2011. március 22. kedd, 20:06

 

A teljesen új fejlesztésű Mercedes-Benz SLK révén harmadik körét kezdi meg a legizgatóbb és legsikeresebb sportkocsi. Az új Roadster megalkuvást nem ismerve emeli magasabb szintre a vezetés élvezetét és a nyitott autózás gyönyörűségét.

 

Mercedes Benz SLK Roadster

Az innovációk hozzá tartoznak a Mercedes-Benz SLK sikertörténetéhez:
az első nemzedék 1996-ban a Variotetővel keltett feltűnést, amely pillanatok alatt változtatta át a roadstert kupévá;
- a második nemzedékben az Airscarf burkolta meleg levegősálba az utasok vállát és nyakát, hogy hidegben is nyitottan autózhassanak;
- a harmadik nemzedékben pedig jön a Panoráma-Variotető és az átlátszóságát gombnyomásra változtató Magic Sky Control.

Az új Mercedes-Benz SLK azonban többet kínál, mint néhány csúcstechnikai megoldás, minden területen átveszi a vezető szerepet, és élvezetes, kompromisszumok nélküli autóvezetést kínál. Eddig egymással össze nem hozható tulajdonságokat egyesít magában. Értékes berendezése és lenyűgöző komfortja ellenére sportosan dinamikus, ugyanakkor a kategória legtakarékosabb és legtisztább üzemű autója, ezen felül etalonnak számít a biztonsága is. Bármilyen időjárásban, nyitottan vagy zártan, nyaraláskor vagy a mindennapokban egyformán élvezetes benne autózni.

Mercedes SLK roadster

Esztétikum, sportautós érzés
Az SLK a klasszikus roadster-arányokat hangsúlyozza: hosszú motorházát kompakt utastér és rövid hátsórész folytatja – akárcsak a Mercedes-Benz stílusikonná nemesedett klasszikus típusai esetében. Először a menetszélben meredeken és öntudatosan álló hűtőmaszk tűnik fel, amely magán hordozza a Mercedes-Benz új márkaarculatát, kiemelve a hosszú motorházat, és a két hátrafutó fényvonallal a Roadster dinamikusságát. Középen a Mercedes-Benz Csillag ragyog, egy erősen körvonalazott, első élén krómozott díszlécen. Letisztult fényszórók teszik teljessé a frontot. Az új SLK arca az ötvenes évek legendás 190 SL-jére emlékeztet, ugyanakkor utal az új „Sirályszárnyas” Mercedes-Benz SLS AMG-re és az új CLS-re is.
Meglepő, de igaz: a markáns orr és a nagyobb homlokfelület ellenére a kiváló 0,30-as értékre csökkent a légellenállási alaktényező értéke . (elődmodell 0,32)
A kortalanul klasszikus oldalnézet sportos örömautózást ígér. Gondos részletmunkáról tanúskodik például egy mélyedés a csomagtartó fugájánál, amellyel elkerülték, hogy zavarja az oldalvonalat a tetőkonstrukció. Az első sárvédők kilépőnyílásának krómozott uszonya az ötvenes évek ismert Mercedes-Benz roadstereit idézi, egyben karaktervonalat indít egy az izmos hátsó sárvédő felé, fény és árnyék játékával stílust adva az oldalfelületnek. Ehhez a vonalhoz rendeződik a tisztán fénydiódás, széles hátsó lámpa is.

Belső tér
Kompakt méretei ellenére példásan nagy az új SLK utastere. A berendezés elsőrangú értékhatást és tökéletes precizitást sugall, stílusos sportossággal és autentikus anyagokkal, amelyeket mesteri munkával dolgoztak ki. A szálcsiszolt alumíniumtól csillognak már az alapverzió középkonzolja és további díszítőelemei is, amelyek esetében sötétbarna diófából vagy fekete tölgyfából készültek közül lehet választani. Négy kerek, galvanizált szellőző jelzi, hogy a Mercedes-Benz sportautó-családjának tagjáról van szó.
A nagy körműszerek a fedélzeti számítógép kijelzőjét fogják közre, a műszerfal közepén pedig a vezető és az utas is jól látja a szórakoztató-tájékoztató berendezés nagy színes képernyőjét. Felül, kívánságra, nagyméretű analóg órát építenek be. Nem marad hatástalan az alul lapos multifunkciós sportkormány vastag, bőrrel bevont karimája, a bőrülések napfényt visszaverő, ezáltal az utastér felmelegedését csökkentő bevonata (opció), valamint az Airscarf nyakszirtfűtés sem.

uj Mercedes Benz SLK Roadster

Magic Sky Control
Választási lehetőséget kínál a Mercedes-Benz az új SLK könnyű Variotetőjének három változata közül:

- alapkivitel az autó színére fényezett tető;
- alternatívája a Panoráma-Variotető, sötétített üvegből;
- világújdonság a harmadik kivitel, a Panoráma-Variotető, és hozzá a Magic Sky Control. Ez az üvegtető gombnyomásra sötétül el, vagy válik átlátszóvá, hidegben is a nyitott autózás érzetét adva, vagy tűző napon védve az utasteret a túlzott felmelegedéstől. Wellness – gombnyomásra!

Innovatív szélfogó: Airguide
A keretes, bedugható szélfogó helyett az új SLK-ban már megtalálható az új forgótárcsás szélfogó is. Ez átlátszó műanyaglemezekből áll, amelyek a bukócső hátoldalára elfordíthatóan vannak felszerelve. Egy pillanat alatt befordíthatók középre, megfékezve a zavaró légörvényeket.

Temperamentum és hatékonyság
Az SLK piaci bevezetésekor három modell közül választhat a vevő, amelyek mindegyike közvetlen befecskendezéses motorral készül. Az SLK 200 BlueEFFICIENCY és az SLK 250 BlueEFFICIENCY négyhengerese 1796 köbcentiméterből hoz ki 135 kW (184 LE) illetve 150 kW (204 LE) teljesítményt – az előbbi a kategória legtakarékosabb roadstere, opcionális hétfokozatú 7G-TRONIC PLUS automatájával csupán 6,1 liter benzint fogyaszt (142 g CO2). Százra 7,0 másodperc alatt gyorsul, csúcssebessége 237 km/óra (manuális váltóval 240 km/óra). Az SLK 250 BlueEFFICIENCY-hez rendelhető a 7G-TRONIC PLUS, fogyasztása 6,2 liter (144 g CO2 /km), álló helyzetből 6,6 másodperc alatt éri el a 100-at, és 243 km/óra a csúcssebessége.
Az SLK 350 BlueEFFICIENCY V6-os motorja 3498 köbcentis, teljesítménye 225 kW (306 LE), gyorsulási ideje 5,6 másodperc 100 km/h-ra, legnagyobb sebessége 250 km/óra. 7,1 litert fogyaszt (167 g CO2 /km). A motor teljesen új fejlesztés, harmadik generációs közvetlen befecskendezéssel, piezo-porlasztókkal és Multi-Spark gyújtással.
Példás hatékonysága – az elődmodellekhez képest negyedével csökkent a fogyasztása – többek között az összes modell esetében is alapfelszereltségnek számító ECO-Start-Stoprendszernek köszönhető. 
Futómű: bensőséges kapcsolat az úttal
Futóműből is háromféle közül lehet választani:
a hagyományos acélrugózás alapfelszereltség;
a sportfutóműhöz keményebb rugók és csillapítók tartoznak;
a menetdinamikai csomag elektromágnesesen szabályozott, folyamatosan változó csillapítást biztosít. Rossz úton lágyan gördül az autó, dinamikája mégis magas fokú.

A menetdinamikai csomag része a direktkormány és a Mercedes-Benz által kifejlesztett „Torque Vectoring” fék. Az előbbi a vezethetőséget és az agilitást javítja a standard kivitelhez képest, és csökkenti az erőszükségletet parkolási manőverezés közben. Az utóbbi a másodperc tört része alatt lefékezi a belső íven futó hátsó kereket, ezáltal az autó függőleges tengelye körül irányíthatóbban fordul. Ennek hatására precízebben, könnyebben uralható az SLK.

uj Mercedes SLK Roadster

Célszerű anyagválasztás, nagyfokú biztonság
Tovább tökéletesítették az SLK nyers karosszériáját: a géptető és a sárvédők már alumíniumból készülnek. Elsőrangú biztonságról többféle modern asszisztens-rendszer gondoskodik. Széria például a éberség figyelő ATTENTION ASSIST, illetve extra a világszerte egyedülálló, előrelátó PRE-SAFE® utasvédelem és a balesetveszélykor önálló lassításra képes PRE-SAFE® fék. Ezekkel messze meghaladja a biztonsági normákat a Mercedes-Benz.
Aki szeretné, tovább bővítheti az új SLK asszisztencia-arzenálját:
az Intelligens Világítási Rendszer ötféle világítást (sarok-, országúti-, autópálya-, kanyar- és ködfényszóró) kapcsol automatikusan, a helyzet szerint;
a táblafelismerő rendszer kamerával ismeri fel a jelzőtáblákat, és a kombinált műszer kijelzőjén mutatja az érvényes limitet.

Az új SLK már megrendelhető. Az SLK bevezetése képpen a Mercedes-Benz designo „gleccserszürke magno” fényezésű „Edition 1“ modellt kínálja. A gazdag felszereltségű Edition 1-ben többek között megtalálható a Panoráma-Variotető, a menetdinamikai csomag, az AMG Styling, kétszínű, kontrasztvarrásos designo nappabőr, az Airscarf, Ambiente megvilágítás és sok más.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER