Címkék: KIA | Kia Sorento

2015. március 08. vasárnap, 14:40

 

A vadonatúj Kia Sorento elődje sikereire épít és a stílus, a praktikum valamint a technológia egyedülálló egységét kínálja vásárlóinak; 2015 első félévében kerül forgalomba Európában. Elnyújtott formaterve és plasztikus felületei minden eddiginél kifinomultabb karaktert és prémium érzetet valamint különleges megjelenést kölcsönöznek az újdonságnak. Belül több hely, és számos innovatív szolgáltatás is várja az utasokat.

Új Kia Sorento bemutató
Képgaléria
Új Kia Sorento bemutató
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

A harmadik generációs Kia Sorento tervezői „utcai farkasként” (Streetwolf) emlegették az új autó ihletadó forrását. Noha a formai változások evolúciós folytonosságról tanúskodnak, finoman megváltoztatják az új Sorento karakterét, kiemelve a lendületesen hullámzó kecses profilt és a különleges stílust.



Az új Sorento orrát az első sárvédőkre átnyúló, elnyújtott fényszórók és a korábbinál markánsabb megjelenésű ködfények határozzák meg. Szintén fontos stíluselem az eddiginél függőlegesebb állású „tigrisorr” hűtőmaszk, amelynek jellegzetes, háromdimenziós rombuszmintázatával először a 2013-as Kia Cross GT tanulmányautón találkozhatott a közönség.

Az új modell oldalnézetből megőrizte a Sorento jellegzetes formaelemeit: az elnyújtott motorházfedelet és a karakteres, széles D-oszlopokat, ám ezeket alacsonyabb tetővel, magasabb övvonallal és lendületes, áramvonalas sziluettel kombinálva az eddiginél drámaibb, izmosabb kiállással jelenik meg.

Az új Sorento kecsesebb megjelenését még erőteljesebbé teszik méretei: a megnövelt karosszériahossz (+95 mm, 4780 mm)*, a csökkentett magasság (-15 mm, 1685 mm) és a nagyobb szélesség (+5 mm, 1890 mm).

Az új autó külső formatervéért a Kia koreai Namyang dizájnstúdiója felelt. A tervezők a márka Frankfurtban és Irvine-ban (Kalifornia, USA) működő stúdióitól kapott javaslatokat és ötleteket is felhasználták, beépítették.



Modern és széles belső
Az igazán jelentős változások a vadonatúj Sorento utasterében várnak. A belső formavilágot a márka európai formatervező csapata alkotta; a Kia Frankfurtban dolgozó dizájnerei a korábbinál stílusosabb belteret alkottak, kiváló minőségű anyagok felhasználásával.

Az utastér kialakítása a „modern és széles” tematikát követi, ezzel stabil, vízszintes tájolású dizájnt hozva létre. Ugyanezt a széles kialakítást tükrözi a korábbinál szélesebb műszeregység, a beltéri díszítőelemek, valamint az ajtóborításig nyúló, az utasokat körülölelő műszerfal. Az eddiginél nagyobb arányban alkalmazott puha tapintású anyagok, illetve a bőr modern környezetet teremt és hamisítatlan prémium hangulattal ruházza el az új Sorentót.



A beltér egyik legjellegzetesebb formai eleme a svájci karórák ihlette kezelőfelület, ami új, ezüstszínű keretbe foglalja a Kia legújabb HMI-jét (ember-gép interfész).

A műszerfal, amelynek lendületes kontúrjait az „emberi test rugalmas kiterjesztése” ihlette, magasba emelkedve foglalja magába a műszeregységet. Az ajtóburkolatok finom kidolgozású íve, amely a hangszóróktól a kapaszkodókig húzódik, még egyedibb megjelenést kölcsönöz az utastérnek.

A vásárlók egyszínű (fekete) vagy kéttónusú (fekete és bézs) színvilággal, szövet- vagy bőrkárpitozással rendelhetik meg Sorentójukat. Mindezeken felül barna vagy világosszürke bőrkárpit is választható.




Komfort, praktikum és új technológiák
Az előző generációnál nagyobb belméretek, és a megnövelt tengelytáv (+80 mm, 2780 mm) miatt bent jóval tágasabb a hely, mint korábban.

Noha a tetővonal 15 mm-rel alacsonyabban húzódik, az áthelyezett ülőlapokkal mindhárom üléssorban nagyobb a fej- és a lábtér. A csomagtartó kapacitása is megnőtt; a csomagtérpadló hosszabb (akár 87 mm-rel), lehajtott harmadik üléssorral pedig 17,5 százalékkal (515 literről 605 literre, VDA szabvány szerint) nőtt a térfogat. Az új Sorento praktikumát a csomagtér takaróroló használaton kívüli elhelyezésére szolgáló új, padló alatti rekesz is növeli.



Az öt- és hétszemélyes kivitelben is kínált új Sorento második üléssora 40/20/40 arányban dönthető, ami még sokoldalúbbá teszi a használatot. A második üléssor lehajtható középső kartámasza a korábbinál magasabban helyezkedik el. A hétszemélyes kivitelek második üléssora a csomagtartó oldalfalán elhelyezett karok meghúzásával távolból is ledönthető, a harmadik sorban utazók be- és kiszállását megkönnyítendő hosszirányban eltolható.



Az új Sorento egy sor új, fejlett fedélzeti technológia alkalmazásával nyújt fokozott komfortot és praktikumot. Piactól függően olyan funkciók is megrendelhetők hozzá, mint a körkörös panoráma monitor (Around-View Monitor), amely négy kamerával segíti a manőverezést és a parkolást, és madártávlati képen jeleníti meg az autót a műszerfali kijelzőn; vagy az intelligens, motoros mozgatású csomagtérajtó. A rendszer automatikusan felnyitja a hátsó ajtót, amint a csomagtér közvetlen közelében észleli a kulcsot.

Az új Sorento fejlesztésekor a Kia mérnökei arra törekedtek, hogy még merevebbé tegyék a karosszériát, a zaj- és a rezgésszint (NVH) csökkentésével pedig kényeztetőbb, csendesebb környezetet teremtsenek.

Az új karosszéria megnövelt torziós szilárdsága (14%-kal magasabb a kifutó modellénél) egyszerre jelent kifinomultabb menettulajdonságokat és nagyobb biztonságot.

A zaj- és rezgésszint csillapítását célzó intézkedések sorában említhetjük az új Sorento kardánalagútján alkalmazott új hangszigetelő anyagokat; a műszerfalat borító és a korábbinál 29 százalékkal vastagabb (0,7 helyett 0,9 mm) hangszigetelő panelt; az erősebb motor- és sebességváltó bekötéseket; a részecskeszűrő új borítását; valamint a motor vezérműlánc-burkolatába integrált zajszigetelő pajzsot. Az utastér zajszintje mindezektől, menetkörülményektől függően 3-6 százalékkal csökkent.



Továbbfejlesztett hajtásláncok, rugózás és vezethetőség
Az ügyfelek folyamatosan növekvő elvárásaihoz igazodva a Kia mérnökei a motorokat, a kormányművet és a felfüggesztést átdolgozva az új Sorento által kínált vezetési élmény minden aspektusát tökéletesítették.

Az új Sorento háromféle motorral rendelhető,185-200 lóerő közötti teljesítménnyel. A benzinmotoros technológiát a 2,4 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) egység képviseli, míg a dízelmotorok kedvelői a 2,0 literes, illetve 2,2 literes turbódízelek közül választhatnak.

Az új Sorento fejlesztése során a Kia futóműves csapata különösen nagy figyelmet fordított a rugózási kényelemre, a nagysebességű stabilitásra és a kezes vezethetőségre.

A teljesen független felfüggesztés szerkezetében azonos az elődmodellével (elöl MacPherson, hátul multilink), ám egy sor módosítást hajtottak végre rajta. A hátsó felfüggesztést rögzítő segédvázkeretnél nagyobb perselyeket alkalmaztak, ezek jobban elszigetelik az utasteret, a megnövelt méretű lengéscsillapítókat pedig függőlegesen építették be a tengely vonala mögött, ami eleve csökkenti a karosszéria kilengéseit.

Ezek a változások a megnövelt tengelytávval együtt harmonikusabb rugózási jellemzőket is hoztak. A felfüggesztés a korábbinál progresszívebb módon reagál az útegyenetlenségekre.

A minden európai piacon alapfelszerelésként kínált, vadonatúj elektromos szervokormány (R-MDPS) villanymotorja közvetlenül a fogaslécre csatlakozik, szemben a kifutó modellével, ami a kormányoszlophoz kapcsolódott. Ez pontosabb kormányérzetet és gyorsabb reakciókat jelent, kategóriájának egyik legsportosabb, legdinamikusabb tagjává teszi az új Sorentót anélkül, hogy az a rugózási komfort rovására menne.









Kisebb fogyasztás, tisztább működés
Noha a vadonatúj Sorento nagyobb, mint elődje, számottevően gazdagabb technológiai tartalmat kínál, ráadásul biztonsági jellemzői is javultak, a Kia mégis képes volt mérsékelni üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását.
    
Az új modell CO2-kibocsátása akár 149 g/km az európai piacokon legnépszerűbbnek ígérkező, 2,2 literes turbódízellel. Ez 2,6 százalékkal kedvezőbb érték az eddiginél, míg az üzemanyag-fogyasztás 1,7 százalékkal csökkent (5,7 l/100km; kézi sebességváltóval és 17 colos kerekekkel). A 2,0 literes turbódízel átlagfogyasztása mindössze 6,7 liter/100km; CO2-kibocsátása 177 g/km, míg a 2,4 literes GDI benzinmotor átlagosan 8,8 litert fogyaszt 100 kilométeren; CO2-kibocsátása 205 g/km (automataváltóval).

A NOx- és szén-monoxid kibocsátás szintén csökkent mindkét dízelmotor esetében. Az új Sorento széria minden egyes motorja teljesíti az Euro6-ot.

Nagyobb aktív és passzív biztonság
A vadonatúj Kia Sorento maximális, ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP töréstesztjén. Kiválóan teljesített mind a négy részterületen (90% felnőtt utasvédelem, 83% gyermek utasvédelem, 67% gyalogosvédelem, és 71% biztonsági segédrendszerek).

Kiemelt dicséretet kapott a Sorento utascellája, amely az ütközés során stabil maradt, és minden ülőhelyen jó védelmet nyújtott. Mindhárom üléssor hatásosan védelmezett az ostorcsapásos nyaksérülések ellen, míg a gyalogosok védelmének hatékonyságát a Sorento aktív, felemelkedő motorházfedele fokozta.

Az új Sorento vázszerkezete számottevően szilárdabb az elődénél, ami elsősorban az ultra nagy szakítószilárdságú acélok szélesebb körű alkalmazásának köszönhető. Az előző generációnál 24,4 százalék volt az ilyen anyagok aránya az újnál 52,7. Így ütközés esetén merevebb vázszerkezet védelmezi az utasokat, egyben a torziós szilárdság is javult. Nagyobb szilárdságú acélok merevítik a kerékívek, a hátsó ajtónyílás és a hátsó kerékívek környezetét.  

Emellett az új Sorento gyártásánál több mint kétszer annyi ultraerős, forrón sajtolt acélt használnak, mint a kifutó modell esetében (4,1 helyett 10,1 százalék), ami számottevően erősebb A- és B-oszlopokat eredményez.

A közelmúltban elvégzett EuroNCAP biztonsági vizsgálatok során a Sorento magas pontszámot ért el a biztonsági segédrendszerek kategóriájában is. Az új modell alapfelszerelésként kínálja a VSM járműstabilitás-szabályozó rendszert, amely a menetstabilizáló elektronika (ESC) és az elektromos szervokormány együttes szabályozásával egyidejű fékezés és kanyarodás során is fenntartja az autó stabilitását. A csúszós útfelületen különösen nagy jelentőségű rendszerek automatikusan működésbe lépnek, amint az érzékelők tapadásvesztést jeleznek, így segítenek a vezetőnek megőrizni uralmát a jármű felett.

Az új Sorento vásárlói piactól függően olyan, aktív biztonsági technológiák széles kínálatából választhatnak, mint az intelligens, adaptív sebességtartó automata (ASCC); a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS), amely hangjelzést ad, ha a vezető irányjelzés nélkül lépi át a forgalmi sáv határait; a vezető holtterében haladó járműre a külső tükörben megjelenő jelzéssel figyelmeztető holttér-felügyelet (BSD); a hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet (RCTA), amely a parkolóban a Sorento mögött elhaladó autókra figyelmeztet; vagy a sebességhatár információs rendszer (SLIF), amely a jelzőtáblákat figyelő kamerarendszertől kapott információk alapján a műszerfali kijelzőn jeleníti meg az aktuális sebességkorlátozást.

Törésteszt

2014 EuroECAP



IIHS



Új tesztprogramban vett részt a Kia Sorento
A harmadik generációs Sorento a legelső olyan Kia modell amelynek tesztelésére és ellenőrzésére már a márka újonnan megnyitott Globális Minőségellenőrző Központjában került sor. A központ hivatott biztosítani azt, hogy a jövőben minden új Kiát a vásárlók elvárásait meghaladó színvonalon tervezzenek, teszteljenek és gyártsanak.

Az új modell fejlesztési programja globális léptékű volt. A tartóssági tesztek során a világ számos pontján összesen több mint 1,1 millió kilométert tettek meg a prototípusok – ez hozzávetőlegesen annyi, mintha 27-szer körbeautózták volna a Földet az Egyenlítő mentén.

A Sorento fejlesztése Európában, a Közel-Keleten, Ázsiában, valamint Észak- és Dél-Amerikában zajlott. Az új Sorento minden alkatrészének szélsőséges klímaviszonyok között kellett bizonyítania megfelelő minőségét, az autókat szélsőséges hidegnek és forróságnak tették ki, különösen nagy tengerszint feletti magasságokban tesztelték, helyt kellett állniuk sivatagban éppúgy, mint zsúfolt belvárosi forgalomban, hegyi ösvényeken és az örök jég birodalmában. Különösen alapos teszteket végeztek Európa változatos úthálózatán.

A nemzetközi tartóssági tesztek végeztével a Kia új Globális Minőségellenőrző Központja folytatta a Sorento vizsgálatát. A központ a márka Hwasung-i (Korea) üzemében működik, ott, ahol a Sorento számos piacra, így Európába is szánt példányait is gyártják. A Sorento fejlesztésének ezen utolsó fázisában magas szintű alkatrész-minőségi értékelést végeztek, a végső teszteket szabályozott körülmények (szélsőségesen magas és alacsony hőmérsékletek, magas páratartalom, erős szél vagy éppen intenzív rezgések) között folytatták le. Ezekben az ellenőrzésekben a Kia beszállítói is részt vettek, így mindkét fél számára hasznosnak bizonyulhatnak az itt szerzett tapasztalatok.

A Kia minden modelljét alapos ellenőrzésnek veti alá, hogy azok minden körülmények között biztosan helyt álljanak, ám az új rendszer minden eddiginél kiterjedtebb minőségi vizsgálatot jelent. A jövőben minden új Kia modellt ezen, szigorúbb feltételek szerint tesztelnek. Így nem csak az autók minősége, de az ügyfelek elvárásait meghaladó termékeket előállító márkaként ismert Kia pozitív megítélésének fenntartása is garantált.

Mint minden, Európában forgalomba állított Kia modell, a vadonatúj Sorento is megkapja a Kia egyedi, hét évre vagy 150 000 kilométerre érvényes garanciáját.




Új Kia Sorento ára
Induló ár LX felszereltségi szint 9,400.000,-Ft 6 fokozatú kéziváltóval
EX felszereltségi szint 10.350.000,-Ft 6 fokozatú automata váltóval
EX prémium 4x4 12.750.000m-Ft 6 fokozató automata váltóval


Új Kia Sorento műszaki adatai, európai változat

Karosszéria
Ötajtós, öt- vagy hétszemélyes szabadidő-terepjáró, acél önhordó karosszériával. Háromféle dízel-, illetve benzinüzemű, négyhengeres erőforrás, összkerékhajtás, hatfokozatú kézi kapcsolású vagy automatikus sebességváltó, modelltől függően.

Motorok
2.0 liter / 185 LE dízelmotor
Típusa            Soros négyhengeres
Lökettérfogat         2,0 liter, 1.995 cm3
Furat x löket         84,0 x 90,0mm
Sűrítési viszony        16,0:1
Legnagyobb teljesítmény         185 LE (136 kW) @ 4.000/perc
Legnagyobb forgatónyomaték         402 Nm @ 1.750-2.750/perc
Szelepszám        16 (hengerenként 4)
Emissziós besorolás     Euro6



2.2 liter / 200 LE dízel
Típusa            Soros négyhengeres
Lökettérfogat         2,2 liter, 2.199 cm3
Furat x löket         85,4 x 96,0mm
Sűrítési viszony        16,0:1
Legnagyobb teljesítmény         200 LE (147 kW) @ 3.800/perc
Legnagyobb forgatónyomaték         441 Nm (325 lb ft) @ 1.750-2.750/perc
Szelepszám        16 (hengerenként 4)
Emissziós besorolás     Euro6

2.4 liter / 188 LE közvetlen befecskendezéses benzinmotor
Típusa            DOHC, Soros négyhengeres
Lökettérfogat         2,4 liter. 2.359 cm3
Furat x löket         88,0 x 97,0mm
Sűrítési viszony        11,3:1
Legnagyobb teljesítmény         188 LE (138 kW) @ 6.000/perc
Legnagyobb forgatónyomaték         241 Nm @ 4.000/perc
Szelepszám        16 (hengerenként 4)
Emissziós besorolás     Euro6

Sebességváltó
2.0 CRDi    2.2 CRDi    2.4 GDI
Kézi        ---        6 fok.        6 fok.
Automata    6 fok.        6 fok.        6 fok.

Áttételek
        2.0 CRDi    2.2 CRDi        2.4 GDI
        AT        MT    AT        MT    AT
1         4,651        3,538    4,651        3,769    4,639
2        2,831         1,909    2,831        1,931    2,826
3        1,842         1,179    1,842        1,696    1,841
4        1,386        0,814    1,386        1,276    1,386
5        1,000         0,737    1,000        1,027    1,000
6        0,772         0,628    0,772        0,897    0,772
Hátramenet    3,393         3,910    3,393        3,588    3,385
Végáttétel    3,195         4,071    3,195        3,737    3,648

Felfüggesztés
Elöl    Teljesen független, segédvázkeretre szerelt MacPherson rugóstagok, csavarrugók, gáztöltésű lengéscsillapítók. Kanyarstabilizátor.
Hátul    Teljesen független, segédvázkeretre szerelt kettős keresztlengőkarok, csavarrugók, gáztöltésű lengéscsillapítók. Kanyarstabilizátor.

Kormánymű
Típusa         Fogasléces kormánymű fogaslécre ható, elektromos rásegítéssel
Áttétel / fordulatok száma    14,43:1 / 2,87 ütközéstől ütközésig
Fordulókör    11,08 méter

Fékek
Elöl        320 mm tárcsa
Hátul        314 mm tárcsa

Keréktárcsa és gumiabroncs
Alapfelszerelés    Könnyűfém, 17”, 235/65 R17 abroncs
Pótkerék    Defektjavító készlet

Méretek (mm)
Külső
Teljes hosszúság    4.780        Teljes szélesség**    1.890
Teljes magasság    1.685 / 1.690*    Tengelytáv        2.780
Nyomtáv elöl        1.633        Nyomtáv hátul        1.644
Túlnyúlás elöl        945        Túlnyúlás hátul         1.055
Első terepszög        16,9 fok        Hátsó terepszög    21,0 fok
Szabad hasmagasság    185
*tetősínekkel
**külső tükrök nélkül

Belső tér
1. üléssor    2. üléssor    3. üléssor
Fejtér        1.004        998        920
Lábtér        1.048        1.000        805
Válltér        1.500        1.472        1.342
Csípőtér    1.439        1.433        1.051

Csomagtartó kapacitása (liter, VDA)
1. üléssor    2. üléssor    3. üléssor mögött mérve
Ötszemélyes    1.732        660        ---
Hétszemélyes    1.662        605        142

Tömeg (kg, ötszemélyes)
            2.0 CRDi    2.2 CRDi        2.4 GDI
            AT        MT    AT        MT    AT
Menetkész tömeg    1.844        1.821    1.849        1.735    1.750
Max. össztömeg    2.510        2.510    2.510        2.510    2.510
Vontatható tömeg *    2.000        2.500    2.000        2.500    2.000
*fékezett utánfutó; fékezetlen: minden típus esetében 750kg

Menetteljesítmények
2.0 CRDi    2.2 CRDi        2.4 GDI
            AT        MT    AT        MT    AT
Végsebesség (km/óra)     200        203    203        202    195
0-100 km/óra (mp)    10,4        9,0    9,6        10,4    10,5

Üzemanyag-fogyasztás (liter/100 km, elsőkerék-hajtású modellek)*
2.0 CRDi    2.2 CRDi        2.4 GDI
            AT        MT    AT        MT    AT
Vegyes ciklus szerint    -        5,7    6,5        9,4    8,8
Országúti        -        4,9    5,7        7,3    7,0
Városi            -        7,0    8,0        12,9    12,0
CO2-kibocsátás (g/km)    -        149    172        218    205
* 17 colos kerekekkel szerelve

Üzemanyag-fogyasztás (liter/100 km, összkerékhajtású modellek)*
2.0 CRDi    2.2 CRDi        2.4 GDI
            AT        MT    AT        MT    AT
Vegyes ciklus szerint    6,7        5,7    6,6        9,4    9,4
Országúti        6,0        4,9    6,0        7,3    7,5
Városi            8,1        6,9    7,6        12,9    12,9
CO2-kibocsátás (g/km)    177        149    174        218    219
* 17 colos kerekekkel

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER