2013. október 25. péntek, 11:22
A Ford új automata parkolási rendszert fejlesztett ki, aminek segítségével a az autóvezetői akár az autó mellett állva is egy gombnyomással beparkoltathatják kocsijaikat.
A Teljesen Automatizált Parkolássegítő Rendszer prototípusa önálló kormányzással és előremenet-hátramenet választással végzi el a parkolást. A rendszer a Ford már meglévő technológiáira, többek közt az Aktív Parkolóasszisztensre és a Ford Powershift sebességváltókra épül.
Így parkol be önállóan egy Ford Focus
A Ford Kutatási és Modern Tervezési intézetének munkatársai a már meglévő Ford-technológiákkal – többek közt az Aktív Parkolóasszisztenssel és a Ford Powershift sebességváltóval – szerzett tapasztalatokból kiindulva láttak neki az új generációs berendezés, a Teljesen Automatizált Parkolássegítő Rendszer kifejlesztésének.
A Ford Powershift váltómű elektronikus vezérléssel, vagyis az autós fizikai beavatkozása nélkül is képes kapcsolni az előremeneti és a hátrameneti fokozatokat, az Aktív Parkolóasszisztens pedig fel tudja mérni a megfelelő méretű parkolóhelyeket, ahová önállóan bekormányozza az autót. A Teljesen Automatizált Parkolássegítő Rendszer ultrahangos érzékelők segítségével találja meg a párhuzamos parkolóhelyet.
A vezető a sebességváltó üres állásba kapcsolásával és egy gomb megnyomásával aktiválhatja a rendszert; ez a gomb nemcsak a műszerfalon, hanem az autó mellett állva, a távkapcsolón is megnyomható. A rendszer ezután önállóan vált az előre- és a hátrameneti fokozatok között, kezeli a kormányt és a fékeket, vagyis önműködően végzi el a parkolás műveletét. A rendszer 30 km/órás sebességig képes felderíteni a megfelelő méretű parkolóhelyeket, és a parkoláshoz a vezetőnek végig lenyomva kell tartania a gombot, hogy bármikor megszakíthassa vagy felülbírálhassa a manővert. Mivel a Ford parkolási rendszerének már az autó hosszánál csupán 20 százalékkal nagyobb parkolóhely is elegendő, a Teljesen Automatizált Parkolássegítő Rendszerrel sokkal könnyebb helyet találni, hiszen olyan helyekre is bemanőverezi az autót, amelyeket a gyakorlatlanabb vezetők esetleg kihagynának.
A Ford nemrégiben mutatta be az S-MAX tanulmányautót, amelyben számos új generációs technológia működik, többek közt az Aktív Parkolóasszisztens továbbfejlesztett változata, ami már a merőleges parkolásra is alkalmas. A Teljesen Automatizált Parkolássegítő Rendszer ezt a megoldást is magában foglalja, hogy az autósok még könnyebben állhassanak be a szűk parkolóhelyekre, vagy éppen a garázsba.
“Számos olyan technológiánk van már, amelyek révén idővel már teljesen automata parkolást kínálhatunk vásárlóink számára.” – árulja el Paul Mascarenas alelnök, a Ford Kutatás-Fejlesztési részlegének műszaki igazgatója. “A Teljesen Automatizált Parkolássegítő Rendszer emellett a mozgássérültek és az idős autóvezetők számára is értékes segítséget jelenthet, akárcsak azok számára, akik nap mint nap zsúfol és szűk utcákban kénytelenek parkolni.”
Küldés e-mail-ben: Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:
Hozzászólások