A 2016-os Genfi Autószalonon a Citroën új márkapozicionálási folyamata újabb szakaszába lép: a bemutatott új termékek, illetve tanulmányautók és a mögöttük álló partneri kapcsolatok egytől egyig az energia és a frissesség jegyében születtek.
Az ügyfelek életét megkönnyítő szolgáltatások köre is tovább bővül. A dinamikus megújulás jegyében a Citroën az elfogadott sztereotípiák megkérdőjelezését hirdeti. Ez a tendencia világosan tetten érhető a márka standján, és 2016 folyamán még tovább erősödik.
01. ÚJDONSÁGOK
Genfi standján a Citroën csupa energiától és frissességtől duzzadó autót állít ki, melyek – függetlenül attól, hogy melyik szegmensbe tartoznak – egytől egyig a jó közérzetet állítják a középpontba. A márka a rá jellemző kreativitás és merészség jegyében egyben új partnerekkel is együttműködik.
Citroën SpaceTourer világpremier és Citroën SpaceTourer Hyphen koncepcióautó
- A Citroën SpaceTourer egy sokoldalúan használható karakteres, modern személyszállító busz, mely választ ad a mai nagycsaládok, baráti társaságok és vállalati ügyfelek igényeire.
- A szériamodellt egy színes és energikus tanulmány, a francia „HYPHEN HYPHEN” electropop formációval való együttműködésből született Citroën SpaceTourer Hyphen koncepcióautó kíséri. A tanulmány a nevében szereplő „kötőjelhez” (hyphen) híven összeköttetést teremt a baráti társaságok és a vállalati ügyfelek, az egyterűek és a SUV-ok, a városok és a végtelen távlatok között. Ez az életteli és színpompás 4x4-es „világjáró” nagy utazásokra és kalandokra csábít, és még inkább a kényelemre és a szabadidős jellegre helyezi a hangsúlyt, mint a szériamodell. Bemutató a Genfi Autószalonon, a márka standján, március 1-jén, 9h30-kor a sajtókonferencián, a HYPHEN HYPHEN együttes társaságában.
Új Citroën E-MEHARI és a hozzá tartozó koncepció
- Citroën E-MEHARI: ez a modell jóval több, mint egy tréfás utalás a márka ikonikus modelljére, a Méharira: egy teljesen elektromos, 4 személyes kabrió, modern és bohókás külsővel.
- Az új modell mellett egy egyedülálló tanulmány is bemutatkozik, mely a Citroën márka és egy francia divatház együttműködésének gyümölcse. A ragyogó koncepcióautó az autószalon előtt néhány nappal lepleződik le.
Citroën C4 Cactus: kétféle új megjelenés
- Vadonatúj, 100% outdoor változat, melynek kialakításában a szörfös világ egyik ismert szereplője is részt vett: a különleges kiadású Citroën C4 Cactus RIP CURL modellen a tapadás optimalizálását célzó Grip Control mellett látványos stíluselemek is helyet kapnak;
- A fehér különféle árnyalataiban pompázó Citroën C4 Cactus „W” elegáns külsőt öltött.
02. ALAPKÍNÁLAT: KÉNYELEM ÉS HATÉKONYSÁG ÖSSZHANGJA
Genfben a Citroën a dizájn, a kényelem és a hasznos technológia jegyében újkeletűbb vagy frissen korszerűsített modelleket is kiállít: ilyen a C4 Picasso, a C1, a C4 vagy a Berlingo. Minden Citroën modell közös jellemzője és a márka valóságos védjegye a minden szinten megnyilvánuló kényelem, mely a jó közérzetet szolgálja és az autózás újfajta élményét nyújtja. A különleges vezetési élményről hatékony erőforrások – a háromhengeres PureTech benzinmotorok (melyek közül a turbóváltozatot 2015-ben az év motorjának választották) és a BlueHDi dízelmotorok – gondoskodnak. Az utóbbiaknál alkalmazott SCR technológia elismerten a leghatékonyabb megoldás a nitrogén-oxidok kezelésére és a CO2-kibocsátás alacsony szinten tartására.
03. AUTÓS ÉLET STRESSZ NÉLKÜL
A modern, csúcstechnológiás megoldásokra törekvő Citroën a folyamatos innováció híve. Új szolgáltatásaival igyekszik megfelelő választ adni az életmódbeli és a fogyasztási szokásokat érintő változásokra.
Internetalapú szolgáltatások
- Citroën Connect Nav: a Citroën SpaceToureren bevezetett új generációs 3D navigáció az online szolgáltatásokhoz kapcsolódik, és hangvezérléssel működtethető;
- Citroën Connect Pack csomagok: a három csomag (Monitoring, Mapping és Tracking csomag) az SOS & Assistance csomagot tartalmazó CITROEN Connect Box kínálatot egészíti ki.
Digitális jelenlét
- Citroën Advisor: az autómárkák történetében egyedülálló módon ez a weboldal interaktív online véleménynyilvánításra ad lehetőséget. Az ügyfelek szabadon megoszthatják egymással a Citroën kereskedések szolgáltatási színvonaláról szerzett tapasztalataikat.
- Citroën Carstore: a weboldal látogatói egy pillanat alatt összehasonlíthatják a Citroënnél készleten lévő új gépjárművekre vonatkozó ajánlatokat, és egy kattintással le is foglalhatják az őket érdeklő modellt. A szolgáltatás az első lépés az e-kereskedelem felé.
A különleges élmények és a kényelem középpontba helyezése a márka genfi standjának kialakításában is tetten érhető. A fényárban úszó, otthonos térben olyan új helyek várják a látogatókat, mint a „Petit Citroën” vagy a „Maison Citroën”. A standból is ugyanaz az energia árad, mint ami a márka WTCC-részvételét jellemzi. A Genfben új külsővel bemutatkozó C-Elysée WTCC-vel a Citroën 2016-ban harmadszorra is a bajnoki címre tör.
01. ÚJDONSÁGOK
Világpremier: Citroën SpaceTourer
„UNLIMITED LIFE”: a határokat nem ismerő, intenzív életet hirdető Citroën SpaceTourer világpremierjére a Genfi Autószalonon kerül sor.
Az egyterűek és a szabadidő-autók gyártása terén úttörőnek számító CITROËN kiváló szakértelemének köszönhetően a sokoldalú, tágas utazóautók specialistája. A márka a SpaceTourerrel teszi teljessé kínálatát, bebizonyítva ezzel, hogy a kisbuszok szegmensében is képes magasabb szintre lépni. Ez az optimista kisugárzású modell megfelelő választ ad a változó világ kihívásaira, ahol az életmód és a dolgok intézésének módja is folyamatosan változik, és ahol egyre gyakoribb, hogy nem csupán a szabadidős programoknál, hanem a mindennapokban is többen utaznak együtt.
Az új CITROËN SpaceTourer az általa kínált háromféle karosszériaváltozattal és a különböző belső kialakítási lehetőségekkel új választ ad a nagycsaládok, a baráti társaságok, valamint a vállalati ügyfelek igényeire. A mai trendeket követő, utazásra termett új kisbusz kompromisszumok nélkül egyesíti magában a kényelmet, a praktikus használatot és az esztétikus megjelenést. Az új platformnak köszönhetően a SpaceTourer dinamikus menettulajdonságokkal és kategóriaelső fogyasztási értékekkel büszkélkedhet. A modell a magas szintű biztonságot szolgáló és a mindennapi közlekedést megkönnyítő technológiák sorával készült.
A Citroën SpaceTourer legfőbb jellemzői:
- letisztult vonalakkal megrajzolt, tökéletes nyugalmat árasztó design. A SpaceTourer stílusa energikus és megnyugtató is egyben. Magas orr-része jól beláthatóvá teszi az utat, és meghatározza a jármű egyedi karakterét;
- a helykínálatot és a praktikumot szolgáló, az összes használati módhoz igazodó, optimális felépítés. Az EMP2-ből származó moduláris platform nagyobb utas-, illetve csomagteret és könnyebb vezethetőséget kínál.
A háromféle választható hosszúságban készülő modell – melyek közül a 4,60 m-es, akár 9 személy befogadására is alkalmas változat egyedülálló a piacon – ideális útitárs mind a vidéki, mind a városi közlekedésben. 1,90 m-es magasságával könnyen be tud hajtani a parkolóházakba. A kulcs nélkül nyitható oldalsó tolóajtók, a nyitható hátsó szélvédő és a számtalan rakodóhely mind a jármű funkcionális kialakítását példázza;
- a testi és lelki jó közérzetet szolgáló kényelem, melyet a barátságos belső tér, a megemelt vezetési pozíció, a használattól függően elcsúsztatható és megfordítható ülések, valamint az üvegtető biztosít. A kiváló hangszigetelés és az optimális gördülési kényelem tovább fokozza a jó közérzetet;
- a mindennapi életet megkönnyítő technológiák, mint például a head-up display rendszer és a CITROËN Connect Nav által biztosított 3D-s online navigáció, de említhetjük még a biztonságot szolgáló technológiákat is, melyek többek között a következő funkciókat biztosítják: Coffee Break Alert, amely 2 órás folyamatos vezetési idő után szünet tartására figyelmezteti a vezetőt, fáradtságérzékelő rendszer, amely észleli a vezető figyelmének lankadására utaló jeleket, és az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer (ARC). Számos technológia és szolgáltatás, melyek lehetővé tették, hogy az EuroNCAP protokollja szerint végzett teszten a SpaceTourer megkapja a maximális 5 csillagot;
- a BlueHDi motorcsalád legújabb generációs, akár 180 LE teljesítményű és 400 Nm nyomatékú dízelmotorjai, melyek a szegmensen belül a legjobb üzemanyag-fogyasztási és CO2-kibocsátási értékeket (BlueHDi 115 S&S: 5,1 l/100 km és 133 g CO2), valamint kedvező fenntartási költségeket biztosítanak.
Citroën SpaceTourer HYPHEN koncepcióautó
A SpaceTourer bemutatásával egy időben a CITROËN egy életteli, színes, kalandra termett koncepcióváltozattal is előáll. A tanulmány a nevéhez híven (hyphen = kötőjel) összeköti a családokat és a baráti társaságokat, az egyterűeket és az SUV-kat, a városokat és a végtelen távlatokat… A fedélzetén minden lehetséges. Nincs olyan társaság vagy család, amelyet ne tudna elcsábítani egy kalandokkal teli utazásra. Nem véletlen, hogy a márka a népszerű francia HYPHEN HYPHEN együttest kérte fel, hogy kísérje a koncepcióautó kommunikációját. A nizzai fiatalokból álló formáció a 2016-os francia könnyűzene egyik díjazottja és az elektropop stílus egyik legnépszerűbb képviselője.
Arnaud BELLONI, a márka marketing- és kommunikációs igazgatója szerint: „a Citroënre mindig is jellemző volt az újító szellem, szereti megelőzni a korát és szívesen merészkedik ismeretlen területekre. A jellegzetes grafikai és zenei arculattal bíró, energiától vibráló, non-konformista HYPHEN HYPHEN együttessel való együttműködés ezért kezdettől magától értetődő volt. Ez számunkra is jó módja az olyan értékek közös hirdetésének, mint az optimizmus és a kreativitás.”
A Citroën SpaceTourer HYPHEN koncepció legfőbb jellemzői:
- energiával teli dizájn: a barátságos és oltalmazó karosszériavonalak egy színpompás megjelenésű, a szabadságvágyat és a funkcionalizmust hirdető, sokat látott világutazót rejtenek. A CITROËN SpaceTourer HYPHEN SUV jegyekkel ruházza fel az alapjául szolgáló modell stílusát: szélesített lökhárító, kerékjárat-borítások, az AIRCROSS koncepció által inspirált alsó karosszériavédő elemek. Ezeknek a Moondust Dark színre fényezett karosszériaelemeknek az optikai hatását tovább fokozzák az anodizált narancsszínű díszítések. Az emelt hasmagasságú SpaceTourer HYPHEN koncepció matt fekete gyémántfényű alumínium keréktárcsái 19” méretűek. A finom üdezöld árnyalatú gyöngyházfényű karosszéria egyben a természetre is utal. A karosszéria színét a fényes fekete tető és a hatszögmintás matrica csak még jobban kiemelik;
- pezsdítő hangulatú utastér: a kényelmes és színes utastérben barátságos, laza hangulat fogadja az utasokat. Rengeteg grafikus elem gazdagítja az autó belsejét a tetőkárpittól kezdve az ajtókárpitokon és az üléseken át a középkonzolig. Minden elem különleges kiképzésű. Az ülések alsó része vízzöld nappabőrből készült, narancssárga szegélyvarrással, míg a felső rész anyaga szövet, amelynek a színe ülésenként eltérő. A műszerfal különleges szövetbevonatot kapott, amely tökéletesen harmonizál az ülések színével és grafikájával. A nagyméretű üvegtető természetes fénnyel árasztja el az utasteret;
- optimális menettulajdonságok a tökéletes kényelem ígéretével. A BlueHDi 150 S&S dízelmotorral és 6 fokozatú manuális sebességváltóval szerelt SpaceTourer HYPHEN koncepcióautó az Automobiles Dangel fejlesztésében megvalósult összkerékmeghajtásnak köszönhetően még több szabadságot kínál. A tanulmány ezzel már a terepjárókhoz közelít, és fennen hirdeti, hogy a legnehezebben megközelíthető helyek sem okozhatnak neki problémát.
Újdonság: Citroën E-MEHARI
LÉTELEME A SZABADSÁG: a Citroën E-MEHARI igazi szabad szellem az autók között.
Az E-MEHARI úgy kapcsolódik a márka történelméhez, hogy egyértelműen a jövő felé tekint. Visszakacsint a márka ikonikus modelljére, az 1968-as Méharira, de több ennél: egy teljesen elektromos, 4 személyes kabrió modern és bohókás külsővel. A Bolloré csoporttal való együttműködés új szakaszába érve a CITROËN tovább erősíti azon törekvését, amely friss, egyedi, a szokásos sémáktól eltérő autók forgalmazását jelenti.
Trendi, egyszerű, modern és kicsit szemtelen… A CITROËN új modellje, az E-MEHARI egy okos, színes egyéniség, tökéletes összhangban a CITROËN szellemiségével. Az E-MEHARI azok számára készült, akik szeretnek kilógni a sorból, nyitottak az új trendekre és odafigyelnek a környezetükre.
A Citroën E-MEHARI legfőbb jellemzői:
- eredeti személyiség: a „mosolygós” orr-részen visszaköszönnek a jellegzetes CITROËN stílusjegyek, és az egyedi kialakítás számos lehetősége között lehet választani: 4 karosszériaszín (kék, narancs, sárga és bézs), kétféle vászon és kétféle belső kárpit;
- játékos és praktikus tulajdonságok: az E-MEHARI személyisége az aktív pihenésben kiváló partnernek bizonyult Méhariéval mutat rokonságot. 3,81 m hosszú, levehető vászontetővel rendelkezik, megemelt hasmagasságú, karosszériája hőformázott műanyagból készült, amely nem korrodálódik, és rugalmasságának köszönhetően ellenáll a kisebb sérüléseknek. Ráadásul kívül-belül egyszerűen, vízsugárral mosható;
- könnyű vezethetőség a 100%-ban elektromos technológiának köszönhetően. Az LMP® (lítium-metál-polimer) akkumulátorok a francia Bolloré csoport munkáját dicsérik: magas működési biztonság jellemzi őket, és nem érzékenyek az időjárási körülmények változásaira. 200 km-es városi hatótávolság mellett akár 110 km/h végsebesség elérését is lehetővé teszik. 16 amperes töltés esetén 8 óra alatt, 10 amperes otthoni csatlakozóval pedig 13 óra alatt tölthetők fel.
E-MEHARI koncepcióautó
A Genfi Autószalonon a Citroën E-MEHARI mellett egy egyedülálló tanulmány is bemutatkozik, mely a Citroën márka és egy neves francia divatház közös munkájának gyümölcse. Az E-MEHARI eme újragondolása a stand ékköve lesz, és két – merész fantáziájú és szabad szellemű emberek által létrehozott – ikonikus márka összefogását szimbolizálja. A koncepcióautó március 1-jén 9.30-kor a Citroën standján (6-os terem) tartott sajtókonferencián lepleződik le.
A Citroën C4 Cactus új, „outdoor”, illetve „nagyvárosi” kiadása
Épp úgy, mint a maguk idejében korszakalkotónak bizonyult elődök, a Citroën C4 Cactus is könnyen felismerhető és nehezen feledhető. A praktikum és az esztétikum szempontjait harmonikusan ötvöző dizájnjával sikerült újat hoznia a mára kissé sablonossá vált megoldások világába. A Citroën C4 Cactus 35 különféle díjjal, köztük a nagy presztízsű World Car Design of the Year 2015 címmel is büszkélkedhet. A Citroën C4 Cactus egy sokoldalú crossover, a testre szabhatóság bajnoka, amely a közeljövőben két új változatban is megjelenik a piacon.
1) C4 Cactus RIP CURL
A Genfi Autószalon alkalmából a Citroën a C4 Cactus modellekre is kiterjeszti a Grip Control rendszert, amely elsőként a Citroën és a szörfözés világában méltán híres RIP CURL cég együttműködésének gyümölcsén, a különleges kiadású C4 Cactus RIP CURL változaton mutatkozik be.
Szinte természetes volt, hogy ez a két cég, melyek mindegyike a szabadidő, a frissesség és a határtalanság jegyében gyárt dizájn- és műszaki termékeket, egymásra találjon. A Citroën egyedi és sallangmentes crossovere, a C4 Cactus közösen megálmodott különleges kiadásán a 100%-osan outdoor jelleget fokozó stíluselem mellett a tapadást nagy- mértékben növelő Grip Control funkció is helyet kap. A Citroën ezzel olyan alternatívát kínál a C4 Cactus kedvelőinek, amely egyedi külseje mellett technológiai tartalmával és teljesítményével is a kikapcsolódás, a szabadidő és az életöröm szolgálatában áll. Az általa képviselt életfilozófia tökéletes összhangban áll az ausztrál RIP CURL márkáéval, amely a Cactus Bay nevű kultikus szörfparadicsom közeléből indult világhódító útjára.
A Citroën C4 Cactus RIP CURL legfőbb jellemzői:
- az 5-féle üzemmódot kínáló Grip Control vezérlőgomb: STANDARD: a napsütötte tengerparti utakra, a hegyi szerpentinekre, a forgalmas autópályákra vagy a belvárosok elegáns sugárútjaira… HOMOK: a legizgalmasabb szörfhelyek megközelítéséhez… ROSSZ ÚTFELÜLET: a rázósabb terepek kedvelőinek… HÓ: a téli sportok szerelmeseinek…, illetve ESP OFF az (50 km/h-s sebességig aktív) ESP funkció igény szerinti kikapcsolásához;
- a praktikus és menő dizájn, melynek külső elemei: elöl-hátul egy-egy alumíniumszürke védőelem, amelyek a modell kifejezetten vagány és kalandor jellegét hangsúlyozzák; vakító fehér tükörházak és tetőrudak, illetve a RIP CURL márka logóját geometrikus mintákba foglaló, csillogó fehér dekormatrica az első sárvédőn és a hátsó háromszögablakon;
- narancsos (Pulp Orange) árnyalatú „színfoltok” az utastérben: a biztonsági öveken, a szőnyegeken és a hangszórókereteken.
Bővebb információt a Citroën C4 Cactus RIP CURL sajtóanyagában talál az alábbi linken: http://int-media.citroen.com
2) C4 Cactus W
Egy új, nagyvárosi ikon: a Genfi Autószalon alkalmából a Citroën standján egy vadonatúj színkombinációjú C4 Cactus modell is bemutatkozik. A „W” névre keresztelt divatos, „nagyvilági”megjelenésű változat egységes tónusú külsőt ölt.
A Citroën C4 Cactust igen határozott stílusjegyek jellemzik, köztük a mindennapok mgpróbáltatásai ellen hatékony védelmet nyújtó Airbump® betétek, amelyek vizuálisan megosztják a Citroën C4 Cactus egyébként töretlen és letisztult oldalsó vonalait. A Citroënnek ez a hasznos és innovatív, négyféle színben (Black, Grey, Dune és Chocolate) elérhető újdonsága a különféle karosszériaszínekkel (Hello Yellow, Deep Purple, ralipiros, Blue Lagoon és Jelly Red) kombinálva jócskán megsokszorozta a modell testre szabási lehetőségeit.
Az éles kontrasztokat kedvelő Citroën C4 Cactus „W”-vel jelzett változata ezúttal egy olyan visszafogott, mégis elegáns színösszeállítással jelenik meg, amelyben alapvetően a fehér szín dominál.
A Citroën C4 Cactus „W” legfőbb jellemzői:
- Dune, azaz homokszínű Airbump®-ok, melyek diszkréten beleolvadnak a gyöngyházfényű fehér karosszériába, és pompásan illenek a 17’’ Cross Biton fehér/alumínium felnikhez, a hátsó háromszögablakot díszítő fehér dekormatricához, illetve a szintén fehér tükörházakhoz és tetőcsomagtartó rudakhoz;
- a fehér bőr / fekete textil felületek elegáns kombinciója, illetve fűthető első ülések, melyek utasait a prémium kategóriás táskák világát idéző elemek (pl. ajtónyitó bőrhevederek, zár- és műszerfali díszítések) veszik körül;
- legújabb generációs, kis hengerűrtartalmú (PureTech 82 és PureTech110 benzin-, valamint BlueHDi 100 dízelüzemű, Stop & Start rendszerű) motorok, melyek manuális, illetve robotizált váltókkal egyaránt kombinálhatók.
02. ALAPKÍNÁLAT: A KÉNYELEM ÉS A HATÉKONYSÁG ÖSSZHANGJA
A kínálat frissen megújult húzómodelljei szintén megjelennek a genfi standon: köztük a még karakteresebbé vált kompakt C1 és a merész formavilágú, gazdag műszaki tartalommal bíró Citroën C4 Picasso. Látható lesz még két korszerűsítésen átesett kedvenc: a tágas és funkcionális családi szabadidő-autóként népszerű CITROËN Berlingo és a kiváló kényelmi tulajdonságokkal rendelkező új Citroën C4.
A közös nevező a kényelem
A Citroën védjegyének tekinthető kényelem minden szinten tetten érhető: a dizájnban, a tágas utastérben, a variálhatóságban (lásd C3 Picasso vagy C4 Picasso), a számos ötletes rakodóhelyben, a puha, finom anyagok felhasználásával készült komfortos ülésekben, az otthonos fényviszonyokban és az olyan könnyen átlátható, felhasználóbarát digitális interfészekben, mint amilyet az összes gépjárműfunkció vezérlését lehetővé tevő 7 colos érintőképernyő biztosít (már a C3, C3 Picasso és C5 modelleken is). Az akusztikai komfort és a különböző világítási opciók is hozzájárulnak az utasok jó közérzetéhez.
Hatékony motorok
A Citroën modellválaszték értékét növelik a legújabb generációs motorok és sebességváltók is. A palettán megtalálható BlueHDi dízelmotorok és a PureTech benzinmotorok jóvoltából a Citroën minden kategóriában kiváló hatásfokú gépjárműveket kínál, melyek minden igényt képesek kielégíteni és a környezetet is kímélik.
- Benzinüzemű erőforrások: nagy teljesítményű háromhengeres PureTech benzinmotorok alacsony fogyasztással és CO2-kibocsátással, köztük a 2015-ben az év motorjának választott háromhengeres turbóváltozat;
- Dízelmotorok: a részecskeszűrőhöz (FAP) hasonlóan a PSA a BlueHDi technológiával is megelőzte a korát. 100 szabadalmat jegyeztek be a BlueHDi utókezelő rendszerre, mely a részecskeszűrő elé beépített SRC rendszernek (szelektív katalitikus redukció) köszönhetően a dízelmotorok kibocsátotta nitrogén-oxidok (NOx) akár 90%-át is képes semlegesíteni. Mára a szakma és a külső megfigyelők egyöntetűen ezt a megoldást tartják a leghatékonyabbnak az NOx-kezelés terén.
Újdonság még a Citroën kínálatában az új EAT6 sebességváltó, mely különleges vezetési élményt nyújt és mérsékelt fogyasztást tesz lehetővé. Az EAT6 váltó és a Stop&Start technológia párosításának köszönhetően az új Citroën C4 modellkínálatban szereplő PureTech 130 S&S EAT6 motor vegyes fogyasztása például mindössze 4,8 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 110 g/km (országtól függően). Az új sebességváltó a Citroën C4 Picasso, a Grand C4 Picasso, a C5 és a C5 Tourer kínálatában is megtalálható.
03. AUTÓS ÉLET STRESSZ NÉLKÜL
1) A gépjárműben ülve
A Citroën alkalmazkodik a fogyasztók új életviteléhez, és igyekszik megkönnyíteni az életüket azzal, hogy állandó kapcsolatot biztosít a vezető, az autó és a külvilág között, és ezzel zökkenőmentesebb és nyugodtabb autózást kínál a számukra.
Citroën Connect Pack csomagok
Az internetes szolgáltatások eddigi kínálata nemrégiben tovább gazdagodott a Frankfurti Autószalonra bevezetett CITROËN Connect Pack csomagokkal, melyek igénybevételéhez SOS & Assistance csomagot tartalmazó CITROEN Connect Boxra* van szükség. A szolgáltatások célja az ügyfelek napi autóhasználatának még zavartalanabbá és egyszerűbbé tétele.
A Citroën Connect Pack csomagok a következő szolgáltatásokat tartalmazzák:
- Monitoring csomag: virtuális szervizfüzet (esedékes karbantartások, elvégzendő szervizműveletek) és személyre szabott vezetési tanácsok a környezettudatos közlekedés, az alacsony fogyasztás és CO2-kibocsátás érdekében. A szolgáltatás ingyenes;
- Mapping csomag: a gépkocsi helymeghatározása (például az autó parkolóban történő megtalálásakor) és a használatára vonatkozó tudnivalók (előre meghatározott földrajzi területeken és időszakokban, országtól függően, az engedélyezett maximális sebességen kívül);
- Tracking csomag: az ellopott autó könnyebb felderítéséhez.
* Mint ismeretes, az SOS & Assistance csomaggal kiegészülő CITROEN Connect Box szolgáltatás a következőket foglalja magában:
- A helyzetbeméréssel egybekötött sürgősségi segélyhívás funkció a gépjármű belsejében található „SOS” gomb megnyomásával vagy a gépjárművön érzékelt komolyabb ütközés nyomán automatikusan lép működésbe. Miután a telefonos operátor azonosította a járművet és meghatározta annak helyzetét, szükség esetén riasztja a megfelelő szolgálatokat;
- A helyzetbeméréssel egybekötött assistance segélyhívás funkció a gépjármű segélyhívó gombjának megnyomásával, meghibásodás esetén vehető igénybe. Ekkor a rendszer a gépjármű állapotának előzetes diagnosztikáját, valamint az autó földrajzi helyzetét tartalmazó SMS-t küld a Citroënnek, melynek alapján a telefonos operátor a lehető leggyorsabban gondoskodik a hibaelhárításról.
Citroën Connect Nav
A modern, csúcstechnológiás megoldásokra törekvő Citroën személyszállításra tervezett kisbuszán, a SpaceToureren egyben a Citroën Connect Nav rendszert is bevezeti: az internetalapú szolgáltatásokhoz kapcsolódó, hangvezérlésű,
új generációs 3D navigáció a célravezetési, telefonos és médiafunkciók vezérlését úgy teszi lehetővé, hogy a vezető közben mindvégig az úton tarthatja a szemét.
A Citroën Connect Nav rendszer a következő szolgáltatásokat tartalmazza:
- új 7 colos kapacitív érintőképernyő, mely a legfinomabb érintésre is reagál;
- valós idejű közúti információk a közlekedési dugók – és velük az időveszteség és az idegeskedések – elkerülése érdekében;
- benzinkút- és parkolóárak;
- időjárási hírek;
- fontos helyek (POI) keresése a közelben;
- veszélyes területek (opcionális);
- ingyenes térképadatbázis-frissítés évente 4 alkalommal (a gépjármű teljes élettartama alatt), valamint a Citroën Connect Nav Pack szolgáltatások ingyenes frissítése három éven keresztül.
A Citroën Connect Nav Mirror Screen* funkcióval is rendelkezik.
* Mint ismeretes, a Mirror Screen funkciónak köszönhetően okostelefonos alkalmazásait teljes biztonsággal használhatja a gépjármű 7 colos érintőképernyőjén. Mindez a MirrorLink® (Androidos okostelefonok esetén), illetve a CarPlayTM protokol (iPhone) segítségével valósul meg, ami azt jelenti, hogy a funkció az okostelefonok többségével kompatibilis:
- a MirrorLink® rendszerrel például a Sygic (navigáció), az iCoyote (közúti információk), a MiRoamer (webrádió) és az Audioteka (hangoskönyv-lejátszás) alkalmazások érhetők el;
- a CarplayTM rendszerrel pedig iPhone-ja eredeti funkcióit reprodukálhatja: telefonhívásokat bonyolíthat, használhatja a térképeket, zenét hallgathat és hozzáférhet az üzeneteihez csupán egy szó begépelésével vagy egy érintéssel.
2) Ügyfélkapcsolatok
A márka az ügyfelekkel szemben teljes átláthatóságra törekszik, és szeretné elérni, hogy a CITROËN legyen az általuk leggyakrabban ajánlott autómárka. A fogyasztói igények még tökéletesebb kiszolgálása érdekében ezért stratégiájában még nagyobb hangsúlyt kap a digitális ügyintézés.
Citroën Advisor
A 2014 végén elindított és immár 5 országban működő Citroën Advisor (www.citroen-advisor.fr) egy interaktív online véleménynyilvánító oldal, ahol az ügyfelek megoszthatják a Citroën kereskedésekkel kapcsolatos tapasztalataikat. Ez hozzájárulhat a márka iránti bizalom erősödéséhez, hiszen a látogatók mások bejegyzéseire támaszkodva tájékozódhatnak, illetve bármikor véleményt nyilváníthatnak egy CITROËN kereskedés szolgáltatási színvonaláról, legyen szó új autó vásárlásáról vagy a javítóműhelyben végzett munkáról.
Amit a Citroën Advisorról tudni kell:
- az ügyfelek bármikor szabadon és azonnal véleményt nyilváníthatnak egy CITROËN kereskedés (szalon és szerviz) szolgáltatási színvonaláról;
- a kezdeményezés a web 2.0 világában egyedülálló az autómárkák történetében;
- az ügyfelek eddig több mint 35 000 véleményt posztoltak, ebből 10 000-et Franciaországban;
- az értékelők a szolgáltatásra ötből átlagosan 4,7 csillagot adtak;
- a merész kezdeményezést a Francia Ügyfélszolgálati Egyesület, az AFRC a kiváló ügyfélkapcsolati tevékenységért járó „Palme de la Relation Client” díjjal jutalmazta.
Citroën Carstore
A Citroën Carstore weboldal (www.carstore.citroen.fr) látogatói egy pillanat alatt összehasonlíthatják a Citroënnél készleten lévő új gépjárművekre vonatkozó értékesítési ajánlatokat, és egy kattintással le is foglalhatják az őket érdeklő modellt. A Citroën szolgáltatáskínálatát gazdagító új eszköz egyben az első lépés az e-kereskedelem felé.
Az igényeinek megfelelő gépjármű kiválasztását követően a látogató néhány másodperc alatt lefoglalhatja az érintett Citroën modellt. A gépkocsi azonosítása után mindössze a „Lefoglalom ezt a gépjárművet” pontra kell kattintani, és jelezni kell, hogy van-e beszámítani kívánt autó. Ezután a gépjármű rendelkezésre tartása érdekében 250 euró bankkártyás kauciózárolásra kerül sor. Az ügyfél azonnal visszajelzést kap egy e-mailben, hogy a gépjárművet 3 napra lefoglalták a számára (azaz kivonták az értékesítésből). végül a konkrét időpont megbeszélése céljából haladéktalanul kapcsolatba lép vele a kereskedés.
Amit a Citroën Carstore-ról tudni kell:
- az ügyfelek elvárásainak megfelelő egyszerű, zökkenőmentes és prompt ügyintézés;
- a hét minden napján, a nap 24 órájában rendelkezésre álló szolgáltatás, közel 15 000 gépjárműből álló választékkal.
A CITROËN és ÖN
A márka továbbra is arra törekszik, hogy ügyfeleinek zökkenőmentes és nyugodt ügyintézést biztosítson a kereskedésekben és az online tranzakciók során egyaránt. A CITROËN és ÖN konstrukció új kapcsolatot teremt a márka és ügyfelei között. Olyan tartós kapcsolatot, amely a még nagyobb bizalom és megnyugvás érdekében az átláthatóságon és az odafigyelésen alapul, és amely komoly kötelezettségvállalásokban ölt testet.
A márka a CITROËN és ÖN konstrukció keretében vállalja:
- hogy az ügyfél beleegyezését kéri mindenfajta kiegészítő munka elvégzése előtt (ellenkező esetben nem számít fel értük díjat);
- mindig tisztán szolgáltatja vissza a gépkocsit ;
- ha az ügyfél elégedetlen valamivel, 24 munkaórán belül visszahívja;
- üzemzavar, baleset vagy defekt esetén – minden új vagy használt CITROËN gépjármű 7 éves koráig bezárólag – a hét minden napján, a nap 24 órájában rendelkezésre áll (kizárólag Franciaországban).
3) A márka genfi standján
A Citroën teljesen stresszmentes élményt kíván nyújtani ügyfeleinek, ezért a „Be Different Feel Good” szlogenben testet öltő filozófiája még a stand felépítésében is megnyilvánul. A márka közel 1700 nm-en fogadja a látogatókat, melynek alábbi részei egészen új értelmet adnak a kellemes közérzet és az optimizmus fogalmának:
- „Le Petit Citroën” (a Kicsi Citroën): a mai és egykori Citroën, ill. egyéb márkájú modellautók boltja;
- „La Maison Citroën” (a Citroën-ház): az ügyfelek által kiválasztott Citroën modellek konfigurálását és testre szabását segítő terület, ahol számos különböző utastéri kárpit mellett a felnik mintázata és a karosszériaszínek is testközelből szemügyre vehetők;
- „Café André”: a VIP ügyfelek fogadására kialakított terület, amely nevével a márka alapítójának, André Citroënnek állít emléket;
- pihenősarkok: a látogatókat kényelmes, színes ülésekkel marasztaló pihenőhelyek.
Emellett a márka izgalmas programokat kínál a stand minden látogatójának. A Citroën Connect kiállítópanelen például kipróbálhatják az internetalapú szolgáltatásokat, a C4 Cactus RIP CURL modell közelében pedig a Grip Control funkció működését. A WTCC zónában szimulátorprogramok szórakoztatják a vezetés szerelmeseit.
A Genfi Autószalon standján a 2014-es és 2015-ös túraautó-világbajnok C-Elysée WTCC egy 100%-ban Citroën Racing-fejlesztésű motorral (1.6 l-es közvetlen befecskendezéses turbómotor 4 soros elrendezésű hengerrel,1598 cm3 űrtartalommal, 6000 ford./percnél 380 LE-s teljesítménnyel,4500 ford./percen pedig 400 N.m nyomatékkal), megújult külsővel mutatkozik be. Pontosan úgy, ahogy az április 4-én a castelleti pályán elrajtoló új világbajnoki szezonban majd a startvonalhoz áll…
A látogatók vélhetőleg nem kis örömére a Citroën márka újdonságai ebben az évben a természetesség, a könnyedség és a tisztaság jegyében kifejezetten természetes – faborítású, sőt még egy élő növényekkel borított falat is magában foglaló – környezetben mutatkoznak be a nagyközönségnek.
Hozzászólások