Címkék: C-HR | hibrid | Párizsi Autószalon | szabadidőautó | tanulmányautó | Toyota

2014. október 03. péntek, 09:19

 

A merész, újszerű, dinamikus formatervet, magával ragadó vezetési élménnyel kombináló, ezáltal a rendkívül magas igényeket támasztó európai piacon egyedülálló termékként megjelenő új tanulmányautó, a Toyota C-HR Concept a 2014-es Párizsi Autószalonon ünnepli világpremierjét. A koncepcióautó előzetes betekintést enged abba a járműtípusba, melyet a Toyota szeretne bevezetni ezen a piacon.

Toyota innováció
A vállalat húsz évvel ezelőtt új kategóriát teremtett a forradalmi RAV4 bevezetésével. A hagyományos összkerékhajtású terepjáróktól alapjaiban eltérő koncepciójú RAV4 kis lökettérfogatú, kétliteres motorját keresztben építették be az önhordó vázszerkezetbe, a rendkívül kompakt (mindössze 369 cm hosszú) karosszéria alá elöl-hátul független felfüggesztést szereltek, és mindezt kívánatos, progresszív formatervbe öltöztették.

A Japánban 1997-ben, Európában 2000-ben bevezetett Prius volt a világ első tömeggyártású hibrid gépkocsija. Különleges Toyota Hybrid System hajtáslánca mérföldkőnek bizonyult az autóiparban, és új mércét állított a csendes, környezettudatos vezetési élmény terén.

A Toyota 2012-ben mutatta be a GT86-ost, amelyet egyhangú tetszésnyilvánítással fogadott a piac. A világon egyedüliként alkalmazott hajtáslánc-konfigurációjával (boxer orrmotor, hátsókerék-hajtás) ez a kompakt, teljesen vezetőcentrikus, 2+2 üléses jármű pontosan, késlekedés nélkül reagál a vezető legkisebb utasítására is, és ezáltal színtiszta vezetési örömöt kínál.


A Toyota húsz évnyi kreativitásának gyümölcseként most színre lép a C-HR Concept, amely formatervében és kialakításában az első RAV4 zsenialitását ragadja meg, új generációs, kifinomult full hybrid hajtásláncával a Prius nyomdokain jár, a vezethetőség terén pedig a GT86 példáját követve a dinamizmus és a közvetlenség új szintjére emelkedik.

Innovatív tanulmányautó divatos, kistömegű, dinamikus, kompakt hibrid szabadidőjármű, mely kiemelkedik az egyre szürkébb piaci kínálatból. Akio Toyoda cégelnök beiktatásakor azt ígérte, hogy a márka érzelmekben gazdagabb autókat fog építeni, amelyek ismét megszerettetik a vezetés élményét tulajdonosaikkal; ez a tanulmány ennek az ígéretnek a legújabb bizonyítéka.

A C-HR Concept a kompakt külső méretek és a kiemelkedő kezesség és dinamizmus olyan kombinációját nyújtja, amely elengedhetetlen alkotóelemei a modern, városi életstílusnak.



A tanulmány egy vadonatúj padlólemezre épül, amelyet kifejezetten azzal a céllal hoztak létre, hogy kielégítsék a vásárlók kiemelkedő vezethetőség és irányíthatóság iránti igényét. Ezzel összefüggésben az alkalmazott vadonatúj, fejlett full hybrid hajtáslánc olyan különleges, magával ragadó vezetési élményt nyújt, amely igazodik a XXI. századi forgalmi viszonyokhoz, ugyanakkor rendkívüli gazdaságosságot is biztosít.

Új, szerkezeti formanyelv
A Toyota C-HR Concept vadonatúj, kifejező, gyémántszerű szerkezeti formanyelvet vezet be a kategóriában. A kompakt, érzéki utasfülke alatt nyugvó karosszériát úgy formálták meg, hogy az egy örök életű, precízen megmunkált drágakő sokszögletű szerkezetét idézze.

A karosszéria sarkait egész egyszerűen lemetszették, ami egyrészt csökkenti a teljes tömeget és kiterjedést, másrészt kihangsúlyozza az első és hátsó kerékívek erőteljes kiemelkedését, így minden irányból nézve érvényesül a crossover modell széles, mélyen ülő megjelenése.

A C-HR Concept orra nem csupán a Toyota ’Under Priority’ és ’Keen Look’ formai irányainak fejlődését testesíti meg, hanem olyan, vadonatúj tematikát vezet be, amely már a Toyota járművek jövőbeli formairányzatát előlegezi meg.

A robusztus, központi lökhárító profil fölött húzódó, kecses felső ’Under Priority’ hűtőrácsot egy lebegő szárnymotívummá dolgozták át a tervezők, amely természetes lendülettel indul a jármű első sarkaitól, és nyúlik ki egészen az első kerékívek csúcspontjáig. A kerékdobon elhelyezett, lendületes rajzolatú fényszórókban modern, háromdimenziós kivitelben jelennek meg a jellegzetes nappali menetfények.

A jármű sarkait kihangsúlyozza, és ezáltal még inkább megerősíti az új crossover modell magabiztos kiállását az a nagyméretű, alsó hűtőmaszk, amelyet lefelé irányuló, plasztikusan megformált nyúlványok határolnak. Ezeket az erőteljes elülső elemeket egy szárnyprofil által ihletett, lebegő első spoiler zárja alulról.

A Keen Look formanyelv evolúciója nyilvánul meg az Under Priority hangsúlyosan háromdimenziós szerkezetében és fényszóróiban, ami az autó elülső tömegközéppontját mélyen tartja, egyben kihangsúlyozza stabil megjelenését.

A szó szerint sokoldalú oldalfal alsó részét erőtől duzzadó kerékívek és agresszíven szögletes hátsó rész veszi körül, fölöttük kivételesen kecses profilú kabin emelkedik.

Az oldalüvegek folytonos lendülettel folynak egybe a hátsó szélvédővel, ami kecses, lebegő tetővonalat eredményez. A légterelőben végződő kontúrt még erőteljesebbé teszik azok a C-oszlopok, amelyek mindkét oldalon a hátsó szélvédő csúcsaival találkoznak.

A lebegő tetőt formázott nyílások díszítik, amelyek egyedi, mozgalmas fényjátékot teremtenek a C-HR Concept belső terében.



Hátulnézetből a drámaian elkeskenyedő üvegfelület kiemeli a crossover modell széles hátsó részét és stabil kiállását. Az ugyancsak csiszolt drágakőre emlékeztető farrészen visszaköszön az orrnál megismert sarokkidolgozás. A szárnyprofil ihletésű, jellegzetes, lebegő hátsó lámpatest még erőteljesebbé teszi a C-HR Concept erőteljes alsó karosszériáját.

A jármű crossover jellegét az egyedi kerékkidolgozás erősíti; a penge alakú küllők a C-HR Concept full hybrid hajtásláncának kifinomultságára és hatásfokára utalnak.

Európai gyökerű, globális projekt
A C-HR Concept annak az új Global Vision (globális jövőkép) filozófiának a legújabb megnyilvánulása, amelyet Akio Toyoda elnök úr még 2011-ben jelentett be.

Tudva, hogy a kis és középkategóriás járművek terén az európai piac támasztja a legmagasabb igényeket és elvárásokat, a Toyota ezt a földrészt használja mértékadóként a jövőbeli A-, B- és C-szegmensbeli típusainak fejlesztése során. A Toyota Motor Europe (TME) emellett a vállalat szakértői központjaként is működik a dízelmotorok, az érzékelhető minőség és a menetdinamika terén.

A C-HR Concept esetében szorosan együttműködtek egymással a Toyota Japánban és Európában működő járműtervező központjai, hogy a tervezők minél részletesebben megérthessék a legújabb európai elvárásokat és járműtrendeket. A tanulmányautó formaterve az ED2 (európai formatervezési és fejlesztési központ) és egyéb dizájnközpontok közötti, globális együttműködés nyomán jött létre.

A TME a továbbiakban is szorosan együttműködik a TMC-vel (Toyota Motor Corporation, Japán), így készíti elő belépését a kompakt crossover piacra.



Hybrid hagyományok
A hibrid járművek, amelyek kivételesen kedvező üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást kínálnak anélkül, hogy ennek érdekében a férőhely, a könnyed vezethetőség vagy a komfort terén lemondásokra kényszerülnének, ma már széles körben élvezik a fogyasztók támogatását, mint tömegpiaci járművek. Ez lehetővé teszi, hogy a technológia fontos szerephez jusson az öko-autók piaci bevezetési folyamatában.

A széles körű elfogadottságot mi sem jelzi jobban, mint hogy a Prius 1997-es bevezetése óta a Toyota és Lexus hibrid járművei a mai napig immár több mint hétmillió példányban találtak gazdára.

Elsősorban a Yaris Hybrid és az Auris Hybrid sikerének köszönhetően a két márka Európában mintegy 780 000 darab hibrid járművet adott el a Prius 2000-es piaci bevezetése óta. Ez a globális hibrid eladások több mint 10 százalékát teszi ki.

A Toyota és a Lexus hybrid eladásai 2014 első nyolc hónapjában elérték a 107 000 darabot, ami a Toyota csoport nyugat-európai összeladásainak 28 százalékát jelenti. Ugyanezen idő alatt, ugyanebben a 31 országban (EU28, valamint Svájc, Norvégia és Izland) a Yaris hybrid a modellmix 31 százalékát tette ki, míg az Auris és Auris Touring Sports modellek forgalmából több mint 50 százalékban részesednek a hibrid változatok.


Új platform és hajtáslánc
A 4350 mm hosszú, 1850 mm széles és 1500 mm magas, 2640 mm tengelytávú C-HR Concept alapját új platform adja. A mélyebb tömegközéppontú, fokozott szerkezeti merevségű padlólemez jobb menetdinamikai jellemzőket eredményez.

A koncepció új, full hybrid hajtáslánca jóval kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé.



 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER