Folytatja európai modellpalettájának megújítását a Honda. A márka a 2016-os Genfi Autószalonon teszi meg a következő fontos lépést, ahol elsőként állítja közszemlére az új ötajtós Civic tanulmánymodelljét.
A 2016-os Genfi Autószalonon láthatja először a nagyközönség az ötajtós Honda Civic legújabb nemzedékének prototípusát. Az újonc formavilágát előre vetítő tanulmánymodell jelentősen eltér a korábbi Civic modellektől, provokatív stílusa és kiváló menetteljesítményei még magasabb szintre emelik a típust.
Jean-Marc Streng, a Honda Motor Europe autós üzletágának vezetője elmondta: „A Civic választékunk egyik legfőbb modellje Európában, helyi értékesítése és gyártása egyaránt komoly múltra tekint vissza. Ezért aztán sok európai vásárló számára a Civic egyet jelent a Hondával. A vadonatúj ötajtós Civic folytatja ezt a hagyományt, és reményeink szerint a jövőben is alappillére marad az európai üzletmenetnek. Nagy lelkesedéssel fejlesztjük a következő nemzedéket, s várhatóan 2017 elején kezdjük majd meg piaci bevezetését.”
Új Civic - feltűnőbb és sportosabb
Összevetve a jelenleg forgalmazott változattal, a vadonatúj ötajtós Civic 30 milliméterrel szélesebb, 25 mm-rel alacsonyabb és 130 mm-rel hosszabb lesz, ugyanakkor nagyobb átmérőjű, szélesebb kerekek és gumik gondoskodnak magabiztos kisugárzásáról. A hosszú tengelytáv, a rövid első és hátsó túlnyúlás, valamint az elnyújtott utastér minden eddiginél dinamikusabb megjelenést kölcsönöz a Honda ikonikus modelljének, ezt fejelik meg a hatalmas légbeömlők, amelyek a Honda modelljeinek jellegzetes és agresszív arculatához igazodnak. A fénydiódás (LED-es), nappali menetfénnyel kiegészített első lámpák a hangsúlyos lökhárítótól egészen a kerékjárati ívekig nyúlnak, innen viszi tovább a hatáskeltés stafétáját a markáns, kilincseken átfutó övvonal, ami a C-alakú, szintén fénydiódás hátsó lámpákig szalad végig. Az autó oldalán egy másodlagos, alacsonyabban meghúzott oldalvonal is megfigyelhető. Ez a határozottan emelkedő csík az első kerékjárati ívet köti össze a hátsóval, még inkább sportossá, dinamikusabbá téve az összhatást. Hátul jellegzetes élek és szélterelők határozzák meg a dizájnt, méltó lezárást adva az agresszív vonalvezetésnek.
Daisuke Tsutamori, a prototípus formatervéért felelős projektvezető elárult néhány részletet a különleges dizájn születéséről: „Tudtuk, hogy feltűnő és egyedi karosszériát kell alkotnunk, ami színt visz az európai kompaktok világába, egyszersmind hű a Civic örökségéhez. A végeredmény látványos és sportos dizájn, ehhez társulnak az olyan hondás értékek, mint a magával ragadó vezetési élmény, a sokcélúság és a kiemelkedő használati érték.”
Az új, turbós erőforrás még dinamikusabb vezetési élményt garantál
A vadonatúj ötajtós Civic motorpalettáján három hajtómű szerepel majd: az 1,0 és 1,5 literes, benzines VTEC TURBO, valamint a továbbfejlesztett 1.6 i-DTEC dízel. A Civic lesz az első európai modell, ami megkapja a vadonatúj benzines motorokat.
Természetesen ezek a hajtóművek is a Honda - egyre bővülő - Earth Dreams Technology motorcsaládjának tagjaként lépnek a piacra, kategóriaelső teljesítménnyel és páratlanul alacsony üzemanyag-fogyasztással elősegítve a dinamikus, egyszersmind környezetbarát autózást.
Az egyedülálló hatékonyság titka a vadonatúj motorkonstrukcióban és az újonnan fejlesztett turbóban rejlik, s olyan műszaki csemegék is hozzájárulnak, mint a változó szelepvezérlés vagy a csökkentett belső súrlódás. Az új feltöltő alacsony tehetetlenségi nyomatékából fakadóan rendkívül gyorsan reagál a fordulatszám-változásra, a közvetlen befecskendezés pedig teljesítmény és nyomaték tökéletes egyensúlyát nyújtja, jelentősen túlszárnyalva a szívómotorokat.
A Civic következő generációjához a Honda népszerű és hatékony 1.6 i-DTEC motorját is kérhetik a vásárlók. Ezt az aggregátot kizárólag Európában forgalmazza a gyártó, s továbbfejlesztett formában kerül majd az új modellbe. A közösnyomócsöves, turbódízel erőforrás károsanyag-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása elképesztően alacsony, amiben a kompakt, nagy hatékonyságú turbónak, a kis nyomású EGR-szelepnek (a kipufogógáz visszaforgatásáért felelős), a fokozott áramlású szívócsőnek és a nagy örvénylésű szívócsatornáknak is jelentős szerepe van. További ínyencség a nagy szilárdságú, alacsony súlyú, karcsú főtengely és a nyitott vízterű, nagy nyomású öntési eljárással készülő, alumínium hengertömb – e kettő alkalmazásával minden eddiginél könnyebb, kiemelkedően hosszú élettartamú hajtóművet sikerült alkotnia a Hondának.
A Civic 10. generációja kizárólag Európában készül majd, s innen exportálják a világ minden tájára
A Honda Angliában működő üzemegysége (HUM) a Civic-gyártás globális központjává lép elő, itt zajlik majd az ötajtós Civic 10. generációjának gyártása is. Miként a vállalat illetékesei megerősítették, a Honda 270 millió euró értékben hajt végre fejlesztéseket a swindoni létesítményen, így készülve elő az új modell gyártására, illetve nemzetközi exportjára. Utóbbi az Egyesült Államokat is magában foglalja. A beruházás egy hosszú távú terv része, amivel még hatékonyabbá kívánják tenni a Honda globális működését.
Jason Smith, a HUM igazgatója elmondta: „Azzal, hogy a HUM felel majd az ötajtós Civic gyártásáért, a Honda kétséget kizáróan bebizonyította, hogy a jövőben is komoly szerepet szán az angliai, illetve az európai üzemeknek.
Ez hihetetlenül fontos a HUM számára, s nemcsak a tartós munkahelyek okán, hanem mert ez tulajdonképpen az elmúlt évek kőkemény munkájának eredménye. Mint globális gyáregység, alig várjuk, hogy megkezdődjön az új Civic gyártása és exportja. Nagy büszkeség számunkra, hogy mi láthatjuk el a legjelentősebb piacokat.”
Clarity Fuel Cell
A 2016-os Genfi Autószalonon gurul először nagyközönség elé Európában a Clarity Fuel Cell névre keresztelt üzemanyagcellás autó, ami a Honda legfejlettebb technikai megoldásaira épül. Ez a világ első olyan üzemanyagcellás szedánja, amelynél a teljes hajtáslánc elfér a motorházban. A modell értékesítése Japánban kezdődik, ahol már 2016 márciusától lízingelhetik a vásárlók, míg az Egyesült Államokban várhatóan az év második felében indul meg a forgalmazás. Európában csak néhány országban lesz megvásárolható a Clarity Fuel Cell, ezekben viszont már 2016-ban elérhetővé válik a különleges jármű.
A Clarity Fuel Cell tervezésekor a Honda által képviselt emberközpontú filozófia (Man maximum, machine minimum) érvényesült, ennek köszönhető a lehető legkisebbre „összecsomagolt” hajtáslánc, valamint a teljes értékű utastér, ami helykínálat terén is könnyedén felveszi a versenyt a hagyományos motorral hajtott szedánokkal. Az üzemanyagcella és az áramtermelő modul mérete nagyjából egy V6-os belső égésű motorénak felel meg, ennek ellenére a cella teljesítménye a világ legjobbja. A Honda által kidolgozott, energiahullámok csatornáit elválasztó elemek fejlettebbek, mint valaha, maguk a cellák pedig még nagyobb teljesítményre képesek, annak dacára, hogy szélességük 20 százalékkal, azaz egy milliméterrel csökkent. A módosítások komoly áttörést hoztak, amit mi sem bizonyíthatna jobban, mint hogy az üzemanyagcella 33 százalékkal kisebb, mint az eredeti FCX Clarity esetében, teljesítmény/űrméret aránya pedig 60 százalékkal javult. Ez a gyakorlatban 3,1 kW/literes értéket jelent, tehát a modell teljesítménye eléri a 177 lóerőt (130 kW), gyorsulása pedig egyszerre dinamikus és kifinomult.
Használatát közvetlen, felhasználóbarát viselkedés, lélegzetelállító vezetési élmény és csendes, kényelmes kabin teszi élvezetessé, míg az üzemanyag-hatékonyságot két üzemmód szolgálja. „Normal” állásban a fogyasztás és a teljesítmény egyensúlyára törekszik a rendszer, míg „Sportba” kapcsolva a lehető legdinamikusabb gyorsuláson van a hangsúly.
A hatótávolság-növekedés jelentős, ami a hatékonyabbá tett hajtáslánccal és a csökkentett üzemanyag-fogyasztással társítva elképesztő eredménnyel kecsegtet – a Clarity Fuel Cell kategóriájának legjobbjaként 700 kilométert* (kb. 435 mérföldet) is képes megtenni egy feltöltéssel. A Clarity Fuel Cell feltöltése nagyjából annyi időt vesz igénybe, mint egy belső égésű motorral hajtott autó megtankolása. Ez körülbelül három perc, a modell tehát a mindennapokon is kompromisszumok nélkül használható.
* A Honda saját mérései alapján, JC08 üzemmódban, 70 MPa nyomású hidrogéntöltő-állomásnál
CR-V Black Edition
A különleges modellváltozat újabb kivitelével bővül a CR-V család. A Black Edition külső és belső díszítőelemei még sportosabb megjelenéssel ruházzák fel a Honda szabadidő-autóját, egyszersmind a prémium minőséget is hangsúlyozzák. Érdekesség, hogy a CR-V Black Edition csak négykerékhajtással lesz elérhető, a vásárlók pedig két motor közül választhatnak. Aki a benzines hajtóműveket szereti, a kétliteres i-VTEC erőforrásra szavazhat, míg a dízelpártiak az 1.6 i-DTEC-ben találhatnak remek partnerre. Ez utóbbihoz kilencfokozatú automatikus váltó is kérhető.
A CR-V Black Edition rendkívül gazdag felszereltséggel kényezteti majd a szerencsés tulajdonosokat, az autóhoz alapáron jár egyebek mellett a két fellépő, a csomagtérajtó-szpoiler, a 19 colos, fekete színű könnyűfémfelni-garnitúra, a szintén fekete hűtőrács és az első-hátsó haspáncél.
A beltér szintén a legmagasabb színvonalat képviseli, hiszen különleges varrású, Black Edition logóval megspékelt bőrkárpitozást és szintén logóval díszített, különleges padlószőnyegeket kapott.
Jazz „Keenlight” Concept
A 2016-es Genfi Autószalonon debütál a Honda Jazz „Keenlight” Concept modell. Ez a speciális kivitel a kifinomult esztétikai érzékű vásárlóknak készül, letisztult stíluselemekkel, különleges matricákkal és egyedi, Keenlight fantázianévvel illetett fényezéssel hatva a szemlélőre.
A Keenlight fényezés a tetőszpoileren, a hűtőrácson, a tükörborításon és a csomagtérajtó-díszítésen is visszaköszön, még inkább kiemelve a London stilizált látképét megjelenítő matricaszettet. Minderre az egyedi, 15 colos, szintén Keenlight festésű könnyűfémfelni-garnitúra teszi fel a koronát, kiegészítve az azonos színű kormánykerékkel, műszeregységgel és ajtóküszöbökkel, valamint az egyedi padlószőnyegekkel és a bőrkárpitozással.
Az új koncepcióautó azért született, hogy felhívja a vásárlók figyelmét a Jazzben rejlő lehetőségekre, egyúttal előrevetítse egy jövőbeni, különleges Jazz modell érkezését.
Civic X és Civic Tourer Style
Új modellváltozatokkal bővült az ötajtós és a kombi Civic kínálata. Az X és Style kivitel még vonzóbbá teszi a típust a vásárlók számára
Két különleges Civic is bemutatkozik a Genfi Autószalonon. A 2016 januárjában bejelentett Civic X edition többletköltség nélkül ad gazdagabb felszereltséget a modell vásárlóinak, olyan kiegészítőket sorakoztatva fel, mint a „színre fújt” első lökhárító vagy a szintén fényezett kerékjárati ívek és hátsó koptatók, valamint az egyedi fényezésű 17 colos felnik. Emellett az X is megkapja a Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszert, továbbá a vásárlók eldönthetik, hogy műholdas Garmin navigációt vagy CD-lejátszót kérnek mellé.
A Civic Tourer Style-hoz szintén 17 colos felniket ad a Honda, olyan ínyencségekkel megtoldva, mint a sötétített üveg, a rozsdamentes rakodóperem-védő vagy a csomagrögzítő-háló. Utóbbival nemcsak a hátsó ülések mögött fixálhatók a csomagok, hanem - ledöntött hátsó üléssornál - az első ülések mögött is.
RA272
A Honda első Formula 1-es versenyautója is tiszteletét teszi a svájci seregszemlén.
A 14 ezres percenkénti főtengelyfordulatra képes, együléses gépezet 1964-ben debütált. Volánját a - rendkívül tapasztalt - amerikai pilóta, Richie Ginther forgatta, aki a második szezonban, két hatodik helyezést követően a mexikói Autodromo Hermanos Rodriguez pályán a futamgyőzelmet is bezsebelte, mindössze kilenc verseny után megszerezve a Honda első GP-győzelmét. Sikere tulajdonképpen a teljes japán járműipar sikere volt, egyúttal figyelmeztetés az európai csapatoknak, hogy a jövőben komoly riválissal kell számolniuk.
Honda CRF1000L Africa Twin
Egy kétkerekű legenda a Genfi Autószalonon is megmutatja magát - színpadon a Honda CRF1000L Africa Twin!
Ez egy igazi kalandmotor, ami erős motorjának, masszív, nagy rugóutakkal felvértezett futóművének, felegyenesedett üléspozíciójának és széles kormányának köszönhetően bármilyen terepen elboldogul. Nem is csoda, hogy ez a kategória népszerű a vásárlók körében, elvégre ezek a gépek könnyen kezelhetők, kényelmesek, személyre szabhatók és a zsúfolt városi utcákon éppoly jól érzik magukat, mint autópályán vagy a hegyi szerpentineken. Ez természetesen az új Africa Twinről is elmondható, de a legfőbb vonzerőt persze az jelenti, hogy bármikor készen áll a túrázásra és a legkeményebb terep sem riaszthatja vissza a világjárástól.
Hűen az elődmodellre is jellemző „Juss el mindenhová!” ideológiához, a vadonatúj CRF1000L Africa Twin is erőteljes, kéthengeres motorral és masszív, többcélú futóművel tér vissza a kereskedésekbe. Az alapmodell mellett két különleges kivitelt is kínál a Honda. Az egyik több fokoztaban állítható kipörgésgátlóval (Honda Selectable Torque Control - HSTC) érkezik, a másiknál ezeken felül a - Honda által fejlesztett, off-road üzemmóddal ellátott - DCT váltó is az alapfelszereltség része.
Hozzászólások