A cseh, a lengyel, a szlovák és a magyar szakágvezető kétnapos egyeztetésen találkozott egymással Visegrádon, hogy közös nevezőre hozzák a négy ország tereprali bajnokságait a következő évtől. A két kiemelt témakör a naptár és az alapkiírások harmonizálása volt, a tárgyalások pedig mindegyik fél megelégedésével zárultak.
A négy ország tereprali szakágvezetői, Zbigniew Telowski (lengyel), Jiri Pribyl (cseh), Gabriela Szszeczinova (szlovák), és Liszi László (magyar) két napig tárgyalták a négy ország jövőjét Visegrádon. A meghívottak között szerepelt még Marek Chytka (cseh), Jan Ulrich (szlovák) és Faluvégi Péter (magyar), akik véleményükkel és szakértelmükkel további javaslatokat tettek hozzá az elképzelésekhez. A tárgyalások erőltetett menetben zajlottak, hiszen nagyon sok témát és lényeges kérdést kellett átbeszélni.
A magyar tereprali versenyzőket és egyesületeket – a terep-rallye szakággal történt egyeztetés után – folyamatosan informálni fogjuk a változásokról, valamint a 2012-es alapkiírásban történt módosításokról. Addig azonban még további írásos egyeztetés szükséges néhány témában, valamint meg kell várni, hogy az FIA kiadja a 2012-es általános tereprali alapkiírást, mivel az várhatóan meg fog változni (lényegi kérdéseket nem érint a változás, az értesülések szerint inkább rövidülni, egyszerűsödni fog).
Néhány kérdésben azonban már most született elvi, határozott döntés.
1. VERSENYEK
A négy ország összesen 6 versenyt rendez közösen, amelyek az alábbiak:
2012. május 11-13. Rábaköz Kupa (Kapuvár – HU) 2x
2012. június 22-24. Baja Carpathia (Rzeszow – PL) 2x
2012. augusztus 3-5. Gyulai Várfürdő Kupa (Gyula – HU) 2x
2012. szeptember 7-9. Baja Poland (Szczecin – PL) 2x
2012. szeptember 29-30. Internext Rally (Vsetin – CZ) 1x
2012. október 19-21. Baja Slovakia (Lőcse – SK) 2x
További magyar bajnoki futamok:
2012. április 13-15. Aqua-Palace Kupa (Hajdúszoboszló – HU) 1,5x
2012. augusztus 23-26. HunGarian Baja (Győr – HU) 2x
A magyar Terep-rallye Országos Bajnokság így tehát 8 futamból áll majd, de ebből KETTŐT lehet mínuszolni. A két mínuszolásra kerülő verseny közül csak EGY futamon kell rajthoz is állni, egy versenyt pedig úgy is lehet mínuszolni, hogy arra nem nevez a versenyző.
A lengyel, a cseh és a szlovák bajnokság csak az első hat versenyből áll majd.
A nevezési díjak a T1, T2, T3, TH kategóriában egységesen 600 Euro a duplaszorzós, és 300 Euro a szimplaszorzós versenyen; a motor-quad résztvevőknek pedig az összegek felével kell számolniuk. Mind a hat futamon lehetőség lesz a motor-quad versenyzőknek rajthoz állniuk, sőt, a szakágvezetők döntöttek arról is, hogy ezen résztvevők számára is kiírják a közös, nyílt bajnokságot.
2. SZABÁLYOK
A szabályok részletes ismertetését a későbbiekben tesszük közzé, néhány fontos változásra azonban már most felhívjuk a versenyzők figyelmét, hogy előre tudjanak készülni:
- Ezentúl a magyar bajnokságban is kötelező lesz a tűzálló alsóruházat, valamint a maszk.
- A rajtszámok minden versenyen újra kiosztásra kerülnek az FIA, valamint a nemzeti prioritások figyelembe vétele mellett, a bajnokság aktuális állásának megfelelően.
- A többi ország átveszi a magyar forfait szabályt, tehát minden nap egyszer igénybe lehet venni a megfelelő büntetések terhe mellett.
- A bajnokságok pontrendszere is egységesítésre került (eddig eltért egymástól), az abszolút helyezésekért járó pontok nem változtak, a kategóriáknál minimális módosításra került sor.
- A versenyeken az abszolút értékelésben az első három helyezett kap serleget, a T1.1 (benzin), T1.2 (dízel), T2.1 (benzin), T2.2 (dízel) valamint a T3, T4 és TH kategóriákban az első helyezett páros kap serleget, a motor-quad kategória első három helyezett versenyzője részül díjazásban. Ez csak a rendezők felé előírt minimum, természetesen ennél több is kiadható. A T1.2 kategóriát a versenyeken nem bontjuk további B és C kategóriákra külföldön, a hazai futamokon, és az év végi díjkiosztón viszont igen (tehát ez speciálisan csak a magyar bajnokságra lesz érvényes, mivel máshol nincs külön B és C kategória.)
A GPS készülékről, a nyomkövetésről, valamint a témakörhöz tartozó egyéb részletről (GPS pontok kihagyása, sebességmérő zónák, büntetések stb) a továbbiakban még írásban egyezetnek a szakágvezetők. Mindenképpen az a cél, hogy EGY egységes rendszert kerüljön használatra minden versenyen, és ennek megfelelően természetesen a szabályok betartatása is egységes, következetes legyen.
A további apróbb módosítások inkább csak egyszerűsítették a versenyek és a bajokságok lebonyolítását, lényegi kérdéseket nem érintettek. A felek továbbá megállapodtak abban, hogy a felügyelő testületbe minden ország delegál 1-1 főt, amely személyek lehetőség szerint állandóak lesznek, valamint 1-1 technikai képviselő is érkezik majd minden országból a futamokra. Állandó versenyzői összekötő Gabriela Szszeczinova lesz, aki mind a négy nyelven tud kommunikálni.
Hozzászólások