jelzi az Opel műszaki vezető szerepét.

Világpremier: kompakt méretek, nagystílű fellépés – az új Mokka
Kompakt, 4,28 méteres külső hossza ellenére - nagystílű helykínálatának köszönhetően - öt utasnak kínál magas üléspozíciót a Mokka. Ezzel az Opel beváltja ígéretét, miszerint széles vevőkör részére teszi elérhetővé a magasabb járműkategóriák attraktív designját, innovatív technikáját és gazdag felszerelését. Dinamikus vezetési élményről háromféle gazdaságos motor gondoskodik: az 1,6-os alap-benzines (85 kW/115 LE), az 1,4-es Turbo (103 kW/140 LE) és az 1.7 CDTI (93 kW/130 LE). A Mokkával számos úttörő biztonsági technika vonul be a SUV B-szegmensbe, például az Opel frontkamerán alapuló új vezetőtámogató rendszerek, vagy a tolatókamera.

opel-mokka-kompkt-suv

Az Opel Mokka front- és összkerékhajtással is kapható. Az utóbbi még magasabb szintre emeli a stabilitást és a biztonságot, ezenkívül úttalan utakra is alkalmassá teszi a Mokkát. Ha úgy kívánja a vonóerő átvitele vagy a vezethetőség, a rendszer automatikusan és fokozatmentesen irányít át teljesítményt a hátsó kerekekre. A széria menetstabilizálóhoz (ESP) hozzá tartozik a kipörgésgátló (TC), az emelkedőn elindulási asszisztens (Hill Start Assist, HSA) és a lejtmeneti asszisztens (Hill Descent Control, HDC), amelyek hegyes-völgyes úton fokozzák a komfortot és a biztonságot.

Világpremier: új Astra OPC – sosem volt még ilyen erős Astra
Az Astra OPC-vel az Astra GTC nagy teljesítményű változata debütál Genfben. A 2.0 literes, közvetlen befecskendezéses benzines turbómotor teljesítménye 206 kW/280 LE, nyomatéka 400 newtonméter, a vele elérhető csúcssebesség pedig 250 km/óra – ez minden idők leggyorsabb Astrája. Kiemelendő a HiPerStrut rugóstagos első futómű is, amely kompromisszum nélkül viszi át az útra az erőt. A különleges „Sport“ és „OPC“ móddal ellátott FlexRide futómű még kifinomultabbá teszi az Astra OPC viselkedését.

opel-astra-opc

Az Astra OPC kagylóülései a legújabb technikát képviselik, alacsony üléspozícióval, jobb oldaltartással és innovatív könnyű szerkezettel járulnak hozzá a sportosan dinamikus vezetési élményhez. Vázszerkezetét kompozit anyag használata révén 45 százalékkal sikerült lekönnyíteni a hagyományos üléssel szemben. Eddig ilyet senki sem alkalmazott szériaautóban. Az új ülés 18-féle állítási lehetőséget kínál. Különlegesség az Opelnél,  hogy a teljes OPC-technika 10.000 kilométeres tesztet teljesített Nürburgringen, ami nagyjából 180.000 kilométernyi átlagos használatnak felel meg.



Idén különös várakozással tekint az Opel a Genfi Autószalonra: a fennállásának 150. évét ünneplő márka egyik legfrissebb innovációja, az Ampera villanyautó bejutott az „Év Autója 2012” döntőjébe. Hét jármű közül március 5-én hozzák ki a győztest, ez lesz a kiállítás egyik első nagy hivatalos eseménye.

Pillantás a jövőbe az Opel RAD e elektromos kerékpár

Az Opel Genfben mutatja meg a RAD e design-tanulmányt, ezt a futurisztikus elektromos kerékpárt, amely kiegészíti a márka elektro-mobilitási stratégiáját, és új koncepcióval járul hozzá a belvárosi mobilitáshoz. A RAD e az első autós elvek alapján tervezett elektromos kerékpár, és számos elemet vesz át az Opel formanyelvéből, például a bumeráng-elemeket, amelyek megjelentek már az Amperán és a RAK e koncepciójárművön is. A Pedelec-hajtómű 250 wattos villanymotorja segíti a bringást a pedálozásban, hatótávja 60 és 145 kilométer közötti. A RAD e nagyon jó szolgálatot tesz, amikor mobilitásra van szükség, de az autó nem, vagy csak korlátozottan használható. A RAD e éppen akkor jelenik meg, amikor az elektromos kerékpárt egyre inkább egy integrált mobilitási koncepció részének tekintik, amelybe rajta kívül beletartozik a villanyautó és az elektromos busz is. Ráadásul a RAD e nagyon stílusosan emlékeztet az Opel, mint járműgyártó korai időszakára. A 150 éves cégjubileumra olyan tanulmánnyal álltak elő a tervezők, amely hidat emel a múlt és a jövő közé.

opel-elektromos-kerekpar

Új 2.0 BiTurbo CDTI koronázza meg az Insignia dízelválasztékát
A Genfi Szalon látogatói először köthetnek ismeretséget az új, hatékony és dinamikus 2.0 BiTurbo CDTI dízelmotorral, amely a márka zászlóshajójában, az Insigniában lép színre. Az Insignia 2.0 BiTurbo CDTI teljesítménye 143 kW/195 LE, nyomatéka 400 newtonméter, fogyasztása mégis csupán 4,9 liter/100 kilométer (129 g/km CO2). Ez a középkategória egyik leghatékonyabb autója! Motorjának szíve a soros feltöltés, két különböző méretű turbóval – ez a technika idáig csak drágább márkáknál volt ismert. Ráadásul az Insignia 2.0 BiTurbo CDTI az első személyautó, amelyben külön hűtőkör tartozik a két turbóhoz, így a rendszer kivételesen gyors reakciókat eredményez.

További újdonság a népszerű Insigniában, hogy valamennyi összkerékhajtású változat megrendelhető SuperSport futóművel, benne az Insignia OPC (Opel Performance Center) HiPerStrut rugóstagjaival. Ez még tovább javítja a menetdinamikát, a biztonságot pedig új, radaralapú asszisztencia-rendszerek fokozzák.

Meriva, Astra és Insignia: újabb tökéletesítések
Palettáját folytonosan továbbfejlesztő autógyártóként az Opel Genfben mutatja be legutóbbi modellfrissítéseit. Az Opel flexibilitási bajnoka, a Meriva még gazdaságosabb hajtóműveket kap. Különösen csekély költséggel és emisszióval fut a Meriva 1.4 LPG ecoFLEX (124 g/km CO2). Az 1,4 literes benzines valamennyi változata kapható már Start/Stopal a Merivához; a turbó (88 KW/120 LE) fogyasztása ezáltal 12 százaléknyit esett. Az 1.4 LPG ecoFLEX immár kapható az ötajtós Astrához és az Astra Sports Tourerhez is, de nagyobb, 103 kW/140 LE teljesítménnyel.

opel-ampera-electric

Forrás: Opel Magyarország


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER