Az elektromos hajtású SEAT IBE prototípus és az új SEAT Alhambra mellett a spanyol márka a legújabb fejlesztéseket tartalmazó Exeo sorozatát is bemutatja a Párizsi Autószalon alkalmával.
Multitronic sebességváltó dízelmotorral
A sportos adottságokra és a különösen kifinomult és igényes technikákra egyaránt nagy hangsúlyt fektető vásárlók számára a manuális konstrukciók mellett most a fokozatmentes multitronic sebességváltó kínál vonzó alternatívát. E kifejezetten gazdaságos, manuális üzemmódjában hét előre programozott áttétellel használható váltómű a common-rail befecskendezéssel működő, 143 lóerős (105 kW) 2.0 TDI motor mögött 2011 elejétől az Exeo dízelpalettáján is megjelenik. E modellváltozat 100 kilométerenként átlagosan mindössze 5,8 literes üzemanyag-fogyasztásával (előzetes adat), az immár a SEAT „védjegyeként” ismert kifinomult dinamikát kiemelkedő gazdaságossággal kombinálja.
Az elektronikus szabályzású multitronic sebességváltó fokozatmentesen változó áttételezéssel működik, a gazdaságosság szempontjából mindenkor optimális munkapontja közelében teszi lehetővé a motor üzemét. A korszerű váltómű a dinamikus karakterű vezetők számára az áttétel-módosítást magasabb fordulatszám-tartományok felé tolva külön sportprogramot is kínál, illetve a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel vezérelhető manuális üzemmód is rendelkezésre áll. E high-tech konstrukció magas mechanikai hatásfoka és széles áttételezési tartománya mindenkor alacsony üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási jellemzőket biztosít.
Az Exeo elegáns formavilágát és diszkrét stílusát a legkorszerűbb technikákkal és színvonalas kidolgozási minőséggel párosítja. Különösen kedvező ár-érték arányának köszönhetően minden olyan autós számára vonzó ajánlat, akik az élvezetes autózásra és a stílusos megjelenésre éppoly nagy hangsúlyt fektetnek, mint a magas fokú gazdaságosságra és funkcionalitásra.
Hozzászólások