Megjelent a Volkswagen up! kínálatában az automatizált sebességváltó (ASG), amely a „move up!” és „high up!” felszereltségi szintekhez rendelhető. Az ASG technikája egyszerre növeli a kényelmet, illetve mérsékli az üzemanyag-fogyasztást.
A Volkswagen up! új szekvenciális sebességváltója a „D“, „N“ és „R“ üzemmódokban használható. Az automata „D“ programjában a sebességváltó mindenkor az üzemanyag-fogyasztás szempontjából legoptimálisabb kapcsolási pontokat és fokozatokat választja, még a hagyományos manuális váltóműhöz képest is mérsékelve az up! üzemanyagigényét. Alternatívaként azonban a manuális kapcsolás is mindig a vezető rendelkezésére áll.
A népszerű városi kisautóban kínált ASG konstrukció azonban néhány jelentős eltérést is mutat a hagyományos automata sebességváltókhoz képest, az ASG ugyanis nem rendelkezik parkoló-állással („P“). Az up! így nem a sebességváltókar egyébként megszokott „P“, hanem „N“ (üres) állásában indítható. Amennyiben motorját a kar „D“ állásában állítják le, a rendszer önműködően az első fokozatot választja. További különbség, hogy az autót nem a fék oldásakor, hanem a manuális sebességváltóknál ismert módon csupán gázadásra kezdi hajtani motorja.
Az új automatizált sebességváltó a szériakivitel ötfokozatú manuális váltóműve alternatívájaként mindkét teljesítménylépcsőhöz (44 kW/60 LE illetve 55 kW/75 LE) rendelhető. Az ASG sebességváltó felára 259 080 Ft a manuális konstrukcióhoz képest.
Hozzászólások