Történelmének első C-osztály alapú kabrió modelljével nyitja meg az idei kabriószezont a Mercedes-Benz, mely újdonsággal kiteljesíti klasszikus vászontetős modellpalettáját.
Sportos és fiatalos
A Mercedes-Benz kabriók világába új belépőként érkezett a C-osztály Cabriolet, mely konzekvens módon követi a márka értékeit és formanyelvét. Zárt tetővel a kétajtós kabrió sziluettje a C-osztály Coupét idézi, többek között az azonos külső méreteknek köszönhetően. Az elegáns és feszes, üveg hátsó szélvédővel ellátott vászontető rendkívül harmonikusan követi a vonalvezetést, különösen sportos hátulnézetet biztosítva. A 360 (nyitott tetővel 285) literes csomagtartó egy kabrióhoz képest meglepően sok csomagot képes tárolni, ezzel tökéletesen kiszolgálva a mindennapi használhatóságot.
Cabriolet | Coupé | Különbség | |
Tengelytáv | 2840 | 2840 | 0 |
Hossz | 4686 | 4686 | 0 |
Szélesség | 1810 | 1810 | 0 |
Magasság | 1409 | 1405 | +4 |
Fejtér elöl | 981 | 985 | - 4 |
Fejtér hátul | 917 | 905 | +12 |
A limuzin modellekénél 15 mm-rel lejjebb ültetett futóműnek köszönhetően már a szériában járó 17 colos kerekekkel is hangsúlyosan sportos hatást kelt a kabrió karaktere, melynek légellenálási együtthatója (cw-érték) mindössze 0,28. Az AMG változat jellegzetes formaelemei és specifikus könnyűfém keréktárcsái révén még sportosabb sziluettel büszkélkedhet.
Prémium vászontető
A C-osztály szériában teljesen automata, fekete színű klasszikus vászontetővel érkezik, opcionálisan pedig többrétegű akusztikus tető kérhető sötétbarna, sötétkék, bordó vagy fekete színben, amely a menet- és szélzajokat még jobban elszigeteli a legmagasabb szintű hő- és zajkomfortot biztosítva. A fejlesztéshez a technológiai hátteret az S-osztály Cabriolet vászonteteje biztosította, ami garancia a legmagasabb szintű minőségre, tartósságra és kvalitásokra. A tető egészen 50 km/h sebességig, alig 20 másodperc alatt nyitható, illetve zárható.
A belső tér – modern hangulat luxusminőségben
Az utastérben a C-osztály Limuzin hangulata köszön vissza, amit kabrió-specifikus megoldások varázsolnak még különlegesebbé. A sportos, modern kialakításhoz kiemelkedő anyag- és összeszerelési minőség társul. Opcionálisan különleges, hővisszaverő bőrkárpitozás kérhető az ülésekre, öt színben. A kupé modelltől származnak a hangsúlyos oldaltartású, integrált fejtámlával ellátott sportülések, melyek opcionálisan AIRSCARF fejtér-fűtéssel is rendelhetők. A szériában járó biztonsági öv továbbítók kényelmesebbé teszik a biztonsági övek használatát. Hátul két hangsúlyosan formázott ülést találunk, melyek háttámlái osztottan, 50:50 százalékos arányban előredönthetők, tovább fokozva a mindennapi használhatóságot. A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet modell utasterében számos egyedi részlet gondoskodik a fokozottan sportos hangulatról.
Maximális személyre szabhatóság
A kabrió modell már szériában magas szintű felszereltséggel érkezik, azonban a személyre szabhatóság tekintetében a lehetőségek tárháza szinte végtelen: például 13 kárpitozás, 7 díszítőelem, 4 tetőszín és 12-féle fényezés áll a vásárlók rendelkezésére, az exkluzivitás pedig többek között bőr borítású műszerfallal fokozható. A tetőkárpit fekete, porcelán és kristályszürke színekben érhető el.
A kabrió dinamikáját az AMG Line csomaggal lehet még tovább fokozni, mely például egyedi kialakítású lökhárítókat, küszöbborításokat, gyémánt-hatású hűtőrácsot, valamint 18 colos AMG könnyűfém kerekeket tartalmaz, míg az utastérben többek között az alul egyenes karimájú többfunkciós bőrborítású sportkormány és az AMG sport pedálszett hivatott teljessé tenni a hangulatot. A piaci bevezetés során elérhető lesz egy limitált, exkluzív felszereltségű Edition 1 modell is.
A nyitott autózás élménye az év 365 napján
Aki egy kabrió modell mellett dönt, maximálisan ki szeretné használni a nyitott tetős autózás élményét, amiben sokat segít az AIRCAP és az AIRSCARF.
A szélvédőkeretbe feltűnésmentesen integrált légterelőt és a hátsó ülések mögötti, elektromosan kiemelkedő szélfogót tartalmazó AIRCAP rendszert a Mercedes-Benz kimondottan a kabrió modellekhez fejlesztette ki. A rendszer egyetlen gombnyomásra jelentős mértékben lecsökkenti a légörvényeket az utastérben – különösen a hátsó üléseknél. Az AIRCAP a kabrió komfort csomag tartalmát képezi, akárcsak az AIRSCARF fejtér-fűtés, ami a vezető és az első utas nyakához és tarkójához áramoltat meleg levegőt.
Ennek a két felszereltségnek köszönhetően egész évben megadatik a nyitott autózás élménye. Opcionálisan az első ülések mögé egy kézzel lehajtható szélterelő is elérhető.
Futómű: sportosan agilis és komfortos
A futómű egyszerre garantál kiemelkedően jó rugózást és gördülési komfortot, valamint agilis viselkedést, mely a vezetési élmény alapját képezi. A kabrió futóműve a limuzin modellnél szériában 15 mm-rel lejjebb van ültetve, de opcionálisan feszesebb sportfutómű is rendelhető, amihez jár a Sport direktkormányzás is. A kabrió modellhez az acélrugós felfüggesztéseken felül az AIRMATIC légrugózás is elérhető.
A DYNAMIC SELECT – ami szériában jár az AIRMATIC-hez és opcionálisan elérhető az acélrugós futóművekhez – lehetőséget biztosít az autó karakterének személyre szabására. A vezető ötféle beállítás közül választhat („ECO", „Comfort”, „Sport”, „Sport Plus” és „Individual”), melyek közül az „Individual” módot saját ízlésének megfelelően konfigurálhatja.
Dinamika: 4- és 6-hengeres motorok, valamint első ízben 4MATIC összekrékhajtás
Erőteljes, mindemellett rendkívül hatékony, szériában ECO Start-Stop rendszerrel felszerelt benzin- és dízelmotorok gondoskodnak a sportos menetteljesítményről és a vezetési élményről, míg a széles körben elérhető 4MATIC összkerékhajtás az egész éves használhatóságot fokozza.
A benzines motorkínálatot hat erőforrás alkotja. A belépőt a 156 lóerős, 1,6 literes, négyhengeres turbómotorral szerelt C 180 jelenti, míg a paletta csúcsán a Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet változat 367 lóerős 3-literes, V6-os biturbo motorja helyezkedik el. A C 200 opcionálisan 4MATIC összkerékhajtással is elérhető. Dízel fronton a 170 lóerős C 220 d és a 204 lóerős C 250 d áll rendelkezésre – a C 220 d akár 4MATIC összkerékhajtással kombinálva. Az új 9G-TRONIC automataváltó az összes motorral kombinálható.
A motorpaletta áttekintése:
Hengersz. / -elrend. |
Henger-űrt. (cm3) |
Telj. (kW/le) |
Forg. nyom. (Nm) |
Fogy. (l)* |
CO2- kib. (g/km)* |
Gyors. 0-100 km/h (s) |
Végs. (km/h) |
|
C 220 d
(4MATIC) |
4/S | 2.143 | 125/170 | 400 | 4,5
(5,0) |
116 (130) |
8,3 (8,1) |
231 (225) |
C 250 d | 4/S | 2.143 | 150/204 | 500 | 4,6 | 121 | 7,2 | 243 |
C 180 | 4/S | 1.595 | 115/156 | 250 | 6,0 | 135 | 8,9 | 222 |
C 200
(4MATIC) |
4/S | 1.991 | 135/184 | 300 | 6,0 (7,1) |
136 (163) |
8,2 (8,0) |
235 (227) |
C 250 | 4/S | 1.991 | 155/211 | 350 | 6,2 | 140 | 6,9 | 244 |
C 300 | 4/S | 1.991 | 180/245 | 370 | 6,7 | 151 | 6,4 | 250 |
C 400 4MATIC | 6/V | 2.996 | 245/333 | 480 | 8,0 | 181 | 5,2 | 250 |
C 43 4MATIC | 6/V | 2.996 | 270/367 | 520 | 8,3 | 190 | 4,8 | 250 |
Könnyű és biztonságos
A kabrióknál a hiányzó tető gyakran negatívan befolyásolja a karosszéria merevségét, ám ez nem igaz az új C-osztály Cabriolet modell esetében. A tervezők számos ponton megerősítették az egyébként is rendkívül merev karosszériát annak érdekében, hogy példátlanul jó karosszériamerevséget lehessen elérni.
A kupé magas alumínium-tartalmú intelligens könnyűépítése megmaradt, többek között az első sárvédőívek, a motorháztető és a csomagtérajtó könnyűfémből készül. A merev kabrió biztonsági színvonala nem csupán a törvényileg előírt törésteszteknek felel meg, hanem a Mercedes-Benz sokkal szigorúbb, valós helyzeteken alapuló biztonsági tesztjeinek és kihívásainak is.
Részben autonóm vezetés, mérsékelt stressz
Alapfelszereltségként, illetve opcionálisan számos biztonsági és asszisztens-rendszer található meg a kínálatban, amelyek a Mercedes-Benz Intelligent Drive koncepcióját követik. Az állítható érzékenységű ATTENTION ASSIST éberségfigyelő asszisztens szériáfelszerelésként jár, akárcsak a COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS rendszer, mely elmaradó vezetői reakciók esetén egészen 200 km/h-s sebességig autonóm fékezéssel képes megelőzni vagy mérsékelni a ráfutásos ütközéseket.
Opcionálisan, a Vezetői Segédrendszerek csomag részeként további, alaposan kibővített funkciókkal rendelkező asszisztens-rendszerek állnak rendelkezésre: például a kormányzás-asszisztenssel és Stop&Go Pilot-tal kiegészített DISTRONIC PLUS, a PRE-SAFE® fék gyalogos-felismeréssel, vagy a BAS PLUS fékasszisztens, ami már a keresztirányú forgalmat is figyeli. Az Aktív sávtartó asszisztens is a Vezetői Segédrendszerek csomag részét képezi.
Baleset esetén a rendkívül merev karosszérián felül számos fejlett biztonsági rendszer, és mindenre kiterjedő, 7 légzsákból álló légzsákrendszer (egyebek mellett térdlégzsákkal) igyekszik a bent ülők lehető legmagasabb szintű védelmét biztosítani. A fejlett borulásvédelmi rendszer abszolút kabrióspecifikus: két, a hátsó ülések mögött elrejtett, és felismert borulás esetén a másodperc törtrésze alatt előugró bukócsőből áll, melyek a rendkívül merev A-oszloppal együtt elegendő helyet biztosítanak az utasok feje számára.
Speciális klímaberendezés nyitott tető funkcióval
A C-osztály Cabriolet klímaberendezését kimondottan a kabriómodellekhez fejlesztették a mérnökök - a rendszer figyelembe veszi, hogy nyitott vagy zárt tetővel közlekedünk. Zárt tető esetén a klímaberendezés pontosan úgy viselkedik, mint a kupé esetében, nyitott tetőnél viszont a rendszer melegebb levegőt fúj a vezető kezeihez és a fejtérbe, továbbá kikapcsolja a belsőlevegő-keringetést.
Csúcsmodern multimédia magas élvezeti értékkel
Az intuitív multimédiás rendszer animációkkal és vizuális effektekkel fokozza a kezelési élményt, a Frontbass rendszernek köszönhetően pedig koncerttermi minőségben szólalnak meg kedvenc zenéink – különösen akkor, ha az opcionális Burmester® hangrendszer is a fedélzeten van.
A navigációs rendszer, mely a sofőrt mindig pontos, valós idejű közlekedési információkkal (Live Traffic Information) látja el, szintén jelentős mértékben megkönnyíti a mindennapi használatot.
Egy internetes adatopcióval rendelkező Bluetooth®-os mobiltelefonnal összekapcsolva már az Audio 20 audiorendszer is internetképes, így menet közben is lehetséges a gyári alkalmazások használata. Az audio- és videolejátszás különféle forrásokból működik, a Bluetooth®-os alap telefon-kihangosító pedig az összes multimédiás rendszerhez szériában jár.
A külön rendelhető COMAND Online rendszer nem csak nagyobb és jobb felbontású (960 x 540 pixeles) képernyővel büszkélkedhet, de opcionálisan többek között digitális TV-/rádiótunerrel is kibővíthető, mindemellett villámgyors, immár merevlemezes navigációval, integrált WiFi-hotspot funkcióval és LINGUATRONIC beszédvezérléssel rendelkezik.
Az új C-osztály modellhez is elérhető a „Mercedes me connect” csomag, mely széleskörű ingyenes bázisszolgáltatásokat kínál, továbbá tartalmazza az ’Online-Services’ szolgáltatás távoli elérését is. Opcionálisan az autó bizonyos funkciói akár távolról, okostelefon vagy tablet segítségével lekérdezhetők és vezérelhetők.
Hozzászólások