Címkék: Ford | haszongépjármű | hibrid | mild hibrid | plug-in hybrid | Tourneo | Transit

2020. január 30. csütörtök, 20:23

 

Tavasszal érkeznek a Ford Plug-in hybrid kishaszongépjárművei, melyek az első madarak az 1 tonnás kategóriában. A Transit Custom Plug-In Hybrid és a Tourneo Custom Plug-In Hybrid modellek májustól rendelhetők meg a márkakereskedésekben.

 

A Ford Transit Custom Plug-In Hybrid áruszállító hálózatról tölthető akkumulátorával akár 56 kilométert is megtehet az autó tisztán elektromos hajtással, amely olyan belvárosi zónákban lehet előnyös ahová csak az alacsony emissziójú járművek hajthatnak be.



A Transit Custom Plug-In Hybrid első kerekeit egy 92,9 kW teljesítményű elektromotor hajtja, amit a 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor lát el árammal. A hatótávolság kiterjesztéséről 1 literes EcoBoost benzinmotor gondoskodik, menet közben töltve az akkumulátort. A benzinmotor rásegítésével 500 kilométerre nő az autó hatótávolsága, miközben üzemanyag-fogyasztása 2,7 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 60 g/km. (NEDC ciklusban mért adat). Ez körülbelül egy átlag raktér terheltséggel számol. A menetdinamikája megfelelő, jól kormányozható, jó úttartású az autó.

Ford plug-in hybrid technológiája



Az új áruszállító hasznos teherbírása 1130 kg, raktere 6 m3. A  Líthium-ion akkumulátor-csomag a raktérpadló alatt kapott helyet, az autótót egy kicsit megemelték.

Az első lökhárítóba épített töltőcsatlakozó használatával a 240 voltos, 10 amperes háztartási elektromos hálózatról is feltölthető, amely 5,5  órát vesz igénybe, 2 AC töltőre is csatlakoztatható, a teljes feltöltés ideje 3 óra. Villámtöltőknél nem tölthető. Az akkumulátort menet közben is árammal látja el a lassításkor vagy fékezéskor működésbe lépő regeneratív töltés.


A FordPass Connect fedélzeti technológiát alapáron kínálják
A modemhez járó FordPass okostelefon-alkalmazás segítségével a vezető a távolból is ellenőrizheti az akkumulátor töltöttségi szintjét. A Ford 2020 tavaszán a FordPass Pro alkalmazást is bevezeti – kifejezetten a kisebb cégek és az egyszemélyes vállalkozások számára –, amivel maximum öt autó töltöttsége ellenőrizhető.

A 2020 tavaszán bevezetendő – és az addig eladott autókba utólag is beszerelhető – új Geofencing modul automatikusan átvált a nulla károsanyag-kibocsátású EV Most üzemmódra, amikor a jármű egy alacsony emissziós belvárosi zónába ér.

Négy EV (elektromos) üzemmód közül lehet választani

- EV Auto: A jármű vezérlő algoritmusa figyeli az energia szintjét és az aktuális forgalmi helyzetet (pl. hogy a jármű autópályán vagy éppen araszoló forgalomban halad), és ennek alapján dönti el, hogy aktiválja-e a hatótáv-hosszabbító benzinmotort

- EV Now/Most: elektromos módban haladás, csak akkor indítja be a hatótáv-hosszabbító benzinmotort, ha az akkumulátor töltöttségi szintje már a minimumra csökkent

- EV Later/Később: a hatótáv növelő benzinmotor használatát és a regeneratív töltést tekinti prioritásnak

- EV Töltés: a benzinmotor használata az elsődleges, hogy a rendszer teljesen feltöltse az akkumulátort

A ("automata váltógomb”) menetválasztója Drive vagy Low fokozatba is kapcsolható
A Low fokozatban a gázpedál felengedésekor erőteljesebben érvényesül a lassító hatás, (a féklámpa ekkor automatikusan felvillan) Az erőteljesebb lassítással nagyobb mennyiségű mozgási energia alakul át elektromos árammá, amit az akkumulátor tárol, meghosszabbítva ezzel az elektromos hatótávolságot.

A hagyományos fordulatszámmérő helyén egy hajtás/töltés műszer kapott helyet.
A Ford egy éven át tesztelte London sűrű forgalmában a Transit Plug-In Hybrideket, és a résztvevők visszajelzései alapján tökéletesítette a műszert, ami már egyértelműen, valós időben mutatja az energia-visszanyerés mértékét, hogy a vezető a lehető legjobban kihasználhassa az autó elektromos hatótávolságát.




A motor hőfokmérője helyén egy kisebb műszer látható, ami az akkumulátor töltöttségi állapotát mutatja.
A képernyőn olyan információk is megjelennek, mint az EV üzemmód-kijelző, az esedékes karbantartás időpontja, illetve egy figyelmeztető jelzés, ha a jármű éppen csatlakoztatva van egy feltöltő ponthoz. A rendszer mind az akkumulátor kimerüléséig, mind pedig az üzemanyagtartály kiürüléséig kiszámítja és megjeleníti a még megtehető távolságot.

Bemutatkozik majd egy új okostelefon- és tablet alkalmazás is bemutat majd, ami megkönnyíti a a töltőpontok megtalálását és a fizetést, evvel a Ford az egyik legszélesebb európai lefedettségű feltöltő hálózathoz biztosít csatlakozási lehetőséget, így 30 ország több mint 118.000 töltőpontjára lesz látható.


Felszereltségek
A Transit Custom Plug-In Hybrid L1 H1 (rövid tengelytávolságú, standard tetőmagasságú), Van (dobozos áruszállító) és Kombi (üvegezett személyszállító) kivitelben lesz kapható. A Van modell egyaránt megrendelhető a Base, a Trend és a legmagasabb szintű Limited felszereltséggel.
Minden autóban alapfelszereltség lesz a kabin klímaberendezése és a fűthető szélvédő, a választható tételek listáján pedig a SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer is szerepel, amit a vezető egyszerű hangutasításokkal, vagy a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható 8 colos érintőképernyőn keresztül kezelhet.

Rendelhető lesz egy 12 voltos Epower Csomag, amely lehetővé teszi, hogy a nagy fogyasztású elektromos eszközök (pl. szerszámgépek vagy külső világítótestek) a jármű nagyfeszültségű akkumulátoráról kapjanak áramot. Ehhez egy maximálisan 6 kW teljesítményű, könnyen elérhető csatlakozás áll rendelkezésre.

Vezetéstámogató rendszerek közül rendelhetőek lesznek az Aktív Parkolóasszisztens és a Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszer, az elektromos szervokormány alapáras.Hasznos lenne a tükröket egy kicsit áttervezni, mert pont ott koszolódik az ablak, ahol a sofőr belepillantana.

A tisztán elektromos hajtású Ford Transit áruszállító várhatóan 2021-ben jelenik meg.



Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid
Az új egymással szembefordítható hátsó üléssorokat is kínáló Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid nyolcüléses személyszállító is hasonlóképp megkapja ezt a plug-in hybrid hajtáslánc technológiát. A 3,1 l/100 km üzemanyag-fogyasztású, 70 g/km CO₂-kibocsátású és 53 km tisztán elektromos hatótávolságú (NEDC ciklusban mért adat) Tourneo Custom Plug-In Hybrid akkumulátor-csomagjára is a Ford 8 éves/160.000 kilométeres garanciája vonatkozik.

Az autó tágas utasterének belső méretei pontosan ugyanolyanok, mint a 2,0 literes EcoBlue dízelmotoros változat esetében, így ideális választás lehet a személyszállító vállalkozások számára.


Ford Tourneo Custom MHEV személyszállító mild hibrid

A felfrissített Tourneo Custom a kategória első modellje, amely 48 voltos mild hibrid technológiával is megrendelhető, tovább csökkentve ezzel az autó üzemanyag-költségeit. Az új EcoBlue Hybrid változat további 3 százalékkal fogyaszt kevesebbet (WLTP mérés szerint), és előnyei különösen az araszoló városi forgalomban mutatkoznak meg.
A hajtásláncban a szokásos generátort egy ékszíjhajtású indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, aminek segítségével a jármű lassításakor jelentkező mozgási energia elektromos árammá alakítható, és ezt egy 48 voltos, léghűtésű akkumulátor csomag tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, a normál haladás vagy a gyorsítás során plusz forgatónyomatékkal támogatva a belsőégésű motor működését (ehhez az akkumulátorban tárolt áramot használja fel), illetve működtetve a jármű elektromos berendezéseit.

Az EcoBlue Hybrid rendszer fejlett Auto Start-Stop technológiája a korábbinál több helyzetben aktív; például akkor is, ha az autó bekapcsolt sebességfokozattal áll egy helyben, vagy ha még gurul, de már megállni készül. A vezető maga állíthatja be, hogy mekkora legyen az a gurulási sebesség (12, 16 vagy 20 km/óra), amikor az Auto Start-Stop rendszer működésbe lép.
A Tourneo Custom összes hajtásláncához rendelkezésre áll egy választható ECO üzemmód, amely üzemanyag-hatékonyság szempontjai szerint módosítja a jármű konfigurációit és beállításait.



A Tourneo Custom kínálatában több új vezetéssegítő technológia is megjelenik:
- Az Utánfutó funkcióval kiegészített Holttérfigyelő rendszer nagyobb holtteret lát be, amikor az autó – akár 10 méteres szerelvény-hosszúságig – utánfutót vontat
- Az Intelligens Sebességhatárolóval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika hatásosan kombinálja a Közlekedési Tábla Felismerés és az Adaptív Sebességtartó Automatika rendszerek funkcióit, hogy a vezető mindig betartsa a sebességkorlátozásokat
- A Sávtartó Asszisztens figyeli az úttestre felfestett sávelválasztó jeleket, és a kormánykerék megfelelő irányba ‘tolásával’ aktív támogatást nyújt a vezetőnek, hogy visszakormányozza autóját a forgalmi sávba
- Az Aktív Parkolóasszisztens segítségével a vezető kormányzás nélkül, csupán a gáz- és fékpedált kezelve állhat be a megfelelő méretű parkolóhelyekre – legyen szó akár párhuzamos, akár merőleges parkolásról
- A Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer egy előre tekintő kamera és radar segítségével deríti fel az úton felbukkanó gyalogosokat és járműveket, és automatikusan fékez, ha a vezető nem reagál a rendszer figyelmeztetésére. A berendezés immár éjszaka is felismeri a gyalogosokat, amikor megvilágítja őket a fényszórók fénye

Kényelmi szempontból jó lenne, hogy amely változatokban az ajtón lévő könyöklők nem érhetőek el könnyen, úgy azon az oldalon is az ülésről lehajtható könyöklő, főleg a sofőröknek, hiszen az tovább segítene a gerincterhelésen könnyíteni. Kisebb termetűek számára jó lenne, ha közelebb lehetne húzni a kormányt. Bár az ülés előbbre tolható, de akkor a pedálok kerülnek nem kényelmes helyzetbe.

Az exkluzív felszereltségek közt szerepel a Titanium X kivitel, amely teljes bőrkárpitozást, navigációval és 8 colos érintőképernyővel kiegészített SYNC 3 hangvezérlésű csatlakozási rendszert, tolatókamerát és bi-xenon fényszórókat kínál alapáron. A dinamikusabb megjelenésű autók kedvelői megrendelhetik a Sport modellváltozatot, amelynek 185 lóerős motorja mellé részleges bőrkárpitozást kapnak, valamint teljes külső kiegészítő csomagot dupla motorháztető-sávozással és egyedi 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal.

A mild hibrid technológiával szerelt indulóára
Kombi M1 96kW/130 LE bruttó 10.831.630,-Ft
Shuttle Bus M1 96kW/130 LE bruttó 12.439.450,-Ft
Bus M1 96kW/130 LE bruttó 12.236.250,-Ft
A plug-in hibridek árát még nem tették közzé.


Ford hibrid kínálata




 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER