2011. december 01. csütörtök, 13:34

 

A felnőtt- és gyermekutasok védelme, a gyalogosvédelem és a biztonsági segédrendszereket is magában foglaló felszereltség alkotta együttest értékelte a Volkswagen up! és az új Beetle esetében az Euro NCAP (European New Car Assesment Programme) fogyasztóvédelmi szervezet, mégpedig kiváló eredménnyel: a Volkswagen mindkét újdonsága ötcsillagos minősítéssel zárta a tesztet.

volkswagen-up

Az up! innovatív városi vészfék-asszisztense emellett az „Euro NCAP Advanced Award” díjat is elnyerte. A Volkswagen kisautója így egyértelműen élen jár közvetlen vetélytársai körében, mivel az öt csillag és az „Advanced Award” mindeddig egyedülálló kategóriájában. A Volkswagen up! ezzel biztonsága tekintetében is – „Best in class"!

Volkswagen up! Törésteszt 2011.



A felnőtt utasok védelme területén mindkét modell mindenfajta üléspozícióban és a vezető illetve az első utas termetétől függetlenül a legjobb eredményt érte el. Ennek során a frontális és az oldalirányú ütközések, valamint oszlopnak csapódás során vizsgálták törésbiztonságukat, illetve az emberi test úgynevezett ostorcsapás-jellegű („whiplash”) mozgásaiból származó sérülések elleni védelmét minősítették. Ez utóbbi tulajdonképpen a nyakcsigolyák hátsó ütközések során fellépő terhelését állapítja meg. A legkisebb utasok szintén biztonságban érezhetik magukat, a 18 hónapos illetve hároméves gyerekeket modellező bábuk ugyanis mindkét modell esetében kiemelkedő védelemről tettek tanúbizonyságot.

volkswagen-beetle

Az Euro NCAP tesztelőit az up! és a Beetle biztonsági felszereltsége is meggyőzte. Pozitívan értékelték a biztonsági övek bekapcsolására figyelmeztető, minden üléshely esetében rendelkezésre álló jelzéseket, akárcsak a számos piacon az alapfelszereltséget bővítő elektronikus menetstabilizáló rendszert (ESP). Az Euro NCAP a járművek aktív biztonsági rendszereit is értékeli, az up! így ötcsillagos minősítése mellett innovatív városi vészfék-asszisztenséért a fogyasztóvédelmi szervezet „Advanced Award” különdíját is elnyerte.

Volkswagen Beetle Törésteszt 2011.


Az extrafelszerelésként rendelhető „City” vészfék-asszisztens az 5 és 30 kilométer/óra közötti sebességtartományon automatikusan lép működésbe. A szélvédő felső peremén elhelyezett lézerszenzor segítségével folyamatosan ellenőrzi az up! előtti 10 méteres távot, már előre érzékelve az ütközés veszélyét. Amennyiben ez a jármű haladásával megegyező irányban mozgó vagy akár álló objektummal szemben lép fel, s a vezető nem reagál időben, a rendszer először készenléti állapotba helyezi a fékrendszert, majd második fokozatként a vészfék-asszisztens is érzékenyebb üzemmódjára vált. Amennyiben az adott szituáció szükségessé teszi, a városi asszisztens harmadik fokozataként az egészen megállásig tartó, önműködő vészfékezés is aktiválódhat, vagy a vezető nem kielégítő erejű fékezése esetén a rendszer automatikusan fokozza annak intenzitását. A sebesség és az adott menethelyzet függvényében e vészfék-asszisztens automatikus beavatkozásával jelentősen mérsékelheti az ütközés erejét, illetve akár meg is előzheti azt.
A Golf, a Golf Cabriolet, a Jetta, a Passat, a Polo, a Scirocco, a Sharan és a Tiguan után az up! és a Beetle immár a Volkswagen kilencedik, illetve tizedik modellje, amelynek biztonságát az Euro NCAP a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítéssel ismeri el.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER