A prémium kompakt szegmens vadonatúj terepkupé-koncepciójának karosszéria-kialakítása és forradalmi vonalvezetése új irányzatot indít el a BMW X modellcsalád történetében, miközben az ikonikus jármű-sziluett a vállalatcsoport kupégyártási történelmének mérföldköveit is feleleveníti. A végeredmény egy sportos kiállású, nagyvárosi környezetbe termett, kompakt méretű tanulmányautó – a dinamikus kisugárzás és a magabiztos járműkarakter tökéletes egységével karöltve.
A BMW Group a 2016-os Párizsi Autószalonon tartja a BMW Concept X2 tanulmányautó világpremierjét. „A BMW Concept X2 tanulmányautóval azon aktív életmódot folytató ügyfeleinknek kedveskedünk, akik a gyakorlatias megoldások felé is élvezettel közelítenek. A koncepció mindeközben a BMW vadonatúj, izgalmakkal teli ösvényét is előrevetíti a prémium kompakt szegmensben” – mondta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető tervezője.
Forradalmi dizájn a lendületes vonalvezetés és a magabiztos kisugárzás
A BMW Concept X2 tanulmányautó rendkívül látványos karosszéria-kialakítása egy modellbe sűríti a dizájn-innovációk egymásnak teljes mértékben ellentmondó megoldásait. „A BMW Concept X2 tanulmányautó a kupé-sziluettek lendületes dizájnnyelvezetét és áramvonalas arányait a BMW X modellcsalád robosztus felépítésével egyesíti. Egy sportos kiállású, felettébb merész koncepció, amely vadonatúj, lebilincselő dizájn-lehetőségeket nyit meg a BMW formatervezői előtt” – fogalmazott Karim Habib, a BMW dizájnrészlegének vezetője.
Jellegzetes arányaival a BMW Concept X2 tanulmányautó már ránézésre is egyértelművé teszi markáns kvalitásait: amíg a hatalmas keréktárcsák és a két részre osztott karosszéria-koncepció stílusjegyei a BMW X modellcsaládra jellemző sokoldalú funkcionalitást nyomatékosítják, addig a hosszú tengelytávolság, az elnyújtott tetővonal, a rövid túlnyúlások és a meredeken lejtő C-oszlopok kifinomult egysége a vadonatúj modell lendületes, áramvonalas karakterét kelti életre. A sötét védőburkolattal ellátott felületek és a Luminous Red ragyogó vörös metálfényezés egyedi összjátéka oldalnézetből még karcsúbb karosszéria benyomását kelti.
Egy összetett járműkarakter két oldala
Oldalnézetből a BMW Concept X2 tanulmányautó övvonal feletti részén a sportos stílusú dizájn-innovációk dominálnak, miközben a hosszanti tetővonal és a keskeny ablaksáv együttese látványosan elnyújtott optikai hatást kelt. Az oldalsó ablakok a hátsó rész felé haladva folyamatosan keskenyednek, amely a hátsó kerékjárati ívek feletti erőteljes vállrészt hivatott kihangsúlyozni. A tervezők az oldalsó ablaksávba integrálták a külső visszapillantó házak kétrészes, szálcsiszolt alumíniumból készült tartókonzoljait is, amely még tovább fokozza a tanulmányautó egyedi kisugárzását. A stílusos alumínium elemek a hátrafelé keskenyedő ablaksáv elegáns kontrasztját keltik életre. A C-oszlopig nyúló ablaksáv a jellegzetes „Hofmeister kink” sziluettben ér véget, a C-oszlopot díszítő embléma pedig félreismerhetetlen stíluselemként hirdeti a BMW százéves modelltörténetének klasszikus kupé-dizájnjegyét. A lesötétített hátsó ablak felett egy nagyméretű légterelő szárny is helyet kapott, amely a C-oszlopok síkjából kiemelkedve a BMW Concept X2 tanulmányautó sportos kisugárzását nyomatékosítja.
A koncepció oldalának alsó fele a BMW X modellcsalád jellegzetes stílusjegyeit örökölte. Az erőteljes felületek, a hatalmas kerékjárati ívek és a karosszéria alján végigfutó védőburkolati elemek rendhagyó kontrasztot alkotnak a felsőbb rész dinamikus dizájn-innovációival. Az apróbb részletekben elmerülve precíz élekkel megrajzolt, egymással tökéletesen harmonizáló karosszéria-felületek tűnnek elő, amelyek egy dinamikus egységgé összeállva a koncepció sportos karakterét hangsúlyozzák. Az éles vonalvezetés még inkább kiemeli a BMW X modellcsalád jellegzetességeként szinte teljesen lekerekített kerékjárati íveket, amelyekben hatalmas, 21 coll méretű könnyűfém keréktárcsák forognak. A kéttónusú garnitúra dupla küllőit úgy rajzolták meg a tervezők, hogy azok háromdimenziós térhatásukkal még tovább erősítsék a tanulmányautó lendületes vonalvezetése és robosztus kiállása közötti, részletekbe nyúló dizájn-ellentéteket. A széles futófelületű gumiabroncsok eközben már álló helyzetben is jelzik, hogy az önfeledt vezetés új dimenziója a kitaposott ösvényről letérve kezdődik, a küszöbtoldatok elé épített hatszögletű kilépők pedig a modell masszív kiállását hangsúlyozzák.
Sportos határozottság farkasszemet nézve
A BMW Concept X2 tanulmányautó frontrészét ugyancsak dinamikus dizájnjegyek és masszív elemek ötvözésével rajzolták meg a tervezők. A rendhagyó formák és az apró élek együttese lebilincselően sportos és végtelenül határozott kiállást kelt életre, és miközben a meredeken bedöntött szélvédő látszólag szinte egybefolyik a sötétített panoráma üvegtetővel, az új formába öntött vese alakú hűtőrács és a hatalmas első légbeömlő párosa a frontrész alacsony és lendületes kialakítását erősíti. A vese alakú hűtőrács ezúttal némileg az első fényszóró-pár alatt kapott helyet, a központi légbeömlő pedig még a két oldalsó levegő-bevezető fészek alá is lenyúlik, egészen közel az útfelülethez. A frontrész eme látványos kialakítása így a tanulmányautó magasabb építését ellensúlyozza és a lendületes járműkarakter határozottságát élteti.
A vese alakú hűtőrács-keretek BMW által fémjelzett trapéz kialakítását a koncepció fejjel lefelé fordítja, a keretek így ezúttal fentről lefelé szélesednek. Eme forradalmi dizájn-innovációval a BMW Concept X2 tanulmányautó újfent kivételes egyediségét, a frontrész széles kialakítását és a modell robosztus kiállását hangsúlyozza. A részletekbe menően megtervezett és meredeken bedöntött hűtőrács-lamellák hamisítatlan „cápaorr-megjelenést” kölcsönöznek a koncepciónak, amely e téren egy valódi formatervezési remekművel gazdagodott.
Az első fényszóró-pár keskeny kialakításának köszönhetően a tervezők még inkább elnyújthatták a BMW immáron hatszögletű, klasszikus ikergyűrű-motívumait. A lézerfény-technológia rendkívül keskeny világítás-koncepció kialakítását teszi lehetővé, a hatszögletű „ikergyűrűk” közepébe helyezett kék X motívumok pedig a csúcstechnológia alkalmazását hirdetik.
A koncepció frontrészét mindazonáltal a hatalmas központi légbeömlő uralja, amely a vese alakú hűtőrácsok alatt segít oltani a BMW Concept X2 tanulmányautó légszomját. A két oldalra helyezett kisebb, háromszög alakú levegő-bevezető nyílások a modell szélességét nyomatékosítják, miközben a vízszintes elrendezésű légbeömlő-lécek a frontrész lendületes vonalvezetését hivatottak ellensúlyozni és a BMW X modellcsalád tradicionális megoldása előtt hajtanak velük fejet a tervezők.
Klasszisokhoz méltó lezárás
A formatervezők járműklasszisokhoz méltó módon alakították ki a BMW Concept X2 tanulmányautó karosszériájának hátsó részét. A modell széles terpesztését hangsúlyozó olyan elemek, mint például a keskeny hátsó ablak és a vízszintes vonalvezetés, a koncepció magasságának csökkentését és sportos karakterének nyomatékosítását hivatottak elősegíteni. Hátulnézetből a tetőre szerelt légterelő szárny alól kiszélesedő hátsó ablak keskeny kialakítása fokozza a modell sportosságát, amely a kétoldali, hátrafelé keskenyedő ablaksávval kiváltképp dinamikus egységet alkot. Az erőtől duzzadó vállrész eközben még tovább nyomatékosítja a BMW Concept X2 tanulmányautó széles terpesztését és határozott kiállását, a hátsó ablaksáv alatt elhelyezett, éles vonalakkal megrajzolt LED-technológiás menetfények pedig a modell lendületes karakterét hirdetik. A hagyományosan „L” alakú hátsó lámpákat ezúttal vadonatúj, háromdimenziós világítás-koncepció szerint álmodták meg a tervezők, a minden részletében LED-eket alkalmazó megoldás pedig egy káprázatos járműipari remekmű képében öltött testet.
A BMW embléma a két hátsó lámpa között kapott helyet. Alatta a csomagtérajtó szinte törésmentes átmenetben válik eggyé a hátsó lökhárítóval, amely a koncepció rendhagyó dizájnnyelvezetének egyszerre elegáns és méltó lezárása. A hátsó lökhárító alsó védőlemez-burkolata látszólag megemeli a BMW Concept X2 tanulmányautó hasmagasságát, miközben a hátsó rész vízszintes elrendezését és keskeny kialakítását egyaránt fokozza. A Luminous Red ragyogó vörösre fényezett hátsó lökhárító és a dupla kipufogó-végződést rejtő sötét védőburkolat kontrasztja a koncepció dinamikus karakterének és a modell széles kialakításának utolsó karosszéria-lenyomata, a három részre tagolt hátsó elrendezés pedig a frontrészen elhelyezett légbeömlő-trió letisztult lezárása.
Hozzászólások