Címkék: adblue | dízelmotor | EcoBlue | flotta | Ford | haszongépjárművek | légrugó

2017. május 23. kedd, 21:38

 

A Ford egyben mutatta be jelenlegi haszongépjármű flottáját és ismertette meg az új Ecoblue dízelmotor tulajdonságait, az új hatfokozatú automata váltót és a légrugózású hátsó futóművet.

 

Az új Ford 2.0 L Ecoblue dízelmotort 2016. áprilisától gyártják. A motor 3 féle; 105, 130 és 170 lóerős változatban készül és megfelel az Euro VI  károsanyag kibocsájtási előírásoknak. Tavaly a hannoveri haszongépjármű kiállításon a legfrissebb Transit és Transit Custumban mutatták be.
Az új motor a kifutó 2.2 Duratorq-TDCi-t váltja. Fogyasztása elődjétől akár 13 %-kal is kevesebb lehet.
A gyártó adata szerint a start-stop rendszerrel szerelt Transitok fogyasztása 6,6 l/100 km, a Transit Customé 6,1 l/100 km, amely az elsőnél 10, a Customnál 13 %-kal kevesebb a kifutó motorétól.
Legalacsonyabb CO2 kibocsájtása 157 g/km. A motor már alacsonyabb fordulatszám tartományban 20%-kal nagyobb forgatónyomatékot ad le, így a vezethetőség is javult.



Az új motor hatékony hőkezelési rendszere miatt gyorsabban bemelegszik a motor, ami segít az üzemanyag csökkentésben. Az elsődleges hajtásnál és az olajszivattyúnál olajban futó szíj csökkenti a zajt és a vibrációt és lágyabb járást biztosít. Az olajban futó vezérműszíj csökkenti a súlyt és alacsonyabb a megnyúlási hajlama a láncoshoz képest, továbbá pontosabb az időzítés a forgattyús és a vezérmű tengely között. Ezt a technológiát a Ford elsőként alkalmazta a gépjárműpiacon a Lynx 1.8 sízel motornál, majd a személygépjárműpiacon az 1.0 l Fox benzinmotornál, most pedig a haszongépjárművek között a 2.0L EcoBlue motornál. Csereperiódusa a tájékoztatás szerint 250 ezer km. A változó geometriás elektromosan vezérelt hatékonyabb kompresszor kerekű turbófeltöltő reakciója gyorsabb, vezérlése pontosabb; 110 milisec, maximális fordulatszáma 240.000 ford/perc.


Adblue rendszer
A kijelzőn megjelenik az adott Adblue mennyiséggel megtehető távolság. Ha kiürült a tartály az autó nem indítható, csak újratöltés után. A tartály térfogata 21 liter. A folyadék fagyáspontja – 11 C fok. A rendszert fűtött tartállyal és vezetékekkel szerelték, amely -30 C fokig képes jégteleníteni. Az Adblue rendszer – 30 C fok alatt nem üzemel, ebben az esetben az autó tovább használható.


Hatfokozatú automata váltó elsőkerék hajtású járművekhez
2017 elejétől új hatfokozatú bolygóműves SelectShift automata váltóval rendelhető a 130 és 170 lóerős EcoBlue motor. Ezeknél a start-stop funkció alapfelszereltség. A kézi váltáshoz lehetőség, hogy beállítás után alulról vagy felülről egyes fokozatok kihagyhatók vagy megtarthatók.


Légrugós hátsó futómű
A Transit Custom Kombi és a Tourneo Custom modellekhez légrugózású hátsó futómű is megrendelhető. Ezen rendszerek megfelelnek a márka haszongépjárműveihez előírt tartóssági szabványoknak. Mindkét oldalt egy légrugó csatlakozik futómű hosszlengőkarához, és a megfelelő rugózási erőt egy elektronikus vezérlésű kompresszor állítja be. A hosszlengőkarokon elhelyezett magasságérzékelők figyelik a jármű terhelésében bekövetkező változásokat (például amikor az utasok ki-vagy beszállnak), és a rugóállandó automatikusan az új terheléshez igazodik és állandó szinten tartja a gépkocsi magasságát. Mindezáltal javul az autó vezethetősége és utazási komfortja.



A Ford haszongépjárművek népszerűségét mutatja, hogy a Ford már 5 éve piacvezető a haszongépjármű piacon, s ezt az elsőségét ráadásul nem az állami közbeszerzésekkel éri el.



 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER