Címkék: Ford | Ford Transit | haszongépjármű | tanulmány

2014. december 15. hétfő, 15:04

 

A Ford közel két évtizede vezeti a magyarországi haszongépjármű piac értékesítéseit, jelenleg a legfrissebb, legteljesebb, számos nemzetközi és hazai díjjal elismert haszongépjármű portfóliót kínálja valamennyi gyártó közül, ráadásul egy friss hazai DEKRA tanulmány szerint két modellje is szegmensének legalacsonyabb üzembentartási költségeit garantálja.

Ha haszongépjármű akkor Ford? Erre a kérdésre minden ötödik hazai kishaszongépjármű vásárló igennel felel, a Ford ugyanis 20%-os piaci részesedéssel vezeti a magyarországi kis- és középhaszongéprjármű piac értékesítéseit.




Mindez természetesen nyilvánvalóan nem véletlen: a márka, amely az idei évvel teljesen megújította haszongépjármű kínálatát, elképesztően erős modellporftólióval rendelkezik, amelynek tagja a 2013-as ’Év Pickupja’ díjat elnyert Ranger épp úgy, mind a 2013-as ’Év Haszongépjárműve’ címet elhódító Transit Custom vagy a 2014-es ’Év Haszongépjármű címet megszerző Transit Connect. Érdemes megjegyezni azt is, hogy ez a bravúr korábban egyetlen gyártónak sem sikerült: korábban még senki nem tudta két egymást követő évben elhozni a rendkívül nagy presztizst jelentő nemzetközi elismerést.
Ráadásul a márka haszongépjármű kínálatát elismerő számos díj sorába nemrégiben egy hazai cím is bekerült: a Camion Truck&Bus magazin olvasóinak szavazatai alapján a 2,5-3,5 tonnás kategóriában a Ford Transit lett a 2014-es ’Év Haszongépjárműve’ cím birtokosa Magyarországon.

De mit kell tudnia egy haszongépjárműnek, hogy ilyen egyöntetűen magasra értéklje a szakma és a felhasználók egyaránt? Sok minden eszünkbe juthat ilyenkor, a raktér méretétől, rakodhatóságától, tisztíthatóságától az intelliges, praktikus megoldásokon át a teherbírásig és a fejlett vezetéstámogató rendszerekig, ám egyvalami mellett egyetlen haszongépjármű fenntartó sem megy el szó nélkül, ez pedig az üzembentartási költségek kérdésköre.
A Ford valamennyi területen piacvezető megoldásokat és értékeket kínál, legyen szó akár a biztonság területéről (a Ranger volt az első pickup, míg a Transit Custom az első kisteherautó ami valaha ötcsillagos Euro NCAP minősítést szerzett) akár a vezethetőségről, akár az egyéb terméktulajdonságok, a rakodhatóság és terhelhetőség területéről, ám a legnagyobb előnyt épp ezen a területen, a fenntartási költségek terén kínálja versenytársaival szemben.



A vállalat ezért úgy döntött, hogy egy magyarországi DEKRA* tanulmány keretében összeméri haszongépjárművenek üzemben tartási költségeit versenytársainak modelljeivel. A tanulmány egyelőre csak a portfólió két kisebb tagjára, a Transit Courier-re és a Transit Connect-re készült el, ám miután a Ford szó szerint érti a haszongépjármű reklámjaiban feltűnő jelmondatot, ’Mindenre van Transit’, biztosra vehetjük, hogy hamarosan a két nagytestvérre, a Transit Custom-ra és a Transit-ra vonatkozóan is megtekintheőek lesznek az adatok, és vélhetően nem maradhat ki a sorból a Ranger sem. Az eredmények pedig már most is rendkívül meggyőzőek.

A tanulmány módszertana egy elképzelt üzemeltetőre vetített nettó költségszámítást vesz alapul, ahol az adott kisteherautó céges autóként, váltakozó sofőrökkel üzemel, vidéki nagyváros székhellyel, 5 éves futamidővel, évi 30.000 km futásteljesítménnyel. Az üzemanyag felhasználás tekintetében a forgalmazók által megadott ill. típusbizonyítványokban szereplő adatok kerültek figyelembe vételre, a meghatározott időszakra vetített átlagos üzemanyagár segítségével. A kötelező szervizek költségei a gyártók által előírt ciklus szerint lettek kalkulálva, 2 garnitúra gumiabroncs beszerzését is számolva. Az üzemeltetési hibák javítási költsége a feltételezett elhasználódás periódusok szerint került kiszámításra. Az egyéb költségek magukban foglalják a műszaki vizsgáztatást, a felelősségbiztosítást, a  CASCO biztosítást és a teljesítményadót is, ám nem számítva a beszerzési és amortizációs költségeket (ezen költségek ugyanis nem kalkulálhatók sztenderden, nagyban befolyásolja őket az adott vásárlás trazkaciós költsége, így ezeket figyelembe véve nem végezhető pártatlan összehasonlítás).

Mindezek figyelembevételével a Transit Courier és a Transit Connect egyaránt szegmensének legalacsonyabb üzembentartási költségeit produkája: a 75 lóerős 1.5-ös turbódízel motorral szerelt, Transit Courier 19,71 Ft/km-es, a 95 lóerős 1.6-os turbódízel motorral Transit Connect SWB 22,43 Ft/km-es átlagköltséggel végzett kategóriája első helyén.



„A DEKRA tanulmány eredménye a Transit Courier és a Transit Connect esetében is egyértelműen igazolja, hogy a két modell nem csak piacvezető termékjellemzőket, hanem kategóriaelső üzembentartási költségeket is kínál.” – hívja fel a figyelmet Nagy András, a Ford magyarországi haszongépjármű értékesítéseiért felelős igazgató.
„Nagy várakozásokkal tekintünk az elé, hogy a Transit Custom és a Transit hogyan szerepel majd saját kategóriájában, reményeink szerint ez két modell is épp ilyen meggyőző eredményeket produkál majd.” – teszi hozzá a szakember.

„A Ford magyarországi értékesítéseinek mintegy egyharmadát teszik ki a haszongépjárművek, amelyeknek nagy része vállalatok részére történik, azaz flottaértékesítés. Az elmúlt években egyre inkább megfigyelhető trend, hogy a vállalkozások a beszerzési és amortizációs költségek mellett nagyobb hangsúlyt helyeznek az üzembentartási költségekre, az üzemanyagfogyasztásra, szervizköltségekre, ami a haszongépjármű felhasználók esetén fokozottan érvényes.” – avat be Dalos Attila a Ford magyarországi flottaértékesítési igazgatója.

„Ez a tendencia, épp úgy, mint a biztonsági szempontok és a legfontosabb termékjellemzők, a raktér, a teherbírás, és egyre több vállakozás esetén a környezetvédelmi szempontok, az alacsony károsanyagkibocsátás előtérbe kerülése tovább erősíti pozícióinkat, hiszen ezeken a  területeken modelljeink piacvezető értékeket kínálnak, amit a frissen megjelent DEKRA tanulmány alátámaszt.’ – mutat rá Dalos Attila.



 
Nagy András ezen felül elmondta, hogy a piaci sikerekben minden idők legerősebb, legfrissebb, piacvezető üzembentartási költségeket és garanciális feltételeket kínáló Ford haszongépjármű portfóliója mellett rendkívül fontos szerepe van a Transit Centrum márkakereskedői hálózatnak is. Ezek olyan márkakereskedések, amelyeket kifejezetten a haszongépjármű felhasználók igényeire szabtak, mint például a dedikált, mély termékismerettel rendelkező, tanácsadói feladatok ellátására is képes haszongépjármű-értékesítők, a meghosszabbított nyitva tartás, az elsőbbségi ügyfélkezelés, az áru átrakodását segítő berendezés, vagy akár igény esetén cserejármű biztosítása, illetve kedvezményes haszongépjármű-bérlési lehetőség. Sok ügyfél számára nem utolsó szempont emellett a kimagasló minőségű, rugalmas, és rendkívül széles felhasználási területeket lefedő felépítménygyártó beszállítói bázis, amivel a Ford rendelkezik.
* A tanulmányt a DEKRA-Expert Kft. készítette

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER