Címkék: autókiállítás | Eolab | Formula-E | Párizsi Autószalon | Renault | Renault Clio | Renault Escape

2014. október 06. hétfő, 09:58

 

A Renault zászlóshajója az Espace gyökeres változásokon ment keresztül. A legújabb generáció vonalai ötvözik a crossoverek szélességét az elegáns megjelenéssel. A tavalyi Frankfurti szalonon bemutatott Initiale Paris koncepcióautó ötleteit nagyban átvevő új Renault Espace most bemutatkozik.

Természetesen nem hiányozhatnak azok az elemek, amelyek az elmúlt 30 évben az Espace-t a piac legismertebb egyterűjévé tették: hatalmas tér, lendületes formák öt vagy hét üléssel konfigurálhatóan. Az előző generációhoz képest a 250 kg-s súlycsökkenés a fogyasztásnak és a menetdinamikának is jót tett. Az új Renault Espace ezeken túl a Renault már megszokott elveihez ragaszkodva, innovációk egész tárháza lett, ilyen pl. a Renault Multi-Sense® rendszer, vagy a 4Control®.



Elegáns
30 évvel ezelőtt a Renault Espace gyökerestül forgatta fel az autópiac térképét. Most az új Espace egy elegáns crossover képében reinkarnálódik, amely megtartotta eredeti értékeit: moduláris családi autó, tágas és világos, stílusos, és öröm vezetni.
Ezek mellett természetesen a Renault a jelenlegi Espace ügyfelek elvárásait is figyelembe vette a tervezés során, így olyan felsőkategóriás autót alkotott, amely páratlan a maga nemében.

Crossover kép
„Az övvonal széles, a kerékívek hangsúlyosak, a tetővonal alacsonyan helyezkedik el: különleges megjelenés ez egy nagy crossovernek. Az orr-rész az új márkaimázs megtestesítője, a 100%-ban LED első optikák karakteres, és nemes vonásokat kölcsönöznek az új Espace-nak.” Christophe Dupont –D és E szegmens Design-igazgató

Azzal, hogy az egyterűek klasszikus stílusát a crossoverek dinamizmusával ötvözi, az új Espace markáns jelenség. 4,85 méteres hosszával, (5 vagy 7 üléses konfigurációban) és 1,68 méteres szélességével (ez 63 mm-el keskenyebb, mint a jelenlegi Espace, valamint széles övvonalával biztonságot sugall. A nagy – 2,88 méteres – tengelytáv (amely 16mm-el hosszabb a jelenlegi Grand Espace-nál) nem csak a belső teret változtatja meg, de a vezetés élményét is gyökeresen javítja.
A külső formaterv aerodinamikai hatásosságát is mutatják a Cx: 0,30 és az SCx: 0,845 m2 értékei.
A nagy (17”-os és 20”-os) kerekek karakteressé teszik az autót, az utastér barátságos, ugyanis a 4 részből álló panoráma-szélvédő kirívóan világossá teszik az utasteret.


High-Tech kényelem
A „függő” középkonzol és a „shift-by-wire” EDC váltó kezelőszervei könnyed hatást keltenek az új Espace utasterében. Az elektromos parkolófék és a Multi-Sense® rendszer gombjaival, valamint az R-Link 2 8,7”-os képernyőjével teljesedik ki a „pilótafülke” high-tech felszereltsége.
A Captur-ből már ismert Easy-life fiók, amely az Espace-ban 12 literes csak egy, az utastér számtalan rakodóhelye közül, a csomagtér pedig már az 5 üléses változatban is 660 literes. A második üléssorban a lábtér 308 mm-es, így minden utas kimagasló kényelmet élvezhet.
Az Initiale Paris verzióban az ülések 10 paramétere állítható (ebből 8 elektromosan), így mindenki az ideális üléspozíciót állíthatja be magának.


Initiale Paris
A Renault az idők szavát meghallva életre hívta a felsőkategóriás verziók új vízióját, amely az Initiale Paris nevet kapta. Először a Clio, majd az új Espace csúcsverziói büszkélkedhetnek ezzel a névvel. Az Initiale Paris címkét azok a modellek „érdemlik meg”, amelyek 4 feltételnek tesznek eleget: exkluzív dizájn, a legmagasabb szintű kivitelezés, kivételes kényelem és a személyre szabott értékesítési és szolgáltatási csomag – így az Initiale Paris tulajdonosai egyben jutnak mindahhoz hozzá, ami a Renault legjava: magas szintű autó, magas szintű szolgáltatásokkal.


Eolab koncepció, 1 L / 100 km
A Renault a Párizsi Autószalonon mutatja be az „ Eolab Concept” elnevezésű koncepcióautóját, amely az EOLAB kísérleti modellből született. Ez a modell az ultra-alacsony fogyasztású kategória egyik kísérletének eredménye, amely 1l / 100 km-nyi fogyasztásával, és 22g/km-nyi CO kibocsátásával a francia kormány kérésére készült el, amely megbízást adott egy olyan – mindenki által elérhető - autó fejlesztésére, amely 2020-ra készül el és 2 l / 100km-nél alacsonyabb fogyasztással bír. Az Eolab ékes bizonyítéka annak az elkötelezettségnek és tudásnak, amelyet a Renault tanúsít a nulla emissziós mobilitás fejlesztése során.


A Renault a Formula-E-t választotta az elektromos autó project egyik zászlóshajójaként
Az első versenyszezon óta a Renault névadó szponzorként van jelen a Jean-Paul Driot és a négyszeres F1 világbajnok Alain Prost által birtokolt e.dams-Renault istállóval közösen. A két pilóta, Sébastien Buemi és Nicolas Prost neve is ismerősen csenghet azok számára, akik a F1 és a különböző endurance kategóriákat követik.




A Renault mint autósportokban igencsak tapasztalt és jártas gyártó, az elektromos autók terén is úttörő szerepet tölt be. A 2014-15-ös versenyszezont, amelynek első futama szeptember 13-án Pekingben került megrendezésre, egyforma autókkal a Spark-Renault SRT számára az, hogy egy francia istálló munkájában vehet részt még nagyobb láthatóságot és még több motivációt jelent, hiszen az autón, a sisakokon, a ruházaton mind ott lesz majd a márka logotípiája.
01E alapján épült modellekkel vívják. A Renault Sport mérnökei az autósport és az elektromos autók közös mezsgyéjén már rengeteg tapasztalatot szereztek (pl. Twizy Renault Sport F1), így az akkumulátoros meghajtás biztonsági és megbízhatósági szempontjai jó kezekben vannak.



Így az elektromos autók fejlesztése során a Renault rengeteg értékes tapasztalatot nyerhet, és ahogy a több mint 100 éves versenyzési múlt során annyiszor, a versenypálya lesz a szériafejlesztések egyik kutatólaboratóriuma.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER