A Honda Párizsban bemutatja az új Honda Civic Sedant és az ötajtós változatot. Nagy érdeklődésre számíthat a Jazz Spotlight Edition is. A McLaren-Honda hárompilótás stratégiát jelentett be.
A vadonatúj ötajtós Civic
A Civic tizedik nemzedékének premierje jelentős előrelépés a Honda számára az alsó-középkategóriában, az új modell piaci bevezetését ugyanis a márka történetének legátfogóbb fejlesztési folyamata előzte meg. Folytatás külön oldalon.
Honda Civic Sedan
A tizedik generációs Honda Civic szedán egy vadonatúj, négyajtós, sportos kompakt. Akárcsak az ötajtós kivitel, ez is fontos mérföldkő a Honda számára az alsó-középkategóriában, a márka történetének legátfogóbb fejlesztési folyamata ugyanis a szedán megújítását is magában foglalta.
– A tizedik nemzedék sorozatgyártását a Honda történetének legátfogóbb, legnagyobb szabású fejlesztési programja előzte meg – avatott be a háttérfolyamatok részelteibe Mitsuru Kariya vezetőmérnök, a nemzetközi Civic-projekt irányítója. – A kutatási és fejlesztési folyamatokba az értékesítésért, valamint a gyártási metódusokért felelős kollégákat is bevontuk szerte a világon, így tulajdonképpen észak- és dél-amerikai, európai és ázsiai szakemberek tudásának összegzéseként látott napvilágot az új Civic. Ez az autó a valaha volt legsportosabb Civic, takarékosság, helykínálat, menetbiztonság és minőségérzet terén is új mércét a szegmensben – fűzte hozzá.
A céltudatos sziluett sziklaszilárd állásfoglalás a sportos karakter mellett, csak úgy, mint a jelentős méretváltozás, tudniillik az új Civic szélesebb, hosszabb és alacsonyabb elődjeinél. Mindemellett rövid túlnyúlásai és „feszes” vonalai aerodinamikai hatékonyságáról, valamint sportosságról árulkodnak, akárcsak az agresszív orr-rész, a hangsúlyos kerékjárati ív, valamint a markáns első és hátsó légbeömlő.
A vadonatúj Civicet azért dolgozták át egészen az alapoktól, hogy még fürgébbé, agilisabbá váljon. A kis tömegű, nagy merevségű kocsitest új, innovatív tervezési és gyártási folyamatok révén jött létre, legfőbb ismérve az alacsony súlypont, és hogy olyan szofisztikált futómű alkalmazását tette lehetővé, ami jelentősen fokozza a vezetési élményt és a menetkomfortot.
Az új, szélesebb és hosszabb padlólemeznek köszönhetően a belsőtér kategóriaelső helykínálattal büszkélkedhet. Maga a kabin letisztult, rendezett benyomást kelt, vonzerejét kimagasló összeszerelési és anyagminőség, valamint sok-sok új kiegészítő növeli. Az üléspozíció alacsonyabb lett, így a vezető – átvitt és prózai értelemben is – közelebb érezheti magát az autóhoz, azaz még inkább élvezheti a vezetést. Fejedelmi környezet várja az utasokat is, hiszen a beltér és a csomagtartó befogadóképessége egyaránt párját ritkítja, miként a variálhatóság is egyedülálló. A Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer második generációja Apple CarPlay és Android Auto kapcsolat kiépítésére is alkalmas..
A Civic szedánban szintén vadonatúj VTEC TURBO erőforrás debütál, melyet úgy terveztek a Honda mérnökei, hogy magával ragadó, dinamikus vezetési élményt nyújtson.
Hogy a kiemelkedő motorerő dacára mindig garantált legyen a célba érés, a Honda SENSING menetbiztonsági és vezetést segítő csomag minden modellváltozathoz alapáron jár.
A koncepció, a megközelítés és az alkalmazott technológiák mind-mind azt bizonyítják, hogy a Honda továbbra is sportos márka, amely élen jár a műszaki fejlesztésekben, s elkötelezett az európai vásárlók, illetve az alsó-középkategória iránt.
Karosszéria és futómű
Négyajtós, ötüléses szedán önhordó karosszériával 1,5 literes, benzines erőforrás, kétféle váltó, elsőkerékhajtás.
Műszaki adatok
Felfüggesztés és csillapítás
Elöl MacPherson
Hátul Multi-link
Méretek (mm)
Karosszéria (mm)
Hosszúság 4630
Szélesség 1800
Magasság 1416
Befogadóképesség (liter)
Csomagtér 519 (ülések alaphelyzetben)
Jazz „Spotlight”
Nagy érdeklődésre számíthat a Jazz Spotlight Edition is, amit az új Civichez hasonlóan a párizsi seregszemlén csodálhat meg először a nagyérdemű. Ez nem más, mint az év elején, Genfben leleplezett Jazz „Keenlight” Concept tanulmányautó szériagyártásra érett változata,
melyet szemet gyönyörködtető stíluselemeivel a trendi formák szerelmeseinek kínál a márka. A bronz hűtőrács, a külső tükrök és az ötödik ajtó díszítése, a speciális matricaszett, a 15 colos könnyűfémfelni-garnitúra, valamint a különleges megjelenésű kormánykerék és középkonzol még magasabb szintre emeli a minőségérzetet, egyszersmind elképesztően divatossá teszi a szuperminit.
A McLaren-Honda hárompilótás stratégiát jelentett be
A McLaren-Honda két versenypilótával nevez a 2017-es Formula 1 szezonra: a kétszeres világbajnok, 32-szeres GP-győztes Fernando Alonsóval és a feltörekvő belga tehetséggel, a GP2-bajnok Stoffel Vandoorne-nal.
A korábbi F1-világbajnok és 15-szörös Grand Prix-nyertes Jenson Button szintén megújította szerződését, s a jövőben is jelentős szerepet játszik majd McLaren-Honda működésében.
Alonso, Vandoorne és Button a McLaren Honda MP4-31 modellt vezeti majd. A versenyautó mozgatásáról a Honda RA616H kódjelű, 1.6-literes, V6-os, turbófeltöltéses erőforrása gondoskodik, természetesen ERS-sel kiegészítve.
A Honda európai sikere
Az erős évkezdést követően nyáron is remekül alakultak a Honda európai értékesítési eredményei. A 2015-ben véghezvitt teljes termékpaletta-frissítés a leggyorsabban növekvő márkává tette a vezető autógyártók között, ezt bizonyítja, hogy
az EU és az EFTA országaiban 107 616* új Honda talált gazdára augusztusig, ami 31,6 százalékos növekedést jelent 2015 azonos időszakához mérten. Ez főként a HR-V visszatérésének és az új Jazznek köszönhető,
de a Civic-paletta sikere is sokat nyomott a latban, különösképpen, hogy az új Type R iránt is óriási az érdeklődés.
A Honda szárnyalása a fő piacokon tapasztalható keresletnövekedésnek tudható be, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolország egyaránt jól fogynak a márka járművei.
Jean-Marc Streng, a Honda Motor Europe autós üzletágának vezetője elmondta: „Örömmel tölt el bennünket, hogy az erős évkezdet után a nyári időszakban is szép számmal fogynak modelljeink. Ennél is fontosabb, hogy egyre népszerűbbek az öt legjelentősebb európai piacon, s nemcsak egykori Honda-tulajdonosok választanak minket, hanem sokan más márkáról nyergelnek át. Ez bizakodóvá tesz bennünket, reméljük, hogy a kedvező trend a jövőben is folytatódik.” Az adatokat az ACEA szolgáltatta.
My Honda
A Párizsi Autószalonon mutatkoznak be a Honda legújabb technikai vívmányai.
Ilyen például az ún. telematikai rendszer, ami 2017-ben jelenik meg a Honda modelljeiben, s folytonos - okostelefon-alapú - kommunikációt tesz lehetővé az autó és tulajdonosa között. A rendszer az alábbi előnyökkel szolgál:
• GPS-követés. Nyomon követhető és megosztható az autó helyzete, egyúttal visszanézhetők az utazásokra és a vezetési stílusra vonatkozó adatok.
• A jármű műszaki állapotának megfigyelése.
• Autómentés egy gombnyomásra.
• Segélyhívás baleset esetén (a jármű helyzetét is megosztja a rendszer)
• Geofencing, azaz geokerítés. Azaz behatárolható a járműhasználat területe. Ha az autó elhagyja a kijelölt régiót, a tulajdonos üzenetet kap.
• Figyelmeztetőüzenet elvontatás (leállított motornál) vagy gyorshajtás esetén.
Kommunikáció a jármű és a vezető között az újonnan fejlesztett, iOS- és Android-kompatibilis MyHonda rendszer révén.
Hozzászólások