Címkék: Nissan | Nissan Micra | Párizsi Autószalon

2016. szeptember 29. csütörtök, 10:48

 

A Nissan Micra Párizsi Autószalonon bemutatkozó ötödik generációjával a Nissan az alapoktól kezdve gondolta újra, milyen autó a Micra – a végeredmény pedig legalább olyan szembetűnő, mint amilyen forradalmi.

 

A kifejezetten Európát, mint a csapotthátú-kategória globálisan legnagyobb piacát megcélzó ötödik generációs Micra feltűnő jelenség az autó teljes hosszán végigfutó jellegzetes, erőteljes kontúrvonallal. Elődjénél alacsonyabb, szélesebb és hosszabb is lett, így belső helykínálata is nagyobb lett. A kisebb hengerűrtartalmú, turbós motorokat alkalmazó hajtáslánc és az agilis mozgásra tervezett karosszéria mellett az új modell innovatív biztonsági megoldások teljes választékát kínálja.



„Az első Micra több mint 30 évvel ezelőtti megjelenése forradalmi változásokat hozott a szegmensben, és egyben a Nissan történetében is új fejezetet nyitott. A Micra ötödik generációja legalább ennyire forradalmi, és ismét újraértelmezi, mit kaphatnak, illetve mit várhatnak el az autóvásárlók egy csapotthátú modelltől” – mondta el Carlos Ghosn, a Nissan Motor Co. vezérigazgatója. „Az új Micra szorosan az olyan jellegzetes modelljeink nyomdokában jár, mint a Qashqai és a Juke, megerősítve a Nissan autóipari formatervezésben elért vezető pozícióját. Mindemellett azon szándékunkat is demonstrálja, hogy a világszinten a kategória legnagyobb piacának számító európai térségben a B-szegmens legjobbjaival szálljunk versenybe.”


Stílus
A 2015-ös Genfi Autószalonon bemutatott Sway tanulmányautón látottaknak megfelelően az ötödik generációs Micra a Nissan legújabb formanyelvét testesíti meg, jellegzetes dizájnmegoldásokkal és érzelmeket megmozgató karosszériaformákkal. A formatervezési megoldások között megtalálható a jellegzetes, V-alakú hűtőrács és az ebből kiinduló, az autó teljes hosszában végigfutó kontúrvonal, a bumeráng formájú fényszórók, valamint a tágasságérzetet növelő – egyébként szintén a Nissan védjegyének számító –, lebegő hatást keltő tető. Az autó érdekes dizájnmegoldásai között említhetők a C-oszlopba rejtett hátsó ajtókilincsek, vagy a légterelőként is szolgáló, meghosszabbított tető, ami az autó aerodinamikai tulajdonságait és megjelenését egyaránt javítja.

Az autó markáns megjelenését tízféle kifinomult és életteli külső szín dobja fel – köztük olyanok mint az Energy narancsvörös. Az egyéb külső és belső egyedi kiegészítőkkel összesen 125 különböző variáció alakítható ki, így az új Micrát mindenki könnyen a saját stílusára formálhatja.

Megnövelt szélességének és tengelytávjának köszönhetően a modell kategóriájában az egyik legtágasabb belteret kínálja. Az új modell tervezése során a vezetési kényelem kiemelt figyelmet kapott, ennek megfelelően az alacsonyabb üléspozíció nemcsak biztosabb vezetési érzetet ad, hanem a magasabb sofőrök számára szükséges extra helyet is biztosítja. Az alakjával kiterjesztett szárnyakat idéző műszerfallal az utastér világos, elegáns és tágas benyomást kelt.

Fedélzeti technológia
A Micra ötödik generációja a Nissan első olyan modellje a B-szegmensben, amely fejlett biztonsági megoldások ilyen széles választékát nyújtja bármely felszereltségi szinten, életre keltve a Nissan Intelligens Vezetés koncepcióját. Emellett a szegmensben elsőként tesz elérhetővé olyan, eddig jellemzően csak nagyobb kategóriás modellekben megtalálható technológiákat, mint az intelligens 360 Fokos Parkolókamera vagy a Sávelhagyást megakadályozó rendszer. Mindezt kiegészíti még az a gyalogosfelismerésre is képes Intelligens Vészfékezési Rendszer, ami a Nissan európai modelljein itt jelenik meg először, valamint a közúti jelzések felismerése és a holttér-figyelés. Ezek a fejlett biztonsági megoldások egyben az önvezető autók technológiájának előhírnökei is, és így szerves részét képezik a Nissan Intelligens Mobilitás koncepciójának.

Az ötödik generációs Micra egyedi jellegzetessége emellett a Nissannal szoros együttműködésben kifejlesztett, hat hangszórót alkalmazó Bose® Personal® hangrendszer. A maga nemében egyedi, vezetőre optimalizált hangrendszer két Bose UltraNearfield™ hangszóróval és a vezetőülés fejtámlájába épített Bose PersonalSpace™ Virtual Audio Technology hangsugárzókkal megdöbbentően életszerű hangzást nyújt. Az autó többi utasa számára is élmény lesz a zenehallgatás az ajtókba épített, a mély tartományban is kiválóan szóló Bose Super65 hangszórókkal, illetve a tisztább hangzás érdekében a két A-oszlopba épített magassugárzókkal.  

Az ötödik generációs Micra 7’’-os, színes központi kijelzőjével az autó hang- és navigációs rendszere, illetve a csatlakoztatott mobiltelefon mellett teljes körűen vezérelhetők a későbbiekben elérhetővé váló Apple CarPlay rendszerében letölthető alkalmazások és használható a Siri hangvezérlés is.


Karosszéria és hajtáslánc
Az ötödik generációs Micrát a nagyobb fokú menetkényelem érdekében Aktív Menet-szabályozással szerelték fel, az alulkormányozottság csökkentéséből és a kezes irányíthatóságból adódó izgalmas, de stabil vezetési élményt pedig Aktív Nyomvonalszabályozás segíti elő. Opcióként a modell egy teljesen új fejlesztésű, speciális elektromos kormányszervóval is rendelhető, ami a rövidebb kormányáttételnek köszönhetően gyorsabb irányváltásokat enged közvetlenebb kormányzási érzettel.

Kiemelt figyelmet fordítottak az utastérbe jutó gördülési és szélzaj csökkentésére is. Az ezen a területen történt fejlesztések között a kiváló hangszigetelés mellett az autó optimalizált aerodinamikai tulajdonságai emelhetők ki, amihez a kocsi padlólemezén elhelyezett speciális légterelő burkolatok is hozzájárulnak. A kivételesen alacsony légellenállást a kombinált tető- és oldalspoilerek is biztosítják. Ennek eredményeként új Micra légellenállási együtthatója (Cd) mindössze 0.29 – ez kiemelkedő a csapotthátú autók körében.

A motorok hatékonyságának javítása szintén előkelő helyen állt az ötödik generációs Micra fejlesztése során. Az új modell bevezetésekor háromféle motorral érkezik: kétféle benzines, egy 73 LE teljesítményű 1,0 literes szívó és egy 90 LE teljesítményű 0,9 literes háromhengeres turbós motor mellett, egy szintén 90 lóerős 1,5 literes dízelmotorral is rendelhető.  Ez a két motortípus a kitűnő aerodinamikai tulajdonságokkal együtt újabb lépést jelent a Nissan Intelligens Meghajtás koncepciójának megvalósítása felé.

Az ötödik generációs Micra merész formatervének, újszerű, intuitív technológiai megoldásainak és magabiztos, könnyed vezethetőségének egyedi kombinációjával forradalmi változásokat hozhat a B-szegmenssel kapcsolatos vásárlói igényekben. Lélegzetelállító formáival és izgalmas színeivel mindig kitűnik a tömegből, miközben tágas belterével és modern megoldásaival azoknak is vonzó lesz, akik többet várnak a B-szegmens csapotthátúitól, és azoknak is, akik kifejezetten valami kisebbet keresnek.

Az új Nissan Micra a Renault–Nissan vállalatszövetség együttműködésében, a Renault flins-i üzemében, Franciaországban készül. Az új modell megjelenése az európai márkakereskedésekben 2017 márciusától várható.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER