Címkék: Ford | teszt | Transit

2014. június 28. szombat, 10:48

 

A Ford minden eddiginél intenzívebb tesztsorozatnak vezette alá a vadonatúj Transitot, amivel mindössze hat hónap alatt tíz évnyi kemény munkavégzést szimuláltak: a prototípusok 11 millió kilométernek – azaz 275 Föld körüli utazásnak – megfelelő távot futottak le a közutakon és a próbapályákon, négy kontinens szélsőséges, 40 és -40 fokos éghajlati viszonyai közt.

 

Az extrém Transit-tesztek közt ugyanúgy szerepelt rozsdásító só- és sárfürdő, mint két hónapos nonstop vezetés csúcssebességgel, vagy nyolcasok leírása a pályán egy hónapon át, megszakítás nélkül. Az átfogó vizsgálatok eredményeképpen a szakemberek több mint 100 helyen tökéletesítették az autót.


Manapság kevés termék esetében számíthatunk arra, hogy 10 évnyi kemény használat után is működni fognak – különösen akkor, ha éjjel-nappal, extrém körülmények közt kell teljesíteniük. A Ford azonban garantálja, hogy a vadonatúj, 2 tonnás Transit még az évek előrehaladtával is megbízhatóan teszi majd a dolgát: a vállalat hat hónapba sűrítette bele mindazt az igénybevételt, ami egy évtized alatt vár egy haszonjárműre. A tartóssági tesztek során az autók 11 millió kilométernek – azaz 275 Föld körüli utazásnak – megfelelő távot futottak le a közutakon és a modern próbapályákon, valamint a világ legkeményebb, 40 és -40 fokos éghajlati viszonyai közt.



“Azt hiszem, kevés vásárló tudja elképzelni, mi mindenen ment keresztül ez az autó.” – véli David Gregory, a Ford Európa Transit-programjának főmérnöke. “A lehető legkeményebb próbákat eszeljük ki, amit egy haszonjármű még elviselhet, és csak akkor vagyunk elégedettek, ha ezeket az autó bravúrosan teljesíti – pont úgy, ahogy azt a Transit tette.”

Az új Transit egyaránt piacra kerül Európában és Amerikában is, ezért az autó gyorsított tartóssági tesztjei is két helyszínen, a Ford belgiumi pályáján Lommelben, valamint a michigani Romeóban folytak. Lommelben a Ford a vadonatúj Transitot – a dobozos áruszállítót, az önjáró alvázat és a minibusz-változatot egyaránt – több mint 30 különféle tesztnek vetette alá. Ilyen volt például a tartós utánfutó-vontatási próba, aminek során az autók maximális terheléssel egy teljesen megrakott trélert húztak. A további szélsőséges feladatok listáján szerepelt még a két hónapon át tartó non-stop száguldás maximális sebességen, durva kaviccsal borított útszakaszokon, só- és sárfürdőkön át. A prototípusok korrózióállóságát úgy vizsgálták, hogy az autók nagy páratartalmú kamrában áztak 12 héten át, utána pedig a nyolcas-próba következett, amikor a Transitok egy hónapig megállás nélkül nyolcasokat írtak le a pályán. A mérnökök több mint 5.000 alkalommal hajtottak végig egy extrém kátyús és rázós szakaszon, és 60 km/órás sebességgel ugrattak fel a 140 mm magas járdaszegélyekre.



A Transit prototípusait a Ford gondosan kiválasztott helyszíneken is próbára tette Európában, Észak-Amerikában, Afrikában és Ázsiában. Az autók 40 fokos hőségben tették a dolgukat Arizonában, Dubaiban és Dél-Afrikában, majd -40 fokon is bizonyították működőképességüket Finnországban és Kanadában, közben pedig Európa, a Közel-Kelet, Oroszország, Törökország és az USA legkeményebb tájait szelték át, megfordulva többek közt az osztrák Alpokban és a kaliforniai Death Valley-ben is. Bemutatása előtt az új modell még több mint 500.000 kilométert teljesített a profi Transit-flottafelhasználók hosszú távú tesztjein is. A tesztlaboratóriumokban a Ford a több tízezer órányi motorteszt részeként 46 napon át különleges fékpadokon modellezte a vadonatúj Transit 2.2 Duratorq dízelmotorjának nagy terhelésű, folyamatos városi üzemét. A fékpadok 30 napon belül 10 évnyi valós futásteljesítményt szimuláltak. A tesztsorozat során gyűjtött tapasztalatok alapján a Ford több mint 100 jelentős módosítást hajtott végre a Transit Custom szerkezetén; a mérnökök egyebek mellett áttervezték a jumbo áruszállító változatok küszöbidomait, és megerősítették az önjáró alvázak hátsó kereszttagjait.



“Akkor alkothatunk igazán erős és robusztus szerkezetet, ha egy haszonjárművet a végletekig, sőt még azon túl is próbára teszünk. A vásárlók ennek közvetlenül is hasznát látják majd a mindennapi használat során, bármilyen kemény munkakörnyezetben is dolgoznak majd ezek az autók.” – teszi hozzá Gregory.

A vadonatúj Transit a teljes egészében áttervezett és kibővített Transit-termékkínálat zászlóshajója, az új haszonjármű immár – a Transit Custom, Transit Connect és Transit Courier modellekhez hasonlóan – megvásárolható az európai márkakereskedésekben.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER