Címkék: biztonság | Volvo

2022. szeptember 30. péntek, 06:17

 

Képzelje el egy alvó gyermek finom légzését, és az azzal járó, alig érzékelhető mozgást.

 



 A Volvo Cars mérnökei által kifejlesztett, új beltéri radar eléggé pontos és érzékeny ahhoz, hogy észlelje a legapróbb, akár egy milliméternél is kisebb kitéréssel járó mozgást – például egy alvó csecsemő önkéntelen mozdulatait. Ez az első olyan rendszer a világon, amely a jármű teljes belső terét lefedi, beleértve a csomagtartót is.

A mai napon bemutatott új, radaros rendszerünk, amellyel a hamarosan bemutatkozó, tisztán elektromos Volvo EX90 fedélzetén találkozhatnak először ügyfeleink, egy olyan, felfoghatatlanul tragikus balesetet hivatott megelőzni, amellyel évről évre túl sok családnak kell szembesülnie.

 

 

 

A hivatalos adatok szerint 1998 óta csak az Amerikai Egyesült Államokban több mint 900 gyermek vesztette az életét autók túlmelegedő utasterében. A tragédiát tovább súlyosbítja, hogy ezeknek a haláleseteknek a többsége azért következett be, mert a szülők egyszerűen megfeledkeztek arról, hogy gyermekük az autóban tartózkodik.

Szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy a jövőben ez soha ne fordulhasson elő.

A Volvo új, beltéri radarrendszere elsőként a november 9-én bemutatkozó Volvo EX90 modellhez kínáljuk (ahol a törvényi szabályozások ezt megengedik), méghozzá az alapfelszerelés részeként. A rendszer az ezt követően piacra lépő, további Volvo modellekben is megjelenik majd.

 

 

Videó megtekintése:

 


Az utasokat támogató technológia
A tetőkonzolba, a tetőre szerelt olvasólámpákba, valamint a csomagtartóba beépített szenzorokkal dolgozó, új rendszer az első olyan megoldás a világon, amely az autó teljes belső terében képes észlelni az egy milliméteresnél is kisebb kitéréssel járó mozgást.

Annak érdekében, hogy a rendszer minél nagyobb arányban lefedje a belső teret, és érzékelje, ha egy gyermek vagy kisállat az utastérben maradt, az utastér teljes hosszában, valamint a hátsó csomagtartóban egyaránt érzékelőket helyeztünk el.

„A figyelemvesztés, a fáradtság nem döntés kérdése, éppen ezért bármikor előfordulhatnak.” – mondta Lotta Jakobsson, a Volvo Cars sérülés-megelőzési műszaki szakértője. „Emberek vagyunk, a figyelmetlenség az élet sajnálatos velejárója. Éppen ezért élvonalbeli technológiát alkalmazva segítünk ügyfeleinknek az olyan helyzetekben, amikor nincsenek a helyzet magaslatán, és figyelmeztetjük őket, hogy gyermeküket, kutyájukat vagy macskájukat ne felejtsék az autóban.”


Szakértőink arra jutottak, hogy akkor a leghatékonyabb a figyelmeztetés, amikor a vezető megkísérli bezárni az autót. Egyrészt ez a legalkalmasabb pillanat arra, hogy intézkedjenek, és ne hagyják bent családtagjaikat az autóban, másrészt így elkerülhető az a „fásultság”, amelyet a túl sokszor ismétlődő figyelmeztetések váltanak ki, érzéketlenné téve az embert a riasztásra.

Amikor a vezető bezárná az autót, bekapcsol a beltéri radarrendszer, és megállapítja, hogy tartózkodik-e ember vagy állat az utastérben.

Amennyiben igen, a központi zár nem reteszelődik, és az autó középkonzolján megjelenik egy üzenet, amely arra figyelmezteti a vezetőt, hogy ellenőrizze a belső teret.

Amennyiben a rendszer ember vagy állat jelenlétét észleli a belső térben, képes arra, hogy működésbe hozza a klímaberendezést, ezzel javítva a hőkomfortot, valamint mérsékelve a hőguta vagy – télen – a kihűlés kockázatát.

„A Volvo Cars mindig is élen járt az autóipar biztonság terén. Ez a jövőben sem lesz másképp: mind magasabbra emeljük a mércét, hogy megvédjük ügyfeleink és családtagjaik életét.” – mondta Lotta Jakobsson. „Ehhez pedig az is hozzátartozik, hogy biztosítjuk a felszabadult, gondtalan utazás élményét, a hiánytalan biztonságérzetet. Ez az a fajta érzelmi biztonság, ami lehetővé teszi ügyfeleink számára, hogy korlátok nélkül átadhassák magukat az élet élvezetének, abban a biztos tudatban, hogy mindent megtettek azért, hogy megelőzzék a váratlan tragédiákat.”
Apró betűs rész
A beltéri radarrendszer minden olyan országban az alapfelszerelés részét képezi, ahol a hatóságok engedélyezik a rendszer 60 Ghz-es üzemi frekvenciatartományának az autóipari felhasználását. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy minden piacunkon megszerezzük az idevágó engedélyeket, majd azok birtokában haladéktalanul aktiváljuk a szolgáltatást.
A klímaberendezés addig üzemel, amíg azt a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttsége lehetővé teszi.


 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER