Címkék: Dakar | Párizsi Autószalon | Peugeot

2016. szeptember 28. szerda, 11:51

 

Az idei párizsi autókiállításon a PEUGEOT három világpremierre készül, melyek mindegyike a szabadidő-autók általános előretörését példázza: a várva várt új PEUGEOT 3008 és PEUGEOT 5008 mellett a közönség az egyedülálló PEUGEOT 3008 DKR-t is megcsodálhatja, mely a 2017-es Dakaron hivatott valóra váltani a Peugeot Sport reményeit.

 

Idén Párizsban a PEUGEOT standja megújult szerkezettel és új dizájnnal, a fekete és a réz árnyalataiban, több mint 3 600 m²-en fogadja a látogatókat, többek között az alábbiakkal:

- Három világpremier: új PEUGEOT 3008 és 5008, illetve PEUGEOT 3008 DKR;
- Peugeot Sport: itt láthatók a 308 GTi by Peugeot Sport és a 208 GTi by Peugeot Sport alapmodellek, valamint a PEUGEOT 3008 DKR és a PEUGEOT 208 WRX versenyautók;
- PEUGEOT szabadidő-autók: új PEUGEOT 2008, 3008 és 5008;
- Technológia: itt kerülnek bemutatásra a nagy hatásfokú PureTech és BlueHDi motorok, az EAT6 sebességváltó, valamint a PEUGEOT 308 R Hybrid koncepció és 500 lóerős hajtáslánca;
- PEUGEOT FRACTAL tanulmány: egy városi elektromos kupé, mely a térbeli hangzás beemelésével a jövő PEUGEOT i-Cocpkit®-jét vetíti előre;  
- A teljes modellválasztékon átívelő GT Line kivitel, mely a PEUGEOT 108-tól a PEUGEOT 508-ig elegánsan sportos megjelenést kínál.
- Roland Garros-kínálat, melyet a PEUGEOT 108 TOP ! és a 208 Roland Garros modellek alkotnak
- Business kínálat: új PEUGEOT Traveller és PEUGEOT 508 Business;
- Electric Box általános mobilitási kínálat: a PEUGEOT iOnból és egy elektromos rásegítésű kerékpárból álló kínálat idén nyáron a PEUGEOT PARTNER Electric modellel bővült;
- Két- és háromkerekű alternatívák: PEUGEOT Django és Metropolis robogók és kerékpárok, valamint a PEUGEOT e-Kick elektromos rásegítésű  roller.


A standon lehetőség nyílik arra is, hogy jobban elmerüljünk az új PEUGEOT 3008 világában. A látogatókat egy speciálisan kialakított kísérleti térben az alábbi újdonságok várják:
- Új generációs vezetőhely: az új PEUGEOT i-Cockpit®;
- Az új PEUGEOT i-Cockpit®-ról készült animáció: a VR (virtuális valóság) fejhallgatónak köszönhetően tökéletesen elmerülhetünk az új vezetőhely világában, és olyan vezetéstámogató rendszereket fedezhetünk fel, mint a STOP funkcióval rendelkező adaptív tempomat (EAT6 automata sebességváltó esetén) vagy a lejtőn történő indítást segítő Hill Assist Descent Control (HADC);
- „Boost”, illetve „Relax” hangulatban kialakított sarkok masszázs funkcióval ellátott, forgatható ülésekkel, parfümadagolóval és Aérodrive, illetve Harmonie Wood illatokkal,
- FOCAL® hangsarok: a francia márka hifirendszerét a világon elsőként az új PEUGEOT 3008 kínálja.A látogatók egy külön erre a célra kialakított térben a MYPEUGEOT szolgáltatásokat is megismerhetik.




ÚJ PEUGEOT 2008, 3008 ÉS 5008: TÁMADÁSBAN A SZABADIDŐ-AUTÓK

Öt új szabadidő-autójával a márka idei éve az SUV szegmens meghódításának jegyében telik világszerte. A PEUGEOT 2008 európai debütálását, majd a PEUGEOT 3008 első féléves kínai térnyerését követően kevesebb, mint egy hónapja került sor a PEUGEOT 4008 kínai bemutatkozására, a két új szabadidő-autót, a PEUGEOT 3008-at és 5008-at pedig a párizsi autókiállításon láthatja először a nagyközönség.

Új PEUGEOT 2008, a márka kompakt szabadidő-autója
Az új PEUGEOT 2008 elegáns külsejét és dinamikus viselkedését az első pillanattól egyöntetű tetszéssel fogadták a vásárlók. 2016-ban még határozottabb lett a szabadidő-autós formaterv: csak úgy sugárzik belőle az erő, és garantáltan senkit nem hagy hidegen.
Az új GT Line változat, amely az egész PEUGEOT kínálaton átívelő ajánlatként jelenik meg, sportos és elegáns hangulatot áraszt. A PEUGEOT i-Cockpit® egyedülálló módon kényezteti az érzékszerveket, intuitív, dinamikus és biztonságos vezetési élményt kínálva a volán mögött ülőknek.

A példásan dinamikus viselkedésű új PEUGEOT 2008 Grip Control kipörgésgátlóval van felszerelve, mely az adott terepviszonyokhoz igazodó, sokoldalú használatot tesz lehetővé.
A PEUGEOT 2008 felszerelései sorába tartozik a MirrorLinkTM és Apple Carplay® kommunikációs protokollal kompatibilis Mirror Screen, a tolatókamera, az Active City Brake és a parkolást segítő Park Assist rendszer.
Erőforrásai között Euro6 PureTech és BlueHDi motorok szerepelnek, melyek közül négy is elnyerte a Best in Class címet kategóriájában.
A mulhouse-i üzemben gyártott és francia eredet megjelöléssel ellátott új PEUGEOT 2008 Európában a kategóriáján belül a második, a benzinmotoros változatok között pedig az első helyet foglalja el.

Új PEUGEOT 3008: amikor a PEUGEOT bevonul a C szegmens szabadidő-autói közé
Nagy várakozás előzte meg az új PEUGEOT 3008 érkezését, amely a világ valamennyi régiójában látványosan fejlődő jármű-kategória, a C szegmens szabadidő-autóinak sorát gyarapítja. A különlegesre és az új tapasztalatokra vágyó, igényes ügyfélkör elvárásainak kíván megfelelni, igen erős ütőkártyákkal. Ezek közé tartozik a legújabb generációs, látványos PEUGEOT i-Cockpit®, a szemet gyönyörködtető formaterv, a hatékonyabb járműfelépítésből adódó előnyök, valamint a high-tech biztonsági és kényelmi felszerelések garmadája, melyek birtokában az új PEUGEOT 3008 SUV főszereplőként kívánja megvetni lábát a kategóriában. Hatékony és takarékos erőforrásokból álló motorválasztékával és a dinamikus GT , illetve GT Line kivitelt is magában foglaló változatos kínálatával  az új PEUGEOT 3008 SUV egy új PEUGEOT szabadidőautó-kategóriát vezet be, amelynek emblematikus modellje lesz világszerte.
A sochaux-i üzemben gyártott és francia eredetmegjelöléssel ellátott új PEUGEOT 3008 szabadidő-autó nemzetközi forgalmazása a Párizsi Autószalont követő hetekben kezdődik.

Új PEUGEOT 5008: a szabadidő-autó új dimenzióba lép
A név maradt, ám a koncepció teljesen átalakult: az új PEUGEOT 5008 új terepen, a C szegmens hétszemélyes nagy szabadidő-autói között mutatkozik be, és az ígéretes piacon megkerülhetetlen ütőkártyákkal indul.
Az új PEUGEOT 5008 SUV az új PEUGEOT i-Cockpit® és az EMP2 moduláris platform mellett számos high-tech berendezéssel is büszkélkedhet. A dinamikus és elegáns formaterv példás funkcionalitással párosul: a hét önálló üléssel rendelkező új PEUGEOT 5008 SUV az első olyan szabadidő-autó, amelyet a legkiválóbb egyterűeknél megszokott variálhatóság jellemez. A második sorban három egyforma, állítható és el is rejthető ülést találunk. A harmadik sor ülései szintén elrejthetők, de könnyen el is távolíthatók, s ezáltal rekord méretű csomagtartó hozható létre (VDA210 szabvány szerint 780 dm3).
A rennes-i (Franciaország) üzemben gyártott új PEUGEOT 5008 szabadidő-autót a 2016-os Párizsi Autószalonon láthatja először a nagyközönség, forgalmazása pedig 2017 tavaszán kezdődik szerte a világban.



Új PEUGEOT i-Cockpit®: az új generációs vezetőhely
A PEUGEOT évek óta elmélyülten kutatja, mivel fokozhatná még tovább a vezetés örömét, hogyan tudná a vezetőhely megújításával még élvezetesebbé tenni az autózást. Ez a kutatás vezetett a belső tér újító szellemű kialakításához, a jellegzetes alkotóelemeiről azonnal felismerhető, vonzó PEUGEOT i-Cockpit®-hoz.

Az új PEUGEOT 3008 et 5008 modelleken bevezetett legújabb generációs PEUGEOT i-Cockpit® magában foglalja a legújabb kényelmi és biztonsági felszereléseket, és az autóban ülők valamennyi érzékszervét „megszólítja” az utazás során:
-    A kormánykerék még kisebb lett; alul és felül is egy-egy lapos részt alakítottak ki rajta, ami kényelmesebb fogást eredményez, valamint növeli a vezető látó- és lábterét.
-    A magasra helyezett műszercsoport egy nagyfelbontású, 12,3”, futurisztikus grafikájú digitális kijelzőt foglal magában. A teljes egészében konfigurálható és számos egyedi beállításra alkalmas műszeregységben egy helyen található minden, amit a vezető közvetlenül a látóterében szeretne tudni. Az egyes konfigurációkat még tetszetősebbé teszik az animációk és a látványos képernyőváltások.
-    A 8’’ nagyméretű érintőképernyőn az intuitív használat szem előtt tartásával, valamint a berendezések minél természetesebb vezérlését biztosítandó egy helyen jelennek meg a kényelmi funkciók. A képernyő a műszerfal közepére helyezett tabletként tűnik fel; a kapacitív technikának köszönhetően jobb reakciókészség és praktikusabb használat jellemzi.

Mindezt rendkívül kidolgozott formatervvel ellátott középkonzol és elegáns krómozott billenőkapcsolók egészítik ki, melyek lágy, fémes tapintásuk révén magas minőségérzetet sugallnak.

A rendszer egyetlen gombnyomásra minden érzékszervünket megszólítja:  
-    a látást a megvilágítás intenzitásának változtatásával és a színvilág választási lehetőségeivel,
-    a hallást az akusztikai beállításokkal,
-    a tapintást az ülésekben kialakított masszázspontokkal,
-    a szaglást a parfümbefúvóval.

Az ügyfelek kétféle belső kialakítás közül választhatnak: a „Boost” a dinamikus vezetésre fókuszál, míg a „Relax” hangulat a nyugodtabb vezetést helyezi előtérbe. Mindkettő teljes egészében testre szabható, és a vezető és az utasok örömét szolgálja azzal, hogy egyedülálló és felejthetetlen élményben részesíti őket.

DAKAR 2017: BEVETÉSRE KÉSZ AZ ÚJ PEUGEOT 3008 DKR
A januári Dakaron (Dél-Amerika), majd a nyári Silk Way Rallyn (Oroszország, Kazahsztán és Kína) aratott győzelmet követően erős kezdés várható a PEUGEOT-tól a 2017-es versenyszezonban is.



A Peugeot Total Team mind a négy versenyzőpárosa az új PEUGEOT 3008 DKR fedélzetén változatlan felállásban vág majd neki a 2017-es Dakarnak, melyen nemcsak erős mezőny, de sok nehézség is vár a résztvevőkre.

A PEUGEOT dizájnközpont közreműködésével született új PEUGEOT 3008 DKR az új 3008 szabadidő-autó extrém változata, mely a végletekig fokozza az alapmodell legfőbb stílusjegyeit és bestiális méreteit (amit leginkább hátulról, 45°-os szögből nézve figyelhetünk meg). A versenyautó hűen őrzi a szabadidő-autó dinamikus megjelenését, melyet az autó széles farán elhelyezett fekete betét, illetve a tető vonalát hangsúlyozó krómozott díszléc fokoz még tovább. A két modellen elölről és hátulról nézve közös formai elemeket is láthatunk, mint például a lámpák, a hűtőmaszk és a vörös karmokat magában foglaló hátsó fekete betét.

Műszaki szempontból több fejlesztést is végeztek a Peugeot Sport munkatársai, akik mindenekelőtt a felfüggesztésekre (lengéscsillapítókra és helyzetükre) összpontosítva igyekeztek tovább javítani az autó műszaki paramétereit, dolgoztak továbbá az autó hűtésén és tömegén, a megerősítések ellenére megőrizve a jármű stabilitását, és végül, de nem utolsósorban klímaberendezést is beszereltek, melyet bizonyára nagyra értékelnek majd a versenyzők.

A motor szintén a munka fontos részét képezte, annál is inkább, mivel a FIA legújabb szabályai szerint a kétkerék-meghajtású dízel járművek esetében a levegőszűkítő belső átmérője legfeljebb 38 mm lehet (39 mm helyett), ami nagyjából 20 lóerőnyi veszteséget jelent. A mérnökök ezért mindent megtettek, hogy kompenzálják a hátrányt, mindenekelőtt pedig igyekeztek megkönnyíteni alacsony fordulatszámon a motor használatát. Jelentős erőfeszítéseket végeztek a motor megbízhatósága terén is.

Akárcsak 2015-ben, a Peugeot-Total csapat számára a marokkói rali (október 3-7.) jelenti majd a főpróbát, melyen a Carlos SAINZ / Lucas CRUZ páros teszi próbára az új PEUGEOT 3008 DKR-t. Cyril DESPRES és David CASTERA, a Silk Way Rally győztesei kísérik majd őket, méghozzá az utoljára versenyző PEUGEOT 2008 DKR fedélzetén.

A Peugeot-Total csapat 2017-ben változatlan felállásban vág neki a Dakarnak: a Stéphane  PETERHANSEL /  Jean-Paul  COTTRET, Carlos SAINZ / Lucas CRUZ, Cyril DESPRES / David CASTERA és Sébastien LOEB / Daniel ELENA párosok állnak rajtvonalhoz az új PEUGEOT 3008 DKR fedélzetén.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER