2010. november 25. csütörtök, 15:20
Új 105 lóerős 1.2 TSI motor került kézi- és DSG sebességváltóval az Ibiza családba. Az új 140 lóerős 2.0 CR TDI motor az Altea és a Leon kínálatában is megjelent. Új 120 lóerős 1.8 TSI benzines belépőmotor jelent meg az Exeo sorozatban.
A Seat jelentősen továbbfejlesztette Ibiza, Leon, Altea és Exeo sorozatainak motorválasztékát. Az Ibiza modellek palettáján az új, 105 lóerős, közvetlen befecskendezéses 1.2 TSI turbós erőforrás váltotta le korábbi 1.6/105 lóerős benzinest. Az Altea és a Leon családban az ugyancsak manuális illetve DSG váltóművel kiegészített 2.0 TDI aggregát 140 lóerős, common-rail befecskendezéssel működő kivitele váltotta fel ugyanezen erőforrás szivattyú-adagolóelem egységekkel (PD) szerelt korábbi változatát, míg az Exeo palettája az 1.6 (102 LE) technika helyett érkezett 120 lóerős 1.8 TSI formájában új benzines belépőmotorral gazdagodott.
SEAT Ibiza 1.2 TSI (105 LE) – Gazdaságosság és dinamikaAz új Ibiza 1.2 TSI az immár a Seat „védjegyeként” ismert sportosságot kiemelkedő gazdaságossággal kombinálja. A kompakt 105 lóerős technika kiemelkedő menetteljesítményekkel és gyorsulási adatokkal szolgál, mégpedig meggyőzően alacsony tüzelőanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett. Átlagosan mindössze 5,1 liter benzinnel is beéri 100 kilométerenként, s az Ibiza Ecomotive kilométerenként csupán 119 grammos széndioxid-kibocsátásával Spanyolországban a regisztrációs adó alól is mentesül.
Az 1.2 TSI motor az Ibiza minden karosszériaváltozatához (5-ajtós, SC és ST), a „Style” és a „Sport” felszereltségi szintekkel egyaránt rendelhető. Az ötfokozatú manuális sebességváltó mellett a kettős tengelykapcsolós DSG technika is rendelkezésre áll, s a kéziváltós Ecomotive kivitelekben az automatikus motorleállítás és -indítás (Stop/Start System) valamint a fékezési és a motorfék-fázisok alatti energia visszatáplálás (rekuperáció) rendszere is megtalálható.
Seat Leon és Altea 2.0 CR TDI (140 LE) – Nagyobb kényelem, kisebb üzemanyag-fogyasztásA Seat Leon ismét kiemelkedőt produkál, mégpedig ezúttal új, 140 lóerős 2.0 CR TDI dízelmotorjával, amely a dinamikus gyorsításokat rendkívül kulturált járásával és kiemelkedő gazdaságosságával ötvözi. A hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt új Seat Leon 2.0 TDI mérsékelt széndioxid-kibocsátással – elődje 147 g/km értékével szemben csupán 125 g/km –, s 100 kilométerenként 15 százalékkal kedvezőbb, mindössze 4,8 literes átlagfogyasztással érkezik a márkakereskedőkhöz.
A 140 lóerős Leon 2.0 CR TDI a manuális váltómű helyett szintén kapható a hatfokozatú DSG technikával, e kombinációval 100 kilométerenként átlagosan mindössze 5,3 literes tüzelőanyag-fogyasztással és kilométerenként csupán 139 gramm széndioxid-kibocsátással. Mindkét modellváltozat egyaránt rendelkezésre áll a „Style” és a „Sport” felszereltséggel.
A 2.0 TDI erőforrással szerelt Altea és Altea XL kombinált tüzelőanyag-fogyasztása 100 kilométerenként mindössze 4,9 literre adódik, kilométerenként csupán 129 gramm széndioxid kibocsátása mellett, a Seat „széndioxid-lábnyomát” csökkentő stratégiájának újabb fontos elemeként. Az új modell elődjénél 0,8 literrel kevesebb gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, ami 14 százalékos megtakarításnak felel meg. Az új erőforrás egyenletesebb és csendesebb járású, hosszú utakon is kényelmes és pihentető utazást biztosítva.
Mindezen erényei azonban mit sem vonnak le az Altea kiváló menetteljesítményeiből, sőt, éppen ellenkezőleg. Az álló helyzetből 100 kilométer/óráig mindössze 9,7 másodperc alatt teljesített sprinttel az új modell lényegesen fürgébb elődjénél, míg csúcssebessége eléri a 201 kilométer/órát. Akárcsak a Leon, az új, 140 lóerős Altea 2.0 CR TDI szintén rendelhető a hatfokozatú DSG sebességváltóval, ám csupán a „Style” felszereltségi változatban.
Az Altea sorozatot terepes Freetrack kivitele teszi teljessé, amely az Altea XL családi modell sokoldalúságát a SUV-modellek formai adottságaival és képességeivel egyesíti. Az összkerékhajtású Altea Freetrack az új, 140 lóerős 2.0 CR TDI erőforrással 100 kilométerenként átlagosan mindössze 5,9 liter gázolajjal is megelégszik, miközben széndioxid-kibocsátása is kilométerenként csupán 155 grammot tesz ki. Ez az erőforrás a DSG váltóművel szerelt, illetve az elsőkerék-hajtású Altea Freetrack változatokhoz nem rendelhető.
Seat Exeo 1.8 TSI (120 LE) – Új motor a palettánA Seat Exeo alapváltozatát immár a korszerű 1.8 TSI erőforrás hajtja. E turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezésű benzines aggregát teljesítménye 120 LE, s a korábbi 1.6 (102 LE) technikát váltja fel. Az új motor a „Reference” felszereltségi szinttel szerepel a kínálatban, különösen takarékos ajánlattá avatva a Seat Exeo család belépőmodelljét.
Az alábbi adatok kiválóan érzékeltetik az új erőforrással szerelt Exeo fokozott menetdinamikai képességeit a korábbi 1.6 benzinmotorhoz képest. Az 1.8 TSI az 1.500 és 3.650 percenkénti fordulatszám közötti tartományon kínálja 230 newtonméter maximális forgatónyomatékát, szemben a korábbi 148 newtonméterrel (4.000 1/min). A 0 és 100 kilométer/óra közötti gyorsításhoz szükséges 10,6 másodperc kettővel kevesebb, mint 1.6-os elődje esetében, míg végsebessége a korábbi 190 helyett immár 202 kilométer/óra (minden adat a limuzin változatra vonatkozik). Mindemellett átlagos tüzelőanyag-fogyasztása mintegy három százalékkal, 100 kilométerenként 7,3 (Exeo Limousine) illetve 7,4 literre (Exeo ST) mérséklődött.
Küldés e-mail-ben: Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:
Hozzászólások