Végre lehúzták a leplet Szalay Balázsék a 2013-as Dakar-autójukról. A frissen bevezetett Opel Mokka SUV motorházteteje alá dugtak be a 6200 köbcentis motort, s építettek belőle egy igazi terepvasat.
Az Opel Mokka csak novemberben érkezett az európai szalonokba és máris elkészült belőle az első versenyautó Szalay Balázsék műhelyében. A csapat a versenyautót a WestEnd bevásárlóközpontban leplezte le.
„Azért nem álltunk rajthoz az utolsó néhány magyar bajnoki futamon, mert új autó építésébe fogtunk: a régi alapjait felhasználva így készült el az Opel Mokka – mondta büszkén Szalay Balázs. – Három hónapunk volt az autó megépítésére, ami nem túl sok, de a fiúknak szerencsére van rutinjuk a gyors munkában, hiszen a Dakaron is ez a siker kulcsa.”
A motor egyedi GM gyártmány. Az autó tesztelésére nem volt Balázséknak idejük., tehát élesben fog kiderülni milyen lett az autó. Minden esetre nagyon büszke a csapat az új épített gépére. Reméljük és szurkolunk, hogy az autó is teljesítsen nekik a 2013-as Dakaron.
A motor (GM gyári egyedi versenymotor)
Típus: LS3
Hengerűrtartalom: 6200 cm3
Teljesítmény: 380 lóerő (szűkítővel)
Nyomaték: 660 Nm
Szűkítő: 36 mm
Végsebesség: 180 km/óra
Gyorsulás: 7.4 másodperc alatt 100 km/órára
Az autó paraméterei
Súlya: 2150 kg (pótkerekekkel, 50 liter üzemanyaggal)
Szélessége: 2000 mm
Magassága: 1770 mm
Hosszúsága: 4300 mm
Futómű: elöl-hátul független felfüggesztés, kerekenként 2 db 4.42 lengéscsillapító, Einbach spirálrugók
Rugóút: elöl 250 mm, hátul 250 mm
Váltó: X-Track szekvenciális, hatsebességes
Kuplung: Tilton 3 tárcsás
Osztómű: X-Track, egybeépítve a sebességváltóval
Benzintank: ATL 550 literes biztonsági gumitank (1 literes napi tankkal)
Differenciál elöl-hátul: X-Track 247
Gumi: BF Goodrich G1, átmérő: 790 mm
Felni: Speedline (16 colos)
Felépítmény: karbon-kevlár, összesen 62 kg
Hozzászólások