A Kia bejelentette, hogy megújítja az egyre népszerűbb Cee’d családot, azt a modellt, amely megalapozta a Kia elmúlt években elért európai sikereit.
A Kia európai formatervezői a jelenlegi cee’d külső és belső megjelenését izgalmas, újszerű stíluselemekkel dolgozták át; miközben a hajtásláncokért felelős mérnökök még tovább bővítették a motorok és sebességváltók kínálatát. Az újdonságok között említést érdemel a Kia vadonatúj, háromhengeres 1.0 T-GDI erőforrása, valamint a biztonsági, kényelmi és praktikus fejlesztések széles köre. A változások a cee’d modellcsalád minden tagját érintik, az ötajtóst, a kombit, valamint a háromajtós pro cee’d típust is.
A cee’d modellcsaládot érintő módosítások keretében a nagyteljesítményű cee’d GT és pro cee’d GT modellek is átesnek egy sor optikai és menetdinamikai változáson. Noha ezek a típusok már most is az alsó-középkategória legszemrevalóbb sportos modelljei közé tartoznak, a változtatások még vonzóbbá teszik az autókat, a méretosztály ezen érzelmi húrokat is megpengető szegmensében.
Az átdolgozott modellek új, ‘GT Line’ felszereltségi szintje a GT változatok sportos megjelenését és menetdinamikáját a hagyományosabb cee'd sorozat sokoldalúságával elegyíti. A GT Line felszereltségi szint mindhárom karosszériatípushoz megrendelhető.
Külső: még modernebb
A felfrissített cee’d megörökölte a jelenlegi modell merész, kecses formavilágát; megjelenését néhány optikai módosítás teszi még modernebbé.
Az orr megőrizte azt a megjelenést, amely oly népszerűnek bizonyult az európai ügyfelek körében; az elmaradhatatlan tigris-orr hűtőmaszktól a kecses, oldalfalra átnyúló fényszórókon át az integrált ködfényszórókig. A cee’d „arcát” érintő módosítások sorában említést érdemel a szögletesebb, szélesebb lökhárító, a ködfényszórók krómkerete, valamint a hűtőmaszk új, ovális rácsozata, amely az orrkialakítás számos formáját és stíluselemét tükrözi.
Hasonló változásokon ment át a cee’d farkialakítása is; átrajzolták és sportos fényvisszaverőkkel szerelték fel a lökhárítókat, ami még tekintélyesebbé és erőteljesebbé teszi az autó megjelenését. A vonalakat LED-es zárófények teszik még kifinomultabbá; a modern világítástechnológia vadonatúj karakterrel ruházza fel a cee’d éjszakai megjelenését. A modellcsalád minden tagjához elérhetők a divatos, új 16 és 17 colos könnyűfém keréktárcsák.
Finoman módosult belső kidolgozás, jobb zaj- és rezgéscsillapítás
A Kia cee’d kiváló minőségű belső tere egy sor apróbb módosításon esett át, megőrizve az utastér egyszerű eleganciáját. A beltér alapvető formavilága nem változott, ugyanakkor az alkalmazott apró módosítások modernebb megjelenést és érzetet kölcsönöznek az utastérnek. A cee’d vonzerejét új, opciós színcsomag fokozza.
Az aszimmetrikus, vezetőközpontú műszerfalon friss krómdísz keretezi a műszeregységet, a vezető oldali és központi légbeömlőket, valamint a műszerfal felső élét. A középkonzol kiváló minőségű, karcolásálló, prémiumhatású, fényes fekete kidolgozást kapott. Az utastér számos további pontján találhatunk krómdíszítést, a sebességváltó tövétől az ajtókilincseken át a műszerfali hőfokszabályzó tárcsákig (felszereltségtől függően.)
A 2016-os modellévű cee’d új beltéri színcsomaggal is megrendelhető: az új barna csomag elegáns barna ülés- és ajtókárpitot kínál.
A dízel cee’d modellek belső tere továbbfejlesztett zaj- és rezgéscsillapítással gazdagodott. Kiegészítő hangelnyelő anyagokat alkalmaztak a szőnyegeknél, illetve a szellőzőrendszerben, míg a műszerfalat a korábbinál kétszer több rezgéscsillapító habbal töltötték fel, ami hatékonyan csillapítja a motorból származó utastéri rezgéseket. Minden dízelmotoros kivitel motorblokkját, olajteknőjét és részecske-szűrőjét hangelnyelő anyag burkolja.
Az Euro6-os motorok kibővített kínálata immár a vadonatúj, 1,0 literes T-GDI erőforrást is magában foglalja.
Az átdolgozott cee’d a korábbinál gazdagabb motorkínálattal érkezik; immár minden motor teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát.
A Kia a 2016-os cee’d modellen vezeti be vadonatúj, egyliteres ‘T-GDI’ (közvetlen benzinbefecskendezéses turbós benzinmotor) erőforrását. Ez az új, méretcsökkentett, háromhengeres kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást kínál, erőteljes, lelkes teljesítménykifejtés és közvetlen gázreakciók mellett.
A Kia új turbós motorja, amelyet a vállalat Namyang-i kutatás-fejlesztési központjában, Koreában terveztek, nagynyomású, közvetlen befecskendezéses rendszerrel, és a hengerfejbe integrált kipufogó gyűjtőcsővel rendelkezik, ami csökkenti a károsanyag-kibocsátást és kompaktabb szerkezetet tesz lehetővé. A közvetlen gázreakció és a kivételesen takarékos égés alapkövetelmény volt a fejlesztés során, a Kia fenntartható méretcsökkentési stratégiájával összhangban.
A kétféle teljesítményszinten kínált motor a legelső azon méretcsökkentett erőforrások sorában, amelyeket a Kia hamarosan bevezet az európai piacon. Az új motor alapkivitelében 100 lóerő teljesítményt és 172 Nm forgatónyomatékot kínál, míg az erősebb kivitelű 1.0 T-GDI 120 lóerőt ad le, változatlan, 172 Nm forgatónyomatéki csúcs mellett. A legnagyobb nyomaték 1500 és 4000/perc fordulatszám között érhető el, ami minden menetkörülmények között rendkívül rugalmassá teszi a gépet. A motor, amelyet még az idei évben homologizálnak, 100 és 120 lóerős kivitelében egyaránt minden idők legcsekélyebb CO2-kibocsátású benzinüzemű cee'd hajtóművének ígérkezik.
A dízel cee’d továbbra is népszerű választás az európai vásárlók körében; az 1,6 literes CRDi dízelmotor átdolgozott kivitelben kerül a megújult modell orrába. Az új, nagynyomású befecskendezőrendszer és a változó szállítású olajszivattyú mérsékli a motor belső súrlódási veszteségeit; a kisebb, 110 lóerős teljesítményű kivitel a cee'd alapváltozataihoz és az új GT Line sorozathoz egyaránt megrendelhető. A CO2-kibocsátás 102 g/km-re csökkent; a Kia ISG start-stop rendszerével felszerelve pedig mindössze 94 g/km.
Az átdolgozott cee’d család minden tagjához, az új GT Line kivitelekhez is társítható, nagyobb teljesítményű 1.6 CRDi erőforrás is, a korábbi 128 helyett 136 lóerővel, forgatónyomatéka 265-ról 285 Nm-re nőtt. A csekély teljesítménynövekedés mellett a motor maximális forgatónyomatéka már 1500/perc fordulatszámtól elérhető (a korábbi 1900/perc helyett, kézi sebességváltó esetén), ami még könnyedebb gyorsítóképességet jelent minden körülmények között.
A Kia cee’d motorkínálatában változatlanul megtalálható a 128 lóerős 1.6 GDI, illetve a 100 lóerős 1.4 MPI benzinmotor is, valamint a népszerű 1,4 literes CRDi dízel. Ezek mindegyike szintén teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát.
Vadonatúj hétfokozatú, duplakuplungos váltó
Szintén a frissített cee’d fedélzetén debütál a Kia Motors egy másik technológiája, a márka vadonatúj, hétfokozatú, duplakuplungos (DCT) sebességváltója. A kizárólag a nagyobb teljesítményű, továbbfejlesztett, 136 lóerős 1.6 CRDi dízelmotorhoz választható, új DCT váltó maximális nyomaték-kapacitása magasabb, mint a korábbi hatfokozatú, hidrodinamikus nyomatékváltóval felszerelt automatáé.
Akárcsak az új 1,0 literes T-GDI erőforrást, a Kia új DCT sebességváltóját is házon belül fejlesztették. A szerkezet kedvező üzemanyag-fogyasztást kínál, kézi üzemmódban sportos vezethetőséget, automata váltóként használva pedig kényelmet és kifinomultságot.
Az új DCT sebességváltó gyorsabban kapcsol, mint a hagyományos automaták, ráadásul üzemeltetési költségei is kedvezőbbek. Az új DCT váltóval felszerelt 1.6 CRDi dízelmotor CO2-kibocsátása csupán 109 g/km, szemben a korábbi motor és a hatfokozatú automata párosánál mért 145 g/km értékkel.
A cee’d modellkínálata továbbra is elérhető a hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval, míg az 1,6 literes GDI erőforráshoz hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó rendelhető.
Továbbfejlesztett rugózási komfort, vezethetőség, alacsonyabb zaj- és rezgésszint
A Kia mérnökei több ponton is módosították a felfrissített cee’d felfüggesztését, javítva a rugózási kényelmet és a vezethetőséget.
A megújult cee’d legfontosabb újdonsága az új nyomatékvektor-szabályozási rendszer, amely kanyarban az ívbelső kerék részleges fékezésével csökkenti az alulkormányozottságot. Az elektromos szervokormány mostantól lineárisabb, kiszámíthatóbb kormányzási jellemzőkkel bír, míg az első kerékgeometriát érintő változásoknak köszönhetően középállásban pontosabb a kormányérzet. Végezetül a hátsó felfüggesztés új szilentjei, valamint a hátsó kanyarstabilizátor új külső bekötései révén kevesebb rezgést továbbítanak a felfüggesztés elemei, ezzel javítják a rugózási komfortot egyenetlen útfelületen.
A felfrissített cee'd futóművének zaj- és rezgés-jellemzői is finomodtak, a korábbi tömör kanyarstabilizátort üreges szerkezetű váltotta le.
Új biztonsági és kényelmi funkciók, Kia Connected Services
A Kia fejlesztői egy sor új kényelmi, praktikus és biztonsági jellemző beépítésével tették még vonzóbbá a cee'd-et.
A biztonság mindennél fontosabb a Kia számára, ezért a cee’d mostantól opciós sebességkorlátozás információs szolgáltatással (SLIF) is felszerelhető, amely kamera segítségével ismeri fel és azonosítja a sebességkorlátozást jelző közlekedési táblákat, és megjeleníti azokat a sebességmérő mellett, valamint a navigációs képernyőn. Az autóhoz holttérfigyelő (BSD) és mögöttes keresztirányú forgalomfigyelő (RCTA) rendszer is rendelhető; ezek érzékelők segítségével figyelik a cee’d melletti és mögötti területet, fény- vagy hangjelzéssel figyelmeztetve a vezetőt a holtterében tartózkodó járművekre.
A 2016-os cee’d-del a parkolás is könnyebb, a piactól függően elérhető, továbbfejlesztett intelligens parkolástámogató rendszerrel (SPAS). A SPAS az oldalt elhelyezett ultrahangos érzékelők, az első és hátsó parkolóradar, továbbá az elektromos szervokormány jeladói segítségével azonosítja a megfelelő parkolóhelyet, majd automatikusan bekormányozza oda az autót. A legújabb cee’d modelleken a rendszer immár nem csak a párhuzamos, de merőleges parkolóhelyekre is képes beállni. A párhuzamos kiállási funkció révén a jármű képes kiállni az úttal párhuzamos, szűk parkolóhelyekről.
A felfrissített cee’d megkapta a Kia legújabb generációs audiovizuális navigációs (AVN) rendszerét, amely modernebb megjelenést biztosít cee’d 7,0 colos központi monitorán. Az AVN rendszer kiegészíthető a több európai piacon elérhető digitális rádióadások vételére alkalmas DAB rádióval is.
A cee’d újdonsága a multimédiás infotainment endszerek széles választékát nyújtó Kia kapcsolódási szolgáltatások (Kia Connected Services). A TomTom eredetű rendszer új kapcsolódási szolgáltatásai között említést érdemelnek a folyamatosan frissített forgalmi információk, a traffipax helyszínek listája (riasztással), a helyi keresés, valamint az időjárás előrejelzés. A Kia Connected Services szolgáltatás az új GT Line felszereltségi szint bevezetésével egy időben - azaz Európa-szerte az év negyedik negyedévében – jelenik meg a cee'd kínálatában.
Átfogó frissítések a nagyteljesítményű GT modelleken
A nagyteljesítményű cee’d GT és pro_cee’d GT modellek hajtásláncát és menetdinamikai jellemzőit egyaránt továbbfejlesztették. Ezen módosítások révén a GT továbbra is az alsó-középkategória sportos szegmensének egyik legvonzóbb - és leginkább szemrevaló - képviselője.
Ami a külső megjelenést illeti, a GT modellek javarészt megőrizték mindazon agresszív optikai elemeket, amelyek megkülönböztetik őket a többi cee’d-től, beleértve a divatos 'jégkocka' nappali világítást vagy a sportos karosszériaelemeket. A 2016. modellévi cee’d GT új, 18 colos keréktárcsákkal is megrendelhető.
Az utastérben a cee’d GT és pro_cee’d GT modellek fontos újdonsága az áttervezett, egyenes aljú kormánykerék, amelyet visszafogott GT logó és konkáv középrész tesz még látványosabbá, míg az alapkivitelű cee'd-ek fekete motorindító gombját alumínium nyomógomb váltja fel. Az ajtókon elhelyezett ablakemelő kapcsolókat krómdíszítések teszik látványosabbá. A modell alapfelszereléséhez tartozó szarvasbőr RECARO kagylóülésekkel együtt ezek a változások még markánsabban megkülönböztetik a GT-t a széria egyéb tagjaitól.
A kizárólag a GT modellekhez kínált új, elektronikus hanggenerátor a kormányon elhelyezett GT kapcsoló megnyomásával aktiválható. A rendszer a pörgős, 1,6 literes T-GDI erőforrás hangját reprodukálja az utastérben, és ezzel új magaslatokba emeli a vezetés élményét, még szorosabb kapcsolatot teremtve a vezető és az autó között. Kikapcsolt GT üzemmód esetén a hanggenerátor halk, visszafogott motorhangot bocsát ki.
A cee’d GT és pro_cee’d GT modellek nagyteljesítményű 1.6 T-GDI motorja új turbót kapott. Az új rendszer nagyobb töltőnyomással javítja a kis fordulatszámon jelentkező forgatónyomatékot, valamint a gázreakciókat, illetve a gyorsítóképességet: a modell, álló helyzetből a korábbi 7,7 helyett 7,6 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. Az új turbó a rugalmasságot is javítja. Az 1,6 literes T-GDI erőforrás legnagyobb teljesítménye 204 LE, maximális forgatónyomatéka 265 Nm; a CO2-kibocsátás (170 g/km) valamelyest csökkent.
Az alapmodellt érintő változásokon - a nyomatékvektor-szabályozás bevezetésén és a kedvezőbb zaj- és rezgéscsillapításon - túl a Kia mérnökei még tovább javították a cee’d GT menetdinamikai jellemzőit. Az új, opcióként megrendelhető, megnövelt (300 helyett 320 mm) átmérőjű első féktárcsák nagyobb hőkapacitással bírnak, és kevésbé hajlamosak a fáradásra. A továbbfejlesztett cee’d GT a korábbi 36,4 méter helyett immár csupán 35,0 méteren képes megállni 100 km/óráról.
2016 A Kia cee’d modellcsalád 2015 őszétől kapható
A megújult Kia cee’d 2015 őszétől kapható; természetesen érvényes rá a vállalat egyedülálló hétéves, 150 000 kilométeres garanciája.
Az eredetileg 2006 decemberében piacra bocsátott, Európában tervezett és fejlesztett Kia cee’d modellcsalád a Kia zsolnai (Szlovákia) gyárában készül. A modell a mai napig a márka egyik legkeresettebb típusa, 2014-ben több mint 75 000 példányban talált gazdára Európában.
A Kia idén májusban gyártotta le a cee’d egymilliomodik példányát, ami fontos mérföldkőnek számít a modell kilencéves európai pályafutásában.
Hozzászólások