2012. május 09. szerda, 21:40

 

A KIA Motors bemutatta a sajtó képviselőinek az új KIA Cee’det. Az ismertetőre a foti Cora melletti újonnan nyílt KIA szalonban került sor. A szalon tulajdonosairól tudni kell, hogy egy sikeres magyar családi kisvállalkozás eredménye, s Európa legnagyobb KIA szalonja.

uj-kia-ceed




kia-ceed-bemutato

Tehát megismerhettük az új Cee’det, mely első látásra is tetszetős, s ahogy a marketing állította áramvonalasra sikerült. Ezt erősíti az első lámpák keskeny és hátrafele húzottsága, hosszú fém szemöldökkel, (mely egy sas tekintete), alul csinos ledsor díszítéssel. A ködlámpák foglalata is csőszerűen hátrahúzott.
Az autó oldalán homorú hajlat húzódik végig. A hátulján sportkipufogóvég kandikál ki, előre vetítendő a KIA dinamikus vezetési élmény ígéretét.

kia-ceed

kia-ceed-kipufogo

Kinyitva az ajtaját csinos belső utasteret pillantunk meg. Többféle szürke árnyalatban varrott, megjegyzem kényelmes üléseket, s króm berakásos műszerfalat fém-kék kijelzőkkel. Sokféle funkciót tartalmazó kormányt. Nekem tetszett a kis fémékszerekkel-fényekkel telerakott és díszített műszerfal, s fölül a piros kijelzéses információs csík.
Az új generációs cee'd-ben alapfelszerelés a négy irányban állítható kormány, az iPod, AUX és USB csatlakozó, a hathangszórós audiorendszer és a multifunkciós fedélzeti számítógép.

kia-ceed-utaster

kia-ceed-muszerfal

Hátul két teljes értékű ülőhelyet kapunk. A fejtér elegendő. Az ülésrész lehetett volna hosszabb, hogy tartsa a combot, a lábszárhely csökkenésének rovására – természetesen csak véleményem szerint.

A KIA a csomagtartót 40 l-rel bővítette, most 380 literes, alatta további osztott tárolórekeszeket találunk. Az osztott hátsó ülések síkba fektethetőek.

kia-ceed-csomagtarto


A legtöbb nyugat-európai piacon két benzinmotor lesz a kínálatban: az 1.4 MPI és az 1.6 GDI, 100 illetve 135 lóerővel; továbbá kétféle dízel: a 90 lóerős 1.4 WGT és a kétféle teljesitményszinten (110 vagy 128 LE) elérhető 1.6 VGT.

Mi az 1.4-es benzines változatot vezettük. Ez egyáltalán nem mondható dinamikusnak. Javasoljuk vásárlás előtt próbálják ki a többi változatot is, hogy kiki a magának leg megfelelőbbet választhassa.

A Kia várakozásai szerint a legtöbb piacon, a dízelkínálat csúcsán álló, igen takarékos, 1,6 literes, változó geometriájú turbóval (VGT) felszerelt egység lesz a választék legnépszerűbb tagja.
A 128 lóerős, 260 Nm forgatónyomatékú dízelmotor hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltóval lesz rendelhető, mely11 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a cee'd-et. A vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás csupán 4,1 l/100km (3,7 l/100km a Kia EcoDynamics technológiájával felszerelt kivitelek esetében).

A ‘Gamma’ sorozatú benzinmotorok közül a legerősebb, eredetileg a Kia Sportage-ban bemutatkozott 1.6 Gamma GDI motor közvetlen benzinbefecskendezéssel nyújt maximális teljesítményt (135 LE) és forgatónyomatékot (165 Nm), minimális üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett. Ezzel a motorral az új cee'd 9,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 5,8 l/100km (5,2 l/100km az EcoDynamics modelleken).



A motorokhoz hatfokozatú, kézi vagy hatsebességes automataváltó csatlakozik. Modelltől függően az 1.6 GDI motor a Kia vadonatúj, hatfokozatú, dupla kuplungos (DCT) váltójával is rendelhető.

A kéziváltóval felszerelt benzin- és dízelmotorokhoz egyaránt társítható megoldások között említést érdemel az ISG start-stop rendszer, a csekély gördülési ellenállású gumiabroncsok, valamint a generátor-szabályozó rendszer (AMS).

Az új cee'd minden kivitele alapfelszerelésként hat légzsákot (elülső, oldal, valamint a hátsó üléssort is lefedő függönylégzsákokat) kínál.

7 év vagy 150 000 km teljes körű garanciát kínálnak, átrozsdásodás ellen 12-évet.

Bevezető árak:
Az 1.4-es benzines 3.649.000,-Ft LX Base kezdő felszereltséggel, az 1.6-os dízelmotorral pedig 4.699.000,-Ft (LX felszereltség).
Ugyanezek listaárai: 4.049.000,-Ft, illetve 5.099.000,-Ft.

Az új, ötajtós cee'd 2012 második negyedévétől kapható Európa-szerte (piactól függően), és várhatóan kulcsfontosságú szerepet játszik majd a KIA európai eladásainak további növelésében. A cee'd család további tagjaira – így a Genfben bemutatkozó kombira – vonatkozó információk a későbbiekben, még 2012 során kerülnek nyilvánosságra.

Az új cee'det Szlovákiában, a KIA zsolnai üzemében gyártják majd, tízféle színárnyalatban (ebből öt új), és az első modellek között kapja meg a Kia vadonatúj márkajelzését.

uj-kia-ceed-bemutato

Új KIA Cee’d Műszaki adatai


Dízelmotorok


1,4 literes 90 LE
Típus / lökettérfogat    U2, WGT, négyhengeres, DOHC 16 szelepes / 1396 cm3
Teljesítmény / forgatónyomaték    90 LE (66,0 kW) @ 4000/perc / 220 Nm @1500~2750/perc
Furat x löket (mm)    75,0 x 79,0
Sűrítési viszony    17,0:1

1,6 literes 110 vagy 128 LE
Típus / lökettérfogat    U2, VGT, négyhengeres, DOHC 16 szelepes / 1582 cm3
Teljesítmény / forgatónyomaték    128 LE (94,0 kW) @ 4000/perc / 260 Nm @ 1900~2750/perc
Furat x löket (mm)    77,2 x 84,5
Sűrítési viszony    17,3:1

Benzinmotorok


1,4 literes 100 LE
Típus / lökettérfogat    Gamma 1,4 MPI, négyhengeres, DOHC 16 szelepes / 1396 cm3
Teljesítmény / forgatónyomaték    100 LE (73,2 kW) @ 5500/perc / 137 Nm @ 4200/perc
Furat x löket (mm)    77,0 x 74,9
Sűrítési viszony    10,5:1

1,6 literes 130 LE
Típus / lökettérfogat    Gamma 1,6 MPI,  négyhengeres, DOHC 16 szelepes / 1591 cm3
Teljesítmény / forgatónyomaték    130 LE (95,6 kW) @ 6300/perc / 157 Nm @ 4850/perc
Furat x löket (mm)    77,0 x 85,4
Sűrítési viszony    10,5:1

1,6 literes 135 LE
Típus / lökettérfogat    Gamma GDI, négyhengeres, DOHC 16 szelepes / 1591 cm3
Teljesítmény / forgatónyomaték    135 LE (99,0 kW) @ 6300/perc / 165 Nm @ 4850/perc
Furat x löket (mm)    77,0 x 85,4
Sűrítési viszony    11,0:1



Futómű és felfüggesztés

Ötajtós, ötüléses, ferdehátú, önhordó acélkarosszéria. Akár ötféle, keresztben beépített dízel- vagy benzinmotor, elsőkerék-hajtás, hatfokozatú kézi, vagy automata sebességváltó – modelltől és piactól függően.

Felfüggesztés, lengéscsillapítás
Elöl: Teljesen független, segédvázkeretre szerelt MacPherson rugóstagok, tekercsrugókkal, gáztöltésű lengéscsillapítókkal. Kanyarstabilizátorok.
Hátul: Teljesen független, segédvázkeretre szerelt multilink felfüggesztés, tekercsrugókkal, gáztöltésű lengéscsillapítókkal.

Kormánymű:
Típus    Elektromos szervokormány opcionális Flex Steer™ rendszerrel
Kormányfordulatok    2,85 ütközéstől ütközésig; 10,34 méteres fordulókör

Fékrendszer
Elöl:         Belső hűtésű tárcsák, 280 x 23 mm / 300 x 28 mm  (modelltől függően)
Hátul:               Tömör tárcsák, 262 x 10 mm / 284 x 10 mm (modelltől függően)
Fékrásegítő átmérője     10 col
100-0 km/óra        36,5 méter

Keréktárcsák és gumiabroncsok

Normál    15 x 6.0” acél         195 / 65 R15
(modelltől     16 x 6.5” könnyűfém     205 / 55 R16
függően)     17 x 7.0” könnyűfém     225 / 45 R17
18 x 7.5” könnyűfém     225 / 40 R18
Pótkerék    Defektjavító készlet

Méretek (mm)

Külső
Teljes hosszúság    4310
Teljes szélesség    1780    (külső tükrök nélkül)
Teljes magasság    1470
Tengelytáv    2650        
Nyomtáv elöl     1563    (kerék/abroncs kombinációtól függően)
Nyomtáv hátul    1576    (kerék/abroncs kombinációtól függően)
Túlnyúlás elöl    900       
Túlnyúlás hátul    760
Szabad hasmagasság    140
Légellenállási
együttható (Cw)    0,30
Fordulókör 10,34 m

Belső
Elöl        Hátul
Fejtér    1018      976
Lábtér    1067      894
Válltér    1420    1392
Csípőtér    1360    1295

Térfogat (liter)    Ötajtós
Üzemanyag-tartály    53,0
Csomagtartó    380     hátsó ülések alaphelyzetben (övvonalig)
925      hátsó ülések lehajtva (övvonalig)
470     hátsó ülések alaphelyzetben (tetőig)
1318    hátsó ülések lehajtva (tetőig)



Menetteljesítmények:



* Hivatalos vegyes üzemű ciklus szerint
** EcoDynamics csomag nem rendelhető, a feltüntetett adat az ISG-vel felszerelt modellre vonatkozik


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER