2011. augusztus 16. kedd, 13:43

 

Idén ünnepli 50 esztendős jubileumát a Volkswagen Karmann Ghia Typ 34, s az Osnabrück-környéki Georgsmarienhütte városában tartott születésnapi ünnepségére Németország három legnagyobb Karmann Ghia klubja is meghívást kapott.

 

A rendezvényre előzetesen több mint száz Typ 34 jelentkezett be, ami új világrekordnak számít, de a szervezők számos 14-es típust is vártak, köztük a Karmann Ghia brazil változata, azaz a TC 145 egy példányát is. A Volkswagen Classic és az AutoMuseum Volkswagen két ritka Karmann klasszikussal támogatta a rendezvényt.

A Volkswagen Classic kizárólag a jubileumi találkozó résztevői előtt nyitotta meg a Volkswagen Osnabrück GmbH gyárterületén található exkluzív gyűjteménye kapuit. Az itt kiállított „gyöngyszemek” és ritkaságok mellett a Karmann Ghia Typ 34 Coupé egy prototípusa is szerepelt, az 1960-ból származó, motor nélküli, elefántcsontszínű designtanulmány az AutoMuseum Volkswagen tulajdona. A klasszikus modellek Osnabrück környékének festői tájain túráztak, köztük a wolfsburgi gyűjtemények két ritkaságával: egy Karmann Ghia Typ 34 Cabriolet illetve egy elektromos tolótetővel szerelt Typ 34 Coupé változattal.

volkswagen-karmann-ghia-typ-34

A szervezők történelmi okokból választották Georgsmarienhütte városát a jubileumi találkozó színhelyéül. Wilhelm Karmann 1953-ban Georgsmarienhütte kaszinójában mutatta be a Volkswagen Karmann Ghia Typ 14 tanulmányát Heinrich Nordhoffnak, a Volkswagenwerk GmbH vezérigazgatójának. Az ötvenes évek végén pedig a Karmann Ghia Typ 34 Coupé prototípusa szintén itt mutatkozott be a Volkswagen vezetése előtt.

A „kis“ és a „nagy” Karmann – ahogyan a köznyelvben élt – az ötvenestől egészen a hetvenes évekig egyaránt sokak által áhított álomautónak számított, a műszaki megbízhatóság tökéletes és elegáns megtestesítőiként, s az olasz stílus és a német minőség egyedi ötvözeteként. Műszakilag a két Karmann modell mindazonáltal csupán nevében volt közös, míg a Typ 14 a Bogár alapjaira épült, a Typ 34 tervezői a Volkswagen 1500/1600 (Typ 3) futóművét és motorjait vették át szinte változatlan formában.

A Typ 34 megalkotásakor az olasz Carozzeria Ghia formatervezői – akik a „kis” Karmannt is készítették – a karosszériát körbefutó, hangsúlyos vállöv mellett döntöttek, ami kifejezetten sportos dinamikával ruházta fel. A korabeli tesztekben még a Porsche 356 B modellel is összevetették, mivel hasonló futómű-konstrukciója még a kezdeti 45 lóerővel (1963-tól 54 LE) is határozottan sportos menettulajdonságokat biztosított számára. A Karmann Ghia Typ 34 hangsúlyosan férfivásárlókra összpontosító reklámkampánya szintén sportos karakterére helyezte a hangsúlyt.

A Karmann Ghia Typ 34 1961-ben 8 750 német márkás árával az addigi legdrágább Volkswagenként még elérhető maradt a középrétegek számára. Az eredeti tervek szerint a Typ 34 a kisebb Typ 14 leváltására érkezett volna a piacra, ám a nagyobb modell iránti mérsékelt kereslet következtében a vezetés végül a kettő párhuzamos gyártása mellett döntött. A várakozásoktól elmaradó eladások legfőbb oka az volt, hogy az autó nem felelt meg az Amerikai Egyesült Államok biztonsági előírásainak, így ide nem is exportálhatták. A Typ 34 modellből gyártása 1969. június 30-i leállításáig összesen 42 500 gördült le a szalagról. Cabriolet változatának előszériáját 1962 decemberében mindössze 16 példány elkészültét követően törölték a programból, mivel Wolfsburgban nem ítélték kedvezőnek a piaci lehetőségeket egy további nyitott modell számára.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER