2011. április 11. hétfő, 10:57

 

Aqua-Palace Kupa
2011. április 8-10.
Fazekas Károly ott folytatta, ahogy abbahagyta:

 

tereprali hajduszoboszlo

2010-ben az utolsó bajnoki futamon aratta élete első abszolút bajnoki győzelmét, a 2011-es szezonnyitó Aqua-Palace Kupán pedig a másodikat.
Izgalmas versennyel kezdődött a 2011-es UNIQA Terep-rallye Országos Bajnokság. Az Aqua-Palace Kupa Hajdúszoboszlón került megrendezésre április 8-10. között, és bár sok autó még vagy nem készült el a szezonra, vagy még nem 100%-os állapotban érkezett a versenyre, komoly csatákat
vívtak a versenyzők egymással és a tereppel.

Pénteken egy rövid szuperspeciállal melegítettek a részvevők. A közel 10 kilométeres pálya viszonylag gyors tempót engedett az autóknak, de azért volt néhány alattomos dagonya, amelyek az óvatlan száguldozókat bajba sodorhatták. Szerencsére erre nem került sor, már csak azért sem, mivel a versenyzők – a terepraliban szokatlan módon – bejárhatták ezt a rövid szakaszt a rajt előtt, így már nem volt ismeretlen számukra a terep.
A leggyorsabban Korda Erik kezdett, de nem sokkal, mindössze 3 másodperccel maradt el a bajnok párostól. Szalay Balázs és Bunkoczi László mindenképpen győzelemmel akart hazatérni, és inkább tartalékolta az erejét. A harmadik pozíciót a román Casuneanu érte el a Ralliartos Mitsubishi-vel, ő is csak 13 másodperces hátrányt gyűjtött be a legjobb időhöz képest.

Szombaton aztán belecsaptak a lecsóba, illetve a pocsolyába a versenyzők. Két pályán összesen hat szelektív szakaszt teljesítettek, négyet Földesnél - amely 40 kilométer hosszú szakasz volt -, és kettőt Nagyrábé környékén, ez a szelektív pedig 27 kilométeres volt. A Szalay-Bunkoczi kettős a hat szakaszból négyet megnyert, a másik kettőn a Fazekas-Horn páros volt a leggyorsabb. Szalay a nap végére közel három és fél perces előnyt gyűjtött össze a BMW-s riválisával szemben, Korda Erik a kisebb teljesítményű motorral viszont a harmadik helyet tudta csak elcsípni.
A nap, és valószínűleg az év eseménye a második szakasz végén történt, amikor a Murczin-Bagics kettős egy többszörös átfordulás után kidöntött egy villanyoszlopot. Az oszlop rádőlt a versenyautóra, kisebb áramütést okozva a benne ülő versenyzőknek. Szerencsére Zsolti és Robi nem sérültek meg a balesetben, de természetesen orvoshoz szállították őket, ahol EKG vizsgálaton is átestek. A 3D Proto sajnos nagyon megrongálódott, de reméljük, hogy a szervizcsapat össze tudja rakni a következő versenyig, és Murczin Zsoltiék ismét rajthoz állnak majd Kapuváron. Nem volt eseménymentes a mezőny második felében található versenyzők napja sem. Lukács András Impalajában felrobbant a motor, Horváth Béla autójában pedig a hengerfejtömítés szállt el, mindkét versenyző feladni kényszerült a futamot. Várkonyi Andrea a délután szelektíveken már igazán elfáradt, ráadásul egyszer egy hatalmas robbanást lehetett hallani az autóból, mint kiderült, eldurrant a bal hátsó felni. Félreálltak szerelni, de csak a hátsó fékek kiiktatásával sikerült tovább haladniuk. Andiéknak alig maradt idejük arra, hogy büntetés nélkül beérjenek a célba, így óriási tempót diktálva teljesítették a szelektívet, három perccel meg is javították a korábban elért eredményüket!

Nem maradtak izgalmak nélkül a kilátogatók az UNIQA Terep-rallye Országos Bajnokság első versenyének zárónapján sem.
Azok a bukkanók, gödrök és kisebb tókezdeményezések, amelyek szombaton még komoly fejtörést okoztak a csapatoknak, vasárnapra már kiismerhető akadályokká váltak, de keletkeztek újabb átjárhatatlan szakaszok. Egy ilyen mély dagonyában vesztegelt közel 20 percet a Szalay-Bunkoczi kettős a második szelektíven, és ezzel elúsztak a győzelmi reményei. „Már többször is átmentünk ezen a részen, eddig nem okozott gondot, de most szerintem túl nagy tempóban akartam áthatolni a sáron, és egyszerűen leragadt az első kerék, és megfogta az autót” - nyilatkozta Szalay a szervizben. A páros végül faágakat rakott a kerék alá, így sikerült kikecmeregnie a dagonya fogságából. Fazekas Károly tehát átvette a vezetést és meg is tartotta egészen a végéig, mögötte Casuneanu ért célba a második helyen 1 perc 43 másodperces különbséggel. Karcsi pénteken még az ötödik helyen zárta az első szakaszt, de folyamatosan jött fel és dolgozta le a hátrányát az élen állókhoz képest. Korda
Erik is mindent megtett, hogy utolérje a román Mitsubishis versenyzőt, de végül megmaradt a harmadik pozícióban, amely a bajnoki értékelésben a második helyezést jelenti számára (mivel Casuneanu eredménye a magyar bajnokságba nem számít). Szalay végül Korda mögött, a negyedik helyen fejezte be az Aqua-Palace Kupát, de a pilóta nem keseredett el, hiszen ez még csak az első verseny volt idén, messze még a vége. A Lónyai-Garamvölgyi kettősnek nehéz hétvégéje volt, folyamatosan kuplung-problémákkal küzdöttek. Ennek ellenére az, hogy célba értek, ráadásul a magyar bajnoki értékelésben eddigi legjobb eredményüket érték el a negyedik helyezéssel, feledtette velük a verseny minden kellemetlen pillanatát. Varga Imre is hasonló jókedvvel hajtott be a nap végén a célba, mivel eddig még soha nem sikerült befejeznie a derecskei versenyt. A Nissan futóművén állítottak egy kicsit a vasárnapi utolsó szakaszra, és valószínűleg megtalálták a megfelelő
beállításokat, mivel Imiék szárnyaltak az utolsó 40 kilométeren. Várkonyi Andrea és Laklóth Aladár alaposan elfáradt az Aqua-Palace Kupa végére, de sikeresnek értékelték a hétvégét, hiszen nehéz és küzdelmes futamot tudhatnak maguk mögött. Végül még a Sólyom-Galbács kettős is begyűjthetett 6 értékes pontot a magyar bajnoki értékelésben elért hetedik helyezésének köszönhetően.

A H-csoportban is rajthoz állt öt páros, köztük néhány újonc, akik a Bamako rallyn és a Heroes Legend-en már versenyeztek, de a tereprali OB-ban most próbáltak először szerencsét. Drámai küzdelemben végül a Zanyi-Lizán kettős végzett az élen, a második pedig az újon Sebestyén Sándor-Herczegh László kettős lett, akik szombaton este teljes első futóművet cseréltek a Land Roveren.
Minden eddiginél több quados és motoros versenyző tisztelte meg részvételével az Aqua-Palace Kupát, összesen 14-en álltak rajthoz, köztük három motoros és 11 quados! Immár két hölgy is tagja a mezőnynek: Szabó Barbara már tavaly is versenyzett, de Csete Kitti első igazi tereprali futamán vett részt a hétvégén, sajnos egyelőre egyikük sem járt sok sikerrel. Igazi szenzációnak számított még a Benyó Miklós-Benyó Máté kettős részvétele, akik egy kétszemélyes Polaris quaddal versenyeztek, és az egyébként korábbi tereprali abszolút bajnok, Dakart megjárt versenyző a fiával, a 10 éves Mátéval állt rajthoz a futamon! Hangodi Zoltán egészen szombat estig vezette a kategóriát, de aztán az egyik gumi lefordult a felniről, és csak a szakasz egy részének levágásával tudta megoldani a problémát, viszont így annyi büntetést kapott, hogy nem volt érdemes folytatnia a versenyt. A győzelmet Fekete László szerezte meg, Mészöly Tamás és Nagy Bertold előtt.

Hivatalos végeredmények:
T1
1. Fazekas-Horn 03:17:15
2. Casuneanu-Maurilio +00:01:43
3. Korda-Tóth 00:02:33
4. Szalay-Bunkoczi +00:17:05
5. Lónyai-Garamvölgyi +00:42:51
6. Varga-Hujber +00:54:35
7. Várkonyi-Laklóth +01:54:25
8. Sólyom-Galbács +19:30:05

TH-csoport
1. Zanyi-Lizán 04:15:55
2. Sebestyén-Herczegh +04:55:25
3. Hangodi-Pocseg +08:35:15

Motor/Quad
1. Fekete László 03:33:20
2. Mészöly Tamás +00:06:25
3. Nagy Bertold +00:07:29
4. Somfai Mátyás +00:10:30
5. Győri László +00:13:53
6. Horváth Lajos +00:18:01
7. Benyó-Benyó +00:27:21
8. Hodola Richard +02:11:57
9. Marczinek Zsolt +03:54:22
10. Szabó Barbara +05:38:43
11. Jánosi Zoltán +07:24:03


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER