Címkék: Genfi Autószalon | Peugeot 2008

2016. február 18. csütörtök, 19:55

 

A PEUGEOT 2008 modellcsalád 2013-ban lépett ki a kompakt szabadidő autók piacára. A vásárlók egyöntetű tetszéssel fogadták elegáns külsejét és dinamikus viselkedését. Az eladási darabszám rendületlenül növekszik, összesen 515.000 készült belőle világszerte. Európában ezt a sikert legékesebben az mutatja, hogy a modell a bevezetése óta szilárdan őrzi dobogós helyét a szegmensben.

Vonzerejét még jobban fokozza a PEUGEOT 2008 hamisítatlan szabadidő-autós formaterve, amelyből erő sugárzik és senkit nem hagy hidegen. A kiszélesített sárvédők, a függőleges hűtőrács és a látványos védőelemek a mindennapi használatra tervezett, robusztus autó benyomását keltik. A piros Ultimate árnyalat még tovább fokozza ezt a hatást.

Az Access, Active és Allure felszereltségi szinteket a GT Line koronázza meg. Az új kiadás, amely az egész PEUGEOT kínálaton átívelő ajánlatként jelenik meg, a vörös-fekete színösszetételnek köszönhetően sportos és elegáns hangulatot áraszt.

peugeot-2008-eleje

A PEUGEOT 2008 a vezetés páratlan, rabul ejtő élményét ígéri. A PEUGEOT i-Cockpit® megtestesíti mindazokat a tulajdonságokat, amelyek a PEUGEOT 2008 vezetését jellemzik: ösztönös vezethetőség, dinamizmus, biztonság.

A speciális kipörgésgátló, a Grip Control a terepviszonyoktól függően szabályozza az első kerekek hajtását, ami nagyban fokozza a 2008 sokoldalúságát. A Grip Control opció esetén Mud & Snow típusú gumiabroncsok kerülnek az autóra.

A PEUGEOT 2008 felszerelései sorába tartozik a MirrorLinkTM és Apple Carplay® kommunikációs protokollal kompatibilis Mirror Screen, a tolatókamera, az Active City Brake és a parkolást segítő rendszer.

Az összes változatra jellemző a modell referencia értékű dinamikus viselkedése. Az Euro6 motorok magas szintű vezetési komfortot biztosítanak, ugyanakkor takarékosak. Négy változat a Kategória legjobbja (Best in Class) címmel büszkélkedhet a szegmensében, köztük a hatfokozatú, manuális váltóval felszerelt 1.2 l PureTech 130 S&S.

A PEUGEOT 2008-ról dióhéjban

A PEUGEOT 2008 külsejében a kompakt szabadidő-autók minden jellegzetes vonása fellelhető. Kitűnő dinamikus viselkedés és egyedülálló, rabul ejtő vezetési élmény jellemzi.

A formatervben markánsan, robusztus erővel jelennek meg a szegmens bevett stílusvonásai. A kiszélesített sárvédő, a függőleges hűtőrács és a védőelemek egyaránt óvják a karosszériát és a bennülőket. Kifinomult design jellemzi a tető hullámvonalát, a tetőrudakat, az ajtók alsó kidomborodó díszszegélyét és a hátsó légterelőt.

A fekete és króm fényszórók, valamint a karmot formázó 3D lámpatestek már a beszállás előtt sejtetik a csúcstechnikát. Az utastérben a fényforrások keltette hangulat az anyagok gazdagságát és a legkisebb részletre is kiterjedő odafigyelést sugallják.

Az új felszereltségi szint, a GT Line sportos és elegáns, amit a tipikus vörös-fekete színösszetétel tovább hangsúlyoz. A teljes PEUGEOT kínálatban megjelenő, exkluzív felszereltségi szint összhangban van a márka magasabbra történő pozicionálási stratégiájával.

Az 1/3-2/3 arányban osztott üléspad egyszerű lehajtásával a csomagtartó térfogata 410-ről akár 1400 literre növelhető.

A PEUGEOT i-Cockpit® a szegmensben egyedülálló vezetést garantál. A vezető a különleges vezetőhelyen az intuitív, dinamikus és biztonságos vezetés élményét tapasztalhatja meg.

A továbbfejlesztett Grip Control kipörgésgátló a benzines és a dízeles változatokban, manuális vagy automata váltóval egyaránt rendelhető. Goodyear Vector négyévszakos abroncsokkal szerelik fel ezeket az autókat, ami minden évszakban sokoldalú használatra ad lehetőséget.

A beépített érintőképernyős rendszer tartalmazza a Mirror Screen funkciót, amelynek segítségével a vezető az autó érintőképernyőjére közvetítheti a MirrorLinkTM[1] illetve Apple Carplay®[2] kommunikációs protokollal kompatibilis okostelefonja kijelzőjét.

peugeot-2008-oldal

A PEUGEOT 2008-cal könnyű közlekedni a városban. Az Active City Brake segít elkerülni az ütközést, de mindenképpen csökkenti az esetlegesen bekövetkezett baleset súlyosságát. A parkoló automata segítségével pedig gyerekjáték a parkolás. A még könnyebb manőverezés érdekében a tolatókamera látványosan megjeleníti a központi képernyőn az autó körvonalát.

A PEUGEOT 2008 Euro6 PureTech, illetve BlueHDi motorokkal, manuális vagy automata váltóval rendelhető. Teljesítményszintje 82-től 130 lóerőig terjed, CO2-kibocsátása alacsony, 90 és 114 gramm közötti km-ként. A BlueHDi motorok a világ jelenleg leghatékonyabb technikáját kínálják, amely az SCR és az adalékolt részecskeszűrő egyedülálló összekapcsolásának köszönhető. A motorválaszték négy változata Best in Class a saját szegmensében, köztük található a hatfokozatú, manuális váltóval felszerelt, új 1.2 l PureTech 130 S&S.

Rendkívül attraktív szabadidő-autó

Az új PEUGEOT 2008 szabadidő autó markáns megjelenésű orr-része erőteljességet sugároz. A Peugeot oroszlán a robusztus, függőleges, térhatású, hálómintás hűtőrács közepén helyezkedik el. A hűtőrács precíz, tiszta rajzolata észrevétlenül simul a lökhárító és a motorháztető egy ívet alkotó felületébe.

Az orr rész és a motorháztető egységes vonalvezetése a hűtőmaszk aljától indul, majd töretlenül folytatódik a tető irányába, egészen a hátsó ajtóktól induló hullámvonalig. A B oszloptól induló tetővonal exkluzív és különleges hatást kölcsönöz. A szélvédőtől induló és a hátsó légterelőig futó krómhatású tetőrudak szintén észrevétlenül simulnak a tetővonalba.

A csomagtérajtó az alacsony, mindössze 60 cm-es rakodóküszöbnél csukódik, ami egyben a hátsó lökhárító felső pereme, és a küszöb magasságban körbefutó, masszív fekete védőelem része. A karosszéria megóvása érdekében az alsó védőborítás végigfut az első és hátsó lökhárítón, a sárvédőkön és az ajtókon.

A karosszéria egyes elemei - ablakkeretek, tetőrudak, alsó díszcsík, krómhatású ajtó- és ablak szegélyek, hátsó légterelő - az autó exkluzivitását hangsúlyozzák, megemelt hasmagassága látványos kontrasztot alkot a felső résszel.

A karosszéria gömbölyű és pontos vonalait még jobban kihangsúlyozzák az új árnyalatok, a 308 GTi-től kölcsönzött piros Ultimate, valamint az Emerald Crystal fényezés. A kínálatban összesen kilencféle külső szín szerepel, ebből öt metál.

A 2008 dinamizmusához az elegáns lámpatestek is hozzájárulnak. Elöl a karosszériába simuló fényszórók vadmacska-tekintetet kölcsönöznek az orr-résznek, a rendkívül modern jelleget árasztó maszk ötvözi a krómszínű és a fekete elemeket. A hátsó lámpák új, meleg fényt árasztó « karmokat » mintáznak, ami intenzív 3D hatást kelt.

A hátsó lámpák körülfogják a csomagtérajtót, amely tágas, praktikusan kialakított csomagteret rejt. Térfogata egyetlen kézmozdulattal 410-ről akár 1400 literre növelhető az osztottan dönthető hátsó üléspad lehajtásával. Az üléslapot a háttámla tetején található gomb megnyomásával hajthatjuk le, ami az üléslapot is beljebb húzza. A minden részletében praktikusan kialakított csomagtartóban a könnyen elmozduló tárgyak leszorítására szolgálnak az oldalsó és a padlón elhelyezett rögzítő gyűrűk, ezen kívül egy-egy tároló rekeszt találunk kétoldalt, az egyikhez rögzítő heveder, a másikhoz csomagtérháló is tartozik. A csomagtérszőnyeg alatt egy plusz 22 literes rakodó teret találunk.

A belső tér exkluzív kivitele és pontos illesztései a minőség érzetét keltik. Ezt egészíti ki a high-tech és hangulatos belső világítás, amely még jobban kiemeli a kellemes tapintású anyagok nemes mivoltát. Opcióként bőr bevonatú kormány is rendelhető, amelyhez bőr váltószoknya, bőrborítású kézifékkar és az ajtóban kialakított, bőrrel bevont kartámaszok társulnak.

peugeot-2008-hat

Hatalmas üvegfelelületeken át árad be a fény az utastérbe. A tető – választástól függően – lehet panorámatető világító szegéllyel, vagy készülhet lézergravírozott, háttérvilágítással ellátott tetőkárpittal. Minden üléshelyhez számos ötletesen kialakított, a fénydiódás első és hátsó tetőlámpáknak köszönhetően sötétben is jól látható rakodóhely tartozik: rekeszek az első ajtóban, kesztyűtartó, pohártartó a sebességváltókar közelében, zárható rakodóhely a középkonzolon, az első ülések támlájában kiképzett zsebek stb. A rakodóhelyek össztérfogata eléri a 24 litert; a kulcsoknak, az okostelefonoknak és az egyéb apró hétköznapi tárgyaknak mindig találhatunk helyet a 2008 utasterében. A PEUGEOT arra törekszik, hogy modelljei egyre exkluzívabbak legyenek a kategóriájukban – ezzel összhangban a márka egy új felszereltségi szintet vezetett be: az Access, Active és Allure változatokból álló kínálatot mostantól a GT Line koronázza meg. A teljes PEUGEOT választékban fellelhető GT Line a sportos és előkelő stílusban utazó ügyfelek ízlését célozza.

A 2008 GT Line sportos megjelenéséhez és feszes úttartásához nagyban hozzájárulnak az exkluzív, gyémánthatású, fényes fekete, 17 colos Eridan könnyűfém keréktárcsák. Az alapváltozat króm díszeit ennél a felszereltségnél fekete betétek váltják fel, például a hűtőrács és a ködlámpa szegélye, a tükörházak és a tetőrudak. A hűtőrács a fekete, króm csiszolt felületeket és a sportos, vörös színű feliratot foglalja magába, míg a rozsdamentes acélból készült hátsó védőelem dekoratív kipufogóvég keretet kapott. A GT Line felirat az első sárvédőket és a csomagtérajtót díszíti.

Az autó dinamikus lelkületéről árulkodó stílusjegyek az utastérben is fellelhetők. Már a beszálláskor szemünkbe ötlenek a PEUGEOT feliratú, rozsdamentes acélból készült ajtóküszöbök, az alumínium pedálok és a piros öltésekkel szegélyezett szőnyegek. A magas műszeregységet a körbefutó vörös fénydiódák világítják meg, remek összhangban az érintőképernyő RedLine árnyalatával. A vörös díszvarrás végigfut az üléseken és az üléspadon, az ajtókban kialakított kartámaszokon, a sebességváltó-szoknyán és a váltókar gombján, a kézifékkaron és a kompakt kormányon. E két utóbbi teljes bőrből készült. A biztonsági öveket szintén vörös szegély díszíti, akárcsak az első ajtók belső kilincseit.

Szabadidő-autó egyedülálló élményekkel

A PEUGEOT az autófejlesztésben szerzett legjobb tapasztalatait igyekezett beépíteni a márka kompakt szabadidő-autójába. A PEUGEOT i-Cockpit®-nak köszönhetően a vezető könnyen figyelemmel kísérheti az autó összes kezelőszervét. Az egyedülálló vezetőhely a PEUGEOT 2008 vezetésének legfontosabb jellemzőit jelképezi: az ösztönös vezethetőséget, a fürgeséget és a biztonságot.

A PEUGEOT i-Cockpit® egy letisztult vezetőhely, ahol a figyelem és az összpontosítás kapja a főszerepet. Egyenlőségjelet tesz az autóvezetés és az élmény közé.

Szemünket az útról le sem véve, a kompakt kormány segítségével precízen irányítani tudjuk a járművet. A kompakt, kisméretű kormány, pihentető vezetést biztosít a vezetőnek alacsonyabb helyzetének köszönhetően.

A vezető, anélkül, hogy levenné a szemét az útról, leolvashatja az információkat a tekintete vonalában elhelyezett, kék LED-csíkkal szegélyezett, magasra helyezett műszer csoportról. Ennek az újításnak köszönhetően kisebb erőfeszítéssel vezethetjük az autót. A vezető a bal kezével állítja be a sebességrögzítőt és a sebességhatárolót, jobb kezével a mobiltelefonját kezelheti a 7 colos érintőképernyőről a Mirror Screen funkcióval. Ugyanez a képernyő jeleníti meg a tolatókamerák által küldött képet, és itt jelenik meg a kiválasztott Grip Control üzemmód is. A PEUGEOT i-Cockpit® egyedülálló élménnyé varázsolja a vezetést. A középkonzolon elhelyezett Grip Control kapcsolóval az adott útfelület tapadásához választhatjuk meg az ideális üzemmódot. Ez a szabadalmaztatott rendszer a jelentős, 16 cm-es hasmagassággal, valamint a Mud & Snow típusú, Goodyear Vector gumiabroncsokkal együtt fejti ki hatását, így az év minden szakában maximális sokoldalúságot biztosít.

A sokoldalú és rugalmas Grip Control az adott útfelület tapadásához mérten továbbítja a nyomatékot, és optimalizálja a meghajtást. A rendszer folyamatosan a vezető felügyelete alatt áll, aki bármikor dönthet úgy, a Grip Control intelligens vezérlésére bízza magát a Standard üzemmód bekapcsolásával, vagy saját maga választja ki vezetési módot:

A Standard üzemmód a normál, szokásos menetkörülmények esetén használatos, amikor kicsi a megcsúszás veszélye. Hó üzemmódban a rendszer az első kerekek meghajtását a csúszós útfelület tapadási viszonyaihoz igazítja. 50 km/h-t elérve, az automatika Standard módba kapcsol.

Terepes üzemmódban csúszós úton (sár, nedves fű stb.) is nyugodt szívvel autózhatunk. Az automatika a tapadó kerekekhez közvetíti a maximális nyomatékot, így az elakadás veszélyét nagyban csökkenti. Az automatika ez esetben úgy viselkedik, mint egy önzáró differenciálmű. Ez a funkció különösen javasolt sáros, csúszós földutakon haladva. 80 km/h-t elérve az automatika szintén Standard üzemmódba kapcsol. A „homok” üzemmód a hajtott kerekek egyidejű csúszását érzékelve biztosítja az autó haladását laza talajon, és csökkenti az elakadás kockázatát. Ez a mód 120 km/h menetsebességig működik, majd Standard módba vált. ESP Off módba kapcsolással a vezető 50 km/h sebességig teljesen kiiktathatja az ESP-t és a Grip Controlt, és önállóan uralja a meghajtást.

A Grip Control a 100 lóerősnél erősebb motorral felszerelt változatokba rendelhető, manuális vagy automataváltóval, 16 vagy 17 colos keréktárcsák esetén. Ez a funkció etalonnak számít, dinamikus vezetést biztosít bármilyen tapadású útfelületen. Ez a teljesítmény az autó alacsony, mindössze 1045 kg-os tömegéből, valamint a Grip Control üzemmódoknak köszönhető. A rugók, a lengéscsillapítók, a stabilizátorok, az első futómű és a hátsó kereszttartó speciális kialakítást kaptak, így az autó valamennyi motorizáció esetén nagyszerű dinamikai teljesítményt nyújt. A karosszéria minden körülmények között megőrzi kiváló stabilitását.

Modern szabadidő-autó

A PEUGEOT 2008 felszerelései megkönnyítik az autózást a mindennapokban. Ezek közé tartozik a MirrorLinkTM[1] illetve Apple Carplay®[2] megoldásokkal kompatibilis Mirror Screen[2], amely az autó érintőképernyőjén jeleníti meg a vezető okostelefonjának kijelzőjét, így biztonságos módon fér hozzá az alkalmazásokhoz. Nyilvánvaló biztonsági okokból a különböző programokhoz való hozzáférés attól függően engedélyezett, hogy az autó mozgásban, vagy álló helyzetben van-e. Menet közben csak a vezetéshez szükséges alkalmazások jelennek meg. Az applikációk között található a Start MyPeugeot, az autó digitális dokumentációja, az iCoyote, a közösségi közlekedési információkat és a veszélyes területeket előre jelző applikáció, illetve a parkolóhely kereséséhez rendkívül hasznos Parkopedia.

A városi közlekedés maximális biztonságát garantálja az autónak az Active City Brake, amely az automatikus fékrendszer aktivizálásával próbálja elkerülni az ütközést, vagy bekövetkezése esetén csökkenti annak súlyosságát. A rendszer működésének alapja a szélvédő felső részébe épített, LIDAR technikán alapuló, rövid hatótávú lézerdetektor, amely érzékeli a mellettünk, előttünk, vagy a velünk egy irányba haladó vagy álló járművet, és ha a vezető nem lassít, 30 km/h alatt automatikusan, teljes erővel lefékezi az autót, hogy csökkentse a saját autónk és az akadály közötti sebességkülönbséget. Az automatikus fékezés sebessége elérheti a 10 m/s²-t is!

A Park Assist megkönnyíti a jármű manőverezését a városban. A funkció bekapcsolását követően a vezető az érintőképernyőn kiválasztja a végrehajtani kívánt parancsot: párhuzamos parkolás járda mellé, parkolás merőlegesen vagy ferdén az úttest széléhez. Ezt követően az ultrahangos érzékelők felmérik a rendelkezésre álló parkolóhelyek méreteit, és jelzik a vezetőnek a parkolásra megfelelő helyet. Ekkor a parkolássegítő rendszer a kormányzás elektromos rásegítésének működtetésével parkolja le a járművet, a vezető csupán felügyeli az autó környékét és az automatikus manővereket. Hátramenetben a tolatókamera színes pozíció vonalakkal jeleníti meg a jármű körvonalait a képernyőn.

peugeot-2008-belso

A parkolássegítő rendszerrel ugyanilyen könnyű kihajtani a parkolóhelyről akár lejtőn is, az emelkedőn való elindulást segítő rendszer (Hill Assist) jóvoltából.

A PEUGEOT 2008 szabadidő-autót áramvonalas sziluettjének, alacsony tömegének és az Euro 6 motorok gazdag választékának köszönhetően, alacsony üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás jellemzi. Az egyes változatok kilométerenkénti emissziója 90 és 114 gramm között mozog, ami elsősorban annak a négy motornak köszönhető, amely kiérdemelte a kategória legjobbja címet.

A kimagasló tulajdonságaiért elismert új háromhengeres PureTech motorok legújabb nemzedékét teljes egészében a Csoport mérnökei fejlesztették ki. A bámulatosan könnyű PureTech motorok kiváló vezetési komfortot biztosítanak csökkentett fogyasztási és emissziós értékek mellett. A szívóváltozat 21 kg-mal könnyebb egy hasonló teljesítményű négyhengeres motornál, míg a turbófeltöltős változat tömege 12 kg-mal kevesebb.

Ez utóbbi nagynyomású (200 bar) közvetlen befecskendezést és magas hatásfokú (fordulatszáma 240.000/perc), újgenerációs turbót kapott. Lökettérfogatához képest nyomatéka különösen magas, 1750/perc, 205 Nm a 110 LE-s változatban és 230 Nm a 130 LE-s változatban. A PureTech motor kivételesen fürge, állandó teljesítményt nyújt akár 6500/percig, kimagasló akusztikai komforttal karöltve.

A sokoldalú háromhengeres motorok háromféle erőátvitellel rendelhetők: ötfokozatú manuális, hatfokozatú manuális és hatfokozatú automata váltó. Ez utóbbi az Aisin által gyártott, EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) elnevezésű újfejlesztésű automataváltó. A váltóba épített Quickshift funkció zökkenőmentes és gyors fokozatváltásokat tesz lehetővé, ami magas szintű vezetési komfortot garantál. Ráadásul CO2-kibocsátását is sikerült minimálisra leszorítani a belső súrlódási veszteségek csökkentésével, valamint a felesleges „kúszást” kiküszöbölő nyomatékváltóval.

A 2008 SUV benzines kínálata öt motorból áll :
1.2 l PureTech 82, ötfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 4,9 l/100 km, CO2-kibocsátása 114 g/km/km,
1.2 l PureTech 82, ötfokozatú, robotizált váltóval, fogyasztása 4,4 l/100 km, CO2-kibocsátása 102 g/km,
1.2 l PureTech 110 S&S, ötfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 4,4 l/100 km, CO2-kibocsátása 103 g/km,
1.2 l PureTech 110 S&S, hatfokozatú automata váltóval (EAT6), fogyasztása 4,8 l/100 km, CO2-kibocsátása 110 g/km, Best in Class a szegmensében,
1.2 l PureTech 130 S&S, hatfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 4,8 l/100 km, CO2-kibocsátása 110 g/km, Best in Class a szegmensében.

Az 1.6 literes BlueHDi dízelmotor a világon egyedülálló módon ötvözi a Selective Catalytic Reduction (SCR) technikát és az adalékolt részecskeszűrőt (FAP). Ezt a motort páratlan vezetési komfort és rekord alacsony fogyasztási adatok jellemzik bármelyik teljesítményszint – 75, 100 és 120 LE – esetén.

Az SCR jelenleg a világ leghatékonyabb rendszere a nitrogén-oxidok (NOx) utókezelésében: az egyetlen megoldás, amely akár 90 százalékkal csökkenti a Nox-kibocsátást. Az adalékolt FAP előtt elhelyezve az utókezelési folyamat korai szakaszában játszik szerepet. Ezt az elhelyezést az tette lehetővé, hogy az adalékolt FAP alacsonyabb hőfokon képes az önregenerálódásra, mint a versenytársaink által használt egyéb FAP megoldások. Az adalékolt FAP a részecskék 99,9 százalékát kiszűri a mikrorészecskékkel együtt.

A nagyfokú NOx-csökkentéssel együtt jár a kisebb CO2-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás, ennek mértéke a 4 százalékot is elérheti az EURO5 motorokhoz képest.

A 2008 SUV dízelválasztékát hat motor alkotja, ezek mindegyike 100 grammnál kevesebb CO2-t bocsát ki kilométerenként:
1.6 l BlueHDi 75, ötfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 3,7 l/100 km, CO2-kibocsátása 97 g/km, Best in Class a szegmensében,
1.6 l BlueHDi 100, ötfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 3,7 l/100 km, CO2-kibocsátása 97 g/km,
1.6 l BlueHDi 100 S&S, ötfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 3,5 l/100 km, CO2-kibocsátása 90 g/km, kis fogyasztású változat,
1.6 l BlueHDi 100 S&S, ötfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 3,6 l/100 km, CO2-kibocsátása 95 g/km,
1.6 l BlueHDi 100 S&S, hatfokozatú robotizált váltóval, fogyasztása 3,6 l/100 km, CO2-kibocsátása 95 g/km,
1.6 l BlueHDi 120 S&S, hatfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 3,7 l/100 km, CO2-kibocsátása 96 g/km, Best in Class a szegmensében.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER