Írta: Administrator   
2012. március 14. szerda, 10:34

 

Évente több mint félmillió ember sérül meg a városi autóbalesetek során az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban. Közel egynyolcaduk kis sebességű, ráfutásos baleset áldozatává válik.

ford-b-max

A B-MAX az első kompakt Ford, amelyben elérhető az Alacsony Sebességű Ütközéselkerülő Rendszer (Active City Stop). Ez a tavalyi évben az új Focus-ban bemutatkozó az innovatív biztonsági technológia segít megelőzni az araszoló forgalomban bekövetkező ráfutásos baleseteket: ha a rendszer balesetveszélyt észlel, azonnal aktiválja a fékeket, megelőzve így az ütközést, vagy mérsékelve annak súlyosságát.

A vadonatúj B-MAX csökkenti a koccanásos balesetek esélyét, vagy – ha mégis bekövetkeznének – mérsékli az ebből eredő sérülések mértékét: mindez annak köszönhető, hogy az autóban elérhető a kis sebességű ütközéseket elkerülő biztonsági rendszer, az Alacsony Sebességű Ütközéselkerülő Rendszer (Active City Stop).  Évente több mint félmillió ember sérül meg a városi autóbalesetek során az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban. Közel egynyolcaduk ráfutásos baleset áldozatává válik – vagyis olyasfajta baleseté, amelynek esélyét a Ford új rendszere jelentősen csökkenti, vagy akár meg is akadályozhatja bekövetkezését.

ford-b-max-muszerfal

“A városi közlekedés során az egyik leggyakoribb ütközésfajta a kis sebességű ráfutásos baleset.” – avat be Roland Schaefer, a Ford Európa biztonsági elemzője. “Többnyire közlekedési lámpáknál, kereszteződésekben, körforgalmakban vagy más olyan helyeken következik be, ahol gyakori az elindulás-megállás. Ám a sérülésveszély még kis sebességnél is fennáll: már 15 km/órás tempó is elég ahhoz, hogy a nyak lágy részei megsérüljenek.”

Az Alacsony Sebességű Ütközéselkerülő Rendszer tavaly jelent meg első ízben a Focusban, s ez az első alkalom, hogy a rendszer egy kompakt Ford modellben is elérhető. A berendezés folyamatosan figyeli az autó előtti forgalmat, s ha ütközésveszélyt észlel, azonnal működésbe hozza a fékeket. A rendszer tesztelése során bebizonyosodott, hogy 15 km/órás sebességig képes megelőzni az ütközést, legfeljebb 30 km/órás tempóig pedig mérsékli a baleseti sérülések súlyosságát. A rendszer 2011-ben megkapta az Euro NCAP ‘Advanced’ díját. Az Alacsony Sebességű Ütközéselkerülő Rendszer csupán egyike azoknak a technológiáknak, amelyek abban segítenek, hogy a vadonatúj B-MAX elkerülje a zsúfolt utakon leggyakrabban előforduló balesetfajtákat, így a Ford új MAV-modellje magasra helyezi a lécet a városi autók biztonsága terén. A Hegymeneti Elindulássegítő rendszer például nem engedi visszagurulni az autót, amikor a vezető hegymenetben akar elindulni, vagy amikor a jármű emelkedőn parkol, ráadásul kompakt karosszériája, magas vezetőülése, szűk fordulóköre és tolatókamerája révén a B-MAX rendkívül jól manőverezhető autó.

ford-b-max-ajto

“Meggyőződésünk, hogy a B-MAX tökéletes jármű a 21. századi nagyvárosi közlekedésre.”  - fejti ki Joerg Beyer, a Ford termékcsalád-igazgatója. “Az Alacsony Sebességű Ütközéselkerülő Rendszerhez hasonló berendezések még újdonságnak számítanak ebben a kategóriában. Ráadásul ott van még a kompakt karosszéria, a gondosan hangolt elektromos kormányrásegítéssel párosult, szűk fordulókör – vagyis a B-MAX a lehető legteljesebb mértékben képes megfelelni a zsúfolt nagyvárosi közlekedés kihívásainak.”


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER