2011. október 28. péntek, 13:59

 

A Lexus Las Vegasban, a SEMA Autókiállításon rendezett sajtótájékoztatón mutatja be az új GS F SPORT változatot november 1-én 13:30-kor (csendes-óceáni idő szerint).

gs-f-sport

Dizájn
A GS európai modellkínálatában is elérhető F Sport változat jellegzetessége az exkluzív első lökhárító, amely magában foglalja az oldalsó légbeömlőket is. Ez a megoldás, valamint az első és felső légbeömlők hálós kialakítása tovább erősíti az új GS agresszívebb, sportosabb és stabilabb kiállását.
A GS F Sport hátsó lökhárítójának diffúzorát szürke metálfényezés díszíti, amit a GS 450h F SPORT változat esetében krómozott betét egészít ki a lökhárító alsó részén. Ez a dizájnelem még határozottabb megjelenést biztosít az autó számára.
Minden F Sport modell hátsó légterelőt és exkluzív, prémium kivitelű, sötét fényezésű 19 collos könnyűfém keréktárcsákat kap, elöl 235/40/19, hátul 265/35/19 kerekekkel. A lépcsőzetesen változó kerékméret nemcsak sportosabb külsőt kölcsönöz az autónak, hanem a gumiabroncsok így jobb tapadást is biztosítanak.

Az utastér ajtó- és üléskárpitját – ami a csak e változatra jellemző Garnet színváltozatban is megrendelhető – alumínium díszítőelemek egészítik ki. A kabin különlegességei közé számítanak még a 16 irányban elektromosan állítható F Sport első ülések, a fekete tető- és oszlopkárpitozás, a perforált bőrrel borított volán és váltógomb, az alumínium pedálsor, az exkluzív, fekete, logóval ellátott küszöbdíszlécek és a kormánykeréken látható F SPORT embléma.

Lexus-GS-F-sport

Futómű
Az F Sport változat első és hátsó futóművét tovább finomítottuk, hogy az Adaptív Változó Felfüggesztés (AVS) rendszer a lehető legteljesebb mértékben kontrollálja a karosszéria mozgását, és kiváló kormányvisszajelzést biztosítson.
Az első és hátsó lengéscsillapítók karakterisztikáját úgy alakítottuk át, hogy optimálisan igazodjon az AVS működéséhez, és a csillapítás hatékonyságát alacsony viszkozitású olaj alkalmazásával növeltük. A hátsó futómű lengéscsillapítóját erősebben megdöntöttük hátrafelé, alsó lengőkarok gumiszilentjei pedig nagyobbak és merevebbek lettek.
E módosítások együttes hatásaként az AVS rendszer maximális mértékben képes csökkenteni a karosszéria oldalirányú dőlését, s ennek következtében az autó közvetlenebbül reagál a kormánymozdulatokra, így a vezetési élmény még teljesebbé vált.
Az AVS rendszer két csillapítási beállítása révén a vezető tovább finomíthatja a GS rugózási tulajdonságait: a ‘Normal’ csillapításmód kiválóan megfelel a mindennapi használathoz, a ‘Sport S+’ csillapítás pedig jobban tartja kézben a karosszériamozgásokat és precízebb visszajelést ad kormányelfordítását követően kanyarodás közben.
Az AVS a vezető utasításait, a karosszéria mozgását és az útviszonyokat egyaránt figyelembe véve állítja be a lengéscsillapítás karakterisztikáját, mind a négy kerék esetében egymástól függetlenül, automatikusan igazítva a futómű-teljesítményt a mindenkori körülményekhez.
Az AVS rendszer ‘Sport S+’ üzemmódja a kanyarokban automatikusan eltérő keménységű csillapítást alkalmaz az ívkülső és ívbelső lengéscsillapítókban, tovább csökkentve a karosszéria dőlését. Ezzel egy időben a VGRS automatikusan csökkenti a kormánymű áttételét (körülbelül 10 százalékkal), miközben az Elektromos Szervokormány (EPS) mintegy 4 százalékkal növeli a rásegítés mértékét. Mindezek együttes hatásaként minimális a karosszéria oldalirányú dőlése, a kormányzás pedig pontosabbá és uralhatóbbá válik – ahogy az egy nagy teljesítményű sportlimuzinhoz illik.

Üzemmódválasztó rendszer

Az új generációs GS üzemmódválasztó rendszere négyféle vezetési mód kiválasztására ad lehetőséget: ECO, NORMAL, SPORT S és SPORT S+, így az autós mindig eldöntheti, hogy a lehető legkisebb környezeti terheléssel vagy a legdinamikusabb stílusban vezessen.

ECO üzemmódban a rendszer ellenőrzi a motor teljesítményét, gázadáskor a szelepek nyitását és a kiválasztott „sebességi fokozatot”, hogy optimalizálja a felhasznált üzemanyag mennyiségét. Ezzel párhuzamosan ellenőrzi a légkondicionáló hőmérsékletét, az átáramló levegő mennyiségét és az ülésfűtést is, hogy ezek túlzott használata se növelje az üzemanyag-fogyasztást.

SPORT S üzemmódban a rendszer optimalizálja a fordulatszámot és a pillangószelep nyitásának mértékét, hogy ezzel még elragadóbb vezetési élményhez juttassa a GS vezetőjét. Mindez egyaránt vonatkozik a benzines és a full hybrid erőátviteli rendszerekre.

A SPORT S+ üzemmód a SPORT S módusz kifinomult erőátviteli technikáját ötvözi az AVS-t és Elektromos szervokormány (EPS) tartalmazó VDIM rendszer nyújtotta előnyökkel. Az LDH-val, a VGRS-sel és a DRS-sel kiegészülve ez az üzemmód nyújtja a legteljesebb sportos-dinamikus vezetési élményt a felhasználó számára.

Lexus Dynamic Handling rendszer (LDH)

A továbbfejlesztett futómű mellett a GS 450h F SPORT változatát a Lexus Dynamic Handling System rendszerével is felszereltük, így ez az első hibrid jármű a világon, amelyben gyárilag integrált összkerék-kormányzás működik.

Ez a csúcstechnológiás „technológiai felület” egyesíti a Dinamikus Hátsókerék-kormányzás (DRS), a Változó áttételezésű kormányzás (VGRS), valamint az Elektromos szervokormány rendszerének előnyeit. Funkciója, hogy mind az első, mind pedig a hátsó kerekek működését összehangolva agilis, direkt és precíz menettulajdonságokat biztosítson a vezető minden utasítására.

A jármű sebességét, kormányzás irányát és a vezető utasításait figyelő LDH rendszer kiszámolja a négy kerék optimális elfordítási szögét. Az elöl VGRS-t, hátul a DRS-t működtető rendszer egymástól függetlenül képes ellenőrizni az első, illetve hátsó kerekek kormányzási szögét, majd ezek figyelembe vételével nagyban segíti a kanyarbemeneti reakciót, és növeli a jármű kanyarstabilitását.

A DRS rendszer figyelemmel kíséri az autó sebességét, a kifarolás és a kormánymozdulatok mértékét és gyorsaságát, valamint az oldalirányú gyorsulást, majd ezek alapján kiszámítja a hátsó kerék szükséges kormányadagolását, legfeljebb 2 fok tartományban. 80 km/óra alatti sebességnél az első és hátsó kerekek ellenkező irányba, 80 km/óra fölötti sebességnél pedig azonos irányba fordulnak.

Mindemellett a DRS, a VGRS, és az EPS koordinálásával a Lexus Dynamic Handling rendszer automatikusan vezérli az adaptív futómű beállításait és az aktív biztonsági berendezéseket, hogy azok működése minél inkább igazodjanak az adott útviszonyokhoz, a jármű sebességéhez és a vezető stílusához. Mindez magabiztosságot kölcsönöz a Lexus-tulajdonosok számára, hogy a legteljesebb mértékben kiélvezhessék a GS nyújtotta, kivételes vezetési élményt. 

Minden GS F SPORT modellben nagyobb méretű, 365 x 30 mm-es hűtött első tárcsafékek működnek. A világon első ízben a kétrészes féktárcsa agyrésze alumíniumból készül, ami segít a tömeg csökkentésében, és mérsékli a hő hatására bekövetkező vetemedést.


  •  

Újabb cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER