2011. november 23. szerda, 17:30

 

Az eT! a jövő víziójaként az elektromos járművek céges- és flotta alkalmazásai területén jelenleg megvalósítható legmagasabb technikai színvonalat képviseli, miközben komoly mértékben igazodik a vásárlók jövőbeni egyéni igényeihez. Különösen igaz ez a jármű elektromos és részben automatizált belvárosi alkalmazásainak lehetőségeire.

VW-et

„Az eT! tanulmánymodell valóban forradalmasíthatja a könnyű haszonjárművek tervezését. Teljes egészében új fejlesztésű konstrukciója és károsanyag-kibocsátás nélküli hajtásrendszere a legapróbb részletekig átgondolt koncepció, amely igény szerint a részben automatizált közlekedés lehetőségét is kínálja. Az eT! így egységbe foglalja a gazdaságosság és a környezetvédelem szempontjait“ – fogalmazott Prof. Dr. Jürgen Leohold, a Volkswagen Csoport fejlesztésének vezetője a potsdami világpremier alkalmával. Majd így folytatta: „E távoli jövőbe mutató kutatási koncepció jelentőségét az eT! projekt részére a német Környezetvédelmi és Reaktorbiztonsági Minisztérium által megítélt támogatás is jól érzékelteti.“

Az eT! azonban jóval több, mint csupán egy elektromos hajtású transzporter, a teljes koncepció ugyanis minden részletében a posta nagyvárosi csomagkézbesítő szolgáltatása specifikus igényei szerint készült. A fejlesztők ennek szolgálatában a jármű minden részletében újabb és újabb innovatív megoldásokat alkalmaztak. Kiváló példa erre az ajtók koncepciója, az eT! ugyanis mindjárt három teljesen különböző rendszert is felvonultat. A klasszikus vezetőajtóval szemben, a jármű jobb oldalán automatikus tolóajtót alkalmaztak a tervezők, amely két fokozatban nyitható („Doormatic“). Az első kevesebb, mint három másodpercet igényel, így különösen gyors utas-oldali beszállást tesz lehetővé. Mivel a jobb oldali padlózat a könnyű mozgás érdekében eleve süllyesztett kialakítással, mindössze 315 milliméterrel húzódik a talaj felett, a kézbesítő így a kisebb csomagokért nem csupán gyorsan hozzáférhet a raktérhez és a vezetőülés melletti területhez, hanem a „Drive Stick“ segítségével az utas-oldalon állva is irányíthatja az autót.

volkswagen-et

„Az eT! külső kialakítása“ – fejtette ki Peter Wouda, a potsdami Volkswagen Design Center külső design részlegének igazgatója, egyben a tanulmánymodell külső formavilágának felelőse – „következetesen a kézbesítői munka kiszolgálásának szellemében született. A Volkswagen formatervezői csapatának célja nem kevesebb volt, mint az eT! monolitikus és letisztult, illetve a lényegre összpontosító és funkcionális kialakításával egyfajta hídként szolgáljon a T1 modellek gazdag hagyományai és a kategória jövője közé.

„A Volkswagen eT! igazán komoly, jövőbemutató koncepció, mivel az innovatív technikák itt alapvetően környezetkímélő szempontok szolgálatában állnak, így a jövőbeni kézbesítői munka során jelentős idő takarítható meg illetve károsanyag-kibocsátás előzhető meg. Nagy örömmel tölt el, hogy tapasztalatainkkal segíthettük e közös munkát, így aktívan hozzájárulhattunk az alternatív járművek fejlesztéséhez“ – hangsúlyozta Katharina Tomoff, a Deutsche Post DHL „GoGreen” programjának vezetője.

A Volkswagen Csoport fejlesztő-részlege a Német Postával – a könnyű haszonjárművek egyik legnagyobb vásárlójával –, valamint a Braunschweigi Képzőművészeti Főiskolával közösen a jövő szállítási és mobilitási kérdéseire fogalmazta meg egyéni „Think Tank” elképzelését. E kutatás eredménye lett a kisáruszállító, kézbesítő és logisztikai szakterületek teljesen újszerű járműkoncepciója – a Volkswagen eT!


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER