Írta: Administrator   
2013. november 18. hétfő, 16:19

 

A Ford Racing a 2014-es Dakar Rallyn induló Ford Ranger építéséhez, a tömegcsökkentés érdekében a repülőgépgyártásban használatos, nagy szilárdságú anyagokat alkalmazza.

 

A dél-afrikai Pietermaritzburgban működő Neil Woolridge Motorsport tervezi és építi Ford Racing Ranger versenyautókat. Az alap egy egyedülálló vázépítő sablon, mely a Neil Woolridge Motorsport házon belüli fejlesztése, azonban a cég sokéves off-road versenytapasztalata mellett a Ford detroiti Különleges Járműépítő Csapatának (SVT) és európai alváz-specialistáinak segítsége is hozzájárult.




Az eredmény; 1600 különféle alkatrészből állnak össze a segédkeretek és a váz. A hagyományos alvázépítési technikákkal összehasonlítva ez a módszer sokkal magasabb szintű pontosságot, minőséget és megbízhatóságot garantál.
Minden járműhöz az autó minden alkatrészére kiterjedő anyagjegyzék tartozik. A műszaki rajzokon megtalálható az egyes alkatrészek sorszáma, így egy sérülés esetén könnyen kikereshető és javítható, vagy cserélhető a meghibásodott rész.

A vázépítő sablon segítségével eddig négy Ford Racing Ranger készült, amelyek közül kettő nagy sikerrel mutatkozott be a Dél-Afrikai Cross Country Bajnokságon. A Ranger már az első futamát győzelemmel zárta, és azóta minden versenyen dobogós helyezéssel végzett. Egy új váz legyártása körülbelül egy hónapot vesz igénybe, és a Ranger építése során az NWM a legjobb nyersanyagokkal dolgozik, például Európából importált króm-molibdén csövekkel és Domex nagy szilárdságú acéllal.

“Az autóban nagyon kevés lágyacélt használunk fel.” – avat be Woolridge a munka sajátosságaiba. “Szinte kizárólag olyan anyagokat használunk, amelyek még a repülőgépgyártás követelményeinek is megfelelnek, mivel jóval magasabb a szilárdság-tömeg arányuk. Ebben a sportágban a siker titka a könnyű és erős jármű.”




A program nemzetközi léptéke miatt a tervezéshez a legújabb CATIA szoftvert használják, vagyis ugyanazt a drága, de teljes mértékben integrált, a tervezéshez és a gyártáshoz kiválóan felhasználható számítógépes programot, amit a legnagyobb jármű- és alkatrészgyártó vállalatok is alkalmaznak.

A legfontosabbnak azt tartják, hogy a verseny első hat napján a versenyautók stabil tempót tudjanak diktálni, és hogy képesek legyenek megoldani a két Ranger legfontosabb javítási és karbantartási feladatait. Január 11-én teljesen lecsupaszítják a járműveket, s a térváz és a motor kivételével mindent kicserélnek rajtuk, így készítve fel őket az utolsó hét nap megpróbáltatásaira.

Ez az első alkalom, amikor a Ford Racing új csapata együtt dolgozik: a Neil Woolridge Motorsport 13 fős személyzetét erre kiválasztott európai versenymérnökök és szerelők egészítik ki, akiknek többsége sokéves tapasztalatot szerzett már a Dakar Rally vagy a Rally Világbajnokság futamain.

A kisegítőket, az egészségügyi és logisztikai munkatársakat, valamint a management tagjait is beleszámítva a csapat körülbelül 30 emberből áll majd. Az elmúlt hónapok során a legtöbb mérnök és szerelő rengeteg időt töltött a Dakar sikerének előkészítésével, szeptemberben ott voltak az első Dakar Ranger namíbiai tesztelésén, s az eredmények alapján tovább finomították az NWM műhelyében épülő második Ranger szerkezetét.



Eközben Scott Abraham logisztikai manager, a német South Racing vezetője már dolgozik a verseny-teherautó felkészítésén, ami a Dakar Rally útvonalát követve szállítja a legfontosabb alkatrészeket – a két masszív 6x6-os kiszolgáló teherautó mellett, amelyeknek feladata a csapat többi felszerelésének célba juttatása. A határidő már nagyon közel van, hiszen november végén a franciaországi Le Havre kikötőjéből kifut a Dakar Rally különleges hajója, hogy Dél-Amerikába szállítsa az európai csapatok felszerelését és járműveit, így aztán december közepéig a két Rangert és az alkatrészeket légi úton kell átvinni Dél-Afrikából Argentínába, hogy január 5-re minden készen álljon a startra Rosario városában.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER