2011. augusztus 22. hétfő, 16:53

 

A Volkswagen felmérte a kisautók világát, mégpedig azzal a határozott céllal, hogy egy karizmatikus, minimális alapterületen maximális térkínálatot adó, elektromos motorral kialakított gazdaságos hajtásrendszerrel működő, magától értetődő információs és kezelési rendszerekkel ellátott és egyben a nagyobb modellekét idéző biztonsági színvonal által jellemzett kompakt modell születhessen.

 

Az eredmény pedig az új Volkswagen up! Mindössze 3,54 méteres hosszúságával és átgondolt kialakításával a nagyvárosi közlekedésre kiválóan alkalmas jármű született. Ez az autó, akárcsak a nagyobb Polo vagy a még nagyobb Golf, egyaránt megszólíthatja a legkülönfélébb korosztályokat és vásárlókat.

Az up! decembertől elsőként Európában kerül piacra. A vásárlók igényei és pénztárcája szerint háromféle változatban jelenik meg: a „take up!” a belépő-modell, a „move up!” a kényelemre összpontosító verzió, a „high up!” pedig a csúcsváltozatot jelenti. A „high up! már közvetlenül a piaci bevezetésnél az „up! black” és az „up! white” formájában két további különleges kivitelben is megjelenik majd.

Az up! modellekben háromhengeres benzinmotorok új generációja mutatkozik be, 44 kW/60 LE és 55 kW/75 LE teljesítményű változatokban. Átlagos üzemanyag fogyasztásuk BlueMotion Technology változataikban – többek között az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerével (Start-Stop System) felszerelve – 100 kilométerenként 4,2 (60 LE) illetve 4,3 literre (75 LE). Mindkét 1.0 literes motor széndioxid-kibocsátása a 100 g/km határ alatt marad. Ugyanezen műszaki alapokon a későbbiektől egy 50 kW/68 LE teljesítményű, földgáz üzemű motor is megjelenik majd a palettán, amelynek 100 kilométerenként 3,2 literes átlagos fogyasztásához kilométerenként 86 gramm széndioxid kibocsátás párosul. BlueMotion Technology változatában a földgáz üzemű up! mindössze 79 gramm széndioxidot termel kilométerenként. A tervek között mindezeken túl 2013-ra egy elektromos hajtású up! modell is szerepel.

uj-volkswagen-up

Nagy jelentőségű és újszerű biztonságtechnikai megoldás az úgynevezett city-vészfék funkció, amely 30 kilométer/óra alatt önműködően aktiválódik és lézer szenzorával időben érzékeli az ütközés veszélyét. A pillanatnyi sebesség és menethelyzet függvényében e vészfékezési funkció a fékberendezés automatikus működtetésével mérsékelheti a baleset következményeit vagy akár teljes mértékben meg is előzheti azt. Az up! jelenleg kategóriájában az egyetlen modell, amely a city-vészfék funkciót is kínálja.

Mindössze 3,54 méteres hosszúságával és 1,64 méteres szélességével az up! kétségkívül a legkisebb négyüléses modellek egyike. A Volkswagen apró újdonságának magassága 1,48 méter. Teljes hosszúsága karosszériája feltűnően rövid első és hátsó túlnyúlásaiból és viszonylag hosszú, 2,42 méteres tengelytávjából áll össze, a körülzárt teret szinte maradéktalanul kiaknázó kialakítást eredményezve. Klaus Bischoff, a Volkswagen márka vezető formatervezője szerint: „A kisautók gazdaságos térkihasználás szempontjából meghatározott ideális formája tulajdonképpen egy szögletes dobozt eredményezne. Az up! esetében sikerrel ruháztuk fel e „dobozt” letisztult és erőteljes formai nyelvezettel, mégpedig a tér optimális kihasználásának kárára kötött kompromisszumok nélkül.“ Orr-részének kialakítása eleve sokat elárul az up! karakteréről. Klaus Bischoff szerint „Megjelenése alapján egyértelműen eredeti Volkswagen, mégis egészen egyéni személyiség. Márkánk jól ismert arculata természetesen az up! vonalaiban is megjelenik: a vízszintes vonalak dominanciája, a hűtőrács csíkjával összekötött fényszórók, a hangsúlyos szögletek, illetve a fényszórók karakteres rajzolata. Az up! arculatát azonban a márka többi modelljénél is határozottabb „mosoly-motívum” teszi egyénivé: az up! egyszerűen szimpatikus, egyben szimpatikusan egyszerű!“

A kisautó kategória egyik leghosszabb tengelytávja a motor jócskán előretolt pozíciójával közösen a rendelkezésre álló tér különösen kedvező kihasználását tette lehetővé. A vezető, első- illetve két hátsó utasa így kompakt, ám korántsem szűkös autóban kelhet útra. Jó példa erre a csomagtér, amely 251 literes térfogatával jóval tágasabb, mint az az up! kategóriájában megszokott, de a hátsó üléstámla teljes lehajtásával a raktér akár 951 literesig is bővíthető. E két méret jól mutatja, hogy az up! belső tere valóban igazi nagyság a kicsik között. Az up! utasterének formáit már alapjaiban letisztult és áttekinthető kialakítás jellemzi. A Volkswagen újdonsága mindezt számtalan ötletes részletmegoldással egészíti ki, mégpedig a kifejezetten élvezetes design, s a kiemelkedőnek számító minőségi színvonal mentén. Különösen igényes például a Dash Pad, vagyis a vezető és az első utas előtt húzódó műszerfal-sáv kialakítása, amely a felszereltségtől függően díszítőlakk-bevonatot vagy az öt karosszériaszín egyikét kapja.

Az up! fejlesztői azon kérdésre keresték a választ, vajon még könnyebbé és barátságosabbá tehető-e az élet az autóban. Válaszuk pedig egyértelműen igen, gyakran ugyanis éppen a részletekben rejlő megoldások határozzák meg a nagy egész jellemzőit. Ennek szellemében született az „up! boxes”, vagyis a legkülönfélébb helyzetekre és igényekre szabott kisméretű és könnyű boxok ötlete. Ilyen például a kisgyermekkel utazó szülők számára kialakított „kid box“, amelyben az ekkor szükséges millió apróság számára létrehozott tartó éppúgy megtalálható, mint a kedvenc játékok vagy éppen a „kötelező” édességek doboza. További „up! box” változatok például a „city box“ vagy a „travel box“, s nevük minden esetben pontosan utal rendeltetésükre.

A Volkswagen új modelljében alapvető újdonságnak számít a „maps + more”, rendszer, amely tulajdonképpen egy hordozható infotainment-berendezést (Portable Infotainment Device; PID) jelent. Ennek lényege, hogy tervezői olyan rendszert alakítottak ki célzottan a kedvező árfekvésű Volkswagen up! számára, amely éppen ilyen jól megfizethető szinten kínálja a navigáció, a telefon, az információk és a szórakoztatás szolgáltatásait. A Navigon, a fejlett navigációs rendszerek világszerte ismert egyik vezető gyártója közreműködésével így célzottan az up! számára kialakított, minden vásárlója számára elérhető rendszer született: a „maps + more”. A PID egyszerűen a középkonzol felső részébe illeszthető, s eltérően számos más ilyen jellegű berendezéstől a „maps + more” szerves egységet alkot a jármű saját rendszerével. Egyfelől a navigáció, a telefon illetve az infotainment funkciók a PID érintőképernyőjéről vezérelhetők, másfelől az érintő-képernyő számos fontos járműinformáció, illetve a ParkPilot (követési távolság szabályzása) működésének vizuális megjelenítésére is szolgál. A szintén kifejezetten az up! számára készült Apps alkalmazások mindezeken túl a „maps + more” rendszerének célzott bővítését is lehetővé teszik.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER