Címkék: árlista | KIA | műszaki adatok | Soul

2014. június 16. hétfő, 07:40

 

A második generációs Kia Soul kompakt SUV a 2014-es 65. Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatkozott be az európai közönségnek, forgalmazása 2014 tavaszán kezdődik a kontinensen. Az új külsőt a Kia világszerte nagy sikert aratott tanulmányautója, a 2012-es Track’ster inspirálta. Az új Soul megjelenése komolyabb, felnőttesebb lett, azonban egyedi karakterét nem veszítette el.

 

Dizájn
Bár a Soul kívül-belül megújult, a korábbi jellegzetes részletek megtartásával, így a magas övvonallal, a körkörös üvegezéssel, a magasra helyezett, különleges hátsó lámpával, valamint a biztonságérzetet nyújtó magas építésével a 2014-es modell is azonnal felismerhető maradt.



    
„ A Soul módosításainál figyelembe kellett vennünk, hogy hűséges vásárlóink továbbra is olyan formára vágynak, ami az elődhöz hasonlóan ikonikus. A formán túl a vezetési élményre, és az új belsőtér kiváló minőséget sugárzó kialakítására helyeztük a hangsúlyt, továbbá olyan értéknövelő szolgáltatásokat kínálunk az autóhoz, amelyek fokozzák a Soul kifinomultságát.” – mondta Artur Martins, a Kia Motors Europe marketingért felelős alelnöke.
    
“Igyekeztünk megtartani az előző Soul összes előnyös tulajdonságát, ezért munkatársaink az új modell tervezésekor mind Kaliforniában, a tervezőstúdióban, mind Koreában komoly kihívás elé néztek. Úgy vélték, az először 2012-ben bemutatott Track’ster tanulmányunk részleteinek felhasználásával teremthető meg azon új arculat, amellyel a 2014-es Soul ikonikus maradhat, ugyanakkor sokkal modernebb és vonzóbb jelenség lehet.” – tette hozzá Martins.
    
A Soul és a Track’ster között egyértelmű a külső hasonlóság. A hatalmas trapéz alakú első légbeömlő és az alsó szélekhez tett kerek ködlámpák – amik szélesítik a látványt - azonnal a tanulmányt idézi, akárcsak a visszapillantó tükör. A Kiára jellemző tigrisorr hűtőmaszk szokás szerint jelen van, de átdolgozták, így egyszerre hasonlít a koncepcióra, és tökéletesen illeszkedik a többi modell arculatához.  



    
Felépítmény és hajtáslánc
A 2014-es Kia Soul legnagyobb technikai újdonsága a vadonatúj padlólemez, ami közös az aktuális Kia cee’d-ével.
    
Az újratervezett karosszéria 66%-ban nagyszilárdságú mikroötvözött acélelemekből áll, külön megerősítésekkel a B- és C-oszlopoknál. A végeredmény ehhez mérten meggyőző, az új Soul torziós merevsége 29%-kal múlja felül az elődét. Az említett acélok miatti szilárdabb vázszerkezeti struktúra miatt, az A-oszlopok 20 mm-rel vékonyabbak lehetnek, ez javítja a kilátást, és növeli a biztonságot.
    
A McPherson első felfüggesztést segédkeretre szerelték, ami négy persellyel csatlakozik a karosszériához, ezáltal kevesebb zavaró rezgés jut az utastérbe. Továbbfejlesztették a kormányművet is, pontosabb lett az irányítás, és a vezető több visszajelzést kap a kerekektől. Hátul csatolt lengőkaros a futómű, újak a rugók, a lengéscsillapítók bekötési pontjai, simább a futás, az új Soul a korábbinál sokkal magasabb szintű utazási komfortot nyújt.
    
A megerősített karosszéria, valamint az áthangolt, igényesebb felfüggesztés lehetővé tette, hogy a Kia mérnökei javítsák az autó kifinomultságát, menet- és vezetési tulajdonságait.

A vevők választhatnak a Kia legújabb 1,6 literes benzines GDI, és a szintén 1,6 literes CRDi dízel erőforrása között, hatsebességes kézi, vagy hatfokozatú bolygóműves automataváltóval társítva.
    
    A 2014-es Kia Soul méretei kismértékben változtak. A teljes hosszúság és a tengelytáv egyaránt 20-20 mm-rel nagyobb (4140 mm és 2570 mm), a szélesség 15 mm-rel növekedett (1800 mm), a magasság viszont 10 mm-t csökkent (1600 mm). A nagy méreteknek köszönhetően a Soul még praktikusabb. 60 mm-rel szélesebb lett a csomagtér nyílása, és a rakodótér kapacitását is sikerült megnövelni: az alaphelyzetben 354 literes érték 4%-os többletet jelent.
    
Újratervezett belső tér
A vezetőnek és utasainak élvezetet nyújt az új Soul csendesebb, kiváló minőségű anyagokat felvonultató utastere, és a jobb hangszigetelés – a kabin zajszintje átlagosan 3 decibellel csökkent az elődhöz képest.



 
A karosszérianövekedésből az utastér is profitált, elöl 6 mm-rel nagyobb a fejtér, a lábtér 1040 mm, és vállszélességben is tágasabb az új Soul, szám szerint 7,5 mm-rel. Hátul 4 mm-rel jut több hely a lábaknak. Könnyebb a be- és a kiszállás, ugyan a belmagasság átlagosan 5 mm-t csökkent, de az ülések elöl-hátul egyaránt 12 mm-rel mélyebbre kerültek.

A vásárlók egyszínű és kéttónusú műszerfal közül választhatnak, kárpitból fekete, barna és szürke bőr, valamint szövet áll rendelkezésre. A dekoráció lehet magasfényű kék, piros és narancs betét, és ezt később is tetszés szerint lehet változtatni.

Felszereltség és szolgáltatások
A 2014-es új Soul (kiviteltől függően) seregnyi prémiumszolgáltatást kínál az európai vásárlóknak: LED-es nappali menetfény és LED-es hátsó lámpák, magas fényerejű HID fényszórók, kulcsnélküli komfort ajtózár kezelés és gombos motorindítás, automata légkondicionáló, Infinity prémium audio rendszer, navigáció 8 colos kijelzővel, digitális DAB rádió (piacfüggő), sebességtartó automatika, bőrkárpit, ülésszellőztetés, fűthető első és hátsó ülések, panoráma napfénytető, fűthető és behajtható külső visszapillantók. Hamarosan új csatlakozási szolgáltatások is elérhetők lesznek a rendelhető Infinity hangrendszerhez, amit kifejezetten a Soul számára fejlesztettek.

Az új Kia Soul számos biztonsági és komfortnövelő tartozéka „nagyautós”. Ilyen a High Beam Assist fényszóróasszisztens automatikus távfény-kapcsolással (ezzel a Soul az első az európai Kia választékban), a merőleges és párhuzamos parkolásokra is képes Smart Parking Assist System automata parkolórendszer, és a Lane Departure Warning System, azaz a sávelhagyásra figyelmeztető.



Széleskörű testreszabhatóság
Az új Soul folytatja, és egyben kiszélesíti az elődmodell testreszabhatóságát. A 2014-ben kereskedésekbe kerülő modelleknél a vevők 11 fényezés közül választhatnak, továbbá négy kéttónusú kombináció is elérhető: piros-fekete, piros-fehér, kék-fehér és rendkívül attraktív összhatással vanília-fekete. A kerekeknél hét különböző, négy új mintázatú könnyűfém felnit kínál a Kia, a méretskála 16-tól 18 colig terjed, és lehetőség van kontrasztos, vagy éppen a karosszéria színével megegyező festésre is.

Az új Soul elérhető különleges SUV Styling Pack opcióval is, ennél zongoralakk fekete betéteket kapnak a lökhárítók, a küszöbök, a kerékívek, és ugyanilyen színű a tető is. Később, de még 2014-től további kiegészítők várhatók, hogy a tulajdonosok maximálisan ízlésükhöz igazíthassák autójuk megjelenését, és élvezhessék annak széleskörű szolgáltatásait.

A vadonatúj Kia Soul értékesítése 2014 tavaszán kezdődik Európában a teljes modellválasztékkal, benzines GDI vagy dízel CRDi motorral.


Kia Soul árlista

Induló ár LX
Listaár: 4.299.000,-Ft
Akciós ár: 3.899.000,-Ft

2014 Kia Soul Műszaki adatai, Európai modellek

Karosszéria és futómű
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Választható keresztben beépített, négyhengeres benzin- vagy dízelmotorral, kizárólag fronthajtással, hatfokozatú kézi, vagy hatfokozatú automata sebességváltóval.

Motor / Benzin
1.6 liter 132 LE
Név             1.6 GDI
Típus             Soros 4 hengeres, DOHC, kétoldali változó vezérléssel (CVVT)
Hengerűrtartalom     1591 ccm
Teljesítmény         132 LE (97 kW) @ 6300/perc
Nyomaték         161 Nm @ 4850/perc
Üzemanyagellátás    Közvetlen befecskendezés

Motor / Dízel
1.6 liter 128 LE
Név             1.6 CRDi
Típus             Soros 4 hengeres, DOHC, hengerenként 4 szelep
Hengerűrtartalom     1582 ccm
Teljesítmény         128 LE (94 kW) @ 4000/perc
Nyomaték         260 Nm @ 1900-2750/perc
Üzemanyagellátás     Közös nyomócsöves, nagynyomású közvetlen befecskendezés

Erőátvitel         1.6 GDI        1.6 CRDi
Kézi (MT)        6 fokozat         6 fokozat
Automata (AT)        6 fokozat         6 fokozat

Felfüggesztés és lengéscsillapítás
Elöl     Független McPherson, tekercsrugók, kétcsöves gáztöltésű lengéscsillapítók. 22 mm átmérőjű kanyarstabilizátor.
Hátul     Csatolt lengőkar, tekercsrugók, gáztöltésű lengéscsillapítók.

Kormányzás
Típus             MDPS, elektromos rásegítésű, fogasléces
Kormánymű áttétele     15.7:1 (1.6 GDI), 16.0:1 (1.6 CRDi)
Kormányfordulat     2.85 (1.6 GDI), 3.0 (1.6 CRDi) a végállások között
Fordulókör         10.6 m

Fékek
Rásegítés         10.0 colos rásegítő
Elöl              280 x 26 mm hűtött tárcsa
Hátul             262 x 10 mm tárcsa
Segéd             ABS blokkolásgátló
Fékút, 100-0 km/h     35.5 m


Kerekek és gumiabroncsok
Széria, acél          16 x 6.5         205/60 R16 gumiabroncs
Opció, könnyűfém     16 x 6.5         205/60 R16 gumiabroncs
                17 x 6.5         215/55 R17 gumiabroncs
                18 x 7.5         235/45 R18 gumiabroncs
Pótkerék         Ideiglenes, helytakarékos mankókerék, gumiabronccsal

Méretek (mm)
Külső
Teljes hosszúság    4140
Teljes szélesség    1800 (visszapillantók nélkül)
Teljes magasság    1593 (16 colos felni, tetősín nélkül) - 1618 (18 colos felni, tetősínnel)
Tengelytáv         2570
Első nyomtáv         1560-1576 (kerékmérettől függően)
Hátsó nyomtáv     1573-1588 (kerékmérettől függően)
Első túlnyúlás         840
Hátsó túlnyúlás     730
Szabad magasság     143

Belső            Elöl         Hátul
Fejtér             1006         1003
Fejtér napfénytetővel    962           963
Lábtér             1040           994
Vállszélesség         1410         1390
Csípőszélesség     1352         1252

Térfogatok
Üzemanyagtartály    54 liter
Csomagtér (VDA)     354 liter (hátsó ülések mögött, padlólap alacsony pozícióban)
                1367 liter (lehajtott hátsó ülésekkel, tetőig pakolva)

Kézi váltóval
Tömegek          1.6 GDI MT    1.6 CRDi MT
Saját tömeg (kg)     1212-1371    1308-1463
Megengedett (kg)     1820         1920

Menetteljesítmények     
Végsebesség (km/h)     185         180
0-100 km/h (sec)     11.0         11.2

Fogyasztás és emisszió*
Vegyes (l/100 km)**     6.5-7.3     4.8-5.0
CO2 (g/km)**         151-170     125-132

Automata váltóval
Tömegek          1.6 GDI AT    1.6 CRDi AT
Saját tömeg (kg)     1245-1398     1331-1482
Megengedett (kg)     1850         1940

Menetteljesítmények     
Végsebesség (km/h)     180         177
0-100 km/h (sec)     11.7         12.2

Fogyasztás és emisszió*
Vegyes (l/100 km)**    7.6         6.0
CO2 (g/km)**        176         158
*kombinált ciklusú mérés (az Euro 5 emissziós szabvány előírásai alapján)
**az emissziós értékek nem függnek a különböző kerékméretektől


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER