2011. szeptember 26. hétfő, 22:57

 

UNIQA Terep-rallye Országos Bajnokság Retro Rádió Kupa
2011. szeptember 23-25. Nagykálló
Az UNIQA Terep-rallye Országos Bajnokság utolsó futamára maradt a bajnokavatás, miután az élen álló Fazekas Károly-Horn Albert (BMW) kettősnek csupán 4 pontos előnye volt a második helyezett Szalay Balázs-Bunkoczi László (Opel Antara) párossal szemben. Ráadásul új helyszínen dőlt le, hogy ki lesz az idei év legjobbja, ugyanis Nagykállón és környékén még soha nem rendeztek tereprali versenyt.

 

fazekas-horn-bmw

Ennek megfelelően ismeretlen volt a terep a mezőny számára, de annyit lehetett tudni, hogy homokos
pálya várja a résztvevőket, ami meglehetősen ritka Magyarországon. Így tehát izgalommal várták a
versenyzők a szezonzáró futamot, amely szeptember 23-án, pénteken két szuperspeciállal kezdődött,
de természetesen a két szakaszból csak egyik eredménye számított, mégpedig a jobbik. Talán nem
meglepő, hogy mindenki a második alkalom során teljesítette gyorsabban a szelektívet, amely a
Nagykállóhoz közeli homokbányában került megrendezésre. A legjobb Fazekas Károly érte el a
bemelegítő szakaszon, de előnye csupán 1 másodperc volt Szalayhoz képest, ez mégis lélektani
jelentőséggel is bírt amellett, hogy szombaton ő rajtolhatott az élről.

A Retro Rádió Nagykálló Kupa második napja hat szelektív szakaszból állt, négyszer a rövid, és
kétszer a hosszú pályát kellett teljesítenie a mezőnynek, egy szerviz közbeiktatásával. A rövid
szakasz a maga 16 kilométerével nem volt könnyen teljesíthető, ugyanis abban a bányában zajlott,
ahol a szuperspeciált is megrendezték, és a végére már nagyon kijárt és mély lett a nyom. A hosszú
szelektíven a homokos és füves részek váltották egymást, így ezen a pályán a versenyzők inkább a
folyamatos koncentrációban fáradtak el.

A szakaszgyőzelmeket felváltva Fazekas és Szalay vitte haza, de mivel az Opeles páros délelőtt
defektet kapott, a második helyről várta a vasárnapi folytatást, előnye 2 perc 42 másodpercre duzzadt.
Karcsiék saját bevallásuk szerint a határon autóznak, többször is volt veszélyes helyzet, amikor orra
estek egy-egy ugrató után, de a BMW remekül bírta a strapát. Szalayék a második hosszú szakaszon
is kaptak egy defektet, de ezt már nem cseréltél ki, hanem 2 kilométert megtettek vele a célig. Náluk is
volt túlcsúszás, vissza is kellett tolatniuk egy részen, mivel nem a jó nyomvonalon haladtak.

A harmadik helyen a Lukács-Szegedi kettős állt, akik voltak másodikok is a nap folyamán, de aztán
eltévedtek egy helyen, és több kilométer után tudtak csak megfordulni. Az Impala egyébként a
folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően most már tökéletesen működött, és Andrásék jó időket
autózva magabiztosan haladnak lépésről-lépésre az egyre jobb eredmény felé. Mögöttük két perces
különbséggel következett Korda Erik a negyedik pozícióban, aki nem élvezte annyira a versenyt, mivel
szerinte túl gyönge volt a Nissan ezekre a pályákra. Az ötödik helyen végzett volna szombaton a
gyulai Vörös Ferenc-Boros László Attila kettős, de a nap végén kaptak három perc büntetést, és ezzel
eggyel hátrébb csúsztak. Varga Imre került a helyükre, aki ezúttal Maurer Péter navigátorral indult a
versenyen, és semmilyen különösebb problémája nem akadt a verseny második napján. Annál több
kalandja akadt viszont Apáthy Zoliéknak. Volt két defektjük, aztán a bányában a mély homokban úgy
elakadtak, hogy tolniuk kellett az autót. Sokat álltak a pályán, de sikerült beérniük a célba, és a
hetedik helyen álltak.

A második nap folyamán két versenyző kényszerült forfaitolni. Horváth Bélanál a jobb első lengőkar
törött ketté egy mély gödör után, amelybe nagy tempóval érkeztek meg, és muszáj volt bejönniük a
szervizbe. Lónyaiék délelőtt felborultak, amikor túlcsúsztak egy részen, de nem lett különösebb baja a
Nissannak, és a szerviz után folytatni tudták a futamot. A második körben azonban eltörött a kardán,
és le kellett jönniük a pályáról, természetesen vasárnap folytatták a versenyt.

A harmadik napon aztán hihetetlenül izgalmasan alakult Fazekas és Szalay küzdelme, ugyanis az
Opeles versenyző az összes szakaszon jobb időt autózott, és folyamatosan dolgozta le a hátrányát.
Azonban Fazekas nem hagyta magát, és végül sikerült megtartania az előnyét, amely ugyan 48
másodpercre apadt, de elég volt ahhoz, hogy a pilóta megszerezze a győzelmet, és élete első
tereprali bajnoki címét. ”Nagyon boldog vagyok, ez életem egyik legjobb napja! Nagyon sokat
dolgoztunk érte, hiszen egész évben gyakorlatilag hiba nélkül versenyeztünk. Nagyon érett már a
bajnoki cím, és hihetetlen jó érzés, hogy sikerült megszereznünk!” – mondta Fazekas Károly a célban.

Fazekas-Karoly-Horn-Albert

Balázsék őrült tempóban próbálták utolérni a BMW-s versenyzőt, de végül a második helyen
végeztek. A tavalyi bajnok sportszerűen nyilatkozott vetélytársáról: „Egyáltalán nem sajnálom Karcsitól
a győzelmet, mert nagyon megérdemli, sokat küzdött érte. Persze jó lett volna megint nyerni, de ilyen
az autósport.” – mondta Szalay Balázs.

A harmadik helyen Lukács András végzett az Impalával, végre beérett a gyümölcse a sok munkának,
amit a csapat ebbe az autóba fektetett. Korda Erik tartotta magát a negyedik helyen, és megszerezte
a B kategória bajnoki címet is. Az ötödik helyen Varga Imre, a hatodikon pedig Horváth Gombi
végzett. A mezőny többi tagja számára még a legutolsó szelektíven is akadtak problémás helyzetek,
nem is kevés. Először Lónyai Pali dobta el megint a Nissant, és ezúttal is négy kerékre érkezett, így a
versenyző be tudott jönni a szervizbe és forfaittal befejezte a futamot. A Vörös-Boros kettős azonban
nem tudott célba érni, ugyanis ők oldalra érkeztek a borulás után, és több alkatrész is megsérült az
Antarában. A gyulai páros számára ez már a második „ötödik hely”, amit az utolsó szakaszon egy
borulás miatt veszített el. Az Opel Dakar Team harmadik egysége, a Nissanon Apáthy-Erős kettős
autójában pedig leszakadt a váltó, és közel egy órán keresztül csak 20 km/h-s sebességgel tudtak
haladni, mire kiértek egy aszfaltos bekötőhöz, ahonnan bejöttek a szervizbe.

A H-csoportot Gyabronka István nyerte meg, de a 2011-es bajnok a Zanyi András-Lizán Balázs kettős
lett. A quadosoknál Somfai Mátyás megszerezte élete első terepralis győzelmét azzal, hogy
megnyerte a Retro Rádió Kupát. A második Fekete László, a harmadik Nyeste Róbert lett.

A verseny végeredménye:


T1.
1. Fazekas-Horn 04:15:50
2. Szalay-Bunkoczi +00:48
3. Lukács-Szegedi +12:12
4. Korda-Tóth +16:22
5. Varga-Maurer +31:20
6. Horváth-Nagy +06:01:07
7. Lónyai-Garamvölgyi +11:04:31

TH

1. Gyabronka-Papp 11:14:56
2. Bognár-Baturin +06:46:02
3. Zanyi-Lizán +22:39:37

Open:

1. Herczeg-Szabó 06:39:00

MQ
1. Somfai 04:49:36
2. Fekete +00:02:40
3. Nyeste +00:08:16
4. Benyó-Benyó +00:08:45
5. Mészöly +00:09:57
6. Horváth +00:12:44
7. Hodola +00:16:32
8. Csató +00:54:51
9. Gerencsér-ifjGerencsér +01:17:29
10. Szabó +01:45:29
11. Kőváry-Kőváry +06:36:06
12. Marczinek +11:22:13


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER