Immáron alapfelszereltség a vezető által is kapcsolható adaptív futómű (AVS) a Lexus GS F és RC F modellekben: az AVS nagymértékben javítja a rugózási kényelmet, miközben jobb kanyarstabilitást biztosít. A teljes AVS-csomag hét lengéscsillapító-vezérlési programot tartalmaz, és többek közt a karosszéria bólintását és ágaskodását is képes megakadályozni. A GS F kínálatában emellett új, szürke karosszériaszín, az RC F kínálatában pedig új fekete fényezés jelenik meg.
A Lexus az adaptív futómű (AVS) legújabb, a vezető által is vezérelhető változatával javította tovább a prémium GS F sportszedán és az RC F sportkupé menetstabilitását és rugózási kényelmét. Az AVS rendszer az útfelület minőségétől és a vezető elvárásaitól függően elektronikusan ellenőrzi és szabályozza a jármű mind a négy kerekénél a lengéscsillapítás erősségét. A számos érzékelővel, köztük a gyorsulást, perdületet és a sebességet mérő szenzorokkal működő Lexus AVS rendszert arra tervezték, hogy javítsa a jármű rugózási kényelmét és menetstabilitását (különösen a rossz minőségű útfelületeken), emellett pedig jobb kanyarstabilitást teremtsen. Az AVS legújabb változata a korábbi 9 helyett immár 30 fokozatban képes szabályozni a lengéscsillapítás erősségét, és szükség esetén automatikusan választja ki azt a beállítást, ami az adott útfelületen a legprecízebb futóművezérlést biztosítja.
Kanyarodás közben a rendszer a kormányelfordulást, a perdületi rátát és a jármű mozgását figyelembe véve növeli a lengéscsillapítók keménységét, így az autó jobban kézben tartható, a karosszéria pedig kevésbé dől meg, ugyanakkor a rugózás lágy és kényelmes marad. Rossz minőségű útfelületeken a rendszer csökkenti a csillapítás erősségét, elnyelve a komfortérzetet rontó rezgéseket.
A teljes AVS-csomag hét lengéscsillapító-vezérlési programot tartalmaz, és többek közt a karosszéria bólintását és ágaskodását is képes megakadályozni. Az AVS ideálisan egészíti ki a jármű átfogó biztonsági rendszerét, mivel erős fékezéskor vagy hirtelen gyorsításkor megakadályozza a kocsitest nagymérvű, váratlan lengéseit. A Lexus azzal egészítette ki az AVS által kínált tökéletesebb futóművezérlést, hogy a rendszer működését összekapcsolta az integrált járműdinamikai vezérlőrendszer (VDIM) biztonsági technológiával és az üzemmódválasztó kapcsolóval. Az üzemmódválasztó ECO, NORMAL és SPORT S beállításaiban az AVS alaphangolása a rugózási komfortot helyezi előtérbe, miközben a vezető stílusától és az útfelület állapotától függően a jobb menetstabilitásról is gondoskodik.
SPORT S+ beállításban a rendszer a jobb menetstabilitás szempontjai szerint szabályozza a lengéscsillapítás erejét. Ezzel párhuzamosan a SPORT S+ üzemmód kiválasztásakor a rendszer automatikusan Sport üzemmódba kapcsolja a hajtáslánc, az elektromos szervokormány és a VDIM beállításait. A mérnökök mindkét F Line modellben úgy módosították a műszeregység kijelzőjét, hogy azon megjelenjen az AVS rendszer pillanatnyi beállítása.
A Lexus GS F és RC F modellekben ugyanaz a prémium hajtáslánc működik: az 5,0 literes V8-as szívómotor 351 kW/477 LE teljesítményét egy nyolcfokozatú Sports Direct Shift sebességváltó továbbítja a kerekekhez. A GS F és RC F új, fejlettebb futóműve mellett a Lexus két új fényezést is bevezet: GS F kínálatában egy új, szürke karosszériaszín, az RC F kínálatában pedig új fekete árnyalat jelenik meg. Az RC F új, hét dupla küllős könnyűfém keréktárcsát is kapott.
Hozzászólások