A Volvo Cars éles, városi környezetben, integrálva tesztel egy új, vezeték nélküli töltőtechnológiát; a program során azt vizsgálják, a technológia alkalmazható lehet-e jövőbeli modellekben.
A skandináv térség legnagyobb taxiszolgáltatója, a Cabonline hároméves időtartamra tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge járművekkel bővíti flottáját. Ezek a gépkocsik a svédországi Göteborgban teljesítenek majd szolgálatot, ahol vezeték nélküli töltőállomásokon fogják tölteni azokat.
A vezeték nélküli töltőrendszer tesztje egyike annak a számos projektnek, amelyeket a göteborgi zöld városi zóna elnevezésű stratégiai kezdeményezés keretében felvázoltak. A kezdeményezés lényege, hogy a város bizonyos területein élesben tesztelnek és fejlesztenek különféle fenntartható technológiákat.
„A 'göteborgi zöld városi zóna' program keretében valós felhasználási környezetben tehetünk próbára izgalmas új technológiákat, és azokat huzamosabb ideig tesztelve kiértékelhetjük, hogy eldöntsük, a jövőben alkalmasak lehetnek-e a szélesebb körű alkalmazásra.” – mondta Mats Moberg, a Volvo Cars kutatás-fejlesztési igazgatója. „Fel kell mérnünk a jövőben bevezetendő új járművekhez kínálandó, alternatív töltési technológiákban rejlő lehetőségeket, és erre nagyszerű megoldást jelent, ha meghatározott partnerekkel közösen teszteljük azokat.”
A tesztprogram során használt töltőállomásokat a vezeték nélküli töltőrendszerek szakértője, a Momentum Dynamics biztosítja. A töltés késlekedés nélkül megkezdődik, amint kompatibilis jármű áll meg az útfelületbe beágyazott töltőegység fölött. A felhasználók így kényelmes tölthetik járművüket, anélkül, hogy ki kellene szállniuk az autóból.
A töltőállomás a töltőfelületen keresztül küldi az autóba beépített fogadóegységbe az elektromos energiát. A Volvo Cars a járművekben már eleve kiépített panoráma kamerarendszer alkalmazásával segíti elő, hogy a vezető egyszerűen és pontosan a megfelelő pozícióba manőverezhesse autóját. A tisztán elektromos XC40 Recharge modellek esetén a vezeték nélküli töltő több mint 40 kW teljesítménnyel tölti az akkumulátort. Ez mintegy négyszer gyorsabb töltést tesz lehetővé, mint a vezetékes 11 kW-os váltóáramú töltő, illetve csaknem olyan gyors, mint a szintén vezetékes, 50 kW-os egyenáramú gyorstöltő.
A Volvo járművei összességében naponta több mint 12 órán át lesznek használatban; évente pedig 100 000 kilométert fognak megtenni. Ezzel a kísérleti projekt egyben az első olyan tartóssági teszt is, amely kereskedelmi célú felhasználás során vizsgálja a tisztán elektromos Volvo gépkocsik teljesítményét.
A vezeték nélküli töltési projektben résztvevő, további partnerek között szerepelnek az autógyártó svédországi értékesítési hálózatába tartozó Volvo Bil és Volvo Car Sörred kereskedések; a Vattenfall svéd energiaszolgáltató vállalat, valamint annak töltőhálózata, az InCharge; a Göteborg Energi helyi energiaszolgáltató vállalat; valamint Göteborg városának gazdasági fejlesztési ügynöksége, a Business Region Göteborg.
A Volvo Cars egyike volt azon szereplőknek, akik 2021-ben útjára indították a göteborgi zöld városi zóna programot. A kezdeményezés célja, hogy 2030-ra emissziómentes közlekedést valósítson meg a városban. Azáltal, hogy valós várost használ tesztkörnyezetként, a Volvo felgyorsíthatja a villamosításhoz, a közösségi mobilitáshoz, az autonóm közlekedéshez, a kapcsolódáshoz és a biztonsághoz köthető technológiák és szolgáltatások fejlesztését.
Hozzászólások