Címkék: csomagszállító | Ford | kisteherautó | Transit Courier

2014. május 27. kedd, 12:08

 

A vadonatúj Ford Transit Courier kategóriaelső üzemanyag-fogyasztást és teherszállító képességet kínál a kishaszonjárműveket üzemeltető vállalkozások számára, a modell már rendelhető az első járművek már úton vannak a márkakereskedésekbe.

 

 A városi szállítmányozók és a kisvállalkozások számára fontos egy funkcionális és kompakt haszonjármű, így a vadonatúj Transit Courier révén a Ford új piacot szerezhet a gyorsan növekvő európai kishaszonjármű-szegmensben. Mindez tovább erősíti a teljes egészében áttervezett és folyamatosan bővülő Ford Transit termékcsalád látványos menetelését.

A vadonatúj Transit, Transit Custom és Transit Connect modellek 2012 év végi bevezetését követően a Ford haszonjármű-piaci részesedése a 2014-es év első három hónapjában 10,4 százalékra nőtt, ami a vállalat legjobb eredménye az elmúlt 16 esztendő során. Idén a Ford eddig mintegy 50.000 haszonjárművet értékesített, ami 10 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában.

“A vadonatúj Transit Courier egy kedvező árú, ugyanakkor kemény munkára termett haszonjármű, páratlan üzemanyag-fogyasztással és közvetlen vetélytársainál nagyobb rakodótérrel.” – mutat rá Paulo Giantaglia, a Transit Courier program főmérnöke. „Napjaink zsúfolt városi forgalmában ez a jármű tökéletes, így a vásárlók új csoportja fedezheti majd fel a Transit értékeit.”



Fogyasztás, fenntartási költség és tartósság
Az új Transit Courier takarékos dízel- és benzinmotorjai kategóriaelső fenntartási költségeket garantálnak. Az 1,6 literes dízel és az 1,0 literes EcoBoost benzinmotor mellett a vevők a 75 lóerős, 1,5 literes dízel erőforrást is megrendelhetik, aminek 103 g/km CO2-kibocsátása és 3,9 l/100 km üzemanyag-fogyasztása minden vetélytársnál kedvezőbb. (1,6 literes dízelmotor Auto-Start-Stop rendszerrel és 100 km/órás sebességhatárolóval (100 g/km CO2-kibocsátás és 3,8 l/100 km üzemanyag-fogyasztás csak Auto-Start-Stop rendszerrel); 1,0 literes EcoBoost benzinmotor Auto-Start-Stop rendszerrel.)
A fogyasztást tovább csökkentő Auto-Start-Stop berendezés minden erőforráshoz megrendelhető.

Minden hajtásláncra egyéves/30.000 kilométeres szervizintervallum vonatkozik, és a jármű kialakítása során fontos szempont volt az egyszerű szervizelés és javíthatóság. A több darabból álló hátsó lökhárító, a masszív oldalsó védőelemek és a magasan elhelyezett első/hátsó lámpatestek révén kisebb a sérülésekből eredő kár, ez pedig kedvezőbb biztosítási díjakat jelent. Az üzemanyag-ellátó rendszer költséges meghibásodását a szériában beszerelt, különleges Ford Easy Fuel rendszer küszöböli ki.

A Ford kemény globális haszonjármű-tesztelési módszereivel próbára tett Transit Courier 1,6 millió kilométernek megfelelő próbatávot futott le (ez annyi, mintha kétszer tette volna meg oda vissza a Föld-Hold távolságot). A tartóssági tesztek az éveken át tartó extrém használatot szimulálták, s az autót 400.000 kilométeren át vezették tipikus felhasználók, akik valós körülmények között, közúton használták az autókat. Egy non-stop teszt során 250.000 alkalommal csapták be az ajtókat, hogy ellenőrizzék a szerkezetek megbízhatóságát.


Raktér
A vadonatúj Transit Courier rakodótere számos előnyt kínál a közvetlen vetélytársakkal szemben:
Hosszabb (1,62 m) raktérpadló, és könnyebb rakodhatóság a szélesebb oldalsó tolóajtókon keresztül (rekeszfallal 453 mm)
A rakteret teljes magasságában és teljes szélességében lezáró rekeszfal (üvegezett vagy teljes acél), ami minden szempontból megfelel a nemzetközi DIN és ISO védelmi előírásoknak
Opcionális, összehajtható hálós rekeszfal (DIN- és ISO-szabványú), és összehajtható/előrebuktatható utasülés a hosszabb (akár 2,59 méteres) tárgyak szállításához; 2,6 m3 (SAE) befogadó képességű raktér
Hat rakományrögzítő pont (DIN- és ISO-szabványú), amelyek közül négy az oldalfalakon kapott helyet, így nem képeznek akadályt a raktérpadlón
Több helyen előre kialakított oldalsó rögzítési pontok az állványok és keretek szállításához
Opcionális, nagy fényerejű LED raktérvilágítás a lehető legjobb látási viszonyok kialakítására

660 kilogrammos hasznos teherbírásával a Transit Courier rendkívül sokféle szállítási feladatra alkalmas, és rakterében egy szabványos Euro-raklap is elfér. A rakodótér könnyen megközelíthető az aszimmetrikus osztású, akár 158 fokos szögben is kitárható hátsó ajtókon (széria), illetve az egy vagy két oldalsó tolóajtón keresztül. A Kombi változat öt személy számára kínál kényelmes helyet; a 60/40 arányban dönthető/előrebuktatható hátsó üléssor révén az autó kettős (személy- és teherszállítási) célra is használható, hiszen összehajtott hátsó üléssorral a raktér mérete 1.69 m3. A kabin tökéletes mobil irodaként is szolgál, ahol az utasok a kategória legtöbb tárolóhelyével gazdálkodhatnak, beleértve az A4-es mappákat és kisméretű laptopokat is befogadó középkonzolt, az utastér teljes szélességében végigfutó felső polcot vagy az első utasülés alatt található fiókot. A különleges, új MyFord Dock opció a telefonok és navigációs eszközök tárolására, rögzítésére és töltésére szolgál, és a hasznos technológiák felsorolásából a Tolatókamera sem maradhat ki.


A szegmensben elsőként alkalmazott biztonsági megoldások
A Transit Courier modellben számos olyan biztonsági rendszer működik, amelyeket a Ford elsőként alkalmaz a szegmensben, a Kombi változatban például van  függönylégzsák, térdlégzsák és a második üléssorban be nem kapcsolt biztonsági övekre figyelmeztető jelzés is. Mindez az autó átfogó biztonsági rendszerének része, amit vezető- és utasoldali frontlégzsák, valamint mellkasvédő oldallégzsákok egészítenek ki.

Az autóhoz Sebességhatároló és Abroncsnyomás-figyelő Rendszer, valamint Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített Ford SYNC rendszer is rendelhető; ez utóbbi segítségével az utasok egy baleset után kapcsolatba léphetnek a helyi mentőszolgálatokkal. A széria Elektronikus Stabilitáskontroll rendszer része a Hegymeneti Elindulássegítő, a Kipörgésgátló és az Oldaldőlés Mérséklő is. Az új modell futóművét a mérnökök egyedi kormányáttételre hangolták, és az innovatív, kettős feszességű hátsó spirálrugóknak köszönhetően az autó menetdinamikája még teljes terhelés mellett is kiemelkedő. A rugózási komfort terheletlenül is sima és kifinomult, s a kompakt jármű agilisan mozog és kiválóan manőverezhető a zsúfolt városi utcákon.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER